PDA

View Full Version : PRS-imitatie



Feelin'Blue
10 juli 2004, 13:24
Voor alle zielige gitaristen die,net als ik, van hun vrouw geen echte PRS mogen kopen: Ik heb sinds deze week een imitatie-PRS van het merk Career binnen. Er is maar één dealer van Career in Nederland.
Leuk ding,aardige flame maple top, kleur verandert ook bij verschillende lichtinval. Speelt heel fijn,goede hals.Goed af te stellen.
Zoals ook bij mijn Epi Standard gaan we echter alle hardware vervangen.Pickups worden PRS Santana Zebra's en misschien als het er tussen past een Seymour Duncan SRV-1 vintage rails ertussen. Huidige pickups voldoen maar het is absoluut geen PRS geluid. Waarschijnlijk ook weer de brug en staartstuk vervangen en een topnut van been. Vervanging van stemmechanieken is nog niet zeker daar hij goed op tone lijkt te blijven. Hout is NATO (aziatische mahogany).Palissander toets,hals esdoorn. Kijk op http://community.webshots.com/user/feelinblue
voor eerste foto's. Ik hou jullie op de hoogte van de effecten van de aanstaande upgrade.

fred dons
10 juli 2004, 13:33
leuk gitaartje maar ga je er nu niet heel veel geld tegen aan gooien om er iets van te maken dat het toch nooit wordt ?
de top is een fineer laag dus die zal weinig effect op het geluid hebben
dus wat je ook probeert het zal niet klinken als een prs

als je gaat upgraden zou ik me in eerste instantie beperkten tot de potmeters en misschien het brug element vervangen omdat dat toch de onderdelen zijn waar je als eerste merkt dat er bezuinigd is

succes :)

Mark S
10 juli 2004, 13:34
Hey FB,

Weet je al waar je die Santana Zebra's gaat kopen? Ik zou ook wel zo'n setje willen voor in een custom 24 maar ik zou niet weten waar ik ze vandaan moet halen. (PRS verzendt alleen in de VS en Voerman heb ik gemaild maar nooit wat van gehoord..)

let me know!

Mark

Feelin'Blue
10 juli 2004, 13:40
Mark, elementen zijn geen probleem. Music All In in Noordwijk levert ze. Vraag naar Axel.

Mark S
10 juli 2004, 13:43
Hey Thanx FB!!,

als ik jou toch niet had! :D

Anavrin
10 juli 2004, 13:49
hoeveel heeft dit ding (beetje denigrerend misschien, maar hij is wel mooi hoor) gekost en hoeveel geld ga je er nu nog aan spenderen, want ik heb de ervaring dat alle ondermaatse hardware vervangen van een slechtere gitaar, meestal net zo duur uitvalt als een tweedehands versie van de echte.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=26180
(is niet mijn advertentie)

Feelin'Blue
10 juli 2004, 14:13
leuk gitaartje maar ga je er nu niet heel veel geld tegen aan gooien om er iets van te maken dat het toch nooit wordt ?
de top is een fineer laag dus die zal weinig effect op het geluid hebben
dus wat je ook probeert het zal niet klinken als een prs

als je gaat upgraden zou ik me in eerste instantie beperkten tot de potmeters en misschien het brug element vervangen omdat dat toch de onderdelen zijn waar je als eerste merkt dat er bezuinigd is

succes :)

