PDA

View Full Version : Stemmen



Dila
1 mei 2002, 15:35
nee gaat niet over gitaren stemmen, op wie gaan jullie stemmen 15 mei en als je dat nog niet mag (zoals ik) op wie zou je willen stemmen?????

jaccoos
1 mei 2002, 15:36
VVD

Kitaarhiero
1 mei 2002, 15:40
Groen Links of Pv/dA

Dila
1 mei 2002, 15:41
PvdA is stom met die privatisering. Groen Links rules.

Robbert
1 mei 2002, 15:49
Ik stem Groenlinks.

Af en toe zijn ze voor mij een tikkeltje te groen, of links, maar mijn stem hebben ze.

/Edit: Daar komt bij dat ik graag Ad als premier zie.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbert op 2002-05-01 14:50 ]</font>

Noctiis
1 mei 2002, 15:52
SP

moretel
1 mei 2002, 16:20
SP,

ga je direkt turven Dila, is wel interessant hoe de muzikanten hier stemmen.

pimmetje
1 mei 2002, 17:01
Heb altijd VVD gestemd, maar kan dat momenteel niet meer aan mezelf verkopen. 't wordt voor mij deze keer Fortuyn of CDA... met een lichte voorsprong voor m'n naamgenoot.

Noctiis
1 mei 2002, 17:27
dat klinkt als een oude lul... sorry dat ik het zeg :smile:

SteavisSmokin
1 mei 2002, 18:22
Ik ben er nog niet helemaal uit, zit nog te twjifelen tussen GL, d66 of pvda. In ieder geval geen fortuyn, dat is ook de voornaamste reden dat ik ga stemmen, zodat mijn stem niet naar die vent gaat.

Noctiis
1 mei 2002, 18:31
zeer slim

alhambra
2 mei 2002, 08:52
Ben het niet helemaal met hem eens maar veel idee spreken me wel aan dus toch maar Fortuyn.

JV
2 mei 2002, 11:31
ik zou sp stemmen

lars
2 mei 2002, 12:43
ik zou er niet aan moeten dnek en dat zo'n hypocriete gemaakte lelijke arrogante leugenachtigge bal als melkert premier word,
vvd en cda zijn allebei maar een beetje meelopers met wat hun op et moment het gemakkelijkste uit komt, daar komt bij dat ze alles in achterkamertjes regelen, vriendjes politiek ect. walg.

blijft over d66 groenlinks sp en pim.
groenlinks is wat mij betreft een lachertje, sp... mwah, sympatieke lijsttrekker dat wel, maar verder...... het zel wel pim worden, prachtigge vent, zegt temisnte waar het op staat, ben het niet overal mee eens, maar ik denk dat hij in combinatie met wat genuanceerdere partijen een mooi cabbinet zou maken.

SteavisSmokin
2 mei 2002, 14:51
Ik heb dat hele fenomeen Fortuyn een beetje gevolgd de laatste maanden. Een paar dingen die mij opvallen zijn dat hij eerdere uitspraken die hij gedaan heeft (zowel over personen als over ideeen) ontkent als het op dat moment niet uitkomt, hij érg snel op zijn tenen is getrapt, hij wegloopt bij discussies als het hem niet wilt lukken zijn tegenstander te overtuigen, als iemand commentaar heeft op zijn boek dan doet hij het af als 'humor' en dat het niet zo nauw moet worden genomen met wat er in het boek wordt gezegd. Dat boek werd door hem zelf aangekondigd als zijn PARTIJPROGRAMMA, dan kan je daar toch geen 'humor' in zetten? Dan kan je toch ook niet zeggen dat je het niet zo nauw moet nemen met wat hij schrijft? Dan weet dus uiteindelijk niemand wat wel of niet gemeend is/bedoeld wordt en zoiets kan naar mijn mening niet in zoiets belangrijks als de politiek. Daarnaast kan hij goed analyseren waar fouten liggen, maar bijna niks is bij hem op feiten gebaseerd, slechts op zijn denkbeelden (op de wachtlijsten in de gezondheidszorg na dan).

Anyways, zo kan ik nog wel effe doorgaan maar dit moest er toch effe uit. :smile: Het enige goede aan ome Pim vind ik dat politiek toch volop in de interesse staat bij veel mensen.

Arthur
2 mei 2002, 16:19
goed gesproken SteavisSmokin!

pimmetje
2 mei 2002, 17:39
Ik kan 't een aardig eind met SteavisSmokin eens worden over enkele minder fijne karaktertrekken van Fortuyn en zijn minder dan 100% faire manier van discussieren.

Echter.... een paar lange punten :smile:
(1) Het ontkennen wat hij doet (lijkt te doen) is niet altijd ontkennen van wat hij eerder heeft gezegd. Het is vaak ook ontkennen van wat andere mensen ervan maken. Dat boek van 'm (bijvoorbeeld) is zeer droge kost. Het is - net als z'n andere boeken - niet bepaald lekker geschreven. De luie lezer zal dus met hele andere conclusies uit het boek komen dan de 'uitpluizer'. Hierdoor is 't voor andere partijen (niet alleen politiek) gemakkelijk om zaken iets te verdraaien in eigen voordeel.

(2) Daarbij komt nog dat veel zogenaamde oplossingen ook worden aangedragen als mogelijke oplossingen (geen dogma, zoals we van vele andere partijen kennen). Ik denk dat hij dat uit zijn adviseurs-periode heeft overgehouden. Alternatieven aandragen is dan een manier om verder naar het eind-idee te werken. Dit gedrag zijn we echter in de politiek niet gewend, want iedereen wil zelf 100% gelijk hebben. Het gelijk delen wordt (te) snel gezien als een afgang.

