PDA

View Full Version : ToneZone @ Ibanez Noodles



Wickeh
10 juli 2004, 17:54
Ik heb een probleem. DiMarzio ToneZone (DP155BK) bij Musik-Produktiv besteld, na iets meer dan een weekje aangekomen. Dus in m'n gitaar gezet (Ibanez NDM/Noodles). Tot mijn verassing komt er een HEEL ander geluid uit dan ik verwachtte... Velen van jullie zullen het gitaargeluid van The Offspring wel kennen (en haten, weet ik het). Zo'n soort geluid streefde ik dus naar en na veel op verschillende forums gelezen te hebben kwam ik tot de conclusie dat ToneZone's het meeste geschikt waren (basswood body, Noodles -gitarist van Offspring- gebruikt ze zelf ook).

Nu begin ik wat te spelen, en denk: verrek wat klinkt dat zacht, clean en schel. Na veel geklooid te hebben met Amp instellingen (Marshall MG50 DFX) kreeg ik er al iets beter geluid uit maar is nog steeds niet veel soeps. Element zo goed mogelijk bij de snaren gesteld, nog steeds niet veel beter. Ik blijf dus gewoon een vrij brave, schelle, zachte toon houden. Hij bijt een klein beetje maar het is geen geheel. Nu is mijn vraag aan jullie, heeft iemand een idee of ik hier iets aan kan doen (potmetertjes en condensators vervangen lijkt me een rukidee, zal niet veel doen)!? Voor een scholiertje is het nogal kutnieuws als ie 110 euro heeft weggeflikkerd voor niks... Hoop snel iets te horen :-( .