OK,Fred.Natuurlijk ga ik er veel te veel geld tegen aan gooien, maar dat heeft mijn vrouw nu niet in de gaten,snappie. :wink:
Het is juist de kick om te kijken hoe dicht het eindresultaat bij het orgineel terecht komt.En dat weten we pas als we het geprobeerd hebben. En als het helemaal niets is,sparen we van de winter weer openhaardhout uit. Kijk,als je eenmaal een mooie Santana PRS van 6500 euri in je bezit hebt, durf je daar niets meer aan te doen. Je gaat de "Nachtwacht"van Rembrandt toch ook niet een beetje naar je eigen idee zitten bijkliederen. Eén van die wachtjongens een mobieltje in de hand geven ofzo? Dit gitaartje kostte mij 345,- en wat ik er op plak kan er ook weer af. Potmeters zijn trouwens goed.Gelijkmatige variabele weerstand en geen gekraak of andere narigheid. De tone moet toch vervangen worden voor een push/pull pot. En of de top fineer is of voor mijn part laminaat, weet jij nog niet, want je kent het ding niet. Ik weet het ook nog niet want ik heb hem nog niet open gemaakt. Als we hem uit elkaar halen,zal ik het je laten weten. Maar vergeet niet dat de hoofdoorzaak van de lage prijs nog altijd veroorzaakt wordt door de productie in een lage lonenland(Korea). En dit is geen ondermerk van Gibson of Fender of noem de Amerikaantjes maar op,dus ze hoeven niet moedwillig er slechte schakelaars of zo voor te produceren en in te monteren. Het zou me niets verbazen als ook dit merk bij Samick geproduceerd wordt. Die jongens maken zoveel merken. En Samick kan net zo goede kwaliteit leveren als jij wenst. Als Gibson besluit om zijn volledige productie naar Korea te brengen, kan de kwaliteit gewoon Gibson blijven. Of dacht je dat Koreanen allemaal kromme handjes hebben.

Het geluid van de Career zal ongetwijfeld anders zijn.Maar hoe anders,dat is de vraag. En die vraag wil ik beantwoorden. En wat de waarde betreft:maakt me geen drol uit. Ik vind dit gewoon leuk om uit te vinden. En jij wil straks vast wel weten,hoe het uit pakt.Elders heb je kunnen lezen dat ik dat ook gedaan heb met mijn Epi standard.En dat is heel goed uitgepakt. Het is nog steeds een Epi.Maar nu in de positieve zin van het woord. En ik heb besloten om de Epi drastisch in waarde te laten stijgen.Want ik verkoop hem niet voor onder de 4500euro. :-D

Feelin'Blue
10 juli 2004, 14:19
hoeveel heeft dit ding (beetje denigrerend misschien, maar hij is wel mooi hoor) gekost en hoeveel geld ga je er nu nog aan spenderen, want ik heb de ervaring dat alle ondermaatse hardware vervangen van een slechtere gitaar, meestal net zo duur uitvalt als een tweedehands versie van de echte.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=26180
(is niet mijn advertentie)

Ik verwacht er hoogstens een 400 bij te doen.Zit ik op 750 euro en een interessante ervaring rijker.Dus zo'n beetje de helft van die 2ehands PRS.Maarja,als je een echte PRS wilt hebben,vind ik die van 1450 Euro best wel interessant. Het is ook wel een mooi merk,niet?

Stitch
10 juli 2004, 14:27
Ah dat verklaart je echtheids certificaat! Maar respect hoor dat je zo tegen de 'gevestigde' orde ingaat. De meesten zijn zo merkengeil dat het niet uitmaakt hoe ie klinkt zolang er maar Gibson of PRS oid opstaat.

Feelin'Blue
10 juli 2004, 14:42
Ah dat verklaart je echtheids certificaat! Maar respect hoor dat je zo tegen de 'gevestigde' orde ingaat. De meesten zijn zo merkengeil dat het niet uitmaakt hoe ie klinkt zolang er maar Gibson of PRS oid opstaat.

Precies,dat certificaat is bedoeld voor die merkengeile lieden.Hoewel......ik vond dat zelf ook wel leuk (gevonden).
Daarbij rij ik ook niet meer in een Golf maar in een Skoda Octavia.En dat is ook hetzelfde. Chocomel van Nutricia zit ook in de huisverpakking van AH en smaakt dus hetzelfde en Amstel en Heineken zijn ook even nat.
Ted Oberg flikkert ook de Gibson elementen uit zijn gitaar om er eigenbouw PAF's in te proppen.
Als Gibson heilig was had het wel in de kerk gehangen. Gewoon lekker proberen,jongens.Doe je niets dan weet je niets.

gerrekat
10 juli 2004, 14:46
Pfff wees een man, en zeg gewoon tegen je vrouw dat je een echte gaat kopen LOL!

je moet het gewoon op de gevoelens gaan spelen HAHAHAHA...


Ik zie trouwesn dat je uit Hillegom komt leuk ik heb daar ook 21 jaar gewoond LOL!

Feelin'Blue
10 juli 2004, 15:46
Pfff wees een man, en zeg gewoon tegen je vrouw dat je een echte gaat kopen LOL!

je moet het gewoon op de gevoelens gaan spelen HAHAHAHA...


Ik zie trouwesn dat je uit Hillegom komt leuk ik heb daar ook 21 jaar gewoond LOL!

Jij hebt makkelijk praten.Jij kent mijn vrouw niet! :-(

Squier4ever
16 juli 2004, 19:36
Zien er op zich wel sjiek uit die kopietjes
lijkt net echt :P

Mr.Bluesbreaker
16 juli 2004, 19:59
Ja, met zo'n naam verbaast me die uitspraak ook niets :wink:
Alle respect voor je PRS kopie hoor, lijkt me niet vervelend om zo iets erbij te hebben. :)

AART
16 juli 2004, 20:02
Pfff wees een man, en zeg gewoon tegen je vrouw dat je een echte gaat kopen LOL!

je moet het gewoon op de gevoelens gaan spelen HAHAHAHA...


Ik zie trouwesn dat je uit Hillegom komt leuk ik heb daar ook 21 jaar gewoond LOL!

Jij hebt makkelijk praten.Jij kent mijn vrouw niet! :-(


is een scheiding dan geen optie, scheelt gelijk weer in de kosten(tenzij ze aan emancipatie doet natuurlijk :-( )

DrFretBoard
17 juli 2004, 12:03
Hoe klinkt 'ie nu?
Hoe is de afwerking?
Als je'm gecustomized hebt, meldt dan even hoe 'ie klinkt!
Is er een plek in Nederland waar die dingetjes uit te proberen zijn?

PS: Ik verzeker je dat het HELPT om achter de rug van je vrouw om tegen anderen MET RESPECT over haar te praten.

fred dons
17 juli 2004, 13:25
ik ben ook benieuwd, ben je er al achter de top fineer is :-D
(en inderdaad iets liever voor het vrouwtje zijn :wink: )

btw ik heb geen enkel probleem om een gitaar van 6000 euri te customizen, als ik het gevoel dat een gitaar iets mist dat pas ik hem gewoon aan, het blijft uiteindelijk (duur) gereedschap (mij prs is zwaar gecustomized)

had je al voor een london city prs kopie gekeken, ik heb er eentje gekocht toen ze net uit waren en die hebben een massieve AAA top
met een wilkinson trem, ik moet alleen de pups vervangen (niet slecht maar iets te schel voor mijn smaak)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=92&page=12&ktw=47d777f19fd311d30b491fd19471a2aa

DrFretBoard
17 juli 2004, 20:36
Hoeveel kostte jou die London City PRS?
Wat voor pickups heb je erin gezet (of ga je erin zetten)?
Wat heb je dan voor iets aan gitaar?
Prof-material in de zin van dat bijv. Gambale/Holdsworth of Satriani of Morse er ook mee het podium zouden durven betreden?

Feelin'Blue
18 juli 2004, 12:51
Pfff wees een man, en zeg gewoon tegen je vrouw dat je een echte gaat kopen LOL!

je moet het gewoon op de gevoelens gaan spelen HAHAHAHA...


Ik zie trouwesn dat je uit Hillegom komt leuk ik heb daar ook 21 jaar gewoond LOL!

Jij hebt makkelijk praten.Jij kent mijn vrouw niet! :-(


is een scheiding dan geen optie, scheelt gelijk weer in de kosten(tenzij ze aan emancipatie doet natuurlijk :-( )
Zelfs dat durf ik niet.Trouwens weet jij hoeveel tijd er in gaat zitten om je vrouw zo op te leiden dat ze net zo kookt als je ouwe moedertje? :-D Daar begin ik niet nog een keer aan. En stage lopen bij mijn moeder gaat ook niet meer want die is dood. :( En sex,dat is ook zo'n opleidingsverhaal.Begin ik ook niet meer aan. Nee, dan maar een namaak PRS,want zo belangrijk is een gitaar ook weer niet. Ik wil mijn linkerhand alleen voor gitaarspelen gebruiken. :razz: En ja Hillegom.Ik woon er nu 9 jaar maar ik blijf een echte Voorhouter.(Dat zegt een niet-bollenstreker natuurlijk niets maar dat is apart volk. Ze noemen ons "Dwarsdrijvers",eigenwijze types dus.Dus nu snappen jullie wel zeker)

Feelin'Blue
18 juli 2004, 13:26
Hoe klinkt 'ie nu?
Hoe is de afwerking?
Als je'm gecustomized hebt, meldt dan even hoe 'ie klinkt!
Is er een plek in Nederland waar die dingetjes uit te proberen zijn?

PS: Ik verzeker je dat het HELPT om achter de rug van je vrouw om tegen anderen MET RESPECT over haar te praten.

Ik vind hem qua afwerking heel netjes. Ik heb de achterkant gisteren open gemaakt. In de ruimte van de potmeters was alles zwart geverft. Ik schrok al.Toch gecamoufleerde MDF?Gelijk er een schuurpapiertje overheen gehaald. Daaronder werd gelukkig echt hout zichtbaar. Zodra de Zebra Santana's binnen zijn en de schaller toplocks en de ABM PRS bridge gaan we van de bovenkant er in kijken.Ik ben benieuwd. In vergelijking met de Les Paul is dit ding wel erg licht. Zou NATO lichter zijn dan Hondurees mahonie? Ander soortelijke massa?ABM schijnt de leverancier van PRS te zijn. Dus dezelfde spullen voor een goedkopere prijs. Ik moest vroeger eens een nieuw benzinekraantje hebben voor mijn BMW R75. De BMW-dealer liet mij twee dezelfde kraantjes zien. De een werd via BMW geleverd en was 2X zo duur als de andere maar kwamen uit dezelfde fabriek.
Er schijnen ook maar twee of drie snarenfabrikanten te zijn in de wereld die alle merken maken,wisten jullie dat?

Mijn chinese Hofner acoustische gitaar is bijvoorbeeld dezelfde als de gitaar die Music Allin onder hun eigen naam laat maken.Dus met Music Allin op de headstock.Zo weet ik nog veel meer voorbeelden van fabrikanten die dezelfde dingen voor verschillende handelsnamen produceren.

De importeur van Career isGerhard Knauer Musikgrosshandel, Ringstrasse 71-73, Fellbach,Germany. De leverancier in Nederland is Rob´s Musicstore, telno.06-21572201.Maak maar een afspraak om een model te proberen.
De gitaar klinkt nu goed maar niet speciaal. Hij zal dichter in de buurt van PRS komen met PRS pickups.Hoe dicht zal de tijd leren. Maar met vrachten distortion klinkt iedere gitaar als de Elektrolux stofzuiger van mijn moeder uit de jaren zestig.

Als hij gecustomised is zal ik jullie mijn ervaringen melden.Heb nog even geduld want het is vakantietijd.

Feelin'Blue
18 juli 2004, 13:36
ik ben ook benieuwd, ben je er al achter de top fineer is :-D
(en inderdaad iets liever voor het vrouwtje zijn :wink: )

btw ik heb geen enkel probleem om een gitaar van 6000 euri te customizen, als ik het gevoel dat een gitaar iets mist dat pas ik hem gewoon aan, het blijft uiteindelijk (duur) gereedschap (mij prs is zwaar gecustomized)

had je al voor een london city prs kopie gekeken, ik heb er eentje gekocht toen ze net uit waren en die hebben een massieve AAA top
met een wilkinson trem, ik moet alleen de pups vervangen (niet slecht maar iets te schel voor mijn smaak)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=92&page=12&ktw=47d777f19fd311d30b491fd19471a2aa

Ik heb je foto´s bekeken.Hoeveel gitaren heb jij wel niet? Of jij bent ongetrouwd of je vrouw heeft van jou een Porsche gekregen en een leuke tuinman. :razz: Heb je ook een speciale zaal in je kasteel waar je al die gitaren op hangt? :-D .

