PDA

View Full Version : Engl E570 Pre-amp



Baco
9 juli 2004, 17:54
Louter uit interesse, is deze al beschikbaar? Bij MP staat hij al op hun site, maar of die al te krijgen is :???: Op de Engl site zwijgen ze in alle talen.

Iemand een idee?

LordRiffenstein
9 juli 2004, 18:07
Normaal gezien is hij al verkrijgbaar. Engl loopt jaren achter met hun site, daarom ben ik ooit met mijn site begonnen :-D

Baco
9 juli 2004, 18:13
Ach zo. Een handleidingetje te pakken krijgen zal er ook nog wel niet in zitten, zeker? Ben eens benieuwd hoe hij is vergeleken met de SE. Ik weet dat er geen tube driver circuit in zit, maar dat lijkt me niet echt onmisbaar. Qua prijs is ie best mooi, vind ik.

Baco
9 juli 2004, 18:57
Yoeri, heb jij toevallig nog wat meer pics van die pre-amp? Vooral eentje waar de controls duidelijk leesbaar zijn en eventueel de achterzijde ook? Toch al een begin op zoek nr de manual.

LordRiffenstein
9 juli 2004, 19:38
Yoeri, heb jij toevallig nog wat meer pics van die pre-amp? Vooral eentje waar de controls duidelijk leesbaar zijn en eventueel de achterzijde ook? Toch al een begin op zoek nr de manual.

Uiteraard heb ik een leuk fotootje!!

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/E570%20groot.jpg

Ik moet ff kijken, ik dacht ergens al een begin van manual te hebben, kan zijn op mijn pc op kantoor :-?

LordRiffenstein
9 juli 2004, 19:40
Ach zo. Een handleidingetje te pakken krijgen zal er ook nog wel niet in zitten, zeker? Ben eens benieuwd hoe hij is vergeleken met de SE. Ik weet dat er geen tube driver circuit in zit, maar dat lijkt me niet echt onmisbaar. Qua prijs is ie best mooi, vind ik.

Wat ik begrepen heb van Bernd is dat het echt de pre-amp is van de SE minus the Tube Driver, maw, alle opties zoals op de SE behalve deze dan die inspelen op de power amp.

Baco
10 juli 2004, 04:12
Thanx Yoeri! Bedankt voor de info!

Baco
11 juli 2004, 10:16
Hmm, nu ik het bekijk, dit moet in feite in het rack gear gedeelte van dit forum.
Terug nr het onderwerp, nog niet veel te vinden van deze preamp. Ook van de power amp, die speciaal voor deze preamp gevoiced is, is er nog niets te vinden. Zal nog effe moeten rondkijken...

LordRiffenstein
11 juli 2004, 10:24
Hmm, nu ik het bekijk, dit moet in feite in het rack gear gedeelte van dit forum.
Terug nr het onderwerp, nog niet veel te vinden van deze preamp. Ook van de power amp, die speciaal voor deze preamp gevoiced is, is er nog niets te vinden. Zal nog effe moeten rondkijken...

De Power amp is nog niet klaar!

BLOK182
11 juli 2004, 12:06
Irritant dat Engl zo traag is met die website! Gisteren hadden ze bij Beyers ook die oversized 4x12 cabs staan (die van de Messe) en ook deze nieuwe pre-amp stond er, maar op de Engl site kan je der echt niks over vinden...

LordRiffenstein
11 juli 2004, 12:14
Irritant dat Engl zo traag is met die website! Gisteren hadden ze bij Beyers ook die oversized 4x12 cabs staan (die van de Messe) en ook deze nieuwe pre-amp stond er, maar op de Engl site kan je der echt niks over vinden...

The REAL Engl-Site (http://www.fransens.com)

:-D :cool: :razz:

Baco
11 juli 2004, 12:18
Irritant dat Engl zo traag is met die website! Gisteren hadden ze bij Beyers ook die oversized 4x12 cabs staan (die van de Messe) en ook deze nieuwe pre-amp stond er, maar op de Engl site kan je der echt niks over vinden...

Interessant :) Prijzen weet je toevallig niet ? Op hun site vind je er ook nog niets van, vandaar :roll:

BLOK182
11 juli 2004, 12:18
:-D

Baco
11 juli 2004, 12:41
:-D
Is that a no? :wink:

En Yoeri, the reall site ken ik maar al te goed hoor :D

Braindead
11 juli 2004, 13:07
Wat kost die 570 ?

Baco
11 juli 2004, 13:39
Wat kost die 570 ?
Bij MP was dat 1495 euro dacht ik, bij Beyers weet ik het niet...

Braindead
11 juli 2004, 16:56
So, das ook niet voor niks.........
Dan mag het wel een topamp zijn :o

Baco
13 juli 2004, 20:29
So, das ook niet voor niks.........
Dan mag het wel een topamp zijn :o
Geen nood, dat is het ook hoor. Heb vandaag de specs doorgekregen van Engl, qua specs identiek aan de pre-amp van de SE. Uiteraard vallen een paar functies weg, maar die zijn van de poweramp (reverb, presence, ...). Heeft ook een pre-amp defeat (bypass van de preamp) zodat je het tone driver circuit van de SE kan nabootsen. Knappe pre-amp 8-)

vinni
14 juli 2004, 23:53
Wat doet die tube driver precies?

En wat is het voordeel / nadeel van zo'n ding in die preamp?
En waarvoor heeft die SE die td wel?

Groet,
Vinni

Baco
15 juli 2004, 08:05
Wat doet die tube driver precies?

En wat is het voordeel / nadeel van zo'n ding in die preamp?
En waarvoor heeft die SE die td wel?

Groet,
Vinni

Dat Tube Driver Circuit is een bypass van de interne preamp van de SE, het signaal gaat van input rechtstreeks, over de FX loops, nr de poweramp. Dit kan dus gebruikt worden als extra clean kanaal (met een iets andere voicing als het cleane kanaal) of, als je de TD EQ gebruikt, nog een extra clean/crunch kanaal (EQ knoppen staan achteraan de SE). Een ander mogelijkheid is om via dit circuit een andere preamp te gaan gebruiken (via de 3 FX loops - 2 parallel, 1 seriëel - die allen MIDI switchable zijn) die het poweramp gedeelte van de SE kan sturen. Zo kan je de sounds van de SE dus oneindig uitbreiden. Zelf heb ik wat zitten testen met een Pod XT in die loop te gooien, kon je best wel leuke dingen mee doen :razz: Nu ja, 'k zou nog wat verder moeten testen, maar ondertussen is mij POD XT al verkocht :roll:
De E570 preamp heeft dit dus ook, zo kan je ook deze preamp bypassen en over de FX loop de poweramp gaan aansturen. Dan kan je bijvoorbeeld de preamp van een FX module gaan gebruiken icm je poweramp.

In principe verschillen de SE en E570 niet veel in dit opzicht, enkel heeft de SE ook nog zijn eigen (switchable) EQ voor dit circuit, iets wat die E570 niet heeft.

Hopelijk raak je hier een beetje wijs uit :wink:

vinni
24 september 2004, 11:23
Heb gisteren de E570 gezien.....
Stond bij Westerhaven muziek in Groningen.

Prijs weet ik zo 1-2-3 niet.....

Wat me wel meteen opviel....
Die dunne zwarte streepjes op die glimmende zilverkleurige knoppen zijn
op een halve meter al niet meer te lezen!....en nee....een bezoekje
aan de opticien is niet nodig.

Bij Westerhaven staat ook de huidige poweramp...de 2X 50 watt.
Past qua styling totaal niet bij de E570.....
Omdat ik vind dat het oog toch ook wat wil zou ik wachten op de nieuwe poweramp.

Overigens.....
Nog een verschil met de top is dat er geen reverb in de E570 zit...
Heel jammer.....
Er staat trouwens een zeer uitgebreide review in de duitse Gitarre&Bass.

Groet,
vinni

Baco
24 september 2004, 11:32
Heb gisteren de E570 gezien.....
Stond bij Westerhaven muziek in Groningen.

Prijs weet ik zo 1-2-3 niet.....

Wat me wel meteen opviel....
Die dunne zwarte streepjes op die glimmende zilverkleurige knoppen zijn
op een halve meter al niet meer te lezen!....en nee....een bezoekje
aan de opticien is niet nodig.

Bij Westerhaven staat ook de huidige poweramp...de 2X 50 watt.
Past qua styling totaal niet bij de E570.....
Omdat ik vind dat het oog toch ook wat wil zou ik wachten op de nieuwe poweramp.

Overigens.....
Nog een verschil met de top is dat er geen reverb in de E570 zit...
Heel jammer.....
Er staat trouwens een zeer uitgebreide review in de duitse Gitarre&Bass.

Groet,
vinni

Hehe, dit is al een oudje :wink:

Prijs zit (in Duitsland) net onder de 1500 euro. Als je ziet wat dit beestje in zijn mars heeft dan valt dit nog best mee (ik heb de specs doorgekregen van Engl, mocht er iemand geïnteresseerd zijn).
Dat van die zwarte lijntjes, dat heeft de SE ook, maar dat neem ik er wel bij :wink:
Er komen trouwens 2 power-amps bij, een 50W versie en een 120W versie, ben benieuwd.
Dat van die Reverb is inderdaad jammer, vind ik ook.
Soit, ik ga die mag ook eens opzoeken (volgende week zit ik toch bij Beyers :D )

AART
24 september 2004, 15:18
@lord riffenstein;

ken jij fletcher dragge van pennywise?
die kerel lijkt erg op jou en heeft dezelfde stijl in het vasthouden van de gitaar :-D je lijkt wel zijn broertje :razz:

Alain
24 september 2004, 15:35
:lol: :lol: :lol:

Maar Fletcher draagt een bril en speelt op Ibanez

vinni
24 september 2004, 15:38
Oudje!
Volgens mij hebben alleen Riffie en moi dat ding in levende lijve gezien! :razz:


Riffie heeft'm wellicht nog gehoord ook....ik niet......
En wellicht een öud"topic....maar wel actueel.

Ben overigens zeer benieuwd naar dat bezoekje aan Beyers....
Ben er nog nooit geweest.

Baco
24 september 2004, 15:45
Oudje!
Volgens mij hebben alleen Riffie en moi dat ding in levende lijve gezien! :razz:


Riffie heeft'm wellicht nog gehoord ook....ik niet......
En wellicht een öud"topic....maar wel actueel.

Ben overigens zeer benieuwd naar dat bezoekje aan Beyers....
Ben er nog nooit geweest.

Mij niet verkeerd begrijpen, ik wou gewoon maar zeggen dat ik die topic al een hele tijd geleden gestart had. Trouwens, Alain en mezelf hebben die ook al live kunnen bewonderen (nog niet getest, woensdag mss).
Je moet zeker eens nr Beyers gaan als je kan, kan je gerust een hele dag zitten testen (is het niet, Alain :wink: )
Yep, yep, woensdag nr Bochum :razz:
Ben aan het twijfelen om toch een Engl 2x12 te nemen, is voorlopig wel voldoende voor mij. Die XXL zal er met tijd nog wel komen, maar met een 2x12 heb ik al voldoende. Hehe, heb ik nog wat centjes over voor andere leuke dingen :wink:

LordRiffenstein
24 september 2004, 16:33
@lord riffenstein;

ken jij fletcher dragge van pennywise?
die kerel lijkt erg op jou en heeft dezelfde stijl in het vasthouden van de gitaar :-D je lijkt wel zijn broertje :razz:

LMAO

http://www.bbc.co.uk/radio1/alt/thelockup/galleries/fletcher_pennywise/2.jpg

LordRiffenstein
24 september 2004, 16:34
:lol: :lol: :lol:

Maar Fletcher draagt een bril en speelt op Ibanez

Hah, been there done that. Ik heb nu lenzen en betere gitaren :razz:

LordRiffenstein
24 september 2004, 16:36
Nah, heb de e570 nog niet gehoord, zelfs niet op de musikmesse, heb toen enkel de SE getest. Hier, kunnen jullie nog ff kwijlen:

http://www.lordriffenstein.com/images/Bruno%20570-VHT.JPG

:cool:

Alain
24 september 2004, 16:53
@ LordRiffenstein :Dat behang ken ik...

Bruno is echt een Engl adept geworden heb ik de indruk.

@ vinni Baco en ik hebben hem al gezien, maar niet getest, had het te druk met de powerball, SE, Savage SE, Fireball en Savage 120 en de dag was om... :oops: