PDA

View Full Version : Eddie Van Halen's Nieuwe Signature gitaar.



Wouter J
9 juli 2004, 21:40
Might as well jump

Hoewel hij Peavey altijd trouw is gebleven (Kwa versterking dan) is het kennelijk voor Eddie duidelijk geworden dat hij behoefte heeft aan wat nostalgie dus klopte hij bij de firma waar hij in de begin dagen van Van Halen zoveel te vinden was om bodies en halzen aan te schaffen.

http://www.technology.niagarac.on.ca/people/mboldin/images/eddie3.jpg
Dit is Eddie Van Halen in 1978 met zijn Charvel strat kopie de gitaar die hij later rood zou spuiten

http://www.evh-guitars.com/eddielive1.jpg
En dit is Eddie in 2004 met zijn nieuwe Charvel EVH signature gitaar

Je kan ze krijgen in wit met zwarte strepen, rood met witte en zwarte strepen of Zwart met gele strepen.

www.evh-guitars.com

THW
9 juli 2004, 21:53
cool, ik vind die rood met witte strepen toch het mooist!

soup
9 juli 2004, 21:59
erg stoer , zijn er mss prijzen , ik vind ze beide erg leuk.Degene die je nu op de foto's ziet daar gaat op het moment toch mijn voorkeur naar uit

edit: deze gitaren zullen dus weer verschrikkelijk veel gaan kosten omdat het limited edition is

Wilson
9 juli 2004, 22:17
als je de strepen wegdenkt is het net een fender tom delonge

BartL
9 juli 2004, 22:33
Ziet d'r nog goed uit voor z'n leeftijd 8-) (Als je z'n hoofd niet ziet :-D )

Alain
9 juli 2004, 23:50
Voor zover ik heb gehoord, zou het geen charvel gitaar zijn, maar een wayne gitaar...
Wayne Charvel heeft de naam charvel ooit aan Jackson verkocht, nu Fender. Sedert kort is hij bezig onder de naam Wayne guitars. Hij brengt o.a. een green meanie (Vai zijn eerste knutselwerk) uit.

fred dons
10 juli 2004, 07:42
consensus is dat het zijn oude charvel/boogie en kramer bodies zijn met waarschijnlijk een nieuwe (non logo) charvel nek


de halzen hebben een strat headstock en wayne mag die niet gebruiken
(Wayne Charvel heeft overigens nooit een gitaar voor Eddie gebouwd, Eddie heeft de onderdelen by de winkel van Wayne gekocht toen Charvel nog niet zelf bouwde, er is daarom ook geen reden voor Eddie om "terug"
te gaan naar Wayne Charvel)

het gerucht gaat wel dat omdat zijn contract bij Peavey afloopt hij aan het praten is met Fender (huidige eigenaar van Charvel) voor een nieuw endorsement bij hun

fred dons
10 juli 2004, 09:05
tis officieel

http://www.evh-guitars.com/

zijn nieuwe gitaren zijn charvels

Alain
10 juli 2004, 09:31
En er worden er maar 90 gemaakt, enkel te koop via ebay. Geldklopperij vind ik zo.

amon
10 juli 2004, 10:08
COOL!

Angel
10 juli 2004, 10:18
Vind dat ook geldklopperij, pffffff, geeft de normale mens geen kans om zo'n gitaar te kopen, niet dat ik dat zou willen, maar ik denk dat er vele zijn die dat wel zouden willen of daardoor de gitaar juist zouden oppakken om gaan te spelen

fred dons
10 juli 2004, 11:05
een beetje gezeur, ja die gitaren gaan mucho dinero kosten maar zijn wel ontworpen en een (klein) beetje gemaakt door degene die verantwoordelijk is voor de original superstrat dus voor een liefhebber met veel geld is dit de utlieme kans
(Ik bedoel Carlos Santana helpt heus niet bij de productie van zijn siganture gitaren en die dingen kosten ook een vermogen)

en verder; je hoeft ze niet te kopen :wink:

als je zelf zo'n ding wilt hebben maar niet kan veroorloven, 2 spuitbussen
lak en een rolletje tape kost je niet meer dan 15 euro, kun je je eigen strat "upgraden" :razz:

Wouter J
10 juli 2004, 11:35
een beetje gezeur, ja die gitaren gaan mucho dinero kosten maar zijn wel ontworpen en een (klein) beetje gemaakt door degene die verantwoordelijk is voor de original superstrat dus voor een liefhebber met veel geld is dit de utlieme kans
(Ik bedoel Carlos Santana helpt heus niet bij de productie van zijn siganture gitaren en die dingen kosten ook een vermogen)

en verder; je hoeft ze niet te kopen :wink:

als je zelf zo'n ding wilt hebben maar niet kan veroorloven, 2 spuitbussen
lak en een rolletje tape kost je niet meer dan 15 euro, kun je je eigen strat "upgraden" :razz:

Of je gaat gewoon kijken voor een van zulke...

http://www.musicyo.com/product_images/984_full.jpg

De Kramer 1984 (naar het Van Halen album waar OA "Jump" op staat) dat id een getrouwe kopie van de Kramer 5150 Eddie Van Halen signature gitaar. In tegenstelling tot de Charvel is deze wel te betalen, hij kost nog niet eens vierhonderd dollar en is wel in Amerika gemaakt.

fred dons
10 juli 2004, 11:39
nee hij is niet in amerika gemaakt, hij is in amerika geassembleerd
(klein detail, de "echte"kramers werden in japan bij ESP gemaakt en
ook in Amerika geassembleerd, echter deze worde o.a. in korea gemaakt)

om dat hij in de VS geassembleerd wordt mag er made in usa op staan (overigens zit er wel top hardware op)

gerrekat
10 juli 2004, 12:51
een beetje gezeur, ja die gitaren gaan mucho dinero kosten maar zijn wel ontworpen en een (klein) beetje gemaakt door degene die verantwoordelijk is voor de original superstrat dus voor een liefhebber met veel geld is dit de utlieme kans
(Ik bedoel Carlos Santana helpt heus niet bij de productie van zijn siganture gitaren en die dingen kosten ook een vermogen)

en verder; je hoeft ze niet te kopen :wink:

als je zelf zo'n ding wilt hebben maar niet kan veroorloven, 2 spuitbussen
lak en een rolletje tape kost je niet meer dan 15 euro, kun je je eigen strat "upgraden" :razz:

Of je gaat gewoon kijken voor een van zulke...

http://www.musicyo.com/product_images/984_full.jpg

De Kramer 1984 (naar het Van Halen album waar OA "Jump" op staat) dat id een getrouwe kopie van de Kramer 5150 Eddie Van Halen signature gitaar. In tegenstelling tot de Charvel is deze wel te betalen, hij kost nog niet eens vierhonderd dollar en is wel in Amerika gemaakt.


Geez wat een lelijke headstocks echt superlomp!

Mara iig die dingen zijn wel betaalbaar, het zal wel weer lachen worden met die charvels....materiaal kosten misschien $ 150 echte kosten wie weet wat die gekken er voor geven, en in essentie blijft het een bolt on fender copietje zo'n beetje de meest cheapo constructie die er is!

fred dons
10 juli 2004, 13:00
die gitaren zijn overigens USD 699 van Kramer en ze zijn ook nog eens
heel erg uitverkocht (en dat voor een koreaanse gitaar met duitse en amerikaanse hardware)

de EVH is geen fenderkopietje want hij wordt in principe door Fender gemaakt met goede hardware
overigens kost een dean ook maar een paar honderd dollar aan materiaal :-D (ik heb er zelf ook een dus niet gelijk boos worden :wink: )

Negative K3 fan
10 juli 2004, 13:38
iuk vond die kramers altijd wel koel, headstock valt op zich wel mee, is weer eens wat anders.

gerrekat
10 juli 2004, 13:57
die gitaren zijn overigens USD 699 van Kramer en ze zijn ook nog eens
heel erg uitverkocht (en dat voor een koreaanse gitaar met duitse en amerikaanse hardware)

de EVH is geen fenderkopietje want hij wordt in principe door Fender gemaakt met goede hardware
overigens kost een dean ook maar een paar honderd dollar aan materiaal :-D (ik heb er zelf ook een dus niet gelijk boos worden :wink: )


OK je hebt gelijk materiaal wel....maar arbeid bedoelde ik meer..kale kostprijs...de markup op een DEAN, of een BC RICh of weet ik veel wat voor high end gitaar is veel minder dan bij zo'n soort "signature" gitaar...