Een top is normaal gesproken 3 tot 5 mm dik.Hoe dik zal een fineerlaag zijn?Maar ik weet het nog niet. Ik ga het je zo spoedig mogelijk laten weten.

fred dons
19 juli 2004, 07:46
ik ben met een perfecte vrouw getrouwd die weliswaar niet geheel gelukkig is met mijn hobby maar heeft veel geduld met me heeft :D
en de gitaren hangen/staan allemaal in de woonkamer

die london city kun je als professioneel gitarist inderdaad mee het podium op (op het topkammetje na wat gewoon bagger is en gelijk vervangen moet worden)
en carved top is trouwens tussen de 1,5 cm en de 1,8 cm, een drop top tussen de 0,3 en 0,5 cm maar die laatste is al meer voor het cosmetisch effect en heeft zeer weinig invloed op het geluid. Fineer is tussen papier dik en 0,1 cm.
ik heb al vervangings pups klaar liggen (een sd jazz en een sd JB)

ABM is overigens een leverancier voor een heleboel merken maar niet voor PRS (het duitse Schaller levert de stemmechachieken aan PRS maar de rest maakt PRS gewoon zelf inhouse)
De PRS trem is los verkrijgbaar bij de originele bouwer van die trem (Mannmade USA, die maakten hem voordat PRS dat zelf ging doen) maar dat is wel een tamelijk onbetrouwbaar adres (regelmatig failliet)
Garret Park guitars verkoop hem ook los en die zijn wel betrouwbaar.
Ik gebruik zelf sinds kort de hipshot trem die veel goedkoper is maar wel de zelfde feel heeft als de PRS trem, (Vox Humana importeert hem, ik heb hem zelf bij stewmac gekocht USD 80,00)

gerrekat
19 juli 2004, 08:55
Pfff wees een man, en zeg gewoon tegen je vrouw dat je een echte gaat kopen LOL!

je moet het gewoon op de gevoelens gaan spelen HAHAHAHA...


Ik zie trouwesn dat je uit Hillegom komt leuk ik heb daar ook 21 jaar gewoond LOL!

Jij hebt makkelijk praten.Jij kent mijn vrouw niet! :-(


is een scheiding dan geen optie, scheelt gelijk weer in de kosten(tenzij ze aan emancipatie doet natuurlijk :-( )
Zelfs dat durf ik niet.Trouwens weet jij hoeveel tijd er in gaat zitten om je vrouw zo op te leiden dat ze net zo kookt als je ouwe moedertje? :-D Daar begin ik niet nog een keer aan. En stage lopen bij mijn moeder gaat ook niet meer want die is dood. :( En sex,dat is ook zo'n opleidingsverhaal.Begin ik ook niet meer aan. Nee, dan maar een namaak PRS,want zo belangrijk is een gitaar ook weer niet. Ik wil mijn linkerhand alleen voor gitaarspelen gebruiken. :razz: En ja Hillegom.Ik woon er nu 9 jaar maar ik blijf een echte Voorhouter.(Dat zegt een niet-bollenstreker natuurlijk niets maar dat is apart volk. Ze noemen ons "Dwarsdrijvers",eigenwijze types dus.Dus nu snappen jullie wel zeker)


HAHHAHA bollenstrekers zijn een pot nat....heel apart volk al zeg ik het zelf HAHAHHAHA maar ik heb er toch wat mee...al woon ik nu al 5 jaar buiten de bollenstreek, heb nog steeds het idee om eens weer terug te gaan.
Voorhout ios ook een megacity geworden trouwens reed er laatst doorheen en schrok me de tyfus! wat is dat veranderd zeg!

Mijn vriendin komt uit Noordwijkerhout ook zo'n mooi pittoresk Bollenstreeks dorp LOL!

DrFretBoard
19 juli 2004, 14:57
ik ben met een perfecte vrouw getrouwd die weliswaar niet geheel gelukkig is met mijn hobby maar heeft veel geduld met me heeft :D
en de gitaren hangen/staan allemaal in de woonkamer


Te gek zeg :o :-D



die london city kun je als professioneel gitarist inderdaad mee het podium op (op het topkammetje na wat gewoon bagger is en gelijk vervangen moet worden)
en carved top is trouwens tussen de 1,5 cm en de 1,8 cm, een drop top tussen de 0,3 en 0,5 cm maar die laatste is al meer voor het cosmetisch effect en heeft zeer weinig invloed op het geluid. Fineer is tussen papier dik en 0,1 cm.
ik heb al vervangings pups klaar liggen (een sd jazz en een sd JB)


Te gek zeg :o :-D
Wat kostte je die London City, als ik vragen mag???
Zet je er een benen topkam op?
Met modificaties, op wat voor budget ben je dan uitgekomen?

fred dons
19 juli 2004, 16:40
die london city kost in de winkel dacht ik iets van eur 750 (ik heb hem tegen inkoops prijs gekregen dus ik weet het niet precies)

er zijn 2 versies die van mij met solid flame maple top en 1 met solid maple top + flamed fineer laagje en vintage ipv van wilkinson trem
(en minder inleg)
die goedkoope (die al heel erg goed is, is iets van eur 450)

als je hem koopt zit er een goedkoop plastic kammetje op waar je snaren gegarandeerd in blijven haken als je maar naar je trem kijkt :wink:
ik heb hem daarom vervangen voor een grafieten topkam
http://www.jic.nl/ hier kun je hem bekijken onder LC , fighter series

Feelin'Blue
19 juli 2004, 21:23
ik ben met een perfecte vrouw getrouwd die weliswaar niet geheel gelukkig is met mijn hobby maar heeft veel geduld met me heeft :D
en de gitaren hangen/staan allemaal in de woonkamer

die london city kun je als professioneel gitarist inderdaad mee het podium op (op het topkammetje na wat gewoon bagger is en gelijk vervangen moet worden)
en carved top is trouwens tussen de 1,5 cm en de 1,8 cm, een drop top tussen de 0,3 en 0,5 cm maar die laatste is al meer voor het cosmetisch effect en heeft zeer weinig invloed op het geluid. Fineer is tussen papier dik en 0,1 cm.
ik heb al vervangings pups klaar liggen (een sd jazz en een sd JB)

ABM is overigens een leverancier voor een heleboel merken maar niet voor PRS (het duitse Schaller levert de stemmechachieken aan PRS maar de rest maakt PRS gewoon zelf inhouse)
De PRS trem is los verkrijgbaar bij de originele bouwer van die trem (Mannmade USA, die maakten hem voordat PRS dat zelf ging doen) maar dat is wel een tamelijk onbetrouwbaar adres (regelmatig failliet)
Garret Park guitars verkoop hem ook los en die zijn wel betrouwbaar.
Ik gebruik zelf sinds kort de hipshot trem die veel goedkoper is maar wel de zelfde feel heeft als de PRS trem, (Vox Humana importeert hem, ik heb hem zelf bij stewmac gekocht USD 80,00)
Dat ABM de PRS bridge maakt, werd mij door Vox Humana verteld. Zouden ze gejokt hebben?Hij ziet er wel exact hetzelfde uit. Toen ik na wat email-uitwisseling dit navroeg bij PRS, hebben ze me opeens niet meer geantwoord.Geeft te denken...

Feelin'Blue
19 juli 2004, 21:28
Pfff wees een man, en zeg gewoon tegen je vrouw dat je een echte gaat kopen LOL!

je moet het gewoon op de gevoelens gaan spelen HAHAHAHA...


Ik zie trouwesn dat je uit Hillegom komt leuk ik heb daar ook 21 jaar gewoond LOL!

Jij hebt makkelijk praten.Jij kent mijn vrouw niet! :-(


is een scheiding dan geen optie, scheelt gelijk weer in de kosten(tenzij ze aan emancipatie doet natuurlijk :-( )
Zelfs dat durf ik niet.Trouwens weet jij hoeveel tijd er in gaat zitten om je vrouw zo op te leiden dat ze net zo kookt als je ouwe moedertje? :-D Daar begin ik niet nog een keer aan. En stage lopen bij mijn moeder gaat ook niet meer want die is dood. :( En sex,dat is ook zo'n opleidingsverhaal.Begin ik ook niet meer aan. Nee, dan maar een namaak PRS,want zo belangrijk is een gitaar ook weer niet. Ik wil mijn linkerhand alleen voor gitaarspelen gebruiken. :razz: En ja Hillegom.Ik woon er nu 9 jaar maar ik blijf een echte Voorhouter.(Dat zegt een niet-bollenstreker natuurlijk niets maar dat is apart volk. Ze noemen ons "Dwarsdrijvers",eigenwijze types dus.Dus nu snappen jullie wel zeker)


HAHHAHA bollenstrekers zijn een pot nat....heel apart volk al zeg ik het zelf HAHAHHAHA maar ik heb er toch wat mee...al woon ik nu al 5 jaar buiten de bollenstreek, heb nog steeds het idee om eens weer terug te gaan.
Voorhout ios ook een megacity geworden trouwens reed er laatst doorheen en schrok me de tyfus! wat is dat veranderd zeg!

