PDA

View Full Version : Guytron GT100 review [update! nu foto's!]



ieme
10 juli 2004, 20:49
http://www.amptone.com/images/guytron.jpg

ieme
10 juli 2004, 20:49
Al een paar dagen zenuwachtig en vandaag was het dan zo ver, vanuit heerenveen op naar venlo! (totaal 450 km heen en terug!) ik was van plan om 9 uur te vertrekken en om 11 uur op de plaats van bestemming te zijn. Maar kon vanaf half 7 mijn slaap niet meer vatten. Dan er maar uit en snel in de kleren, even achter de pc voor wat mails te versturen en toevallig kwam ik op msn Skabouter tegen die net terug was van een feestje en niet in zijn slaap kon komen.
Om 8 uur uiteindelijk vertrokken richting Wouter Bloemen, aankomst tijd 10 uur. Een uur te vroeg maar toch belde ik aan bij een huis dat ergens in de weilanden tussen wat bos en kassen in stond. Ik belde aan en een slaperige schreeuw van wouter kwam achter t raam vandaan met de melding KUM DR SO OAN. Na 5 minutjes wachten kwam er een frisse wouter bij de deur en liet mij binnen, de Guytron GT100 top stond al in de hal te wachten.
Zo eerst een kopje thee en eens lekker over gear lullen! hij had nog een Matchless, Vetta en een VHT te koop en vertelde dat hijzelf erg te spreken was over zijn Mesa Roadking.

Zo, dan pakken we de top er eens bij... de zwarte flightcase werd opgehaald en het deksel ging open, een geur van NIEUWE amp kwam me te gemoet. (voor diegene die wel eens bij vd haar in de kelder geweest is, daar hangt een hele typische nieuwe spullen lucht en daar moest ik meteen aan denken bij het openen van de flightcase)
We haalden de top er uit en hij bleek werkelijk als nieuw te zijn! echt helemaal puntgaaf!!
Snel even aangesloten en gekeken of alles werkt en meteen op naar huis!

2 uur later thuis aangekomen meteen door naar boven en spullen aangesloten! WOW dit was wat ik wou qua sound! kanaal A heeft een beetje edge tot crunch en het B kanaal gaat van crunch tot een redelijke gain (genoeg voor rock, maar niet voor metal)
Daarna heb ik het grootste gedeelte van de middag zitten spelen en sounds getest, na het avondeten ben in met de Gmajor, Bigfoot en Mac aan het instaleren geweest, 5 sounds op de gmajor om mee te beginnen, schakelen via de bigfoot preset 1 tm 5 via kanaal A, 6 tm 10 via kanaal B (kanalen schakelen gaat via de bigfoot en de A/B functie op de MAC1)

De sounds zijn zeker goed maar hij is niet heel erg veelzijdig, ik denk dat ik zeker nog een aantal losse pedalen erbij moet gaan gebruiken (wat ook de planning zal zijn) zodat ik wat meer sounds heb...

Thats it for now, geniet van je weekend en misschien spreek ik je op de ampmeeting in september!

Ieme

Hier wat foto's
http://groups.msn.com/_Secure/0QAClAmYRBQttTPwMidA6sgqZUepNinJ2ir*TKFKATxzSfhdfF sbrJCS*MN5zrT74HuMkmDzVtnOrTFUVQjkkYAMOsVSd05NZzoy lAgBwgBw/DSCF0011.JPG?dc=4675480159161236052
http://groups.msn.com/_Secure/0QAClAmkRqgttTPwMidA6shf9pNqux!rA7sDWdMqLcVXa2m*PB Fx5VSMClTFIAS5zbearnRS!eAuDrlAavM8e*HONPVw2I*Nezoy lAgBwQB4/DSCF0014.JPG?dc=4675480159165010852
http://groups.msn.com/_Secure/0QAClAmoR4QttTPwMidA6suU7m!DoR8vAlXzwK6SpVpx85Ygcw O8yjdNAK48QfYXox3aokyDGKmEAl*UNB8LkeluDhQFAWcjVzoy lAgBwwB0/DSCF0015.JPG?dc=4675480159291050644

BLOK182
10 juli 2004, 21:08
Blij te horen dat jouw ampdag ook geslaagd is! Gefeliciteerd ermee en veel speelplezier!!

robzilla
11 juli 2004, 00:00
Nice amp! Veel plezier ermee ieme!

LordRiffenstein
11 juli 2004, 08:15
ALs je hem niet veelzijdig vindt moet je wat meer met de knopjes spelen!!! :-D

Gefeliciteerd met je nieuwe amp Ieme!!! Nou nog fotootjes voor je archief en je bent helemaal klaar.

Monty
11 juli 2004, 11:00
Hoi Ieme,

Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Die gast van wie je 'm hebt gekocht heeft een mooie collectie (is het ook iemand van het forum?).

Veel speelplezier met je Guytron!

ieme
11 juli 2004, 11:22
Hoi Ieme,

Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Die gast van wie je 'm hebt gekocht heeft een mooie collectie (is het ook iemand van het forum?).

Veel speelplezier met je Gutron!

Dankje, nee wouter is nog niet op t forum maar ik heb hem erover verteld en hij zou hier ook eens een kijkje nemen!

skabouter
11 juli 2004, 13:38
van harte met je amp, ieme !! goede zaak :)
khoop dat je er net zoveel lol van hebt als ik van je dragon:)

zo, nu zijn er 3 mensen toch wel goed geslaagd deze week:
-ieme (guytron)
-blok182 (nieuwe mesa, engl powerball halfstack)
-ik (Framus Dragon halfstack)

8-)

LordRiffenstein
11 juli 2004, 13:43
van harte met je amp, ieme !! goede zaak :)
khoop dat je er net zoveel lol van hebt als ik van je dragon:)

zo, nu zijn er 3 mensen toch wel goed geslaagd deze week:
-ieme (guytron)
-blok182 (nieuwe mesa, engl powerball halfstack)
-ik (Framus Dragon halfstack)

8-)

En ik :-D

andoni
11 juli 2004, 13:58
en ik :D

ok het is een DSL 100 (en mijn eerste buizenamp, en ben er meteen aan verslaafd ;) )

skabouter
11 juli 2004, 14:03
ohwja, sorry vergeten, andoni.........
en jij dan yoeri ?

LordRiffenstein
11 juli 2004, 14:10
ohwja, sorry vergeten, andoni.........
en jij dan yoeri ?

Barber Tone Press en een VD Haar tele (gisteren getest, vandaag beslist)! :-D

srv-man
11 juli 2004, 14:13
Hey, gefeliciteerd met je aankoop! De soundclips op de Guytron site vind ik echt subliem, dus als hij in het echt ook zo is heb je een vette amp te pakken.

Maar als ik dit zo lees, en jou koopgedrag kennende, krijg ik toch weer een onbestemd gevoel......

De sounds zijn zeker goed maar hij is niet heel erg veelzijdig, ik denk dat ik zeker nog een aantal losse pedalen erbij moet gaan gebruiken (wat ook de planning zal zijn) zodat ik wat meer sounds heb...


of doe ik nu heel erg naar! :wink:

Zonder gekheid, veel plezier ermee!

kokeleko
11 juli 2004, 14:47
Zo ist Ieme, maar ik woon toch vlakbij , en ik heb je nog niet horen raggen op die Gaytron :D

ieme
11 juli 2004, 20:16
Zo ist Ieme, maar ik woon toch vlakbij , en ik heb je nog niet horen raggen op die Gaytron :D
Dan kom je toch snel eens langs te luisteren!

vinni
11 juli 2004, 20:20
Hmm,
Mooie vette bak! Lijkt me ook wel wat!
Woon ook in de buurt........Staat de koffie klaar ? :-D


Trouwens....wel een hoge top!
Is dat met opzet?

Groet en plezier......
vinni

skabouter
11 juli 2004, 20:24
mooie foto`s hoor, ieme :cool:

ieme
11 juli 2004, 20:24
Hmm,
Mooie vette bak! Lijkt me ook wel wat!
Woon ook in de buurt........Staat de koffie klaar ? :-D


Trouwens....wel een hoge top!
Is dat met opzet?

Groet en plezier......
vinni

is niets hoger als een normale top hoor... lijkt misschien zo maar hij is vrij standaard

BartL
11 juli 2004, 20:28
De sounds zijn zeker goed maar hij is niet heel erg veelzijdig
Arme jongen...gelukkig heb je nog een Bogner :o

:-D 8-)

Proficiat met je aankoop!

ieme
11 juli 2004, 20:31
De sounds zijn zeker goed maar hij is niet heel erg veelzijdig
Arme jongen...gelukkig heb je nog een Bogner :o

:-D 8-)

Proficiat met je aankoop!

ik bedoelde meer, 2 kanalen zijn vrij beperkt...

BartL
11 juli 2004, 20:39
Ik snap 'm :razz: Zo serieus bedoelde ik 't niet, hehehe.

bluegate
11 juli 2004, 21:57
Gefeliciteerd met je aankoop.

Ik heb net even de sound samples van de site beluisterd.
Klinkt heel goed.
Geluid lijkt veel op de Univalve door de tussen-eindtrap in de GT-100.
Je krijgt hierdoor een heel ander geluid.

BLOK182
11 juli 2004, 22:08
Mooi ding man Ieme! Ben erg benieuwd hoe het klinkt, CLIPS BITTE!! :D

bluegate
17 juli 2004, 00:20
Heb je ook clips gemaakt?

Die op de website zijn erg goed, maar ik wil graag horen wat andere gitaristen ermee doen.

Ben zelf bezig met clips te maken van mijn setup.
Daar gebruik ik backingtracks voor van http://www.licklibrary.com
Kun je zelf de gitaarpartijen invullen, erg leuk om te doen.

ieme
17 juli 2004, 18:07
Heb je ook clips gemaakt?

Die op de website zijn erg goed, maar ik wil graag horen wat andere gitaristen ermee doen.

Ben zelf bezig met clips te maken van mijn setup.
Daar gebruik ik backingtracks voor van http://www.licklibrary.com
Kun je zelf de gitaarpartijen invullen, erg leuk om te doen.

Haha, ik denk niet dat ik jullie een plezier doe door jullie naar mijn gejengel te laten luisteren!

Tot later!

PeteRS
18 juli 2004, 21:37
Hoi Ieme,

Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Die gast van wie je 'm hebt gekocht heeft een mooie collectie (is het ook iemand van het forum?).

Veel speelplezier met je Gutron!

Dankje, nee wouter is nog niet op t forum maar ik heb hem erover verteld en hij zou hier ook eens een kijkje nemen!

Dat is toch die gast van V-male of nie?

ieme
18 juli 2004, 22:38
Dat is toch die gast van V-male of nie?

Klopt! aardige gast!

PeteRS
19 juli 2004, 07:54
Ken hem nog (vaag) van de middelbare school. Goeie gitarist ook.

skabouter
19 juli 2004, 18:56
die ieme is ook een rare ! heeft ie net zo`n prachtige amp, en erg duur.
zegt ie op msn dat ie gas heeft voor een scheur amp. en dan niet zomaar ff een thunder topje, voor op deze cab. maar hij wil meeteen weer een Powerball stack :D tssssss

ieme
19 juli 2004, 22:22
die ieme is ook een rare ! heeft ie net zo`n prachtige amp, en erg duur.
zegt ie op msn dat ie gas heeft voor een scheur amp. en dan niet zomaar ff een thunder topje, voor op deze cab. maar hij wil meeteen weer een Powerball stack :D tssssss
Het is slechts GAS en ik zou nog wel eens wat ERBIJ willen! eerst nog wat gitaren ERBIJ, vd haar musicman, strat en een tele

skabouter
21 juli 2004, 12:26
sjonge, slecht hoor. van dat geld kan je een 3e wereld land voeden..........

Shaggy
10 maart 2005, 18:46
Hoi


ff een oude topic laten herleven :)

Overstuurt de clean kanaal ook? Ik wil best zo'n randje maar dan op kanaal 2 .. clean moet bij mij clean blijven .. geld dat ook voor guytron gt100

ieme
10 maart 2005, 18:57
Hoi


ff een oude topic laten herleven :)

Overstuurt de clean kanaal ook? Ik wil best zo'n randje maar dan op kanaal 2 .. clean moet bij mij clean blijven .. geld dat ook voor guytron gt100

kanaal A gaat van clean tot lichte overdrive
kanaal B gaat van overdrive tot lekkere distortion

Shaggy
10 maart 2005, 19:05
test

Shaggy
10 maart 2005, 19:06
hey thnx ieme

gaat ie ook hard op de a kanaal en blijft ie dan ook nog gewoon clean klinken


bij welke volume breekt ie

ieme
10 maart 2005, 19:15
hey thnx ieme

gaat ie ook hard op de a kanaal en blijft ie dan ook nog gewoon clean klinken


bij welke volume breekt ie

hangt erg van je pu's af... met een humbucker vrij snel...

ieme
10 maart 2005, 19:17
Als je de mijne eens wil testen....

Shaggy
10 maart 2005, 21:06
hey echt tof dat je dat aanbiedt man :P .. ik ga em testen bij jukebox ofzo .. daar hebben ze em staan en kan ik meteen wat andere hoogwaardige amps uitproberen .. de clips die heb gehoord van die guytron bezorgen mij een acute erectie :D

Shaggy
10 maart 2005, 21:11
is het een idee als je de 12ax7 omwisseld met 12at7 dat ie langer clean blijft?????

ieme
11 maart 2005, 15:34
geen idee, ik vind die sound wel lekker...

ieme
12 februari 2013, 16:49
het leek mij een mooie reden om dit 9 jaar oude topic eens op te halen:

9 jaar nadat ik mijn gt100 #407 kocht en 6 jaar nadat ik hem uit noodzaak voor een meer alround amp moest verkopen heb ik sinds gister weer een gt100!!
deze heeft serienummer #404! morgen de vuurdoop maar eigenlijk weinig spannends want ik weet wat voor top amp het is. ik heb eigenlijk altijd spijt gehad van de verkoop van mijn vorige gt100 en daarom ben ik blij dat ik er weer 1 heb...


http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/BFDC6D3D-83C3-4078-AC9C-4344E8E1B693-2156-000001F5D51030FB_zpsf7ddbd7b.jpg

Henri H
12 februari 2013, 22:34
In welk bandje speel je Ieme?
En what about the Brian May setup?

ieme
12 februari 2013, 23:04
ik speel in mn oude vertrouwde rock coverband, spelen van alles, beth hart, foo fighters, anouk, bad english, acdc, led zeppelin pearl jam, queen, triggerfinger enz enz... werk prima met deze amp!!
mijn brian may setup heb ik ook nog, buren pesten met de 3 part harmony!

Rick trodat
13 februari 2013, 09:40
Een van mijn fav amps. Vol van karakter. Ik haal zon sound van een guytron er net zo uit als een marshall of een fender.

ieme
14 februari 2013, 14:36
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/BE42257E-9EE7-42D9-A565-86FF0C81ED27-431-0000003573E38051_zps4b4b9580.jpg

Mijn huidige setup
- gitaar - sennheiser draadloos - Pedalboard SEND - wah - rc boost - Peterson tuner - Pedalboard RETURN - GCX - red snapper - ce2 chorus - reptile short delay - reptile long delay - guytron preamp - guytron FX LOOP send - tremster slow - tremster fast - fatboost solo boost - guytron FX LOOP return - guytron poweramp - bogner 412 greenback

Jorikm
14 februari 2013, 18:14
Wow, nice..
Ook wel tof dat je weer een guytron in je bezit hebt. Ik mag hopen dat deze nooit meer weg gaat ;)