Signature gitaren zijn bijna per definitie overpriced, maar zo'n gitaar kan iedereen in elkaar zetten thuis, daar zit nu niet echt veel vakmanschap in, neem deze "finish", het goed finishen van een flame of quilt top kost alleen al vreselijk veel tijd en expertise geloof me ik heb zelf gezien hoe ze dat doen!

Sir Peckerkäse
10 juli 2004, 17:55
bruut, deze zien er teminste gaver uit dan die peaveys

die kramers uit 1984 zien er ook wel gaaf uit

soup
10 juli 2004, 18:17
Of je gaat gewoon kijken voor een van zulke...
http://www.musicyo.com/product_images/984_full.jpg
De Kramer 1984 (naar het Van Halen album waar OA "Jump" op staat) dat id een getrouwe kopie van de Kramer 5150 Eddie Van Halen signature gitaar. In tegenstelling tot de Charvel is deze wel te betalen, hij kost nog niet eens vierhonderd dollar en is wel in Amerika gemaakt.
kan je niet beter naar deze gitaar gaan kijken omdat die er wat meer op lijkt
http://www.musicyo.com/product_images/985_full.jpg

EmgMaster
11 juli 2004, 10:53
url???

zium
12 juli 2004, 08:53
Each of these EVH Art Series Guitars will be hand striped and autographed by Eddie, and verified by a Certificate of Authenticity.

And no more than 30 guitars in each model will
be made available in 2004.

daar komt een aardig prijskaartje aan te hangen denk ik :D

en waarom is het toch dat iedereen hier meteen moet posten dat een gitaar lelijk is als ze em niet mooi vinden. als je em niet mooi vind dan kan je ook gewoon je mening voor jezelf houden. hockeystick headstocks zijn cool

KramerAmsterdam
14 juli 2004, 17:06
De EVH Charvel staat nu op 6300$...valt mee toch met de dollarkoers? :razz:

Is wel handgespoten en ontworpen door EVH. En hij speelt er op tijdens de toernee. Dus als je een bootleg kan krijgen van dat specifieke optreden en je hebt de gitaar..klaar toch?

De 'duurste' verkoop krijgt als extra prijs zijn hand (door EVH) geschilderde Harley Davidson als hoofdprijs erbij..leuk he.

Die Kramers 1984 zijn hun geld wel waard hoor. Koop een nek, body, CTS pot, Floyd rose (origineel) schaller tuners, gibson pu en zet het in elkaar.. en dan nog lakken..+ een koffer dan is het wel duidelijk denk ik.
Je kan ook wachten op de 'echte' Kramer Baretta Reissue of de Kramer Nightswan (denk Viv Campbell -whitesnake) RI. die zouden beiden dit aar moeten uitkomen..Vooral die Baretta is het productie model gebaseerd op EVH's Kramer Frankenstein.

In elk geval EVH is terug en er gebeurd weer een hoop in gitaarland.

Remy

fred dons
14 juli 2004, 17:48
hij is niet handgespoten door eddie, slechts getaped
(weet je tenminste wel dat het goedgebeurd :D )

EmgMaster
14 juli 2004, 18:35
ik vind die kramers eigenlijk nog wel net zo gaaf. Die headstocks zijn toch best nog wel geil :-D

zium
15 juli 2004, 10:11
Je kan ook wachten op de 'echte' Kramer Baretta Reissue of de Kramer Nightswan (denk Viv Campbell -whitesnake) RI. die zouden beiden dit aar moeten uitkomen..Vooral die Baretta is het productie model gebaseerd op EVH's Kramer Frankenstein.

gaat kramer weer helemaal van de grond proberen te komen? gitaren met bananen headstocks and 1 humbucker zijn de bom. ik weet niet of jij officieel iets met kramer te maken hebt maar vraag even of ze ook een baretta reissue willen maken met zebra patroon zwart/rood.. dankuwel :)

EmgMaster
15 juli 2004, 15:12
Musik Produktiv verkoopt ze nu ook, voor 750 euri's ofzo. Beetje boven mijn huidige budget, maar ik vind het wel grappige dingetjes :razz:

edit: typo :-D

KramerAmsterdam
15 juli 2004, 16:29
Ik zal het vragen aan ze. Als het goed is krijg ik volgende week de protypes te zien, in nashville. Als het goed is kan ikwellicht foto's plaatsen.

Graphics zullen er wel komen maar gelimiteerd hoor en alles 'reissue' . Eerst de Lightning Nightswan van Vivian Campbell, die is zeker .

En we dwalen af van de charvel/EVH reissues.

Die ene staat nu voor over 6500$...dat minimale uitgave van 30 voor elk van de 3 modellen, heeft volgens mij ook t emaken met Fender, die wil minimale aantallen hebben van 'hun' headstock dus alleen voor de hoogste prijsklasse modellen (Charvel 25th anniversary bvb)

Groeten
Remy

MarkS
19 februari 2007, 11:11
Schopje..
Eddie op de NAMM 2007 (http://www.youtube.com/watch?v=sIr-WBZT1MI&mode=related&search=)

AART
19 februari 2007, 11:51
Hmm, hij is het nog niet verleerd.
En het klinkt goed.

Hij praat alleen wel als een junk.

robert-gitarist
19 februari 2007, 12:26
Hij praat alleen wel als een junk.

Is ook niet gek met zijn verleden :D

Maare wat een tof filmpie.Damn echt heel mooi.Volgens mij had ie veder geen pedalen tussen zitten of wel?Gitaar---> Amp

MarkS
19 februari 2007, 12:34
Wat ik WAANZINNIG vind is Eddie's soundtrack (http://www.youtube.com/watch?v=S7b_-rRht9I) voor de laatste film van Michael Ninn (http://www.avn.com/index.php?Primary_Navigation=Articles&Action=View_Article&Content_ID=272492)
Tis wel op zijn Peavey gitaar, maar who cares?

iwamoto
19 februari 2007, 12:44
Hmm, hij is het nog niet verleerd.
En het klinkt goed.

Hij praat alleen wel als een junk.
tongkanker, ik vind het knap dat ie nog zo goed kan praten met een stuk van zn tong weg

G.G.
19 februari 2007, 13:18
Wat ik WAANZINNIG vind is Eddie's soundtrack (http://www.youtube.com/watch?v=S7b_-rRht9I) voor de laatste film van Michael Ninn (http://www.avn.com/index.php?Primary_Navigation=Articles&Action=View_Article&Content_ID=272492)
Tis wel op zijn Peavey gitaar, maar who cares?

Heb hem net een keer of 4 beluisterd, inderdaad waanzinnig. Ik wil ook weer een lekker scheurgitaartje.

Orpheo
19 februari 2007, 13:39
“Eddie is from Amsterdam, born and raised, and his interpretation of sex and music are all in one, so it wasn’t a big step for him,” Ninn told AVN.com in an exclusive interview.

stupid americans...en ik vind t niet een fijn clipje, die laatste (catherine) ik krijg er koppijn van :S

MarkS
19 februari 2007, 13:48
stupid americans...en ik vind t niet een fijn clipje, die laatste (catherine) ik krijg er koppijn van :S
Ammehoela! Ik wou dat wij zulke budgetten hadden voor onze films!

schizo910
19 februari 2007, 13:56
Ziet d'r nog goed uit voor z'n leeftijd 8-) (Als je z'n hoofd niet ziet :-D )

Ja, drugs consereveert goed. Kijk ook maar eens naar Iggy zijn lijf...

a darker shade of grey
19 februari 2007, 14:23
Gaaf filmpje hoor! Ik vind alleen altijd dat als die gast zon solo speelt, dat het zo chaotisch is. Alsof hij op goed geluk zn vingers over het fretbord heen ramt om van die vage stukken te krijgen. Net als Eruption, totaal geen structuur, geen touw aan vast te knopen, maar wel stoer!

edit: weet iemand trouwens wat voor elementen hij gebruikt??