Mijn vriendin komt uit Noordwijkerhout ook zo'n mooi pittoresk Bollenstreeks dorp LOL!

Noordwijkerhout is nog steeds het vriendelijkste dorp uit de Bollenstreek.En dat zegt een Voorhouter. Maar zodra ik niet meer met mijn bedrijf aan Hillegom vastzit, trek ik naar Drenthe. Hier zijn geen echte dorpen meer.Alleen kleine onpersoonlijke stadjes.

fred dons
20 juli 2004, 07:19
Vox heeft wel vaker moeite met de waarheid :D

in het PRS boek kun je de hele historie van de PRS trem lezen en daar kom ABM niet in voor (ze maken overigens wel hele goede , (dure) hardware)
Mannmade is de originele bouwer en die heeft later vergelijkbare trems voor o.a. Zion gemaakt en nu maakt PRS hem gewoon zelf.

Feelin'Blue
20 juli 2004, 13:30
ik ben ook benieuwd, ben je er al achter de top fineer is :-D
(en inderdaad iets liever voor het vrouwtje zijn :wink: )
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=92&page=12&ktw=47d777f19fd311d30b491fd19471a2aa

Fred, ik weet inmiddels meer. De top is inderdaad fineer.Hieronder het antwoord van Rob Tabbers,de leverancier.

"He die richard

De CG14 heeft een dunne maple veneer top en is ongeveer 1,5 mm dik. De functie van de maple top is eerder om de gitaar er mooier uit te laten
zien dan dat het invloed heeft op het geluid.

Groetjes Rob"

Ik ben nu nog veel nieuwsgieriger wat de invloed van de Santana Zebra's is. Maakt een maple top veel uit of alleen maar met bepaalde versterkers.
Als hij klaar is ga ik zeker iemand contacten om te proberen. Hoor ik het? Hoort een ander het?Ben benieuwd.

fred dons
20 juli 2004, 13:45
theoretisch zal een dikke maple top meer hoog aan het geluid toevoegen
wanneer gecombineerd met mahonie al scheelt dit effect wel per gitaar
(ik heb 3 solid maple gitaren waarvan er 2 meer als elzen klinken dan
maple dwz warmer)

je kunt hierdoor wel een inschattingsfout hebben met je santana pups, die zijn ontworpen met een dikke maple top in gedachten, dit hoeft niet perse negatief te zijn (er kan best een leuk geluid uitkomen) maar het kan nu zijn dat je geluid iets modderiger wordt door het ontbreken van de maple top (ik denkt overigens dat je ABM trem dit effect al weer een beetje opheft)

DrFretBoard
20 juli 2004, 15:51
Uiterst cool allemaal. Er zijn dus echt nog wel steengoeie gitaartjes samen te stellen voor relatief weinig geld!

Hebben jullie ook ervaring met die goedkopere uitvoering van het London City PRS-imitatie model? Die van +/- 450E?

DAT zou toch een fineer-top moeten zijn, terwijl op die duurdere een solid top ligt... Als ik het goed heb gelezen?

Ik heb trouwens erg veel plezier van m'n Zerberus-Morpheus! Klinkt als een ...!

Droffie
20 juli 2004, 17:18
Pfff wees een man, en zeg gewoon tegen je vrouw dat je een echte gaat kopen LOL!

je moet het gewoon op de gevoelens gaan spelen HAHAHAHA...


Ik zie trouwesn dat je uit Hillegom komt leuk ik heb daar ook 21 jaar gewoond LOL!

