PDA

View Full Version : Mesa boogie studio caliber dc-2



Ibanez
11 juli 2004, 14:06
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken naar een nieuwe versterker en vooral naar tweedehands mesa boogies. Ik kwam laatst eentje tegen namelijk de Mesa boogie studio caliber dc-2. Ik wou daar graag meer informatie over. Ik las op harmony central dat de distortion niet veel voorstelt maar dat valt wel op te lossen met effecten. Deze is vooral niet zo duur en daarom kan ik hem snel kopen. Heeft iemand er een of ervaringen en ik vroeg me ook af of je er live mee kan spelen.
Alvast bedankt

Quink
11 juli 2004, 14:08
ggg

BLOK182
11 juli 2004, 14:11
Live spelen moet lukken, Mesa's kunnen takkehard. Verder ken ik die DC serie niet...

AART
11 juli 2004, 15:30
anders kan je er altijd nog een 2*12 aan hangen :)

Thijssie
11 juli 2004, 17:09
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken naar een nieuwe versterker en vooral naar tweedehands mesa boogies. Ik kwam laatst eentje tegen namelijk de Mesa boogie studio caliber dc-2. Ik wou daar graag meer informatie over. Ik las op harmony central dat de distortion niet veel voorstelt maar dat valt wel op te lossen met effecten. Deze is vooral niet zo duur en daarom kan ik hem snel kopen. Heeft iemand er een of ervaringen en ik vroeg me ook af of je er live mee kan spelen.

Ik heb nog nooit op een dc-2 gespeeld maar heb een studio .22+ en daar zit volgens mij dezelfde eindtrap in.

Voor repetities heb je vermogen genoeg maar als je live gaat ligt het een beetje aan de band waarmee je speelt, ik kan hem met mijn band niet clean houden als de rest loose gaat :roll:


Dat de distortion niet veel voorstelt, lijkt me sterk de dual calibers scheuren juist erg lekker en afgezien van de die hard metal heads kan ik me niet voorstellen dat je nog een extra pedaaltje nodig hebt op het scheurkanaal.

Nicci
11 juli 2004, 19:35
Ik las op harmony central dat de distortion niet veel voorstelt maar dat valt wel op te lossen met effecten.

dit vind ik raar . . . . je kiest een versterker omdat je vindt dat hij goed klinkt. toch?

Ibanez
11 juli 2004, 19:39
ja dat klopt maar eigenlijk zei ik het verkeerd. Ze zeggen dat deze versterker niet echt een heel erg metal-distortion heeft. Maar het geluid is wel goed. Ik zou dan als ik metal wil spelen, effecten kunnen toevoegen om een heavier geluid te creeren terwijl je nog wel het mesa boogie geluid behoud. Verder speel ik de laatste tijd ook veel jazz en daar is deze versterker ook erg goed voor. De adverteerder is alleen een beetje moeilijk te bereiken want zijn emailadres klopt volgens mij niet...


edit: verder wou ik nog zeggen dat ik nooit echt luister naar die harmony central reviews. Ik test die versterker eerst gewoon zelf uit en hoor het dan wel.

BartL
11 juli 2004, 19:40
Lijkt mij ook :-? Als ik op zoek ga naar een nieuwe amp, wil ik dat hij helemaal goed klinkt. Mara goed...zoals hij zegt telt de prijs ook mee.

Nicci
11 juli 2004, 21:08
@ibanez
ah, op die manier. dat begrijp ik. voor een extra smaakje een pedaal.
ik heb een tijdje een mesa studio gehad. de clean was behoorlijk goed. je kon er alle kanten mee op. echt ongelooflijk hoeveel bruikbare en verschillende cleane geluiden dat ding kon voortbrengen. wel een beetje 'steriel'. niet dat sprankelijkende van fender.

BLOK182
11 juli 2004, 21:11
Mesa Studio heb ik eens gecheckt, een mooie hardwood was dat, gaaaaff bakkie man 8-) Erg leuk ding!

guhlenn
12 juli 2004, 10:53
de "metal"scheur waar die mensen het over hebben is niks anders dan een ss toon. ik houdt er niet avn, en wil je die toon, neem dan een peavey rockmaster. Bah wat een kut preamp vindt ik dat. maar iced earth schijnt erbij te zweren.

CrystalPlanet
14 juli 2004, 09:55
De DC2 ken ik niet, maar ik heb een DC5. Die gaat zeer zeker meer dan hard genoeg, en Boogie kennende geldt dat voor de DC2 ook. Qua distortion heb ik met de DC5 ook nooit te klagen gehad. Hij gaat echt heel ver, en is goed voor metal te gebruiken.
Ik gebruik 'm niet vaak meer (be nu aan het racken) maar ik heb er een hele tijd 'progressieve instrumentale rock' mee gedaan, en dat ging perfect (in ieder geval qua geluid, dan :wink: ).

Ibanez
3 augustus 2004, 11:39
Als je hem nog kwijt wil, stuur je me maar een mailtje ;)

PeteRS
3 augustus 2004, 12:51
Heb een hele tijd geleden eens over een DC5 in een muziekzaak gespeeld. Ik moet zeggen dat ik toen behoorlijk onder de indruk was over de scheur, veel gaver dan die rectumfriers maar dat is een natuurlijk een kwestie van smaak. Verder staat me bij dat je er een hele uitgebreide EQ op zit waardoor je er een behoorlijk indrukwekkende range aan sounds uit kunt halen. Ik zou voor wat meer power gaan en dus liever een DC5 dan een DC 2 aanschaffen.

guhlenn
5 augustus 2004, 10:36
waaorm meer power? omdat je buurman dat ook heeft?

Want denk maar niet dat je meer nodig hebt!

G.

PeteRS
5 augustus 2004, 12:22
waaorm meer power? omdat je buurman dat ook heeft?

Want denk maar niet dat je meer nodig hebt!

G.

volgens mij staan die 2 en 5 voor resp. 20 en 50 watt, 20 watt gaat waarschijnlijk hard zat, maar met 50 watt heb je wat meer headroom zodat je amp wat langer clean blijft.

guhlenn
6 augustus 2004, 11:11
Fair enough.
blijft een beetje; 'T is een DUAL caliber dus je kan kanaal 1 afstellen om heel lang clean te blijven (otegegeven op een gegeven moment gaat ie vervormen) en kanaal twee voor die echte buizen overdrive. Met een 50 watter benje half doof voor je eindbuizen gaan werken...

Ibanez
6 augustus 2004, 12:44
Ik kwam gister toevallig een DC5 tegen in de feedback dus heb hem gelijk even getest. Wat een ontzettend vet ding zeg! De distortion is heel erg vet en ook goed voor metal en je kan inderdaad heel erg veel sounds creeren met die equalizer. Clean was ook erg goed, heel helder en warm. Ik was wel een kwartier bezig voordat ik uitvond hoe hij precies werkte ;) Dus nu ga ik sparen en hopen dat ik hem een keer tweedehands op de kop kan tikken.

Thijssie
6 augustus 2004, 15:38
waaorm meer power? omdat je buurman dat ook heeft?

Want denk maar niet dat je meer nodig hebt!


Wel dus!

Die 2 el84 buizen van de mesa zijn genoeg voor repetities maar zelfs in een kleine kroeg is het te weinig om hem clean te houden.

Ibanez
8 augustus 2004, 15:07
De DC2 ken ik niet, maar ik heb een DC5. Die gaat zeer zeker meer dan hard genoeg, en Boogie kennende geldt dat voor de DC2 ook. Qua distortion heb ik met de DC5 ook nooit te klagen gehad. Hij gaat echt heel ver, en is goed voor metal te gebruiken.
Ik gebruik 'm niet vaak meer (be nu aan het racken) maar ik heb er een hele tijd 'progressieve instrumentale rock' mee gedaan, en dat ging perfect (in ieder geval qua geluid, dan :wink: ). Hoeveel is zo'n ding tweedehands waard?

Thijssie
8 augustus 2004, 21:12
De DC2 ken ik niet, maar ik heb een DC5. Die gaat zeer zeker meer dan hard genoeg, en Boogie kennende geldt dat voor de DC2 ook. Qua distortion heb ik met de DC5 ook nooit te klagen gehad. Hij gaat echt heel ver, en is goed voor metal te gebruiken.
Ik gebruik 'm niet vaak meer (be nu aan het racken) maar ik heb er een hele tijd 'progressieve instrumentale rock' mee gedaan, en dat ging perfect (in ieder geval qua geluid, dan :wink: ). Hoeveel is zo'n ding tweedehands waard?

DC3's (4xel84) en DC5's (2x6l6) zijn niet goedkoop (de DC10 zie je in nederland bijna nooit).

De DC3's gaan voor ongeveer 650 tot 800 euro en voor de 5 mag je daar nog 100 a 200 euro bij optellen.