(3) Hij baseert zijn ideeen wel degelijk voor zover mogelijk op cijfers. Niet alleen bij de gezondheidszorg, maar ook als het gaat om onderwijs, vervoer, migratie- en integratie, WAO-problematiek en veiligheid maakt hij gebruik van de cijfers die er zijn. Het grote probleem is echter dat bij veel van die grootheden de cijfers beperkt zijn. De cijfers die bij veel overheidsinstanties worden gemeten, zijn output-cijfers en kosten; dus eigenlijk pure efficiency op de gulden en het uur. Er werd te weinig naar de kwaliteit van die output gekeken. Met deze manier van registreren kan iedereen verzinnen dat zelfs het corrigeren van een fout tot hogere formele efficiency kan leiden :smile:. Iedere bedrijfseconoom voelt ook op z'n klompen aan dat een te eenzijdige nadruk op alleen efficiency slechts leidt tot afraffelen.

Door het gebrek aan zinnige cijfers moet hier en daar geschat worden. Andere partijen vallen juist deze (toegegeven) zwakte aan in plaats van dat ze proberen mee te schatten en het probleem op te lossen.

Sjaak
2 mei 2002, 19:30
Zeg, zelf al eens gedacht om de poltiek in te gaan Pimmetje?? :wink:

Zelf zou ik SP of Groen Links stemmen maar dat duurt nog 3 jaar dus ik doe de volgende ronde pas mee...

Eddie van Halen
2 mei 2002, 21:26
Op http://www.stemwijzer.nl kan je checken op welke partij je moet (kunt) stemmen aan de hand van een vragenlijst van 30 vragen (stelling: eens - er tussenin - oneens - geen mening).
Het advies voor mij was VVD. huh? waarom VVD? hmmm... stemmen, ik wacht er nog wel een paar jaartjes mee :smile: .

Dila
3 mei 2002, 18:41
ik vraag me echt af wat mensen in die idioot van een pim fortuyn zien. hij kan toch geen land regeren?? hij gaat huilen als ie een taart in zn smoel krijgt en hij wordt steeds zo boos enzo en dan gaat dat enge adertje op zn kale nichtenkop zo opzwellen uwhl ik haat die enge facist. dood aan voortuin!!!

Kitaarhiero
4 mei 2002, 11:52
bij de stemwijzer gekeken... Pv/dA
ik denk dat ik dat maar ga doen ook... Groen links is een beetje zo'n partij waar je op stemt als je niet helemáál tegen bent en niet rechts wil zijn... een 2e d66.

jaccoos
4 mei 2002, 12:20
Mag ik jullie erop wijzen dat er pas in 2vandaag een item was waarin men keek of die stemwijzers e.d. een goed stemadvies geven. Niet dus. Ze zijn veel te opppervlakkig en als je 1 mening verandert is de uitkomst volledig anders. Je kan het beste partijprogramma's vergelijken en er objectief doorheen kijken.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Dit kun je ook omdraaien.
Omdat men in het verleden niet alle beloftes heeft kunnen nakomen, betekent niet dat ze afgeschreven zijn voor de toekomst.

Noctiis
4 mei 2002, 12:45
in die stemwijzer kan je de Pim vragen er echt zo uitplukken, je weet gewoon dat als je bij zon vraag ja invuld dat je hem krijgt als advies...
Dus hij is inderdaad niet erg goed inelkaar gezet

dirkw83
6 mei 2002, 11:38
mm, Fortuyn verandert zijn mening of standpunt nooit geheel, dat kan een lijsttrekker niet maken. Hij nuanceert echter wel tot in den treure, dat is wel waar.

Maar ja, ik ben benieuwd wat hij van zijn punten kan waarmaken en daarom stem ik op hem. Stukken interessanter dan zo'n lullo van een dijkstal of melkert, die geen uitstraling hebben. Balkenende is wel goed, Rosenmoller ook en fortyn twijfelachtig...We zullen zien maar ik geef Pim toch een kans.

Echoes
6 mei 2002, 12:20
ik stem PvdA

CDA vind ik nix, ik heb het niet zo op christelijk gedoe, tevens vind ik het drugsbeleid enzo nu erg goed! Hun willen dat toch niet? en je mag ook geen jointjes meer roken enzo. Nix waard allemaal. (ik rook niet trouwens). Tevens moeten winkels op zondag bijv. dicht..onzin allemaal

Fortuyn wordt ook nix, alhoewel ie wel leven in de brouwerij gooit. Maar dat is allemaal poppekast van hem. Wie op hem stemt vind ik gewoon echt heel erg dom. Maar dat zegt misschien genoeg over de nederlandse bevolking :smile:

Groen Links is leuk ,maar beetje TE

VVD trekt me niet, is meer voor de boeren

D66 trekt me ook niet

En ik vind dat het afgelopen jaren goed is gegaan met Nederland, dus PvdA doet het goed.
Dat Melkert misschien iets minder uitstraling heeft vind ik niet erg..
Overigens heb ik geen bal verstand van politiek, dus dit alles is gebaseerd op wat ik laatste tijd gehoord/gelezen heb..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Echoes op 2002-05-06 11:33 ]</font>

pimmetje
6 mei 2002, 13:50
Ik ben heel blij met dat laatste zinnetje van je, want wat je daarboven allemaal schrijft doet de tenen toch wel een beetje krommen :smile:.

Zondag winkels dicht vind je onzin ... vraag de gevolgen van 's zondags open maar eens aan kleine ondernemers in binnensteden en hun personeel. Ik vind 't overigens ook wel lekker om op zondag toch wat te kunnen doen, maar 't is alleen maar zodat je er ff over nadenkt.

Het drugsbeleid vind je nu ERG goed ... wat vind je dan van het wel mogen kopen als consument, het mogen verkopen (met beperkingen) als detaillist, het verbod op inkopen als detaillist en het verbod op teelt? Lijkt me toch allemaal een beetje raar in elkaar steken.

Je hebt naar eigen zeggen geen bal verstand van politiek, maar je vindt al wel iedereen die op Fortuyn stemt "echt heel erg dom". Dat vind je ook genoeg zeggen over de Nederlandse bevolking... maar ik neem aan dat jij volgens jezelf wel buiten dat overgrote domme deel valt :smile:

Echoes
6 mei 2002, 14:01
voor deel ben ik het wel beetje met je eens, maar als je Fortuyn serieus gaat nemen vind ik het wel gewoon dom.

