PDA

View Full Version : Omar Rodriguez-Lopez



paranoid android
9 juli 2004, 21:05
ik ben erg benieuwd wat jullie over de gitarist Omar Rodriguez-Lopez denken. hij speelt momenteel in de band the mars volta maar hij heeft in nog meer bands gespeeld(at the drive in bijvoorbeeld). persoonlijk vind ik hem echt de meest geniale gitarist van dit moment. ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

THW
9 juli 2004, 21:29
ken ik niet

sorry voor de nutteloze bijdrage

Experience
9 juli 2004, 23:09
Heb the mars Volta gezien op Lowlands.. Was inderdaad wel lachen om te zien/horen. Lui maken er een grote exprimentele jam van. Maar aangezien t gewoon een enorm lawaai was zou ik hem niet de meest geniale gitarist noemen. Maar hij doet wel leuke dingen vooral; live.

Barret Wallace
10 juli 2004, 03:00
Hij is een al Qaida member

Fuhgawz
10 juli 2004, 09:54
Inderdaad een erg coole gitarist! Check zijn pedalboard:

http://onlinerock.com/musicians/lobstermagnet//atdi/omar/wow.jpg

Nemesis
10 juli 2004, 14:48
hij is goed....lekker rommelig

savecracker85
10 juli 2004, 15:40
de mars volta is op dit moment een van mijn favoriete bands van deze tijd... Vanzelfsprekend vind ik deze 'Omar Rodriguez-Lopez' ook erg vet... Ik heb zelf 2 keer de marsvolta live mogen aanschouwen(lowlands en als voorprogramma RHCP), en het hele idee van hun performance spreekt me erg aan... Dat gefreakte gejam met bijbehorende bewegingen 8-)
http://www.themarsvolta.com/photos/live/images/live4.jpg

paranoid android
10 juli 2004, 19:50
ow ja, ik sta niet meer alleen in mijn wat-is-een-goede-gitaarstijl mening.
omar en cedric(zanger) voelen elkaar echt zo perfect aan altijd :-D . en de reden waarom ze weg ginegn bij atdi....de kleur van hun teennagel-nagelak. de rest van de band wilde wit en hun rood, ja dat zijn de pijnlijke breuken in een band. :lol:

paranoid android
10 juli 2004, 19:51
ow ja, ik sta niet meer alleen in mijn wat-is-een-goede-gitaarstijl mening.
omar en cedric(zanger) voelen elkaar echt zo perfect aan altijd :-D . en de reden waarom ze weg ginegn bij atdi....de kleur van hun teennagel-nagelak. de rest van de band eisde wit en hun rood, ja dat zijn de pijnlijke breuken in een band. :lol:

dejohan
30 augustus 2004, 11:33
Ik ben ook fan.

Een van de weinige gitaarvirtuozen waar ik naar opkijk (niet omdat ik een goeie gitarist ben hoor, maar omdat ik gewoon niet van die "gitaarhelden die enkel gekend zijn door gitaristen" hou)

Das Schaap
30 augustus 2004, 17:01
Heb em van het weekend voor het eerst gehoord, vond het wel leuk klinken op zich, erg apart. Ben benieuwd hoe dat live overkomt.

savecracker85
30 augustus 2004, 22:33
kep vandaag z'n solo album besteld "A Manual Dexterity - Soundtrack Vol. 1" :)

taylor
12 oktober 2004, 17:01
heb die cd laast gekocht mars volta.
weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken,de eertse indruk die krijg(van die gitarist) is een beetje de vergelijking trekken met vernon reid(living colour)of hoe heet die gast.
beetje moeilijk doen om het moeilijk doen,maar om nou te zeggen super goeie gitarist nou nee niet echt, weird ja dat zeker wel :)

de muziek is een beetje als pink floyd(not my cup of tea) on steriods,misschien moet ik wel vaker luisteren om het meer te gaan waarderen.

ben wel benieuwd hoe die solo cd van hem klinkt dan ,is dat heel wat ander weer?

savecracker85
12 oktober 2004, 18:33
ben wel benieuwd hoe die solo cd van hem klinkt dan ,is dat heel wat ander weer?
Ik heb het album inmiddels binnen... Ik moet zeggen dat ik de Mars volta cd een stuk interessanter vind ...Die solo plaat is meer een leuk extra'tje voor fans..Het is ook een soundtrack van een nog niet uitgekomen film van diezelfde Omar Rodriguez-Lopez....
Waar het album opneer komt, is een hoop freaky sound en een aantal aardige nummers.. Een voorbeeld is dat geluid als je je gitaar niet goed inplugged in je versterker, en dat dan een minuut lang :P ... Verder zingt de zanger van de MV nog een nummer mee en speelt peppers gitarist Frusciante nog een paar keer op z'n synthezier en gitaar
Als je echt kennis wil maken met de Mars volta en de gitarist kan je beter het 'de-loused' album luisteren :)

Ze zijn trouwens bezig met het maken van een nieuw album genaamd 'Frances the Mute'

dejohan
13 oktober 2004, 09:30
de muziek is een beetje als pink floyd(not my cup of tea) on steriods

Een rescencent noemde ze ooit Punk Floyd. :-)