Orpheo
19 februari 2007, 14:45
Ammehoela! Ik wou dat wij zulke budgetten hadden voor onze films!

waar slaat ditnu weer op? ik zeg alleen maar dat ik hoofdpijn krijg van dat clipje, omdat ik EvH's tone niet lekker vindt, alsof t zeeziek is...

MarkS
19 februari 2007, 14:56
waar slaat ditnu weer op? ik zeg alleen maar dat ik hoofdpijn krijg van dat clipje, omdat ik EvH's tone niet lekker vindt, alsof t zeeziek is...
Chill es ff man. Ik dacht je zeeziek werd van de montage van de clip zelf. En met "wij" bedoel ik mijn werk.

no 1 hops
19 februari 2007, 15:08
als ik eerlijk ben vind ik het nu een zielige vertoning en een zielig product.
vond de clip samen met jan hammer en tony levin stukken beter.

t' is jammer dat hij zo afgezakt is rijkdom maakt dus niet gelukkig, bekent zijn ook niet en dan je handelsmerk voor big bucks (als hij nu nog niks had) aan ome fender verkopen, leo zou stande pe een hartaanval krijgen.

maar EvH blijft een monster gitarist, en vooral in dienst van de song

De Beer
19 februari 2007, 18:58
An sich vind ik dit stuk niet zo boeiend, hij is met name in de drumloze stukken aleen z'n feedback aan het bedwingen........wat hij dan wel behoorlijk netjes doet trouwens. Word er alleen niet warm van.

klinkt als een lange Slash solo met wat tab stukjes.

dat stuk waar de drums erbij komen is dan weer wel dik! zit een nummer in....

nou ja my 2 cents..

jerome
19 februari 2007, 19:35
Ik ben een enorme Van Halen fan, vnl van de Pre Hagar periode.
Maar van die filmmuziek wordt ík niet echt vrolijk!
Het is idd alsof hij constant alleen maar die sustainer aan het uitproberen is...
En het klinkt voor een groot gedeelte nog vals ook!
Die demo vind ik wel weer gaaf. Tis een beetje chaotisch, hij heeft natuurlijk weer geen reet voorbereid, maar hij staat toch wel weer lekker te scheuren!
En wat een lekkere sound, zeg!

bat
19 februari 2007, 21:46
Net als Eruption, totaal geen structuur, geen touw aan vast te knopen, maar wel stoer!
Voor een (volgens de legende) los uit de mouw geschudde solo vind ik juist in Eruption bijzonder veel structuur zitten.


en dan je handelsmerk voor big bucks (als hij nu nog niks had) aan ome fender verkopen, leo zou stande pe een hartaanval krijgen.
Inderdaad, ongeveer op dezelfde manier als een oude vent die 'het' plots met super lekker jong wijf mag doen. Leo ging het namelijk naast het instrument toch vooral om het geld.

Voor de rest heeft de combinatie van alles wat God verboden heeft en een verschrikkelijke ziekte toch behoorlijk wat sporen achtergelaten bij Eddie. Maar spelen, dat kanie getuige dit filmpje nog steeds.

vulvasonic
19 februari 2007, 22:56
Edje is en blijft gewoon steengoed. Hij is de meester.
En meneer Ninn maakt buitengewoon fraaie natuurfilms.

De enige echte domme opmerking is die over Eddie, dat hij getogen zou zijn in Amsterdam!
Hij is verdomme opgegroeid in Nijmegen en op redelijk vroege leeftijd al naar de VS vertrokken. Maar dat terzijde.....

MarkS
19 februari 2007, 23:12
Edje is en blijft gewoon steengoed. Hij is de meester.
En meneer Ninn maakt buitengewoon fraaie natuurfilms.

De enige echte domme opmerking is die over Eddie, dat hij getogen zou zijn in Amsterdam!
Hij is verdomme opgegroeid in Nijmegen en op redelijk vroege leeftijd al naar de VS vertrokken. Maar dat terzijde.....
Ach...Amerikanen. Holland? Yes I love Kopenhagen! :D