Over het drugs gedoe, ik vind het goed dat men gewoon legaal een jointje kan roken. En wat ze doen met geven van drugs aan verslaafden vind ik ook goed.

pimmetje
6 mei 2002, 14:28
Grijp nu eens die kans !!!
Waarom vind je die mensen dom? Je noemt nu eigenlijk zo'n 15% (volgens de prognoses) van de stemmende Nederlanders gewoon dom zonder er ook maar één argument voor te geven.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dat mensen moeten stemmen wat ze willen. Ik wil je ook zeker niet ompraten van het stemmen op PvdA. Ik vind 't echter wel belachelijk dat je (overigens net als de PvdA zelf) zonder argumenten de kiezer dom durft te noemen. Met argumenten kan een mens zich een stuk meer domheid veroorloven :smile:

Echoes
6 mei 2002, 14:53
omdat ik zijn oplossingen gewoon dom vind...Ik kan uit me hoofd niet zo snel wat voorbeelden geven. Maar van die dingen als dienstplicht invoeren, en ook dingen als welke mensen er in aanmerking komen voor ziekenfonds verzekering of iets in die richting. Begrijp me niet verkeerd want ik weet het niet zo goed meer, maar toen ze het me duidelijk maakten vond ik het echt belachelijk. Ook iets met scholen, dat ie dircteuren ook voor de klas wilt zetten enzo...zo zijn er volgens mij genoeg van die rare ideeen te vinden. En ik vind hem ook niet goed in discussies. Maar kom jij dan eens met tegenargumenten wrom ik wel op fortuyn zou moeten stemmen..:smile:

pimmetje
6 mei 2002, 15:42
Ik wil in principe best een hele inhoudelijke discussie aangaan over allerlei standpunten van Fortuyn en van alle andere partijen, maar 't ging me er niet om om iemand over te halen op Fortuyn te gaan stemmen. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit... :smile: Het ging me erom dat je mensen zomaar dom noemt zonder een duidelijk argument voor die veronderstelde domheid te geven.

Uit je laatste reactie blijkt ook dat je (zoals je al eerder aangaf) hier en daar per ongeluk wat hebt gehoord. Dat blijkt zeer goed uit je nogal vage opsomming van de standpunten van Fortuyn. Ik persoonlijk zou heel erg goed nadenken voordat ik iemand dom zou gaan noemen, terwijl ik zelf niets van het onderwerp weet.

Overigens ben ik ook tegen die dienstplicht die Fortuyn voorstelt. Op die andere punten die jij naar voren brengt:
- WAO-sanering (neem ik aan dat je bedoelt bij het ziekenfonds)
- BASISschool-directeuren minimaal aantal uren voor de klas
Ben ik 't roerend met de man eens. Vooral als je bij die WAO kijkt naar het alternatief wat nu door de andere partijen wordt gegeven.

Echoes
6 mei 2002, 15:55
njaa goed eh...ik vind veel van zijn oplossing gewoon heel erg raar (laat ik het zo dan maar zeggen). En ik pik hier en daar gewoon wat op uit de krant, en op tv zijn er genoeg praatprogramma's waar zulke dingen aan de orde komen. En wat ik daar hoorde over de ideeen van Fortuyn vond ik echt belachelijk. Maar dat is mijn mening. En ik vind mensen die op hem stemmen gewoon wel dom. Maar dat is ook een mening.
Ik vind het wel leuk dattie wat leven in de brouwerij brengt trouwens. Als ie wat minder van die rare standpunten en ideeen zou hebben had ik zeker op hem gestemd.

Echoes
6 mei 2002, 15:57
en als argument heb ik dus die de dingen die ik over zijn uitspraken heb gelezen/gezien/gehoord...

F0L
6 mei 2002, 16:11
Teveel mensen stemmen op Fortuyn, vanwege zijn uitspraken over asielbelied, zonder verder te kijken...triest zeer triest. Tevens komt hij al helemaal niet met oplossingen en dan kom je ook niet verder. Bijna geen goed woord voor hem over, behalve dat hij de politiek weer laat opleven

Robbert
6 mei 2002, 16:12
Jij bent het er dus roerend mee eens dat mensen alleen de WAO in mogen wanneer ze via het werk ongeschikt zijn geworden?

Wat is dat nou voor kul?

Iedereen heeft toch recht op medische verzorging wanneer die nodig is. Of hij/zij nu wel of niet verzekerd is.
Iemand die kanker heeft (het voorbeeld), wat moet die doen dan? Een particuliere verzekering? Dus stel dat ze bij een Ziekenfonds zitten, er wordt kanker geconstateerd. Dan wordt de vrouw of man vriendelijk verzocht een extra verzekering te nemen.
Dan gaat de persoon in kwestie naar een verzekeraar, en vraagt wilt u mij verzekeren, want ik heb kanker.

Wat denk jij dat ze verzekeraar zegt. Even terzijde, een ziekenhuis bed kost zo'n 250,= Euro per dag. Dat is exclusief eventuele medicijnen en operationele ingrepen.

Dus die persoon zit zonder verzekering en kan niet geholpen worden, de kosten niet zullen worden betaald.
Is er natuurlijk de mogelijkheid dat die persoon het niet overleefd, omdat de persoon geen, of niet, de juiste aandacht kreeg.

In dat geval is de Pim Fortuyn stemmer schuldig. En sterker nog; ik vind dat die stemmer juridisch vervolgd moet worden.

Zoals het kabinet gevallen is, ze hebben dus schuld bekend aan de foute keuzes die zij hebben gemaakt, zo zou de stemmer ze ook moeten nemen.
Wanneer het fout gaat.

Erg mag, moet, zeker een strengere controle zijn voor uitkereingsgerechtigden, want er zijn nogal wat luie mensen. Maar om nou alles en iedereen die niet werkt, maar toch ongeschikt wordt uit de WAO te flikkeren, daar kan ik echt niet bij.

