PDA

View Full Version : Help!! zoem in mn pedalboard..



Gretsch6120
10 juli 2004, 14:43
Ik heb eindelijk mijn pedalboard klaar. zelf een daisychain gemaakt en een 1,5A adapter gekocht. Alles is Aangesloten, maar nu kom ik er achter dat er een verschrikkelijke zoemtoon in zit. Na het een en ander losgekoppeld te hebben, kom ik tot de conclusie dat de uni-vibe dit veroorzaakt. als ik ipv de adapter er een batterij in doe, is de zoem weg.
Als adapterplug moest ik een kleine jack-plug nemen (foto)
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Permanent een batterij is geen optie.
Kan ik de adapter niet aan de batteryclip monteren op een of andere manier?

http://home.aim.hsbrabant.nl/s138039/foto/univibe.jpg

Guitarfreak
10 juli 2004, 14:52
Ik denk dat het aan het aantal mA van de adapter ligt. Een pedaal heeft altijd een bepaald aantal mA nodig, het aantal mA die een adapter geeft mag wel hoger zijn maar NIET lager. Ik denk dat je uni-vibe meer mA nodig heeft dan je adapter geeft.
Op je uni-vibe staat vast wel het aantal mA wat die nodig heeft, als die lager is dan het aantal mA die op je adapter aangegeven staat is dat het probleem.

Gretsch6120
10 juli 2004, 14:59
Ik kan net niet meer goed lezen wat er onder op het stikkertje staat, maar volgens mij staat er geen amperage gegeven. Maar een adapter van 1,5Ampere zou het toch moeten trekken.
De andere pedalen die op dezelfde adapter zitten zijn:
CS-3
Dan-echo
PT-909
TS-9
Cry-baby
Fender Tuner
En hij doet het ook gewoon, alleen zit er een vreselijke zoem onder.

Guitarfreak
10 juli 2004, 15:03
Probeer eens een paar pedalen minder aan te sluiten via de adapter, maar dan wel met die uni-vibe

Jeroenvanhulsteijn
10 juli 2004, 15:05
ik denk dat 1,5 A meer dan zat is. daar kun je olifanten mee doden. mss moet bij de univibe de plug op de tip + hebben terwijl de adapter - afgeeft op de tip. probeer eens alleen de univibe en dan met adapter. als het ding dan nog steeds zoemt weet je zeker dat de univibe op de adapter niet goed werkt.

Guitarfreak
10 juli 2004, 15:09
het ligt waarschijnlijk aan je adapteringang van je uni-vibe

Guitarfreak
10 juli 2004, 15:10
ik denk dat 1,5 A meer dan zat is. daar kun je olifanten mee doden. mss moet bij de univibe de plug op de tip + hebben terwijl de adapter - afgeeft op de tip. probeer eens alleen de univibe en dan met adapter. als het ding dan nog steeds zoemt weet je zeker dat de univibe op de adapter niet goed werkt.
zou heel goed kunnen ja!

Gretsch6120
10 juli 2004, 15:25
Met alle andere pedalen uitgetrokken, en alleen de uni-vibe op de adapter zoemt hij evengoed nog. Zodra ik de adapter uittrek en hij op batterij werkt, zoemt hij niet meer.
Aan de polariteit zal het zeker niet liggen. Hij moet idd + tip hebben, maar dat heeft ie ook.

robzilla
10 juli 2004, 15:49
Kan het geen ground probleempje zijn?

Gretsch6120
10 juli 2004, 15:53
Ik zou willen proberen de adapter aan de batterij-clip te maken, kan ik gewoon de plus aan de plus en de min aan de min maken of gaat dat niet?

Oviv
10 juli 2004, 16:07
Het kan ook de polariteit zijn :???: Het kan dus zijn dat de plus en de min andersom moeten zitten. Als het goed is staat op de ingang vaak een teken die aangeeft of het midden contact (het pennetje in het midden) de plus is of juist het buiten contact.

s6

Oviv
10 juli 2004, 16:07
Het kan ook de polariteit zijn :???: Het kan dus zijn dat de plus en de min andersom moeten zitten. Als het goed is staat op de ingang vaak een teken die aangeeft of het midden contact (het pennetje in het midden) de plus is of juist het buiten contact.

s6

Gretsch6120
10 juli 2004, 16:12
Heb ik al gecontroleerd, en geprobeerd om te wisselen, maar het zat goed. Met neg tip deed hij helemaal niks, en met pos tip deed hij het wel. (met zoem dan)
het ligt volgens mij aan de adapteringang.

Guitarfreak
10 juli 2004, 16:40
zei ik al :oops:

Gretsch6120
10 juli 2004, 17:44
Maar heeft iemand een idee hoe ik dit nu kan oplossen?

robzilla
10 juli 2004, 17:57
Nope sorry, heb je misschien wat meer pics van je board?

Gretsch6120
10 juli 2004, 18:51
net gemaakt:

http://home.aim.hsbrabant.nl/s138039/foto/pedalboard2.jpg

jaywalker
10 juli 2004, 19:01
Ik denk dat het het beste zal werken als je die univibe gewoon aan mij geeft. Heb je der ook geen problemen meer door :D

Jeroenvanhulsteijn
10 juli 2004, 19:37
er bestaan tussenstukjes waarmee je de adapter op zo'n batterij clipje aan kunt sluiten. maar ik weet efkes niet waar je ze kunt krijgen. volgens mij heb ik ze een keer gezien op de site van Erik vd haar: www.haarguitars.nl

Jeroenvanhulsteijn
10 juli 2004, 19:45
http://www.visualsound.net/pa.htm

visual sound heeft van die battery clip converters. dus bij vd Haar zul je ze vast ook wel kunnen bestellen.

BramVersteeg
12 juli 2004, 11:28
HHmm, ik zou ook zegen dat het aan de adaptor zou liggen. Heb je al een andere adaptor geprobeerd??? Het probleem heb ik ook ooit eens met m'n wah gehad, van die zoem. Andere adaptor, zoem weg.
Nou, ik hoop dat je iets vind waarmee het probleem weg is.

P.S. Je pedalen plankie ziet er erg netjes uit :cool:

Gretsch6120
12 juli 2004, 11:29
Ik heb gisteren geprobeerd een battrijclip ertussen te zetten (zelf gemaakt) en hij doet het dan wel, maar de zoem zit er nog steeds in. Denk dat het aan de combinatie tussen de adapter en de univibe ligt.
Ik doe het maar gewoon met batterijen dan. wel iederekeer de jack eruit trekken maar ja...
ieg bedankt voor alle reacties!

BramVersteeg
12 juli 2004, 11:49
Laat er anders eens iemand naar kijken. Het is toch vervelend om het zo op te moeten lossen. En zo'n duur pedaal zou toch niet zo'n zoem moeten geven.

vinni
12 juli 2004, 23:33
Zo'n mooie plank met pedalen schreeuwt om een Pedalpower II :-D

Alles 9V gescheiden!......problemen waarschijnlijk opgelost....

T' kost wat....maar dan heb je ook wat.....

En die batterijclipjes op de site van v.d. Haar.....die worden geleverd bij de Pedalpower....Daar zit trouwens ook een speciaal snoertje met zo'n plug bij die op de univibe zit.

T 'is toch geen ordinait AC/DC probleem?

Groet,
Vinni

the sure thing
14 juli 2004, 21:36
... Tip: idd een andere adapter proberen. Bij de kijkshop heb je goedkope die ook nog eens redelijk ongevoelig zijn voor storing. Of: je plankje meenemen naar Juke Box (of ergens anders) en de pedal power van Voodoolab uitptoberen. Kost wat, maar dan heb je ook veeeeeel!!! 8-)