PDA

View Full Version : Muli effect of losse pedalen



RedBuell
11 juli 2004, 20:24
:roll:

RedBuell
11 juli 2004, 20:24
Ik heb een DSL 401, en vind de od van de versterker wel lekker klinken, de boost wat beter dan od1 maar goed de boost is dan weer op hoger volume wat modderig.
Nu had mijn gitaar "leraar" een JCM 800 halfstack met een Boss ME-5 of 10 multieffect en had clean een heel mooi geluid hij had dan een delay aan staan en nog iets :???: . Nu wil ik ook iets met effecten doen maar weet niet goed wat te kopen en of het in de fx loop moet of tussen de gitaar en de versterker. Ik wil in iedergeval ook dat mooie geluid clean (kan het chorus zijn) ik wil een delay en met de tijd een wah pedaal.

Wat is nu beter een multieffecten te kopen (ziet er wel ingewikkeld uit) en dus alle effecten hebben die je nodig hebt en (n)ooit nodig zal hebben.
Of een paar losse pedaaltjes te kopen.

Jeroenvanhulsteijn
11 juli 2004, 20:39
mss wil je dit niet horen, maar mij maakt het dus echt geen poep uit. pedaaltjes zijn meestal eenvoudiger te bedienen. multi effect heb je alles in een compact doosje maar kost tijd om in te stellen en te programmeren.

liefst heb ik een multi effect met het gebruiksgemak van pedaaltjes. die korg ax1500 komt daar in de buurt. kost ook geen poep. met 2 boss pedaaltjes ben je net zo duur uit.

Mitch
11 juli 2004, 20:43
Ik wou net zeggen:"vraag het Jeroen, die schakelt nog wel eens over van multi naar los" :wink:

En ja, dat mooie cleane geluid was waarschijnlijk delay en chorus. Lang leve de tachtiger jaren, delay en chorus in je clean :D

RedBuell
11 juli 2004, 20:47
liefst heb ik een multi effect met het gebruiksgemak van pedaaltjes. die korg ax1500 komt daar in de buurt. kost ook geen poep. met 2 boss pedaaltjes ben je net zo duur uit.

Hebben die dan ook verschillende banken....? zodat je verschillende instellingen kan programeren?

RedBuell
11 juli 2004, 20:50
En ja, dat mooie cleane geluid was waarschijnlijk delay en chorus. Lang leve de tachtiger jaren, delay en chorus in je clean :D

Was ook eind jaren tachtig begin jaren negentig. :wink:

appeltaart
11 juli 2004, 21:38
liefst heb ik een multi effect met het gebruiksgemak van pedaaltjes. die korg ax1500 komt daar in de buurt. kost ook geen poep. met 2 boss pedaaltjes ben je net zo duur uit.

Hebben die dan ook verschillende banken....? zodat je verschillende instellingen kan programeren?
Ja, volgens mij kun je er 48 zelf inprogrammeren. Op de website van Korg staat trouwens een filmpje waarin een aantal mogelijkheden worden gedemonstreerd.

Wormaap
12 juli 2004, 23:38
Naar mijn mening wordt de geluidskwaliteit van losse pedalen nog steeds niet bepaald overtroffen door digitale effecten... Als je't niet hoor moet je blij zijn :P Maar ik heb persoonlijk liever losse pedalen :)

Jeroenvanhulsteijn
13 juli 2004, 10:45
@wormaap, ik hoor dat idd niet, dus ik ben blij. maar ik speel ook niet over dure versterkers...ik speel over een PA systeem.

bovendien, voor beginners is het nog de vraag of het het waard is te investeren in goeie effecten. voor mij is een multi effect minstens net zo goed als het gemiddelde boss pedaal. en als je als beginner allemaal boss pedaaltjes gaat kopen kun je denk ik, qua geluid, net zo goed een multi effect nemen. maarja, multi effect kost meestal meer tijd om mee gewend te raken.

ik heb het geprobeerd met losse pedalen...maar voor mij wordt het op dit moment gewoon te duur. maar later als ik groot ben, een baan heb en veel centjes verdienen zal ik ook zeker weer pedaaltjes gaan kopen.