Robbert

lars
6 mei 2002, 16:13
meeste mensen vinden foruyn dom en rascistisch ect, en dan vraag je waarom, "nou ik heb van iemand gehoord" of "nou toen laats zeiden ze op tv" of "toen eerst zie iemand dat ie op tv had gezien dat...." you get the point. Ik vind het geweldig dat iedereen in nederland mag stemmen enzo, maar euh..... dat je toevallig een keer per jaar naar et journaal kijkt wil nog niet zeggen dat je ineens verstand hebt van politiek. ik heb een zus die me een hoop aan een zeker vrouwelijk iemand hier doet denken, eerst zeggen dat fortuyn dom is en "geen gelijk heeft" (?) en dan de pvda wel gelijk heeft, en dan vraagt ze vervolgens waarom wim kok dan geen premier meer is na de verkiezing....

Echoes
6 mei 2002, 16:15
dank je robbert, dat voorbeeld bedoelde ik inderdaad ook met dat ziekenfonds verhaal..

F0L
6 mei 2002, 16:15
Nee, over dat schuldig zijn ben ik het zeker niet met je eens. Want anders zou ten eerste niemand meer stemmen en ten tweede zou iemand pas stemmen op een partij als die partij OP ALLE FRONTEN met elkaar overeenstemmen, omdat hij anders (volgens jouw redenatie) sculdig zou kunnen zijn aan een beslissing. Daarbij kan een partij in 4 jaar nogal wisselen van standpunt. Nee als je redeneert zoals jij nou doet, dan meoten we terug naar het tijdperk van de grieken,w aar eens in de zoveel tijd bij een beslissing iedereen individueel moet stemmen. Ga dat maar eens doen met 16 miljoen mensen :smile:

Maar over die WAO enzo...(netzo als onderwijs), daar heb je helemaal gelijk in en daarom mag Pim nog een paar grote schijttaarten in zijn gezicht krijgen....

Echoes
6 mei 2002, 16:23
lars als je dat tegen mij bedoelde...ik heb niet welleens wat gehoord. Ik hoor er bijna iedere dag wel over (wie niet). En als je dat verhaal van Robbert leest dan zijn dat toch dingen waarbij je gaat denken of Fortuyn wel een goed idee is om op te stemmen. Ik heb genoeg van die verhalen zoals Robbert net gaf gehoord, en daar trek ik me conclusies uit. En daarvoor hoef ik niet perse te weten hoe de politiek in elkaar zit (wel een beetje natuurlijk), of het boek van Fortuyn te lezen.

trouwens:
nou ik heb van iemand gehoord" of "nou toen laats zeiden ze op tv" of "toen eerst zie iemand dat ie op tv had gezien dat...."

maar waar haal jij dan je info vandaan als je het niet van de tv hebt, of van andere mensen heb gehoord?

lars
6 mei 2002, 17:03
nee ik bedoelde niet jou, en wat ik bedoelde met
"nou ik heb van iemand gehoord" of "nou toen laats zeiden ze op tv" of "toen eerst zie iemand dat ie op tv had gezien dat...."

is dus precies dat mensen nu 2/3 weken voor de verkiezingen ineens tv gaan kijken en zich intereseren in de politiek, terwijl alles wat je nu hoort ontzettend nep en gemaakt is. ik weet niet of je welles van borst, netelebos, jorritsma, adelmund hebt gehoort (en nog veeel meer maar oke) dat zijn die grapjassen van pvda (geloof ook eentje van vvd, not sure) die stuk voor stuk ontzettende blunders hebben gemaakt met openbaar vervoer (ken je die tolpootjes nog?, ns, het studiehuis, 2efase, bijlmer, en nog te veel om op te noemen) daar hoor je nu niks van maar als je de afgelopen 2 jaar een beetje hebt opgelet weet je gewoon dat vvd en pvda ontzettend veel blunders hebben gemaakt en die vervolgens kompleet hebben genegeert. en over dat zorg verhaal trouwens.... kreeg laatst een brief dat de tandarts nu nog maar voor 1 maal per jaar vergoed word.....huisarsten... welles gezien wat een telefoontje met een huisarts kost? ja het word duidelijk steeds beter.

Robbert
6 mei 2002, 17:05
Met dat laatste stukje wilde ik graag aantonen, dat wanneer iemand stemt, dat hele grote gevolgen kan hebben. Zeker wanneer je stemt op iemand zonder enige politieke (of sociale?) kennis.

Er wordt gezegd dat je moet stemmen, ook al sta je niet achter de standpunten van de partijen. Ik denk niet dat ik het daar mee eens ben.
Je hebt het recht om te stemmen, dat is niet direct een plicht.
Je moet echt nagedacht hebben over je stemkeuze.

Ik geef meer om de mensen om mij heen, dan om geld. Dat beetje WAO wat wordt ingehouden, serieus, als je daar iemand het leven mee kan redden...

pimmetje
6 mei 2002, 17:15
OK, Robbert. Nu mag jij me uit gaan leggen wat het ziekenfonds met de WAO te maken heeft.

Dit zijn 2 afzonderlijke verzekeringen. De een is voor ziektekosten en de ander is voor een uitkering bij arbeidsongeschiktheid. Naast WAO-voorzieningen kent ons land nog andere voorzieningen zoals de Bijstand.

Dat hele zielige verhaal over de kankerpatient (werkelijk demagogie ten top) wordt zo dus wel iets anders. Deze krijgt gewoon medische hulp, want dit wordt nu ook niet door de WAO geregeld. Deze gaat dus niet dood omdat hij niet in de WAO komt.

Een voorstel wat nu op tafel ligt (niet van Fortuyn) is dat mensen pas recht hebben op een WAO-uitkering als ze minimaal een x aantal jaren werken. Nu kan ik ook net zo'n zielig verhaal neerzetten als van de kanker-patient: Stel je bent 20 en werkt in een magazijn. Je wordt in je eerste jaar aan bonken gereden door een heftruck of je krijgt een zwaar rek op je donder. Je bent de rest van je leven invalide... je krijgt dan geen WAO. Nee, DAT is sociaal!!!

plukker
6 mei 2002, 18:40
Normaal gesproken ben ik geen linkse stemmer, maar dit keer stem ik de SP al is het maar om die rechtse rakker en de rest v.d. gevestigde orde dwars te zitten.

