PDA

View Full Version : Akoestisch Blues, gebaseerd op Clapton



Hempo
9 juli 2004, 17:57
Dag mensen,

Ik heb een setje Elixir snaren gekocht, en ik moet zeggen, die klinken toch wel even wat frisser dan andere snaren die ik in het verleden heb gehad. Ik was een tijdje niet tevreden met de klank van m'n akoestische gitaar, maar met deze snaren is het toch een stuk prettiger luisteren.

Het resulteerde allemaal in een bluesachtige opname, met wat Clapton solootjes en dingetjes.

http://home.tiscali.nl/~flattyres/heyhey.mp3

Laat me weten wat je ervan vindt.


'gear': CORT akoestisch S7 serie, direct in PC

grtz.,
Hempo

Bosch
9 juli 2004, 18:19
Ik vind dit dus echt profi klinken. Zowel de opname als ook het spel. Het geluid kan gewoon niet beter: die snaren klinken idd lekker fris/helder. Verder speel je erg strak. Van Clapton zal ik nooit een cd downloaden, dus mijn muziek is het niet, maar deze uitvoering is simpelweg strak!

Bouke
9 juli 2004, 18:58
Hey Hempo,

Klinkt heel erg lekker hoor!. Mooi geluid, leuk gespeeld!

Meer blues!

Bouke

Toffe gozer
9 juli 2004, 19:08
klinkt niet echt als de blues, ik wordt er namelijk vrolijk van :-D ,lekker gespeeld mooie sound.

Bouke
9 juli 2004, 19:17
klinkt niet echt als de blues, ik wordt er namelijk vrolijk van :-D ,lekker gespeeld mooie sound.

zucht... een echte kenner zo te horen :-?

Man, als blues alleen somber zou zijn zat ik reeds jaren in een kliniek voor manisch depressieven!

Dus...

Bouke

Barret Wallace
9 juli 2004, 19:49
Dit klinkt echt vet! Heldere opname ook en lekker met ballen gespeeld 8-)


Keep it up bro 8)

Luc-O
9 juli 2004, 20:26
Lekker man! Ik probeer te horen hoeveel partijen het zijn, ik hou het maar op drie.... Mooie galm ook.

Hempo
10 juli 2004, 00:08
Dank voor al het commentaar.
Dat het redelijk goed klinkt ligt echt aan die snaren. want voor die tijd klonk het wel minder

Mr.Bluesbreaker
10 juli 2004, 00:33
En maar zeiken op je cort :wink:
Zei toch dat het met een set elixirs the bomb werd :-D

ReinoutV
10 juli 2004, 09:15
Zo, lekker. Ik hoor maar 2 gitaren, maar dat kan aan mij liggen. Klinkt erg leuk, die solo met stukjes van Hideaway er tussendoor is ook geinig :). Ook mooi opgenomen. Mijn gitaar klinkt ook 200 euro duurder met die Elixirs erop.

Stratman70
10 juli 2004, 10:28
Woww, die knalt er gelijk in zeg: super! Mooi geluid en erg netjes gespeeld. Ik heb weinig toe te voegen op wat mijn voorgangers al zeiden.

Hempo
11 juli 2004, 01:41
Oke dan, tnx.
T zijn 2 partijen, 3x ingespeeld.
1x links, 1x rechts en nog zo'n blues-schema-achtigding.
de solo's tussendoor zijn apart opgenomen

thijsov
11 juli 2004, 12:31
mooi nummer, zeker wel clapton stijl, en erg "vrolijk" mooi :)

oja, strak gespeeld man :o :)

Luc-O
11 juli 2004, 12:50
T zijn 2 partijen, 3x ingespeeld.
1x links, 1x rechts en nog zo'n blues-schema-achtigding

Dus toch drie partijen... :D

Hempo
11 juli 2004, 17:40
thijsov tnx,

luc-o: ja in inderdaad, 3 x opgenomen :)

Super Slinky
12 juli 2004, 09:11
Cool en erg strak. Cort rules!

Wat mij betreft had het ook zonder galm gemogen. Ik hou meer van een natuurlijke gitaarsound sound.

Ik heb ooit op een Cort gespeeld bij Musik Productiv in Duitsland en spijt dat ik hem niet gekocht heb. Die gitaar was echt geweldig. Toen ik er één in Nederland vond klonk deze een stuk minder.

Hempo
13 juli 2004, 00:46
nog meer ? :)

Kjiratsiekoedel
13 juli 2004, 09:57
het geluid is echt heel strak en de verschillende partijen zijn ok lekker uitgebalanceerd

welke snaardikte is dit?? 0.011?

spanky_franky
13 juli 2004, 14:14
vet man! klinkt idd erg professioneel, ik probeer zelf ook zo nu en dan wat Clapton dingen, maar zo strak als jou krijg ik het niet voor mekaar :o

Hempo
13 juli 2004, 23:39
Super Slinky: tnx voor je commentaar. Ritsel dat ding dan nog even een keer uit duitsland:)

Krijkjakjaktdoedel: Links en rechts eigenlijk zelfde partij, snaardikte 012

spanky-franky: tnx voor je reactie. ik weet niet hoelang je speelt, maar ik heb er wel een tijdje over gedaan om een beetje gitaar te spelen. :cool:

Aat
14 juli 2004, 00:33
Allereerst mijn complimenten voor een retestrak stukkie muziek (niet naar bedoeld) echt heel knap gedaan Hempo. Tja, wat Elixer betreft, het sprankelt gewoon meer dan andere snaren, het kost wel iets meer maar dan heb je ook wat :wink:
Afhankelijk van hoeveel je speelt gaan ze ook wat langer mee, is mijn ervaring. By the way,, er schijnt nu ook weer een ander setje snaren op de markt te zijn (ben het merk even kwijt) dat een zelfde soort coating heeft maar dan nog weer wat meer geeft....... :???:
Nogmaals, heel knap, en wat de blues betreft, mij maakt het altijd vrolijk omdat ik dan het idee dat het altijd nog erger kan, blues blijft voor mij toch een van de puurste vormen van muziek.

dejohan
17 juli 2004, 02:16
Hempo, stop met nummers te posten want ik word stikjaloers. :D :wink:

Hempo
18 juli 2004, 19:42
Zo genieus is dit toch ook weer niet ? :)

Bluesbreaker
18 juli 2004, 22:07
yo Hempo, klinkt geweldig, goed gespeeld en opgenomen, hoe speel je eigelijk, met plectrum of vingers?

Hempo
18 juli 2004, 22:47
Tnx voor het luistern.
Het thema speel ik met de vingers, de solootjes met plectrum.

Hempo
22 juli 2004, 15:59
nog meer reacties ? :)

nounounou
23 juli 2004, 16:51
dit is het helemaal met wat voor een gitaar is dit opgenomen
klinkt echt heel erg goed ritmisch ook helemaal ok post meer aub

groet ik zal ook is een keer zoiets posten maar ik durf nog niet zo goed

Hempo
25 juli 2004, 19:23
oke tnx :)