PDA

View Full Version : Wah Wah dood :'(



Lutz
11 juli 2004, 19:44
ok ik heb een raar probleem

11/03/2004 koop ik een jim dunlop crybaby 95 wah in de enige gitaar shop hier in Brugge voor 155€

ik totaal tevreden met mijn nieuwe wah wah meteen naar huis om te spelen. De wah is wat erh "luid" maar na wat zoekwerk op het internet blijkt dit geen echte rariteit.

Tot vandaag, ik trap de wah in, wah dood :(

ik denk onmiddelijk aan het batterijtje, dus ik wil de onderkant los schroeven. Wat zie ik op de onderkant ? Een sticker van een andere gitaar shop in Oostende :-?

Ik denk ik ga die wah eens wat beter bekijken, vanbinnen vol stof & vuil, roest aan de jacks, ik had hier nog nooit op gelet omdat het ding meestal op de grond staat weet je.

Ik denk, hmm ik ben waarschijnlijk in de zeik gezet,

maar nu komt het ergste,

ik wil de batterij uithalen, en deze spant voor dood op het dingetje waarmee de batterij verbonden zit, ik trek wat harder en dan gebeurd het, 1 van de metalen kontaktjes breekt af :(

Nu is de batterij aansluiting van mijn wah totaal naar de kl*ten

mijn vraag naar jullie is nu:


wat denken jullie van die verhaal ?

Is er mij een 2nd hand pedaal verkocht als een nieuw?

En wat zou ik moeten doen ?

Ik voel me echt in de zeik gezet :(

BartL
11 juli 2004, 19:46
Naar de winkel gaan en die wahwah anaal inbrengen bij de verkoper.

Serieus: Normaal gesproken heb je nog gewoon garantie. Ga dus naar de winkel :)

Lutz
11 juli 2004, 19:48
Naar de winkel gaan en die wahwah anaal inbrengen bij de verkoper.

Serieus: Normaal gesproken heb je nog gewoon garantie. Ga dus naar de winkel :)


dat eerste klinkt mij op het moment nog net iets te beschaafd,

want ik ben gewoon om bij die mens achter mijn kleine benodigdheden te gaan, snaren , plectra, kabeltje voor dit, hoesje voor dat,


en nu dit voorval :(

kheb veel zin om zen gezicht wat te herwerken

Swan
11 juli 2004, 19:51
hoe kan t 4 maanden hebben geduurt voordat je dat stickertje zag?

BartL
11 juli 2004, 19:53
Goeie vraag 8-)

Lutz
11 juli 2004, 19:54
hoe kan t 4 maanden hebben geduurt voordat je dat stickertje zag?

omdat hij in men pedalenkistje stond

da's zo'n omgebouwd CD kistje van bij de gamma,

toe ik thuis kwam heb ik gewoon de wah in de kist gezet, patch kabeltje ertussen & klaar is kees,


tot ik hem er vandaag uithaalde,

pics van me pedalenkistje vind op je op m'n webshots (zie signature) en daar kan je zien dat hij dus erh "vast" zat en dat hij er nooit uit kwam

BartL
11 juli 2004, 19:59
Maar als je iets koopt....bekijk je het dan niet eerst van alle kanten? (Zeker voor dat geld)

Lutz
11 juli 2004, 20:03
Maar als je iets koopt....bekijk je het dan niet eerst van alle kanten? (Zeker voor dat geld)


als ik een pedaal koop (mss fout van mij)

dan test ik het uit, probeer het, maar ik bekijk de onderkant niet echt

moet ik mss wel doen in het vervolg

http://users.pandora.be/jugulator/J/MVC-020S.JPG
http://users.pandora.be/jugulator/J/MVC-019S.JPG

hier zie je foto's van het stickertje,

ik had er eigelijk nooit aan gedacht om de onderkant te bekijken

achteraf gezien wel stom van mij :(

robzilla
11 juli 2004, 20:08
Teruggaan, met bon en al. Zeggen dat die kapot is en dat je een nieuwe wilt aangezien die 2e hands is.

Lutz
11 juli 2004, 20:10
Teruggaan, met bon en al. Zeggen dat die kapot is en dat je een nieuwe wilt aangezien die 2e hands is.


die bon is ook nog zoiets :-?

die mens heeft niett eens kassa dus bon heb ik niet,

maar ik heb wel de garantie bon van jim dunlop, ingevuld door die kerel, met datum & stempel van de winkel en de S/N op het blad klopt met de S/N op de wah dus dit telt ook wel denk ik?

robzilla
11 juli 2004, 20:11
Teruggaan, met bon en al. Zeggen dat die kapot is en dat je een nieuwe wilt aangezien die 2e hands is.


die bon is ook nog zoiets :-?

die mens heeft neit een kassa dus bon heb ik niet,

maar ik heb wel de garantie bon van jim dunlop, ingevuld door die kerel, met datum & stempel van de winkel en de S/N op het blad klopt met de S/N op de wah dus dit telt ook wel denk ik?

Als daarop de datum van de aankoop staat dan heb je toch een bewijs..

Lutz
11 juli 2004, 20:15
dat staat er inderdaad op,

dus ik denk dat dat ook wel telt,

natuurlijk zit de kans erin dat hij alles ontkent & zo, dan sta ik daar mooi met men wah

pff ik weet nu wel dat ik in het vervolg elk pedaal dat ik koop tot op het laatste detailtje ga onderzoeken

birt
11 juli 2004, 20:20
idd gewoon terug gaan, als dat contactje het enige is hang ik dat snel wel weer vast maar je zei dat hij al niet meer werkte voor je dat contactje brak.. :-?

Swan
11 juli 2004, 20:20
klinkt als n erg slechte winkel

Lutz
11 juli 2004, 20:21
idd gewoon terug gaan, als dat contactje het enige is hang ik dat snel wel weer vast maar je zei dat hij al niet meer werkte voor je dat contactje brak.. :-?


welja,

das het rare, volgens mij zat het al los ofzo en heeft het het vandaag begeven

wat die batterij zat erin toen ik hem kocht dusja ik was van mening, as long as it works don't fuck with it

Lutz
11 juli 2004, 20:25
klinkt als n erg slechte winkel


is het inderdaad wel

maar het probleem is dat hij de enige winkel hier in brugge is, en ik heb enkel een scooter (die 25km/h rijd :s ) om mij te verplaatsten dus meestal ga ik daar om snaren & zo

die mens verkoopt alleen dingen als squier, richwood en de extreem goedkope modellen van bv ibanez ofzo

en tja ik wilde eens een wah (buiten die in men korg AX1500G) en ik kon kiezen tss een crybaby of een model van morley maar die van morley lag nog achter in de winkel waren net binnen gekomen dus om hem het werk te besparen heb ik dan maar de crybaby getest en goed bevonden

maar kheb wel een les geleerd nu, bij die mens koop ik nooit nix meer, behalve in extreme nood een setje snaren ofzo

bat
11 juli 2004, 20:38
Misschien denkt de eigenaar van de winkel dat 155 euro een normale prijs voor een tweeedehands Wah is...

Ik zie bij kleinere/minder in electrische gitaar ingevoerde winkels wel vaker bizarre prijzen...

Lutz
11 juli 2004, 20:40
mja, er stonden er nog 4 dus ik kan het me niet echt voorstellen dat het alle 4 2de hands wah's waren


kweet eigelijk niet wat een normale prijs is voor een crybaby (is zo'n gbc 95 of zoiets)

Antal
12 juli 2004, 03:54
Ik zou idd teruggaan naar die kerel en hem goed de waarheid vertellen. Raar ook dat je geen kassabon krijgt trouwens. En, een soldeerverbinding trek je normaal gesproken echt niet zo maar los hoor, als je alleen maar een batterij vervangt.

Als ik jou was zou ik voortaan lekker je snaren op internet bestellen. :)

robzilla
12 juli 2004, 09:39
Ik zou idd teruggaan naar die kerel en hem goed de waarheid vertellen. Raar ook dat je geen kassabon krijgt trouwens. En, een soldeerverbinding trek je normaal gesproken echt niet zo maar los hoor, als je alleen maar een batterij vervangt.

Als ik jou was zou ik voortaan lekker je snaren op internet bestellen. :)

Waar dan?

BramVersteeg
12 juli 2004, 11:21
Het klinkt alsof je afgezet bent door een slechte winkel. Ik zelf zou ook niet nar de onderkant kijken in eerste instantie, of binnen in het pedaal. Je speelt erop en als het lekker klinkt koop je het. Ook erg vreemd dat je geen echte kassabon krijgt. Ik zou idd terug gaan met dat andere bewijs en je geld terug vragen. dan kun je ergens anderes een wah kopen. Volgens mij is dat een slechte winkel. Zeker als de wah helemaal roestig van binnen is. Een nieuwe wah is niet roestig!
Succes ermee.
Grz. Bram

Bigfoot414
12 juli 2004, 11:42
Ik zou idd teruggaan naar die kerel en hem goed de waarheid vertellen. Raar ook dat je geen kassabon krijgt trouwens. En, een soldeerverbinding trek je normaal gesproken echt niet zo maar los hoor, als je alleen maar een batterij vervangt.

Als ik jou was zou ik voortaan lekker je snaren op internet bestellen. :)

Waar dan?
www.saitenmarkt.comDuitse site, wel goede prijzen.

Antal
12 juli 2004, 16:10
Waar dan?

heb zelf een keer besteld bij http://www.lordofthestrings.com/. Maar volgens mij zijn er genoeg van dat soort winkels.

rasper
12 juli 2004, 17:31
Ben zelf ook van Brugge en het enige dat ik daar ooit gekocht heb was een setje snaren en een plectrum. Verder ben ik er een aantal keer gegaan ter informatie over wat gear, maar heb er uiteindelijk nooit iets duurs gekocht (ben zo iemand die eerst een paar maand rondzoekt naar beste prijs/kwaliteit/betrouwbaarheid voor ik iets koop).
Ik vertrouw hem ook gewoon niet volledig, zijn winkeltje is TE klein, en er wordt geen deftig materiaal gekocht. Ik vroeg eens een prijs aan bij hem, hij schreef het op een post-it en ging me laten verwittigen wanneer hij meer wist. Nooit iets gehoord, en na zelf terug te gaan om nogmaals te vragen was het precies alsof ik er nog nooit binnengekomen was... Niet echt professioneel dus.

Hij schijnt wel erg hulpvol te zijn. Maat van mij heeft verschillende keren materiaal mogen lenen tijdens gigs. Hij zal dus wel niet van de slechtse zijn in het alledaagse leven, maar van een goede winkel uitbaten heeft hij volgens mij niet veel pap gegeten. Als enige gitaarwinkel in Brugge zou je verwachten dat hij een bloeiende zaak heeft.

Zelf ga ik altijd buiten brugge kijken als ik gear nodig heb, Keysmusic in Roeselare, (Piens in Deinze), en The Guitarshop in Gent is ook een aanrader (http://www.the-soundfactory.com/). Treintje opstappen, 20min door raampje staren, nog 10min wandelen en je bent er. In oppervlakte een kleine winkel, maar ze zijn er eg vriendelijk en hebben verstand van wat ze verkopen.


Ivm je Wahwah-probleem zelf: gewoon naar die gast toestappen en hem confronteren met de feiten en eisen dat er iets aan gedaan wordt. Gratis herstelling of vervanging.

Lutz
12 juli 2004, 17:33
Ben zelf ook van Brugge en het enige dat ik daar ooit gekocht heb was een setje snaren en een plectrum. Verder ben ik er een aantal keer gegaan ter informatie over wat gear, maar heb er uiteindelijk nooit iets duurs gekocht (ben zo iemand die eerst een paar maand rondzoekt naar beste prijs/kwaliteit/betrouwbaarheid voor ik iets koop).
Ik vertrouw hem ook gewoon niet volledig, zijn winkeltje is TE klein, en er wordt geen deftig materiaal gekocht. Ik vroeg eens een prijs aan bij hem, hij schreef het op een post-it en ging me laten verwittigen wanneer hij meer wist. Nooit iets gehoord, en na zelf terug te gaan om nogmaals te vragen was het precies alsof ik er nog nooit binnengekomen was... Niet echt professioneel dus.

Hij schijnt wel erg hulpvol te zijn. Maat van mij heeft verschillende keren materiaal mogen lenen tijdens gigs. Hij zal dus wel niet van de slechtse zijn in het alledaagse leven, maar van een goede winkel uitbaten heeft hij volgens mij niet veel pap gegeten. Als enige gitaarwinkel in Brugge zou je verwachten dat hij een bloeiende zaak heeft.

Zelf ga ik altijd buiten brugge kijken als ik gear nodig heb, Keysmusic in Roeselare, (Piens in Deinze), en The Guitarshop in Gent is ook een aanrader (http://www.the-soundfactory.com/). Treintje opstappen, 20min door raampje staren, nog 10min wandelen en je bent er. In oppervlakte een kleine winkel, maar ze zijn er eg vriendelijk en hebben verstand van wat ze verkopen.


Ivm je Wahwah-probleem zelf: gewoon naar die gast toestappen en hem confronteren met de feiten en eisen dat er iets aan gedaan wordt. Gratis herstelling of vervanging.

t feit is idd wel dat hij nix onthoud ja


en ik denk er van 't weekend eens te confronteren en ons Ericsken ga laten daveren op zen grondvesten

AART
13 juli 2004, 17:13
laat ons dan wel ff weten hoe het afgelopen is :-D

Lutz
13 juli 2004, 18:41
i will

Lutz
16 juli 2004, 17:14
update:

ik heb het probleem voorgelegd

en als ik een ander 9V batterij contactje derop steek krijg ik een andere wah,

dus dat gaan we doen :-D

m^rton
16 juli 2004, 18:56
Waar dan?

heb zelf een keer besteld bij http://www.lordofthestrings.com/. Maar volgens mij zijn er genoeg van dat soort winkels.

Relaxe site man. Pakje D'addario voor 4,95. Ik betaal er altijd 8 euro voor.

AART
17 juli 2004, 13:03
je moet waarschijnlijk wel in grote aantallen bestellen wil je uitkomen met de verzendkosten :-?

Bluesbreaker
19 juli 2004, 14:12
Waar dan?

heb zelf een keer besteld bij http://www.lordofthestrings.com/. Maar volgens mij zijn er genoeg van dat soort winkels.

De pagina kan niet worden weergegeven.

De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

Antal
19 juli 2004, 14:28
Hier doet hij het gewoon hoor :???:

gitaarwonder
26 juli 2004, 16:00
Hallo,

Ik moet de anderen gelijk geven. Niet aarzelen , met bon en al terug naar de winkel en zeker een nieuwe eisen. Dit kan echt niet.
Als de verkoper je op de hoogte brengt dat het geen nieuwe is, ok
Maar als je een nieuwe betaalt en geen nieuwe krijgt? this sucks.

Dus doen jongens !

gitaarwonder
26 juli 2004, 16:01
Hallo,

Ik moet de anderen gelijk geven. Niet aarzelen , met bon en al terug naar de winkel en zeker een nieuwe eisen. Dit kan echt niet.
Als de verkoper je op de hoogte brengt dat het geen nieuwe is, ok
Maar als je een nieuwe betaalt en geen nieuwe krijgt? this sucks.

Dus doen jongens !