Noctiis
6 mei 2002, 18:50
haha slim slim :grin:

Robbert
6 mei 2002, 18:51
Je hebt gelijk, de koppeling die ik maak tussen WAO en ziekenfonds is niet goed.

Neemt niet weg dat ik 180 graden tegenover die man sta.

jaccoos
6 mei 2002, 18:51
Robbert zei een paar posts hierboven dat mensen die fortuijn stemmen vervolgd moeten worden. Daar ben ik het niet mee eens. Wij leven in een democratisch land waar iemand het recht heeft om te stemmen. Ook op een partij waar de meerderheid (inclusief mij) van de bevolking niks mee te maken wil hebben.

Nu wil ik eens iets over fortuijn zeggen waar niemand het ooit over heeft.
Hij wil de bouw van de betuwelijn stop zetten. Als argument draagt hij aan dat de lijn onrendabel is en geld kost. Ja vindt je het gek als hij nog niet af is. Een half afbebouwde spoorlijn, daar heb je wat aan.
Hij wil het fileprobleem oplossen door meer rijstroken aan te leggen. Dit is niet het oplossen van een fileprobleem maar het vooruit schuiven ervan. LPF is trouwens niet de enige partij die dit zegt. Wat verkeer en waterstaat en VROM betreft kan ik me in geen enkele partij vinden.
Wat onderwijs betreft, er is geen enkele partij die ervoor kan zorgen dat ik straks als ik ga studeren niet op elke cent hoef te letten. Volgens mij moet men studenten stimuleren door ze te belonen als ze hun studiepunten sneller behalen. Bijvoorbeeld een maandelijkse bonus als je je P in een jaar hebt gehaald.

Nou kan ie wel weer, kritiek is welkom.

lars
6 mei 2002, 19:27
einde discussie..... r.i.p pim

Noctiis
6 mei 2002, 19:33
ja ik hoor het ook net... er word gevreest voor zn leven

F0L
6 mei 2002, 20:09
en tis afgelopen. Althans hij werd afgevoerd met een laken over hem heen...een schotwond boven je oor (wat een verslaggever had gezien) is meestal fataal.

Echoes
6 mei 2002, 20:33
tjah.. :sad:


*geen woorden*

Robbert
6 mei 2002, 20:52
Oh.. kolere..

Dit is toch wel heel erg.

lars
6 mei 2002, 20:52
zoals dila zei "uwhl ik haat die enge facist. dood aan voortuin!!!"

je hebt maar een paar van die gekken nodig...

Ik hoop trouwens dat dit niet gaat betekenen dat dalijk pvda/cda/vvd aan de macht komt.
Ik zou het ontzettend cool vinden als de 2e op zijn lijst het over zou nemen. (een neger ben even zijn naam kwijt, maar dit geeft wel aan hoe onzinnig het was dat ze em een rascist noemde).

Eddie van Halen
6 mei 2002, 20:54
Ik was niet vóór die man, was niet tégen hem.
Wat ik er vooral jammer aan vind is voor de wereld, ik bedoel: dat dit allemaal maar zo kan. Oorlogen, vliegtuigen in de twin-towers, een politicus die zonder pardon wordt neergeschoten. holy shit, this is the world. :sad: :sad: :sad:

Kitaarhiero
6 mei 2002, 22:16
Op mijn stem hoefde hij niet te rekenen... maar dit is geen leuk nieuws... ik kwam juist terug van de begrafenis van m'n opa... is Prof. Pim neergeknald.
fuckin' ondemocratisch! damn! hij had misschien voor sommigen foute ideeën, maar dat zo'n gek hem dood schiet... nee.
en nu vrees ik een politie staat :s

Arthur
7 mei 2002, 10:12
Op 2002-05-03 17:41, schreef Dila:
ik vraag me echt af wat mensen in die idioot van een pim fortuyn zien. hij kan toch geen land regeren?? hij gaat huilen als ie een taart in zn smoel krijgt en hij wordt steeds zo boos enzo en dan gaat dat enge adertje op zn kale nichtenkop zo opzwellen uwhl ik haat die enge facist. dood aan voortuin!!!


bloody shame

dirkw83
7 mei 2002, 11:34
ja, die quote getuigt wel van objectiviteit van Dila zeg (grrrr) >:(.

Ik vind dat Fortuyn een media mens was maar in hoeverre hij echt politieke kwaliteiten had, weet ik niet. Alleen daarom had ik al op hem gestemd; gewoon om te zien wat hij ervan zou maken.

Dat hij gaat huilen met die taart; ik heb dat huilengedeelte niet gezien maar als hij dat al deed, dan was het puur om aandacht te trekken en daar is hij verdomd goed in. Hij straalde charisma en stijl uit en wist het woord als wapen te gebruiken.

Laten we ook niet vergeten dat hij tot nog toe absoluut niemand kwalijk had gedaan. Rascisistisch kon hij onmogelijk geweest zijn (cfr donkere neger als 2e man); zijn asielbeleid was in het belang van zijn moederland, en aan geweld had hij een bloedhekel (zwaar gepest op de basisschool :S). Hij had absoluut recht om te laten zien wat hij kon, al gaf hij zelf niet vaak goede en passende oplossingen.

Ik denk dat hij meer bijgedragen heeft aan het brengen van politiek naar de samenleving toe dan aan de politiek op zich (al is het indirect eigenlijk ook wel weer een bijdrage aan de politiek om het onder de mensen te brengen). Toch had ik het hem gegund. Hij was absoluut een goed mens; kijk maar eens naar interviews; zijn karakter is goedaardig.
Jammer.

Bates15
7 mei 2002, 12:17
Ja. Heel jammer. Ik ben bang voor de toekomst in NL. Ik ben ook van mening dat de lijst Fortuyn nu maar moet stoppen. De lijst was gebouwd op Fortyun. Wie staan er nou eigenlijk achter hem. Gaan we nou op hem stemmen uit sympatie?? Omdat we achter hem staan. Gisteren nog zij zijn vriend nog dat Pim wilde dat NL geen chaos werd. Hij zei dat NL maar op de CDA en groenlinks moest stemmen als Pim uit zou vallen. Dit om chaos te voorkomen. Pim had dus zelf ook niet zo een vertrouwen in zijn eigen lijst. Ik denk dat we daar maar eens over moesten nadenken. Ik zou al niet op hem stemmen maar ik gun dit niemand.

