PDA

View Full Version : Ik ga weer zondigen !



jaywalker
10 juli 2004, 20:25
test

bobby
10 juli 2004, 20:27
Doe het niet!

Bluesbreaker
10 juli 2004, 20:28
biecht!

jaywalker
10 juli 2004, 20:38
Ik was van de week in de American guitar store in Enschede. Ik was er afgelopen 2 jaar wel eens geweest, maar na de verhuizing is het echt een stuk beter geworden.

Ik ging echt puur neutraal gitaren testen "wat als ik nou een nieuwe fender wil, wat voor een?"

Ik heb op een aantal USA Jaguars, jazzmaster, telecasters en strats getest. En een paar Japanse Fenders.

De japanse Fender Jaguar was duidelijk te winnaar. Naar mijn gevoel deed deze gitaar echt helemaal niet onder aan de USA en zijn prijskaartje is een stuk acceptabeler dan een USA. Ik heb dat ding echt ruim een uur getest. Met één woord!: Goddelijk. Die jaguar is echt multifunctioneel en klinkt zowel clean, crunch en lead super. Maar die overhand ligt toch wel bij de clean, crunch.

Ook een paar jazzmaster uitgeprobeerd, maar die heb ik al snel weer terug gezet. Die jazzmasters zijn na mijn mening veels te schel. Ik had de treble nog niet eens op 2 staan (hals element) en het deed al pijn aan mijn oren.

Hoewel ik het geld er nog niet voor heb, heb ik de knoop toch maar doorgehakt. Ik heb besloten om hem te kopen. Ik heb die gitaar achteruit laten leggen en ik ga van de week alvast een aanbetaling doen met mijn dobro (goeie gitaar, maar wordt niet veel gebruikt)


DIT IS HEM


http://www.rockinn.co.jp/shopping/guitar/fender_j/images/fj_jg6685_vwh.jpg

Sliver
10 juli 2004, 20:56
vraagje; ik zat zelf ook aan zo'n jaguar mij te dneken. Hoeveel hebben ze er bij die winkel en wat kosten ze nu?

jaywalker
10 juli 2004, 21:23
Ik heb volgens mij de laatste. Het was zegmaar een soort actie. Van 979 naar 800 euro geloof ik. Ik kan nog iets van 300 euro voor mijn dobro krijgen als ik hem inruil.

BLOK182
10 juli 2004, 21:52
ERVOOR GAAN!! Gaaf ding!!! 8-)

Wickeh
10 juli 2004, 21:54
Ziet er moooooi uit, mooie body. Alleen die altijd schele Fender-headstock :D. Klank lijkt me wel erg gaaf though!

Reverse
10 juli 2004, 22:24
Als je zondigt, moet je goed zondigen :P en dit is zeker goed gekeurd :-D

jaywalker
10 juli 2004, 22:39
Ik liep de laatste tijd al rond van. Waarom een USA als een Jap ook super klinkt. Heb nu bijna een jaar een japanse strat, euro 250 voor betaald. Ik heb op erg weinig gitaren gespeeld die der aan tippen :cool: .

Me Ouders worden er wel een beetje gek van (heb nu 6 gitaren). Maar voor mij is het gewoon "3 weken werken en een dobro inruilen" Jammer dat het nog een tijdje duurt :(, omdat ik het geld nog niet helemaal rond heb. Maar ze houden hem gelukkig voor me achter.

Maar ik raad jullie hem echt aan. Vooral omdat hij ergveelzijdig is. Wat ik een nadeel van een strat vind is dat je der meestal maar iets van 3 geluidjes uithaald die echt goed zijn. Logisch gevolg hiervan is dat je alleen die gebruikt.
Ik heb eigenlijk niet meer de behoefte om geen fender te kopen, omdat ik al een scheurgitaar heb (ibanez artcore) en omdat ik met mijn tubezipper (ehx) dat tipische scheur geluid van een gibson kan krijgen.

Jullie horen er nog van. Ik ga iig van de week nog even naar enschede en dan ga ik er zeker nog even op spelen. Ik moet 1,5 met trein vanuit steenwijk :D

Harry
11 juli 2004, 11:26
cool!!!

BLOK182
11 juli 2004, 12:13
Me Ouders worden er wel een beetje gek van (heb nu 6 gitaren). Maar voor mij is het gewoon "3 weken werken en een dobro inruilen"

Done that, been there :-D

jaywalker
11 juli 2004, 12:59
Ja maar het is toch zo. Je kan het zien als veel geld. Maar ik zie het gewoon als 3 weken werken en dobro inruilen. Ik heb het er ruim voor over om 3 weken te werken en in de pauze met phx lullen over gear etc :-D .

Negative K3 fan
11 juli 2004, 13:24
nou goede zaak, wel even die brug vervangen he?

maar hoe kan het dat de jazzmaster veel scheller is dan de jaguar :S dat hoort juist andersom te zijn, ligt dat nou aan die japanse elementen of???

jaywalker
11 juli 2004, 13:31
Ik dacht zelf ook altijd single coils veel scheller. Maar zoals ik al zij. Bij de jaguars heb ik treble op 5/6 en dat klinkt aangenaam. Bij de jazzmasters treble nog niet eens op 2 en al veels te schel.

Nee ligt volgens mij niet aan de elementen, omdat al die jazzmasters der last van hadden. Ik heb namelijk ook op een paar amerikaanse jazzmasters en jaguars gespeeld.

Maar als ik er eigenlijk over nadenk is het best logisch dat juist die humbuckers schel klinken.

Negative K3 fan
11 juli 2004, 13:45
humbuckers? geen van die gitaren heeft humbuckers hoor.

ik denk dat het dan wel aan de mensuurlengte moet zijn.

Dirtypool
11 juli 2004, 13:49
Stuur mij eens een paar foto's van die Dobro...

Nemesis
11 juli 2004, 16:06
gefeliciteerd...jaguars roeleren, wel zonde van de dobro :wink:

jaywalker
11 juli 2004, 16:54
Ik doe hem waarschijnlijk om dezelfde redenen weg die jij ook had toen je hem aan mij verkocht. Speelt goed, klinkt goed, maar niet mijn stijl. Het gevolg is dat je hem amper aanraakt

Photo's van dobro staan op mijn webshots, mochten er mensen geïnteresseerd zijn.

Cheers mates

Dirtypool
11 juli 2004, 19:31
Hee, Steunwiek, er staan er maar 2 en ik wil graag de headstock en de voorkant bezichtigen.
Heb je daar foto's van? :-D

Ik heb 12 jaar geleden zo'n 5 jaar met 2 Steunwiekers gewerkt trouwens :) : de gebroeders Jansen :razz: , 2 van die drogist-types: je kent ze wel> verdwaasde blik, kapsel waar menig monnik groen van uitslaat en 1 nog wonend bij ma, als ik me niet vergis :-D

jaywalker
12 juli 2004, 23:07
Ah ok stuur je wel een foto van de voorkant en kop

Ben je geinteresseerd dan. Ik ga hem eigenlijk morgen inruilen. Als je er 300 euro of meer voor over hebt issie van jou.

Cheers

Tom

Dirtypool
13 juli 2004, 00:00
Zeker belangstelling, hangt wel van staat en merk af.
Email is r.dirtypool@planet.nl
Stuur maar gauw wat foto's.
Als je toch van plan was naar Enschede met de trein te gaan, kan je net zo goed in Amersfoort overstappen, 10 minuten na aankomst gaat de intercity naar Enschede.

jaywalker
13 juli 2004, 17:50
foto's zijn onderway

sash
19 juli 2004, 02:26
En de Jaguar is er bijna! :)

jaywalker
19 juli 2004, 12:36
Ja ja

Zaterdag heb ik mijn dobro verkocht aan dirtypool. Ik laat de foto's nog wel een tijdje op mijn webshot's staan voor geïnteresseerde. Was erg gezellig met dirtypool. Hij moest nog ff geld wisselen en had nog weinig gegeten dus we zijn met mijn pa en zijn (zoontje?) naar de locale snackboer geweest.

Morgen (dinsdag) ga ik naar enschede en ga ik even kijken of die nog afgesteld moet worden, zo ja dan vraag ik of ze dat willen doen en dan haal ik hem smiddags op. Ik mocht van mijn pa nog een beetje geld lenen wat ik net te kort kom (anders moest ik een maand op mijn loon wachten).

Dus yes dinsdag jaguar dag :D