PDA

View Full Version : QUEEN.....jammer !



ekkerman
1 mei 2002, 08:47
gisteren gezien ?
tís natuurlijk vreselijk voor mij en alle andere queen fans dat de glorie tijden voor altijd over zijn nu fred er niet meer is maar gisteren zag ik toch met plaatsvervangende schaamte twee oude mannen een bak geld verdienen door een snel in elkaar geplettert setje hits te spelen.
trijntje was natuurlijk "part off the package 'en door de heineken mensen als verplicht nummertje naar voren geschoven om haar carriere nieuw leven in te blazen.
maar de beide queen leden zijn nou niet bepaald vocaal in staat de schoenen van wijlen fred te poetsen en brian ( een groot voorbeeld voor niet alleen mij ) deed er ook maar een gooi naar en dat resulteerde in toch hier en daar wat valse en vage loopjes.
jammer , jammer of zou ik de enige zijn die er zo over denkt .
"queen "on stage .....het zou verboden moeten worden !

lars
1 mei 2002, 08:59
die gitaar klonk inderdaad noggal eens slecht, zat er vaak naast

gangsta
1 mei 2002, 10:18
ze hadden een keer george micheal als zanger genomen bij een optreden. Dat kwam al weer in de buurt, maar dat van gisteren hadden ze van mij ook niet hoeven doen.

Stefan16384
1 mei 2002, 11:05
Ik was er op dat moment niet bij, maar heb het gewoon op de radio gehoord.... Het klonk inderdaad nergens naar...

Timmer
1 mei 2002, 11:08
Hmmm.. goed of niet, ik had er toch wel bij willen wezen. Ik ben nog steeds in mijn hart een groot Queen liefhebber (wie eigenlijk niet?)

Of was het echt zooo slecht?

Kitaarhiero
1 mei 2002, 11:11
Bandjes die al 20 jaar niet veel bijzonders meer doen en eigenlijk helemaal uit elkaar liggen zijn over het algemeen zeer slecht :razz:

De Klaas
1 mei 2002, 11:12
Goh, toch niet de enige die er zo over denkt (btw, dit is het verkeerde forum, dude :smile:)

Nee, echt verschrikkelijk, John Deacon heeft er goed aan gedaan om zijn gezicht niet te laten zien. Brian had volgens mij negen jaar lang zijn gitaar niet meer gezien en Roger leek wel te zwak te zijn geworden om zijn drumstokken op te tillen, helemaal geen vorm meer. Volgens mij was Trijntje de enige die op de nummers had geoefend, hahahaha

Lacrymosa
1 mei 2002, 11:29
vergane glorie.............jammer.
Die amerikaanse zangeres was wel ok trouwens.
Ik zag ook dat brian een paar keer aardig stond te klooien met zn pedaaltjes en dat ie een aantal jaar zn gitaar niet meer had aangeraakt kon wel kloppen ja.
Jammer, heel mn beeld van Queen is ingesort, mn goden zijn sterfelijk geworden.
Jammer, Jammer, Jammer, Jammer.

CheerS!!

Dila
1 mei 2002, 14:13
no comment :wink:

dirkw83
1 mei 2002, 19:15
beeld van queen ingestort? Zo radicaal zou je niet moeten denken, vind ik maar toen ik het zag, was het eerste wat ik dacht: eens even kijken of er op het gitaarforum al stevig over gezeken is...En dat is zo :grin:

Ik vond het ook zwaar bagger. Ik = een trouwe fan van die goeie ouwe Queen tijd, toen ik hun nummers nog op mijn walkman luisterde die ik met mijn communie kreeg.We praten dan over pakweg 10 jaar geleden. *nostalgie*

L4A
1 mei 2002, 23:30
Tis ook een beetje raar dat ze zijn aangekondigd als Queen: zonder Freddie en John is toch al de helft afwezig dus kun je niet echt zeggen dat Queen heeft opgetreden.

Wat er wel is gebeurd: Brian May en Roger Taylor dachten gewoon laten we relaxed weer wat gaan spelen (alletwee hebben ze voor zover ik weet geen aspiraties meer om nieuw werk uit te gaan brengen, en voor het geld hoeven ze het ook echt niet te doen hoor).
Gewoon 2 dinosaurussen die weer even van zich hebben laten horen: they're alive.

En dat hun nivo niet de oude was.....who cares? Zo'n spetterende show als ze 15 jaar geleden met z'n 4en neerzetten kun je toch niet verwachten.
Vooral leuk voor de fans die gewoon hun helden even weer in levende lijve konden zien, alleen jammer dat het (volgens mij) niet echt besteed was aan het publiek dat daar aanwezig was (en jammer dat ik daar niet was want dan had ik mr May toch wel even mijn plectrum overhandigd.. :wink: )

Dila
2 mei 2002, 20:02
2 dinosourussen ja. DINOSOURS WIL DIE!!!!! :razz: :razz: :razz:

Rooligan
3 mei 2002, 13:21
Inderdaad, het geluid was niet veel soeps.
Bij sommige nummers wist Brian zelfs de loopjes niet meer......

Maar toch blijft het beeld wat ik heb van Queen onveranderd. Een fantastische rockband die 20 jaar lang zijn eigen stijl heeft behouden. Ze hebben de muziekwereld toch wel op zijn kop gezet. RESPECT

wingman
5 mei 2002, 16:37
Inderdaad RESPECT!!!!!!!!!!!

pepper
9 mei 2002, 14:57
ja ik ben er bij geweest,
ja ik was en ben een liefhebber,
maar nee ik denk er toch anders over.
dat betekend niet dat ik het heel goed vond, want dat was het niet, maar ik ben toch ontzettend blij dat ik het heb meegemaakt,ik heb queen nooit live mogen meemaken, ik was te jong toen ze voor de laatste keer in nedeland speelden (groenenoordhallen geloof ik)het verbaast me dus ook dat mensen in amsterdam een enerverend,vernieuwend queen concert verwachtten. wat ik heb gezien waren twee oude rockers die besloten wat herrinneringen op te halen en dat mogen ze van mij blijven doen ik heb er enorm van genoten. de muziek is gemaakt om op een podium gespeelt te worden,en deze twee heren zijn de meest geschikte kanditaten om dat te doen lijkt me, ik vond het ook prima dat ze een zangeres gekozen hebben om de mercury partijen te zingen, geen enkele zanger zou de vergelijking doorstaan.
kortom ik heb genoten, waarschijnlijk omdat ik zonder verwachting was
greetz pepper

L4A
9 mei 2002, 17:12
Op 2002-05-09 14:57, schreef pepper:
ja ik ben er bij geweest,
ja ik was en ben een liefhebber,
maar nee ik denk er toch anders over.
dat betekend niet dat ik het heel goed vond, want dat was het niet, maar ik ben toch ontzettend blij dat ik het heb meegemaakt,ik heb queen nooit live mogen meemaken, ik was te jong toen ze voor de laatste keer in nedeland speelden (groenenoordhallen geloof ik)het verbaast me dus ook dat mensen in amsterdam een enerverend,vernieuwend queen concert verwachtten. wat ik heb gezien waren twee oude rockers die besloten wat herrinneringen op te halen en dat mogen ze van mij blijven doen ik heb er enorm van genoten. de muziek is gemaakt om op een podium gespeelt te worden,en deze twee heren zijn de meest geschikte kanditaten om dat te doen lijkt me, ik vond het ook prima dat ze een zangeres gekozen hebben om de mercury partijen te zingen, geen enkele zanger zou de vergelijking doorstaan.
kortom ik heb genoten, waarschijnlijk omdat ik zonder verwachting was
greetz pepper


That's what I mean...!

scottybombardy
13 mei 2002, 12:05
Wat een negatieve commentaar allemaal. Gatverdamme. Wat zijn jullie(behalve L4A) een stelltje pessiemisten. Als echte Queen fan zijnde moet je het juist leu vinden dat weer eens wat zichzelf laten horen. Of ze nou goed of slecht speelde (volgens mij wel redelijk goed) maakt geen zak uit. Het is toch fantastisch om weer Brain May Roger Taylor op podium te zien, ondangs de comercie er omheen. Zelf was ik er niet bij en ik baal daar enorm van. ik stond op Leidse plein helaas de verkeerde. Ik denk dat de mensen die zulk negatief commentaar geven over hun optreden er zelf niet bij waren daar ontzettend van balen en het dan maar gaan afkraken dan ben je volgens mij geen Queen fan waardig.

dirkw83
13 mei 2002, 19:19
grappig dat je dat zegt want dan zou die bassist (John Deacon volgens mij) ook geen echte fan zijn; die denkt er namelijk hetzelfde over als de fans die jij geen fans noemt.

L4A
13 mei 2002, 22:53
Op 2002-05-13 19:19, schreef dirkw83:
grappig dat je dat zegt want dan zou die bassist (John Deacon volgens mij) ook geen echte fan zijn; die denkt er namelijk hetzelfde over als de fans die jij geen fans noemt.


Wanneer heb jij John voor 't laatst gesproken dan?

Nienepien
13 mei 2002, 23:26
queen is geen queen zonder freddy mecury!
jezus, wat kon die man zingen zeg

Kitaarhiero
14 mei 2002, 09:33
Bij sesamstraat hadden ze ooit wel een Limburgse look-a-like... die zong altijd van die mierzoete liedjes met zachte G...

dirkw83
14 mei 2002, 22:44
Op 2002-05-13 22:53, schreef L4A:


Op 2002-05-13 19:19, schreef dirkw83:
grappig dat je dat zegt want dan zou die bassist (John Deacon volgens mij) ook geen echte fan zijn; die denkt er namelijk hetzelfde over als de fans die jij geen fans noemt.


Wanneer heb jij John voor 't laatst gesproken dan?



Ik heb hem op tv horen verkondigen dat hij niet meer mee zou werken aan post-mercury dingen. Dat zegt al genoeg over wat hij ervan vindt.

L4A
14 mei 2002, 23:17
Ik heb hem op tv horen verkondigen dat hij niet meer mee zou werken aan post-mercury dingen. Dat zegt al genoeg over wat hij ervan vindt.
[quote]

Dat zegt niks over z'n redenen.

dirkw83
16 mei 2002, 19:08
ach kom zeg, als jou dat niets zegt dan weet ik het ook niet meer. Als de rest van je band je probeert over te halen om verder te gaan moet je wel een specifieke reden hebben om niet verder te willen. Welke zou dat toch zijn? :smile: