PDA

View Full Version : ruis komt van de elementen... wat nu?



amon
10 juli 2004, 13:59
goed, ik had alles nog 10 keer nagekeken/-gesoldeerd, volgens de originele opzet en volgens het schema van seymourduncan.com, maar nog steeds ruis, dus ik dacht, kom, laat ik de originele elementen er eens in zetten, kijken of het daar aan ligt... en jawel, geen ruis. conclusie: mn emg's geven ruis.
bij clean geluid valt het mee/nauwelijks/niets, maar naarmate de overdrive sterker wordt, wordt de ruis ook veel groter. elementen kapot, of kan ik er zelf nog iets aan doen? (nee, ik wil ze niet wegbrengen naar winkel, dat kost me teveel).
ik heb namelijk alles goed gesoldeerd/geaard zitten, maar toch nog een ruis als ik de emg's er weer inzet... iemand een oplossing?

fred dons
10 juli 2004, 14:04
"echte" EMG's of HZ's
indien het de aktieve zijn dan moet je de pups niet aarden (schema SD is dan niet goed)

indien het de passieve zijn (HZ) dan moet je voor het schema op stewmac.com kijken, die heeft voor nagenoeg alle pups de juiste kleurtjes voor de bedrading zodat je het schema van SD correct kan gebruiken en niet per ongeluk de coil tap met de plus schakeling verwisselt

en als laatste sommige hbs zijn'niet stil te krijgen :cry:

amon
10 juli 2004, 16:12
hz's zijn het. ik zal eens kijken, bedankt!


edit: ik word niet echt veel wijzer van die site... ik zou niet weten waar ik moet zoeken...\

edit2: ow, wacht, ik heb het misschien


edit3: maar dr staat geen emg of hz tussen die merken die daar staan opgesomd


edit4: wel een prachtige site, die gaat naar mn favorieten!

Trocar
10 juli 2004, 17:10
Probeer deze link eens, staan iig EMG HZ-schema's bij:

http://guitarelectronics.zoovy.com/category/wiringresources/

Good luck!

amon
10 juli 2004, 17:58
jaaaaaaaaa, meeeesterlijk, hier kan ik wat mee, soldeerbout het stopcantact in, ik ga aan de slag!

fred trouwens ook bedankt voor die schitterende site! ik wil namelijk ook ooit nog een gitaar zelf bouwen, kan die zeker van pas komen!


edit: damn... oook niet... dat wordt marktplaats in de gaten houden of er nog leuke humbuckers langs komen.... :evil:

youngcoby
10 juli 2004, 18:31
Hallo,
misschien kan je hier nog wat info vinden. Het gaat wel om een strat, maar misschien kan het je verder helpen:
http://www.guitarnuts.com/wiring/shielding/shield3.php
Succes

amon
10 juli 2004, 18:35
:o

tja, dat lees ik deze week nog wel een keer door... heb nou geen zin mee rom voor de zoveelste keer mn gitaar te demonteren...

youngcoby
10 juli 2004, 18:49
Daar kan ik inkomen.
Als je op zoek gaat naar humbuckers, kan je eventueel ebay USA eens proberen. Er is daar een winkel (guitarfetish) die regelmatig eigen pickups aanbiedt.
hier is er een:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22670&item=3734882247&rd=1

Ik heb er een strat set gekocht en eerste indruk is positief. Moet alleen nog een beetje wires wegstoppen. Goede communicatie met verkoper en snelle shipping (sneller dan items die ik in Duitsland koop).
Veel succes en hou ons op de hoogte

amon
10 juli 2004, 19:55
goed, ik zal eens rondneuzen...