Kitaarhiero
7 mei 2002, 14:22
Pim was de enige op zijn lijst die verstand had van Politiek.
en wat denken jullie? Verkiezingen op 15 mei?
Ik vind van wel, want die man pleegde niet alleen een aanslag op fortuyn, maar ook op de democratie, maar de democratie laat zich hopelijk niet stoppen.

Robbert
7 mei 2002, 16:23
Volgens mij was Pim de enige op de lijst _zonder_ verstand van politiek, en dat sprak mensen aan.

Hij sprak het gewone volk aan, maar niet dit persoontje. Ik vind dat de politiek een beroep is, en dan moet je daar als boerenlul, of professor, niet direct tussen gaan zitten.
Ga eerst eens in de 1e Kamer zitten, bouw het langzaam op.

Uit respect moet je de partij LPF laten kiezen, mits binnen ons rechtsstelsel, of ze nu uitstel willen of niet.

pimmetje
7 mei 2002, 16:46
Nou, Robbert, gelukkig kan je nog grappen maken: "Ga eerst eens in de 1e Kamer zitten, bouw het langzaam op."

Dat 1e en 2e kamer is niet chronologisch bedoelt. Senatoren zijn ook serieuze politici. Over het algemeen juist met een boel meer ervaring dan die in de 2e kamer... behalve dan als je 't over de SP hebt.

Echoes
7 mei 2002, 16:51
volgens mij had pim wel veel verstand van politiek...anders he bje toch niet zootje boeken erover geschreven. En hij was toch ook al jaren bezig in de politiek met andere dingen...Dacht dat ik hoorde dat ie er al iets van 10 jaar in zat..

pimmetje
7 mei 2002, 17:39
Het is juist goed voor het land als de mensen die het besturen niet allemaal doorgewinterde politici zijn. Je moet mensen hebben met een visie, een idee over hoe je problemen oplost en voorkomt. Politici zijn tegenwoordig teveel mensen die een spelletje om (persoonlijke) macht en aanzien spelen. Over het algemeen is van visie weinig sprake. Dogmata zijn er daarentegen genoeg. De politieke partijen (stromingen) zijn de kerken van tegenwoordig. uit die hoek is een politieke moord ook nog deels te verklaren.

Overigens... Robbert, wat vind je dan van mensen als Marijnissen en Bolkenstein? Die gingen ook de politiek in omdat ze iets wilden veranderen. Ze hadden een andere baan. De minister van economische zaken in Paars1, Wijers (naar mijn mening de beste minister uit 8 jaar paars), deed 't eigenlijk ook even 4 jaar tussendoor.

Robbert
7 mei 2002, 17:58
Iedereen kan een boek schrijven. Je kunt het zelfs verkopen, als je een smak geld hebt, en als je kijkt naar het huis waar Fortuyn in woonde, was dat zeker geen probleem.

Dan heb ik nog iets te zeggen over een aantal "fans" die Fortuyn had "http://www.brabantsdagblad.nl/CDA/regioportal/0,2078,7034__1062055_,00.html". Als je dit leest, en het gisteren gezien hebt op het journaal.. is dat niet waar Fortuyn tegen was, tegen een volk dat zich zo asociaal gedraagt?
Dus een aantal mensen die wilden stemmen op Fortuyn hebben zich gewoon misselijk gedragen. Hoe kun je op een partij stemmen als je zelf dus niet voldoet, zeg maar. Bakstenen gooien op de politie, brand stichten, waar ben je dan mee bezig?

Dan zie ik echt liever dat mensen een bloemetje leggen.

Leg de fout ook niet bij het linkse-volk, incluis moi. Politiek gezien was/ben ik tegen Fortuyn, maar nogmaals, iedereen heeft een eigen mening, en daar heb ik echt respect voor. Ook voor de mensen die achter Fortuyns ideeen stonden.
Fortuyn haalde zelf ook hard uit naar gevestigde partijen, dat hoord gewoon bij de politiek, kom op zeg. Het is echt beneden alle peil wanneer iemand zegt, dat het de schuld is van links.
Het is de schuld van iemand met een zwakke gedachte.
Voor het zelfde geld had een rechts-iemand Marijnissen omgelegd, en dan, wat had je dan gezegd?

Toch is het allemaal diep triest. Echt, triest.

/Edit1: die link effe knippen/plakken.

/Edit2: Het is ook goed dat Fortuyn iedergeval de politieke partijen goed wakker heeft gemaakt.
Zij zullen nu ook wel beseffen, dat het nooit goed is, je zult altijd bezig blijven met perfectioneren. Wanneer het ene goed gaat, zul je zien dat iets anders misschien wel verwaarloosd is.
Ik denk wel dat de komende vier jaar nog veel zal worden geluisterd naar wat Fortuyn van plan was, dat sommige dingen echt moeten veranderen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: robbert op 2002-05-07 17:11 ]</font>

pimmetje
7 mei 2002, 18:51
Op 2002-05-07 16:58, schreef Robbert:
... Leg de fout ook niet bij het linkse-volk, incluis moi. Politiek gezien was/ben ik tegen Fortuyn, maar nogmaals, iedereen heeft een eigen mening, en daar heb ik echt respect voor. Ook voor de mensen die achter Fortuyns ideeen stonden.
Fortuyn haalde zelf ook hard uit naar gevestigde partijen, dat hoord gewoon bij de politiek, kom op zeg. Het is echt beneden alle peil wanneer iemand zegt, dat het de schuld is van links. Het is de schuld van iemand met een zwakke gedachte. Voor het zelfde geld had een rechts-iemand Marijnissen omgelegd, en dan, wat had je dan gezegd?...

Ik weet even niet of dit een reactie was op mijn vorige reactie, maar daarin gaf ik politiek links als geheel niet de schuld. Marijnissen haalde ik aan als iemand die de politiek inging zonder daarvoor eerst een boel ervaring op te doen. Het was een reactie op jouw voorlaatste bericht. Ik haalde niet voor niets ook managers uit het bedrijfsleven als Bolkenstein en Wijers aan.

Als je echter de recente geschiedenis noord-west Europa bekijkt (vanaf 70er jaren), dan lijkt het er wel op dat juist aan de extreme linkerkant van het politieke spectrum de meest gewetenloze groeperingen en individuen rondkruipen. Denk hierbij maar eens aan de Rote Armee Fraktion en Rara. Ook de milieubewegingen worden in de VS al enkele jaren meer in de gaten gehouden ivm terrorisme.

Het enge aan al deze idioten is dat ze op basis van een ideologie al hun daden goed durven te praten. Door WOII zijn we allen hier bedacht op extreem rechts. Tegelijkertijd hebben we zelf slechts in de media te maken gehad met links totalitaire regimes. Hierdoor vergeten we dat we bereid moeten zijn om gevaar te zien in ALLE extremen in het politieke spectrum.

dirkw83
7 mei 2002, 20:16
Of Fortuyn verstand had van politiek, mensen, dat ZULLEN WE NOOIT WETEN.

Hij had wel verstand van de Media, dat kun je niet ontkennen. Wat een spel dat hij ermee speelde zeg.

Robbert
7 mei 2002, 20:30
Ja, Pim, je hebt gelijk. Alle extremen zijn gevaarlijk.
Als je soms leest dat een extreem linkse groepering een bomaanslag pleegt, sta ik daar natuurlijk niet achter, omdat ik vind dat zulk geweld weinig met politiek te maken heeft.

Er zijn inderdaad een hoop ministers die geen politieke "vooropleiding" gehad hebben, maar wat ik bedoelde, is dat ik, bijvoorbeeld, Fortuyn niet als premier zou willen.
Omdat hij verteld wat hij denkt, en dat kan in een politieke wereld niet altijd.

lars
7 mei 2002, 21:43
"Omdat hij verteld wat hij denkt, en dat kan in een politieke wereld niet altijd."

dat is nou precies waarom mensen op hem stemmen, dat kan dus wel en dat zouden meer mensen eens moeten gaan doen.

p.s. ik weet niet wat julie doen, maar ik stem a.s. woensdag op een lijk. niet als eerbetoon maar bij gebrek aan betere alternatieven.

Dila
7 mei 2002, 21:48
Op 2002-05-07 09:12, schreef Arthur:


Op 2002-05-03 17:41, schreef Dila:
ik vraag me echt af wat mensen in die idioot van een pim fortuyn zien. hij kan toch geen land regeren?? hij gaat huilen als ie een taart in zn smoel krijgt en hij wordt steeds zo boos enzo en dan gaat dat enge adertje op zn kale nichtenkop zo opzwellen uwhl ik haat die enge facist. dood aan voortuin!!!


bloody shame


zeg dat wel :sad: dat meende ik dus ECHT niet

Robbert
7 mei 2002, 21:57
Shit hey, jij vindt dat dat wel kan?

Ik vind echt dat een premier of minister bepaalde onderwerpen subtiel moet behandelen, met respect, zoals Kok. Had jij nou werkelijk verwacht dan Fortuyn dat had gedaan?

Hij had dan wel in de politiek gemogen, maar ik ben echt benieuwd hoe alles gelopen zou zijn de komende tijd.

Maar nu genoeg, wat mij betreft, ik schrijf hier niet meer.

Dila
7 mei 2002, 21:59
eigenlijk had ik wel willen zien wat er gebeurd was als pim premier geworden was. waarschijnlijk was ie vreselijk op zn bek gegaan.

sleep_to_saturate
8 mei 2002, 11:45
Ja ik ben het wel met Robbert eens.
Ik vind het trouwens ook erg gevaarlijk wat er nu in de media gebeurt. Fortuyn wordt ineens de hemel in geprezen en al zijn ideeën daarmee ook. Waar ik bang voor ben is dat nu de helft van Nederland het opeens normaal zou vinden om de islam een achterlijke cultuur te noemen en dat soort beangstigende ontwikkelingen.
Daartegen ben ik diep triest dat dat ie vermoord is niet om zijn politieke invloeden maar omdat het een mens was met een hart en een familie. :sad:

alhambra
8 mei 2002, 12:06
Okee de Islam een achterlijke cultuur vinden gaat wat ver maar het valt mij wel op dat o.a. (linkse, vrije) vrouwen zeggen dat je dat niet mag zeggen en dat dat een schande is terwijl ze wel zelf zo geemancipeerd mogelijk willen zijn, iets wat door een groot deel van de hier verblijvende islamieten wordt tegen gewerkt binnen hun eigen cultuur. Ik bedoel te zeggen er dat niet alle dingen die voort komen uit de islam wenselijk zijn en dat mensen niet zo hypocriet moeten zijn en hier de ogen voor sluiten. Overigens zijn ook bij andere geloven wel zaken die niet wenselijk zijn.

Kitaarhiero
8 mei 2002, 12:55
veel mensen zien achterlijk als synoniem voor debiel. in feite betekent het gewoon achtergebleven... en in feite heeft hij er wel gelijk in, lang was de islam een progressief geloof, tot de jaren 70, toen in Iran de ayatohlah's aan de macht kwamen.

dat terzijde.

de moord op Pim Fortuyn was een stupide daad van emotionele wanhoop van iemand die dacht dat z'n levenswerk door fortuyn zou worden kapot gemaakt. al had hij een half uur om in hilversum te komen en het goed te overdenken, hij had voorál moeten denken aan hoe de politiek in elkaar zit! als Pim Fortuyn de wet tegen Bont weer ongedaan zou willen maken, dan zou hij te maken hebben gehad met het kabinet, de eerste- en tweede kamer en de koningin (handtekeningetje). 4 dingen die z'n voorstel af kunnen wijzen! het was al helemaal stupide omdat het gewoon om Fortuyns personlijke voorkeur ging. ongetwijfeld zou een meerderheid tegen zijn geweest.
Over meerderheid gesproken, een coalitie van LPF, CDA en VVD zou een oppositie hebben gehad van iig D66, Pv/dA en Groen links, wat misschien wel een meerderheid zou zijn geweest in de kamer. zo niet, dan zouden de kleine christelijke partijen er ook wel bij zijn gaan horen omdat Fortuyn homosexueel was.
om kort te gaan, IN EEN DEMOCRATIE IS HET NIET NODIG LAAT STAAN GEWENST EEN POLITICUS TE VERMOORDEN! omdat gewoon iedereen invloed heeft. al vinden sommige mensen dat niet, het is wel zo. als mensen zeggen dat de politiek niks doet, dan weten ze niet waar ze het over hebben. in een democratie moet je met veel mensen rekening houden.

pimmetje
8 mei 2002, 17:47
Over dode mensen praten luistert nog iets nauwer dan over de levenden. Als je over Pim Fortuyn z'n uitspraken (zoals die over de Islam) praat en oordeelt, neem dan op z'n minst de tijd om fatsoenlijk het hele artikel/interview, waarin dat stond, te lezen. Niet alleen de kop!

Kitaarhiero neemt hier nog de moeite om erover na te denken zonder de welbekende, politiek correcte pavlov-reactie te vertonen. Als je iets meer over die vermeende achterlijkheid wilt lezen en je wilt het niet horen van (aanhangers van) Pim Fortuyn. Dan is hier je kans om het te horen van de Algerijnse (islamietische) professor Mohammed Arkoun:
http://www.nrc.nl/overig/1003988653579.html

Het is droevig dat Nederland te weinig leest en te veel de televisie blind vertrouwt voor snelle, oppervlakkige informatie en dus even snelle en oppervlakkige opinies.

L4A
8 mei 2002, 18:15
Op 2002-05-08 16:47, schreef pimmetje:
...........
Het is droevig dat Nederland te weinig leest en te veel de televisie blind vertrouwt voor snelle, oppervlakkige informatie en dus even snelle en oppervlakkige opinies.


Helemaal met je eens, maar wat ik nog erger vind is dat zelfs politici zich hieraan schuldig maken en zich niet voldoende op de hoogte stellen van wat er gaande is, om vervolgens een drogbeeld te creeeren dat vervolgens weer wordt overgenomen door de mensen die zelf niet kritisch kijken naar bepaalde uitlatingen/beweringen, dat vind ik pas echt triest.

(bv de ophef die oa Melkert heeft gemaakt door te beweren dat Pim had gezegd dat art 1 geschrapt moest worden (vrijheid van meningsuiting), terwijl Pim dit helemaal niet had gezegd: hij zei dat als hij zijn mening niet mocht ventileren (en die van een heleboel andere nederlanders), dat je dan net zo goed art 1 van de Grondwet kunt schrappen, en da's toch heel wat anders lijkt me zo. Ondertussen reageert iedereen superopgefokt want 'oh wat is die Pim toch extreem', daar wordt ik dus een beetje misselijk van.
De media hebben er trouwens ook een aardig handje van gehad.)

En nogmaals, ik zou niet op 'm gestemd hebben, en ik weet dat veel dingen gezegd zijn in de hitte van de (verkiezings)strijd, desalniettemin zijn voor mij enkele politici flink afgegaan door Pim in een ontzettend foute hoek te drukken waar hij eigenlijk niet hoort en hem niet op de manier te behandelen waarop ze hun (andere) politieke collega's behandelen.

Ik geloof echt niet dat dit de (enige) reden was dat hij is vermoord, maar ik denk wel dat dit meegeholpen kan hebben aan het beeld dat de moordenaar en vele anderen van hem hebben.

En nu ik toch bezig ben: ik vind het ook zeer kwalijk dat hij in de buitenlandse pers wordt afgeschilderd als de 'nederlandse Haider' en 'nederlandse Le Pen', want ook daar ben ik het niet mee eens.

Zo, en nu ga ik boodschappen doen :grin:

F0L
8 mei 2002, 20:28
hoezo gissen naar motief....Omdat het Pim Fortuyn was, is het aannemelijk dat het om zijn ideeen ging en dus vermoordt omdat hij zijn mening liet horen. MAar wie weet was hij de eerste van een reeks aanslagen op politici vanwege een slecht milieubeleid. Daar denkt niemand aan...maargoed, speculeer maar lekker verder voor je meer weet

Kitaarhiero
8 mei 2002, 21:41
Ik weet niet of ik het al eerder gezegd heb maar, Pim Fortuyn mocht dan rechtse dingen zeggen... hij was niet EXTREEM rechts en helemaal niet te vergelijken met Le Pen!

Dila
8 mei 2002, 21:47
nou die gast dood is gaat iedereen m de hemel in prijzen, maar hij was gewoon hardstikke rechts. en bovendien, hij vertelde wel wat de problemen waren, maar niet hoe hij die wilde oplossen. daar heb je ook niks aan.

Supermarco
8 mei 2002, 21:54
Op 2002-05-08 20:47, schreef Dila:
nou die gast dood is gaat iedereen m de hemel in prijzen, maar hij was gewoon hardstikke rechts. en bovendien, hij vertelde wel wat de problemen waren, maar niet hoe hij die wilde oplossen. daar heb je ook niks aan.


Dan heb je toch niet goed geluisterd naar die man meissie, volgende keer als je wel mag gaan stemmen wel even goed opletten.
Super

L4A
9 mei 2002, 02:20
Op 2002-05-08 19:28, schreef F0L:
hoezo gissen naar motief....Omdat het Pim Fortuyn was, is het aannemelijk dat het om zijn ideeen ging en dus vermoordt omdat hij zijn mening liet horen. MAar wie weet was hij de eerste van een reeks aanslagen op politici vanwege een slecht milieubeleid. Daar denkt niemand aan...maargoed, speculeer maar lekker verder voor je meer weet


Tsja, voor het zelfde geld issie vermoord door een jaloerse homo, of door zijn buurvrouw die last had van haar hormonen, of in opdracht van de nederlandse regering....

Wat ik bedoel is: wat is de bedoeling van je bericht? Ik weet ook wel dat we niks weten zolang er niks bewezen is, betekent dat mond houden en afwachten?
Verklaart U nader svp!