PDA

View Full Version : New centrifugal sounds by Bosch: Green_Solar_Systems.mp3



Bosch
11 juli 2004, 14:03
Dear Fellow Fretboard Abusers,

What if sunshine would change into bashing green lights?

For the occasion I recorded this new groovy guitarrocksong:

Green_Solar_Systems.mp3

Save as:

http://home.hetnet.nl/~centrifugal_frog/Green_Solar_Systems.mp3

For a change: Charvel 750SL + Rocktron Chameleon

Have go!

Regardz,

~Bosch~

thijsov
11 juli 2004, 14:11
tja, ehm....
mooi ingespeeld enzo maar tja
niet mijn smaak he :)

Indiana Joost
11 juli 2004, 14:30
Vinnum wel vet! 8-)

Leuk basstukje heb je ook uitgezocht (ben zelf bassist). Qua gitaar natuurlijk super, alhoewel je hier en daar iets meer stil had kunnen blijven (kunst van het weglaten, bla bla.. :wink: ). Heel vet vind ik het stukje waarbij je even het basloopje meepakt. Had je een thema van kunnen maken wat mij betreft. Anyway, zeker leuk om naar te luisteren!
Toch blijft (zoek,zoek...) "Seductions_of_Green_ Metaphysics.mp3" nog wel de mooiste opname die ik van je heb gehoord, mede ook door het thema.

Wickeh
11 juli 2004, 14:40
Klinkt erg lekker, leuk bedacht alleen ben ik geen fan van het hoge snelle geshred. Voor de rest vind ik dat je een lekkere oude rock-stijl te pakken hebt af en toe.

Luc-O
11 juli 2004, 15:19
Tja, vind het een beetje klinken als een jam (wat het ook gewoon is), die bovendien naar het einde toe steeds minder boeiend wordt. You've got some nice chops, maar mijn kritiek is dat het niet beklijft, met andere woorden, ik zou wel eens iets willen horen wat ik vervolgens de rest van de dag loop te neuriën. Je stijl wordt hier ter forum dan wel uniek genoemd, maar wat mij betreft is het gewoon Ron Thal (www.bumblefoot.com) all the way. Luister maar eens naar 'Q Fever' van The adventures of bumblefoot. Waarmee ik niet wil zeggen dat daar iets mis mee is, integendeel, iedereen lijkt wel op iemand. Maar geef me eens een compositie!!!

the joshua tree
11 juli 2004, 15:22
Mooi spul. Maar je gooit er weer overal distortion overheen! Dat gaat ten koste van de dynamiek, in mijn ogen. Het is gelijk Bam in your face. vanaf 1:19 wordt het geniaal (ik houd meer van dat soort stukjes dan van het cliché gesolo bij 1:40 ga je dan nog even goed los, maar dat is maar eventjes :-D )

Bosch
11 juli 2004, 16:12
@ thijsov
Np thx! :)

@ Indiana Joost
Cool! 8) Dit zijn idd de betere basssamples. Tof dat je Seductions_of_Green_ Metaphysics.mp3 noemt. Die vind ik zelf ook een van de beste! Die bass knalt uit elkaar! :D

@ Wickeh
Die oude rock-stijl is iets wat ik tegenwoordig steeds meer toepas, leuk dat je dat hoort.

@ Luc-O
Check Amor Fati, Air Frog, Chromatic Wisdom e.d. voor melodie+structuur ipv jam. Mijn stijl IS uniek :D ik ben geen cloon. Naar Ron Thal luister ik nooit, ... dus apart dat je aangeeft dat, dat mijn stijl is. Ik heb even wat geladen en vind het er voor geen meter op lijken. Zoals aangegeven, ik heb composities zat, maar jammen lust ik nou eenmaal graag. 8-) Iedereen lijkt idd wel op iemand, probleem is dat de meesten teveel op iemand lijken, (teveel covers gespeeld misschien? :-? ) Ik heb altijd een hekel gehad aan covers spelen. Op dit forum zijn het met name Boudewijn/Kityhawk, Barret en GJ die een eigen stijl hebben ontwikkeld (ik hoop niet dat ik iemand ben vergeten!) (en ja GJ heeft in zijn laatste nr veel Satch weggeven, maar luister dan ook ff naar zijn andere werk :P )

@ the joshua tree
Tja dist is nu eenmaal mijn sound :D Thx voor de reply 8)

Adios,

~Bosch~

slayurrr
11 juli 2004, 16:20
Ik vind dat Bosch zeker een herkenbare style heeft en dat hoor je ook weer duidelijk terug in dit nummer. Het is, zoals altijd, een (beetje) apart (niet negatief bedoeld), zelf hou ik wel van dat aparte en ik vind deze ook weer super klinken. :listen:

Barret Wallace
11 juli 2004, 22:23
Hey Bosch sounds cool and groovey 8-) 8-) 8-)

Die lick op 45 secs is echt vet beetje je signature lick :)

Btw men opname is af jaaaa ik heb de deadline gehaald ;) Maar nu ben jij niet online :sneaky:

lupoloco
11 juli 2004, 23:04
mweh, ik blijf het maar zeggen

nice 8-)

Luc-O
11 juli 2004, 23:17
[quote="Bosch Iedereen lijkt idd wel op iemand, probleem is dat de meesten teveel op iemand lijken, (teveel covers gespeeld misschien? :-? ) Ik heb altijd een hekel gehad aan covers spelen. [/quote]

:-? Waarom zo anti-cover? Je kunt gigantisch veel leren van het naspelen en analyseren van andermans stukken, dat geldt voor mij persoonlijk in ieder geval en ik denk voor veel anderen hier op het forum ook. Het hoeft ook helemaal niet ten nadele te zijn van het ontwikkelen van een eigen stijl. Is Malmsteen een rip-off van Blackmore, Satriani en Hendrix-cloon of Bettencourt een tweede Van Halen, enzovoort? Tuurlijk je hoort elementen terug, maar die hebben ze gewoon heel handig geïntegreerd in hun eigen spel. En reken maar dat het uitpluizen van -onder meer- Yngwie- en Vai-stukken Boudewijn op zijn huidige niveau heeft gebracht, vraag het hem maar. Ik denk dat je jezelf anno 2004 als rockgitarist voor de gek houdt als je denkt een unieke stijl te hebben. Een [/u]eigen stijl okee, maar uniek is toch echt wat anders. Het staat je uiteraard vrij een hekel te hebben aan het spelen van covers, maar insinueren dat het spelen van covers ten koste zou gaan van een eigen identiteit vind ik iets te kort door de bocht.

Bosch
12 juli 2004, 11:25
@ slayur
Bedankt, erg goed om te horen!

@ Shakeel
Tegek! Eindelijk een deadline die gehaald wordt! Muhahahahaha! Vanavond posten dus?! Check Bertha’s Boek met Bijzondere Dieren voor een goede titel van de mp3.

@ lupoloco
Thanx!!! (blijven zeggen)

@ Luc
Je kan veel leren van andere gitaristen; of je nu slechter of beter bent. Immers, anders zijn en klinken ze altijd. Punt is dat je met de verkregen informatie en inspiratie je EIGEN ding moet doen en juist daar gaat het bijna altijd mis. Ik bezoek vele fora maar zelden kom ik een gitarist tegen die een herkenbare stijl heeft. Veelal te weinig expressie.

Ik begrijp wel dat je, je aangesproken voelt, maar je moet niet zo gaan “zoeken” (“insinueren” klinkt gelijk zo negatief). Ik heb toch aangegeven dat je “altijd” wel op iemand lijkt … en dat het gaat om “teveel” covers spelen … lees eens goed voordat je (onterecht) ‘getriggerd’ wordt.

Goed, mijn stijl is niet uniek in de strikte betekenis van dat woord (en vergeet niet dat zelfspot mij niet vreemd is, maar nu ff niet), maar toch: een Boudewijn of Bosch pik je er gelijk tussen uit qua eigen sound. Een van de kenmerken van een eigen stijl is de herkenbaarheid en daar wordt iig aan voldaan. Althans, dat hoor ik zo nu en dan. Daar ben ik dan natuurlijk trots op.

Onderstrepen hoeft trouwens niet, ik lees het zo ook wel.

Regardz,

~BoZch~

the joshua tree
12 juli 2004, 12:20
[quote="Bosch"]

@ Luc
Je kan veel leren van andere gitaristen; of je nu slechter of beter bent. Immers, anders zijn en klinken ze altijd. Punt is dat je met de verkregen informatie en inspiratie je EIGEN ding moet doen en juist daar gaat het bijna altijd mis. Ik bezoek vele fora maar zelden kom ik een gitarist tegen die een herkenbare stijl heeft. Veelal te weinig expressie.

quote]

Hoe heb jij je eigen stijl gecreeerd Bosch?

Luc-O
12 juli 2004, 12:30
:o Ik heb goed gelezen, ik voel me niet aangesproken, insinueren is gewoon een goed Nederlands woord dat helemaal geen negatieve bijklank heeft of als zodanig kan worden uitgelegd, ik 'zoek' niet, ik geef mijn ideeën weer en bij het onderstrepen is gewoon iets fout gegaan, ik had maar een woord willen onderstrepen, maar hij pakte op één of andere manier de laatste drie zinnen mee.
Tot slot: loosen up a bit, want ik heb het idee dat jij juist 'getriggerd' wordt. Ik vind je zelfgenoegzaamheid iig groter dan je zelfspot.

Bosch
12 juli 2004, 16:31
@ Luc
goedzo

@ the joshua tree
Een eigen sound heeft veel oorzaken, maar een van de belangrijkste is, denk ik, het volgende: ik heb altijd veel geimproviseerd: ik had vroeger een drumcomputer met basslijnen en over een deuntje ging ik dan altijd uren achter elkaar heen improviseren. Om dit ook voor mijzelf interessant te houden, werd ik gedwongen om steeds nieuwe/eigen dingen te verzinnen. Verder heb ik nooit exact licks willen kopieeren, maar probeerde ik, (als ik iets van een andere gitarist uitzocht), er direct mijn eigen draai aan te geven: andere intervallen, begin/eind, etc. Tot slot, krijg je op een gegeven moment ook een idee bij HOE je wil klinken en dat laatste lukt mij de laatste tijd beter dan vroeger toen ik intensief speelde.

alhambra
12 juli 2004, 19:24
Hmmmm jammer jammer, ik had op weer iets opzienbarend gehoopt vind dit toch 1 van je mindere. Misschien komt het door het gebrek aan een thema vind het iets te veel van sukjes die je allemaal kan te weinig compositie.

Maar je zal me vast wel weer verbazen met iets anders.

Wel een erg gaaf basje :-D