Jij hebt makkelijk praten.Jij kent mijn vrouw niet! :-(


is een scheiding dan geen optie, scheelt gelijk weer in de kosten(tenzij ze aan emancipatie doet natuurlijk :-( )
Zelfs dat durf ik niet.Trouwens weet jij hoeveel tijd er in gaat zitten om je vrouw zo op te leiden dat ze net zo kookt als je ouwe moedertje? :-D Daar begin ik niet nog een keer aan. En stage lopen bij mijn moeder gaat ook niet meer want die is dood. :( En sex,dat is ook zo'n opleidingsverhaal.Begin ik ook niet meer aan. Nee, dan maar een namaak PRS,want zo belangrijk is een gitaar ook weer niet. Ik wil mijn linkerhand alleen voor gitaarspelen gebruiken. :razz: En ja Hillegom.Ik woon er nu 9 jaar maar ik blijf een echte Voorhouter.(Dat zegt een niet-bollenstreker natuurlijk niets maar dat is apart volk. Ze noemen ons "Dwarsdrijvers",eigenwijze types dus.Dus nu snappen jullie wel zeker)
Ik kom uit Nieuw Vennep en in de bollenstreek noemen ze ons "boeren" :???:
Ik zou niet weten waarom... :razz:

Droffie
20 juli 2004, 17:19
Pfff wees een man, en zeg gewoon tegen je vrouw dat je een echte gaat kopen LOL!

je moet het gewoon op de gevoelens gaan spelen HAHAHAHA...


Ik zie trouwesn dat je uit Hillegom komt leuk ik heb daar ook 21 jaar gewoond LOL!

Jij hebt makkelijk praten.Jij kent mijn vrouw niet! :-(


is een scheiding dan geen optie, scheelt gelijk weer in de kosten(tenzij ze aan emancipatie doet natuurlijk :-( )
Zelfs dat durf ik niet.Trouwens weet jij hoeveel tijd er in gaat zitten om je vrouw zo op te leiden dat ze net zo kookt als je ouwe moedertje? :-D Daar begin ik niet nog een keer aan. En stage lopen bij mijn moeder gaat ook niet meer want die is dood. :( En sex,dat is ook zo'n opleidingsverhaal.Begin ik ook niet meer aan. Nee, dan maar een namaak PRS,want zo belangrijk is een gitaar ook weer niet. Ik wil mijn linkerhand alleen voor gitaarspelen gebruiken. :razz: En ja Hillegom.Ik woon er nu 9 jaar maar ik blijf een echte Voorhouter.(Dat zegt een niet-bollenstreker natuurlijk niets maar dat is apart volk. Ze noemen ons "Dwarsdrijvers",eigenwijze types dus.Dus nu snappen jullie wel zeker)
Ik kom uit Nieuw Vennep en in de bollenstreek noemen ze ons "boeren" :???:
Ik zou niet weten waarom... :razz:

Droffie
20 juli 2004, 17:20
Pfff wees een man, en zeg gewoon tegen je vrouw dat je een echte gaat kopen LOL!

je moet het gewoon op de gevoelens gaan spelen HAHAHAHA...


Ik zie trouwesn dat je uit Hillegom komt leuk ik heb daar ook 21 jaar gewoond LOL!

Jij hebt makkelijk praten.Jij kent mijn vrouw niet! :-(


is een scheiding dan geen optie, scheelt gelijk weer in de kosten(tenzij ze aan emancipatie doet natuurlijk :-( )
Zelfs dat durf ik niet.Trouwens weet jij hoeveel tijd er in gaat zitten om je vrouw zo op te leiden dat ze net zo kookt als je ouwe moedertje? :-D Daar begin ik niet nog een keer aan. En stage lopen bij mijn moeder gaat ook niet meer want die is dood. :( En sex,dat is ook zo'n opleidingsverhaal.Begin ik ook niet meer aan. Nee, dan maar een namaak PRS,want zo belangrijk is een gitaar ook weer niet. Ik wil mijn linkerhand alleen voor gitaarspelen gebruiken. :razz: En ja Hillegom.Ik woon er nu 9 jaar maar ik blijf een echte Voorhouter.(Dat zegt een niet-bollenstreker natuurlijk niets maar dat is apart volk. Ze noemen ons "Dwarsdrijvers",eigenwijze types dus.Dus nu snappen jullie wel zeker)
Ik kom uit Nieuw Vennep en in de bollenstreek noemen ze ons "boeren" :???:
Ik zou niet weten waarom... :razz: