PDA

View Full Version : Nieuwe amp, mijn setup is (voorlopig) klaar (FOTOOOO)!!



BLOK182
10 juli 2004, 21:11
falderie falderaa

ieme
10 juli 2004, 21:14
Gefeliciteerd met je nieuwe powerball!

BLOK182
10 juli 2004, 21:23
Vanochtend (na een nacht slecht slapen) eens richting Bochum gereden, met als plan een vette scheurbak te gaan kopen, maar wel een beetje bescheiden qua kosten. De Engl Fireball had ik dus op het oog, evt een Peavey 5150, al dan niet 5150 II. Ik kwam bij Beyers aan, werd begroet door Chris (beetje de gitaarwizard daaro) en hop, meteen die Fireball aan de stroom. Hij had een nieuwe Fireball + Engl 4x12 uit het magazijn gehaald voor me, dus dat zat wel goed. Die Fireball heeft gedeelde gain, en mijn plan was om het leadkanaal op flinke gain in te stellen, en zodoende het cleankanaal voldoende te oversturen om een lekkere crunch eruit te halen. Nja, ik dus dat leadkanaal (erg lekker trouwens) ingesteld op brute scheur (and bruut it was 8-) ) maar toen ik terugswitchte naar het cleankanaal, kreeg ik een soort semi-clean, GEEN crunch wat ik gehoopt had. Dit kan natuurlijk ook aan de lagere output van mijn gitaar liggen (PRS met dragon II's), maar dit zette me wel een beetje aan het twijfelen. Scheur was gaaf, en de 2 mastervolumes stond me ook erg aan (soloboost) en verder was het ding niet echt duur (990 euro excl footswitch). Maar goed, om nou 1000 euro uit te trekken voor alleen een scheurkanaal.....Ik begon te twijfelen, heb ik nog even bij een 5150 staan luisteren, een of andere Duitser was em aan het testen. Klonk wel lekker, maar niet echt helemaal mijn ding. Ff met Chris staan praten, en hij zei "ik haal je toch nog ff een powerball." Afijn, hij naar het magazijn, ik naar de koffiemachine, 5 minuutjes later kwam der een gloednieuwe Powerball uit het magazijn, en kon der weer getest worden. Het ging me dus specifiek erom om er een gave classic rock sound uit te halen, ff de brute over the top high gain met lo bottom daargelaten. Ik kanaal 2 van de Powerball inschakelen, beetje tweaken, lekker de gain erin, en voila, dit moest ik eigenlijk gewoon hebben :) Ff het cleankanaal gecheckt, zeker aardig voor een highgain top, maar met die crunch/classic scheur lekker ingesteld bleef der weinig echt cleans van over. Verder heb ik nog een leuke Mesaboogie Blue Angel staan, die is clean behoorlijk de bom, met die vette reverb erbij. Terug naar de Powerball. Kanaal 2 en 3 gecheckt, gespeeld met de mid-open/mid-focussed, erg bruikbaar voor solosounds. Tja, verder een hoop features, jullie kennen het machien onder de hand wel. Keuze was nu eigenlijk niet meer zo heel moeilijk, alleen de centen...ff met Chris gepraat, ik zeg van "ik kan der wel een behringer cab bijnemen..." Ff Behringer deraan gehangen, tja voor het geld leuk, maar vond het niet echt zo fijn klinken. Toen maar de knoop doorgehakt, en een Engl 4x12 standard eronder gezet 8-) Toen dacht ik, this is it! Ik wilde al bezuinigen op de footswitch (nieuw +/-170 euro), die zou ik er dan wel later bijkopen, maar ze hadden bij Beyers nog een gebruikte liggen, voor 100 euro, werkte goed, jaar garantie erbij, paar krasjes, maar het zou me wel 70 euro straks schelen. Onder het motto "fuck it all and no regrets" meteen maar ff de footswitch erbij gepakt. Kreeg van Beyers nog 2 x speakerkabel, een setje straplocks, een hoes voor de top en nog een stuk gitaarkabel erbij. Maandag ff voor een a/b switch op stap, maarre, ik denk dat mijn rig nu toch wel een redelijk definitieve vorm heeft aangenomen. Heb nu nog een paar cheapass foto's op mun webshots staan, maar morgen komt der als het goed is een vriend met een goeie cam, ff mun "muurtje" leuk op de foto zetten :wink:

Baco
10 juli 2004, 21:31
Gefeliciteerd met je Powerball! Welcome to the clan :-D
Christian is inderdaad een erg toffe kerel, kent zijn spullen erg goed. Vind het trouwens een erg gezellige winkel, beetje een doolhof, maar ze hebben wel veel staan :o

ieme
10 juli 2004, 21:33
een echte engl met vintage concentratiekamp hekwerk als front

LordRiffenstein
11 juli 2004, 08:13
Haha nice one Blokkie, welkom bij de Clan!!!!!! Tja die Standard 4x12 van Engl klinkt erg vet!!! Gefeliciteerd met je mega rig!

Negative K3 fan
11 juli 2004, 13:35
wow, toch de powerball! Dat is pas een rig dude! Een blue angel+powerball pfft!!11 veel geluk ermee.

wanneer duik je dan een keer de studio is met je band ofzo om het geweld aan ons te laten horen :)

skabouter
11 juli 2004, 13:43
yooo blokkie :) van harte gefeliciteerd ! goed bezig man, super vet ! ik wacht nog op je opnamens en op de goede foto`s :)
tis wel een superweek voor ons, he :D

Wormaap
11 juli 2004, 14:11
Met een Engl kan't sowieso nooit meer mis gaan 8-)
Ben zelf sinds vorige week vrijdag de trotse eigenaar van'n Fireball (geen geld voor'n Powerball of nog duurder, arm scholiertje van 18, en de Fireball heeft ook helemaal mijn geluid :))

Baco
11 juli 2004, 14:46
Met een Engl kan't sowieso nooit meer mis gaan 8-)
Ben zelf sinds vorige week vrijdag de trotse eigenaar van'n Fireball (geen geld voor'n Powerball of nog duurder, arm scholiertje van 18, en de Fireball heeft ook helemaal mijn geluid :))
Een Fireball blaast menig ander versterker weg, zonder probleem :D
Enjoy :wink:

Wormaap
11 juli 2004, 15:00
Met een Engl kan't sowieso nooit meer mis gaan 8-)
Ben zelf sinds vorige week vrijdag de trotse eigenaar van'n Fireball (geen geld voor'n Powerball of nog duurder, arm scholiertje van 18, en de Fireball heeft ook helemaal mijn geluid :))
Een Fireball blaast menig ander versterker weg, zonder probleem :D
Enjoy :wink:
Dat lukt zeer zeker :-D Op 25-50% speelt'ie de 3.5kWatt PA in onze oefenruimte er met gemak uit o_0 Who needs PA when you have Engl :D

Negative K3 fan
11 juli 2004, 15:20
Met een Engl kan't sowieso nooit meer mis gaan 8-)
Ben zelf sinds vorige week vrijdag de trotse eigenaar van'n Fireball (geen geld voor'n Powerball of nog duurder, arm scholiertje van 18, en de Fireball heeft ook helemaal mijn geluid :))
Een Fireball blaast menig ander versterker weg, zonder probleem :D
Enjoy :wink:
Dat lukt zeer zeker :-D Op 25-50% speelt'ie de 3.5kWatt PA in onze oefenruimte er met gemak uit o_0 Who needs PA when you have Engl :D

owwww nee, niet weer de vermogen discussie :x :cry: :-( :(

BLOK182
11 juli 2004, 15:24
Thanks allemaal! Wormaap, jij ook gefeliciteerd!! p.s. idd ff niet die vermogingsdiscussie in mijn topicje :wink: :)

Baco
11 juli 2004, 15:34
owwww nee, niet weer de vermogen discussie :x :cry: :-( :(

Not my point :-?

Ik had het over gain, sound en niet zozeer over puur volume :wink:

Wormaap
11 juli 2004, 15:36
Meh... Ik wilde ook zeker geen discussie uitlokken :P Sorry daarvoor. Laten we het erop houden dat'ie perfect klinkt en goed luid is :)

Baco
11 juli 2004, 15:37
Meh... Ik wilde ook zeker geen discussie uitlokken :P Sorry daarvoor. Laten we het erop houden dat'ie perfect klinkt en goed luid is :)
Amen, brother :razz:

Wormaap
11 juli 2004, 15:38
Het meeste viel me btw het clean kanaal mee, echt zwaar mooi, 'k had verwacht dat dat wel zou zuigen op zo'n metaalmachine :)

BLOK182
15 juli 2004, 19:51
http://riffenstein.kingsmeade.net/Arjan.jpg

En zo ziet dat uit :razz:

Wormaap
15 juli 2004, 19:55
:o Mooie setup man :P
Ik neem aan dat dat je geruilde EVH is?

Mithrandir
15 juli 2004, 20:00
Wat een schandalige setup voor zo'n broekie....maar wel vet hoor,

vinni
15 juli 2004, 20:29
Dat ziet er zeker lekker uit! :cool:

Maarru.....
Ik heb dan ook een ENGL met een 4X12.....
Altijd lastig in kleine kroegen.
In hoeverre speel je nu live met beide versterkers?

Groet,
Vinni

gerrekat
15 juli 2004, 22:28
Gefeliciteerd man KILLER!

Negative K3 fan
15 juli 2004, 23:13
superlijpe shit!

Anders Destium
15 juli 2004, 23:13
Vette rig Arjan :lol:

Moet je voorstellen dat daar een zwarte Explorer staat in plaats van de Wolfgang, dan ben je helemaal de man :D

gershwin5150
15 juli 2004, 23:18
Super-rig!
Ben zelf heel stiekem ook een beetje aan het denken om mijn Marshall (6100) halfstack te verwisselen voor een Powerball halfstack :cool:
Ziet er toch wel erg gaaf uit :-D

sash
16 juli 2004, 01:00
Khad de foto al gezien, maar nog maal eens: VET!

Trouwens, wat een kleine wieltjes heeft die flightcase zeg. Ik zou er grotere onder zetten want die breken binnen een mum van tijd af.

skabouter
16 juli 2004, 01:38
ERG mooie setup blokkie :) 8-) SUPER

BLOK182
16 juli 2004, 09:48
Thanks allemaal!

@ Vinni: nog niet live mee gespeeld, maar ik ben van plan gewoon allebei de amps te mic'en, mocht dat niet gaan, dan de Mesa goed hard zetten (openback combo --> betere spreiding) en de Engl mic'en omdat ik voornamelijk scheur met mijn band :)

@ Wormaap: yepz dat is de EVH, heb nu een sunburst strat

Raffel
16 juli 2004, 10:00
gratz man!

Powerball blijft top :-D

gerrekat
16 juli 2004, 10:10
Volgens mij is ENGL met stip gestegen op de lijst van meest verkochte amps in NL, denk dat ze na marshall en fender een goede derde zijn....maar da's speculatie!

Harry
16 juli 2004, 10:13
ja, zo'n powerball komt er bij mij ook nog wel eens.....

Raffel
16 juli 2004, 11:39
Volgens mij is ENGL met stip gestegen op de lijst van meest verkochte amps in NL, denk dat ze na marshall en fender een goede derde zijn....maar da's speculatie!

in aantallen wel denk ik ja. In waarde denk ik dat er wel andere merken bovenaan staan.

MightyMike
16 juli 2004, 11:49
Niet alleen in Nederland trouwens, ook België gaat massaal voor ENGL. Meer zelfs, een Powerball begint zelfs een beetje een cliché-versterker te worden... Maar dat houdt ons niet tegen, right? Mij toch niet, want ik ga die van mij morgen halen in Keulen.

Wat je wel niet vaak ziet zijn bekende groepen met een ENGL. Of vergis ik me?

BartL
16 juli 2004, 12:26
http://riffenstein.kingsmeade.net/Arjan.jpg

En zo ziet dat uit :razz:
Vieze stinkhoer 8-) :-D







Verrie nais! :cool:

Firebird
16 juli 2004, 12:43
ziet er helemaal te gek uit Blokkie!! Ben benieuwd hoe het klinkt!!
Veel plezier ermee!!

Bigfoot414
16 juli 2004, 13:14
Dat ziet er zeker lekker uit! :cool:

Maarru.....
Ik heb dan ook een ENGL met een 4X12.....
Altijd lastig in kleine kroegen.
In hoeverre speel je nu live met beide versterkers?

Groet,
Vinni
1 thuis en 1 voor repetitie/gig, doe ik ook altijd.

vinni
16 juli 2004, 13:35
Zie ook dat je een PRS (CE 22?) gebruik en een EVH.

De EVH heb ik zelf ook gehad. Ik vond dat het beste rockgeluid wat ik tot nu toe ooit uit een gitaar heb horen komen. Hoe verhoudt de PRS zich in dit opzicht met de PRS?....Heb zelf wel een PRS McCarthy Soapbar maar dat is geen vergelijk met de EVH.

weet iemand trouwens of je de elementen van die EVH-gitaar ook los kan verkrijgen?

Groet,
Vinni

BLOK182
16 juli 2004, 13:43
Die EVH, tja, dies veel agressiever dan die PRS. Heb de EVH geruild tegen een strat, van een metalhead, hij kon er wel wat mee, maar met die Powerball vond ik het echt net tè allemaal, dat werd me te metal. Op zich wel een gave gitaar hoor, en vooral goeie kwalititeit. Die elementen, das Peavey's eigen homebrew, die kan je volgens mij niet gemakkelijk los krijgen...

PeteRS
16 juli 2004, 14:09
Volgens mij is ENGL met stip gestegen op de lijst van meest verkochte amps in NL, denk dat ze na marshall en fender een goede derde zijn....maar da's speculatie!

Als iedereen zijn ENGLs in de Heimat gaat halen zal de verkoop in NL wel tegenvallen, maar ik begrijp wat je bedoeld...

Blok: Super Rig + axes!

Wormaap
16 juli 2004, 14:28
Engl is't gewoon waard om populair te worden :D
Alleen verliest't dan natuurlijk wel'n beetje zijn 'eigen' gezicht... Maar buiten dit forum heb ik er nog niet veel over gehoord :)
@Blok: Als dat die EVH is, dan weet ik dat ik't niet erg vind dat'ie al weg is, zal ongetwijfeld een prachtgeluid hebben, maar ik vind de kleur 3 maal niks (is natuurlijk maar mijn mening ;))

Stitch
16 juli 2004, 16:48
Idd die engls gaan als een lopend vuurtje.


blok.....HEIL.....wat een mooie shit! Kan je er thuis eigenlijk wel geluid uit krijgen of is het OF uit OF kapotte ramen ?

BLOK182
16 juli 2004, 17:57
Thanks! Qua volume thuis is het nèt te doen, alleen supermooi klinkt het natuurlijk niet, tenminste, niet optimaal mooi, laat ik het zo zeggen. Morgen alles naar het oefenhok brengen *evil lachje*

skabouter
17 juli 2004, 19:58
dat engl zo populair is/lijkt komt denk ik vooral door dit forum, omdat er een aantal "bekende" forumlui op spelen. verder heb ik pas 1 keer een engl bij een band gezien (en ik kijk veel gigs af) en dat was een souvereign combo. valt reuze mee, die populariteit. in NL is het:
-marshall
-fender
-peavey
-H&K
-behringer

DENK IK, ik kan ernaast zitten................

BLOK182
17 juli 2004, 20:29
Idd, veel forummers spelen op Engl, en daarom lijkt het bijna alsof iedereen erop speelt. Tot nu toe ken ik maar 1 andere band hier in de buurt met een gitarist met een Engl cab.

ieme
17 juli 2004, 21:11
ow, ik weet wel meerdere mensen buiten het forum die er 1 hebben

Mark S
18 juli 2004, 13:22
Hetzelfde gaat eigenlijk ook op voor PRS: er wordt hier volop erover gediscussieerd en ik heb het idee dat een behoorlijk aantal forummers er ook 1 heeft maar ik heb maar een enkele keer er echt ook iemand er live op zien spelen (mezelf niet meegerekend)

Ook Engl heb ik maar een enkele keer gezien en dat was nog alleen maar een 4X12 cab (onder een Mesa Mark IV)

Ik ben trouwens pas nog op Metropolis in R'dam geweest en een hele rits bands in alle stijlen gezien maar 90% speelt nog altijd op Fender (Twins) en Marshall amps (vooral de JCM-800 Top is alom vertegenwoordigd) i.c.m Fender Strats/Tele's en Gibson LP's.

Mark S
18 juli 2004, 13:23
Hetzelfde gaat eigenlijk ook op voor PRS: er wordt hier volop erover gediscussieerd en ik heb het idee dat een behoorlijk aantal forummers er ook 1 heeft maar ik heb maar een enkele keer er echt ook iemand er live op zien spelen (mezelf niet meegerekend)

Ook Engl heb ik maar een enkele keer gezien en dat was nog alleen maar een 4X12 cab (onder een Mesa Mark IV)

Ik ben trouwens pas nog op Metropolis in R'dam geweest en een hele rits bands in alle stijlen gezien maar 90% speelt nog altijd op Fender (Twins) en Marshall amps (vooral de JCM-800 Top is alom vertegenwoordigd) i.c.m Fender Strats/Tele's en Gibson LP's.

Mark S
18 juli 2004, 13:24
oeps..pardon, maar ik was die 1e post helemaal kwijt! :)

gerrekat
18 juli 2004, 14:52
Ligt eraan in welke scene je zit...ik heb al zeer regelmatig een ENGL met name POWERBALL op een podium gezien...

Maar dat Marshall nog steeds het meestgebruikt is geen twijfel mogelijk...

Fender amps zie ik zelden!

skabouter
18 juli 2004, 17:55
ECHTE fenders zie je vrij weinig. alleen twins soms nog. maar fender zie je vrij vaak in de vorm van die nieuwe modeling dingetjes, of die hot rods enzo

gerrekat
18 juli 2004, 19:44
Peaveys en Marshalls zie ik het meest...

Wormaap
18 juli 2004, 19:45
Ik zie eigenlijk alleen maar Marshall ongeveer... 'K heb btw wel 1 keer Engl live gebruikt zien worden. De gitarist van Aemen had er een, ik meen een Savage120.

maarten
18 juli 2004, 23:55
nice one blokkie

powerball is een leuk ding al zeg ik t zelf :D

sash
19 juli 2004, 00:18
een Powerball begint zelfs een beetje een cliché-versterker te worden...



Juist, daarom kan iedereen beter teruggaan naar Plexi's. Das een waardebehoudend cliche :razz: :D

gerrekat
19 juli 2004, 08:57
LOL ik weet niet of je gezien hebt maar er worden regelmatig meer PB's gevraagd dan aan geboden, sterker heb er bijna nog nooit een te koop zien staan de afgelopen 2 jaar!

Ouwe Marshalls zijn wel in prijs gestegen maar nog steeds niet hele erg duur of je moet een HEEEELE ouwe hebben!