PDA

View Full Version : Rustiger spelen



Bigfoot414
9 juli 2004, 21:20
Gasten, ik heb even een vraag: van mijn bandleden krijg ik wel eens het commentaar dat ik te snel/onrustig/willd speel. Is er een manier om zeg maar wat relaxter te spelen? Is een metronoom misschien een idee?

the joshua tree
9 juli 2004, 21:26
Gasten, ik heb even een vraag: van mijn bandleden krijg ik wel eens het commentaar dat ik te snel/onrustig/willd speel. Is er een manier om zeg maar wat relaxter te spelen? Is een metronoom misschien een idee?

FOKKING HELL

NAtuurlijk is dat een idee. Het is een must man!
Ik gebruik m niet vaak (te lui, zit op mn pedaaltje allemaal snoeren en zo) maar ik gebruik altijd de klok als metronoom. Door op lage tempi (tempo's wtf ) te spelen, ga je sowieso rustiger en minder gejaagd en wild spelen. En 15 pilletjes speed voor een sessie is ook geen goed plan btw...

schaap
9 juli 2004, 21:54
Tja, je moet dan gewoon dus strakker leren spelen, dus oefenen met in de maat spelen met metronoom dus en veel dingen perfect leren naspelen enzo denk ik.

Super Slinky
10 juli 2004, 08:03
Vind je het zelf ook dat je te snel speelt?

Misschien moet je eens afvragen hoe dat komt?
Jezelf opnemen en terug luisteren geeft erg veel inzicht in je speelstijl.

HaTim
12 juli 2004, 15:07
En lukt het om met je voet mee te tikken tijdens het spelen? Zowel met band als alleen, met metronoom en zonder. Een absolute voorwaarde.

Bigfoot414
12 juli 2004, 15:43
Ik heb nu een online metronoom gevonden, erg handig 8-) . Tis wel ff wennen met dat tikken heel de tijd, maar dat komt wel goed.

the joshua tree
12 juli 2004, 16:05
Kun je dat adres ff doorgeven van die metronoom?
Bij voorbaat dank

Bigfoot414
12 juli 2004, 16:52
http://www.downseek.com/download/11270.asp misschien dat deze wat is? Ik had eigenlijk een andere, maar ik ken die link niet meer vinden.