PDA

View Full Version : Tone Press in the house!



LordRiffenstein
11 juli 2004, 10:50
Gisteren op bezoek geweest bij Nederlands GAS-Station #1, VD Haar :-D

Aantal lekkere spullen getest (%13 amps, WOW), ontdekt dat Erik ERG goeie gitaren bouwt en natuurlijk enkele pedaaltjes getest. Ik was op zoek nr een goeie comp en heb de TP, Menatone JAC, Maxon en T-rex naast mekaar gehoord.

De T-Rex deed me niks, erg vlakke comp, de Maxon klonk erg lekker, erg goeie comp maar ik hoopte ietsje meer te horen dan pure comp. De JAC was een eigenaardig beestje, lekkere comp, veel headroom maar klonk behoorlijk donker vond ik. En dan die Tone Press, wat een leuk ding, lekkere comp met een moeie toon (instelbaar binnen in), de blend knop is een erg goeie extra, perfect voor lichte overdrive of vette clean sounds. Dan ga je spelen met instellingen en ontdekt je dat die Barber ook een erg vette clean boost doet, de combi clean boost-comp werkt super.

BLOK182
11 juli 2004, 12:15
Gefeliciteerd! Foto!!! :)

DREAMMACHINE
11 juli 2004, 13:13
volgens mij heeft jeroen die van hem net te koop gezet! zn barber tonepress, 110 euro ofzo. .ik weet alleen niet waarom? ... hij was er helemaal lyrisch over! ( jeroen: de CM comp werkt lekker! )

Antal
11 juli 2004, 16:28
Misschien hoopt hij hiermee een nieuwe pre-amp te bekostigen :???: Jeroen?

@Lordriff: Toffe aankoop! Wat bedoel je trouwens met 'veel headroom' bij een compressor? Dat hij ook heel weinig compressie kan geven ofzo?

LordRiffenstein
11 juli 2004, 16:49
Thanks guys, ik maak wel even een fotootje als hij in mijn rack zit.

Met headroom bedoel ik dat hij behoorlijk veel volume geeft, zodat je je geluid ook lekker kan boosten.

Antal
11 juli 2004, 17:10
Ok, ik snap... :)

Jeroenvanhulsteijn
11 juli 2004, 17:48
mja, ik had wel geld voor een preamp hoor...maar die deals liepen steeds mis. ik was van plan te kijken voor een brunetti overtone...maar daar is zo weinig over bekend. dus nu ben ik het zat en ga weer terug naar multi effects. met mn huidige setup voldoet dat prima. ga ik later weer mooie pedaaltjes kopen.

beetje jammer...want met die tp en die fireball heb je echt eindeloze sustain. man...met die tp en de v-amp hak al eindeloze sustain. maja, kga nu een tonelab se of zoiets kopen. pfffffffffffffffff, ben ik weer een jaar tevreden...of een half jaar.

kben er nog steeds lyrisch over...maar seymour paul gaat er nu mee spelen. alsie niet tevreden is koop ik hem gewoon trug :-D

Mitch
11 juli 2004, 20:37
Ja, deze jongen heeft zojuist zijn tweede Tone Press gescoord :D
het is een geweldig ding en inderdaad de ultieme solo booster. Ik had Lucky er ook al mee aangestoken.
Ik had zelf het eerste type, zonder trimpot binnenin voor de toonregeling en wilde de nieuwe heel graag uitproberen. Waarschijnlijk verkoop ik er na het testen één of ik hou 'm heel decadent als backup. Want wat is het een geweldig ding en wat zou ik 'm niet willen missen.

Jeroenvanhulsteijn
11 juli 2004, 20:42
je kan ze ook heel decadent gewoon allebei gebruiken. eentje voor je effecten en eentje erachter :-D

Lucky
12 juli 2004, 00:16
welcome to the Tonepress lounge !!!

super bakkie!

af en toe geeft een beetje veel hoog hebben jullie dat ook?
Is dat bij te regelen met die interne trimmer?
Ik heb er eigenlijk nog N :oops: :oops: IT aan gezeten.....

Hij ligt 9 van de 10 keer in de oefenruimte...en daar ga je weinig experimenteren

Antal
12 juli 2004, 03:36
Ik had er ook nog aan gedacht om hem te kopen nadat ik die ad van Jeroen zag. Maar ja, ik had mezelf beloofd voorlopig ff geen effecten te kopen :(

Wat denken jullie, Tonepress VS de Carl Martin comp die ik nu heb? Beter of slechter of gewoon anders?

LordRiffenstein
12 juli 2004, 08:43
welcome to the Tonepress lounge !!!

super bakkie!

af en toe geeft een beetje veel hoog hebben jullie dat ook?
Is dat bij te regelen met die interne trimmer?
Ik heb er eigenlijk nog N :oops: :oops: IT aan gezeten.....

Hij ligt 9 van de 10 keer in de oefenruimte...en daar ga je weinig experimenteren

Ja, de interne trimmer is een toon-regeling, althans, dat heb ik begrepen uit de handleiding die erbij zit!

Mitch
12 juli 2004, 13:54
Juistem. De trimpot en dat beetje extra hoog is juist de reden dat ik de nieuwe versie wilde proberen, dat kan ik in mijn setup wel gebruiken :)

De oude versie (of de trimpot dicht) geeft bij wat extremere comp settings meer het gesquashte, doffere Ross geluid.

CM versus Barber weet ik niet. De comp is 1 van de weinige CM's die ik niet gehoord heb.

PeArLjAm
12 juli 2004, 14:34
Juistem. De trimpot en dat beetje extra hoog is juist de reden dat ik de nieuwe versie wilde proberen, dat kan ik in mijn setup wel gebruiken :)

De oude versie (of de trimpot dicht) geeft bij wat extremere comp settings meer het gesquashte, doffere Ross geluid.

CM versus Barber weet ik niet. De comp is 1 van de weinige CM's die ik niet gehoord heb.

Michel, ik heb niet zoveel hoog nodig in mijn setup, gebruik immers ook een red snapper :D Anyway, STEL dat je die nieuwe tonepress beter vind dan je andere, en je hem weg wilt doen, laat het me ff weten :D Ik ben ook benieuwd naar dat ding!!

sash
12 juli 2004, 14:46
LESS COMPRESSION, MO FUZZ!!! :D

Jeroenvanhulsteijn
12 juli 2004, 14:57
@antal, ik vond de CM eiglijk ook wel goed. heb er niet zo heel lang op gespeeld. is denk ik breder inzetbaar. de TP vind ik voor bas niet geweldig.

Jeroenvanhulsteijn
12 juli 2004, 14:58
@antal. de CM vind ik voor bas beter dan de TP. voor gitaar zou ik de TP voor mn effecten en de CM na mn effecten plaatsen.

Antal
12 juli 2004, 16:23
Ik gebruik de carl martin de laatste tijd ook hoofdzakelijk voor bas. Daar is hij perfect voor vind ik.

Mitch
12 juli 2004, 21:04
@PJ: je staat op de lijst ! Welkom terug jongen. Vakantie ?

@sash: kijk aan, je posts worden steeds subtieler :D

PeArLjAm
12 juli 2004, 21:44
@PJ: je staat op de lijst ! Welkom terug jongen. Vakantie ?



Jawel vakantie, maar niet op vakantie geweest hoor :D Dat gaat nog wel gebeuren (augustus pas, nog ff wachten). Maar ik ben niet zo vaak meer online, lees het forum nog wel regelmatig maar heb niet echt iets nuttigs te zeggen hierzo :o

Mitch
12 juli 2004, 22:02
Er zijn genoeg forumleden die dat niet weerhoudt van posten, dus ga gerust je gang :D

Ik ook pas in augustus trouwens. Lekker lang wachten he :-(