PDA

View Full Version : NIEUWE AMP: FRAMUS DRAGON HALFSTACK !!!!!



skabouter
9 juli 2004, 13:28
Ik heb woensdag de Framus Dragon van Ieme overkocht. Hij is werkelijk in nieuwstaat, en alles zat erbij (netjes, ieme :) )

Het klinkt allemaal stukken beter dan die jcm800 met kittyhawk en GX-700 (voor EQ settings). Dat andere klonk ook prima, maar verloor wel snel puurheid en definitie bij hogere volumes. Deze klinkt alleen maar beter als ie hard gaat :)

En nu heb ik echt alles in 1, en dat scheelt ook nogal. Geen losse preamp, midi-switcher meer, gewoon alles in 1 top: 3 kanalen met apart gain, treb, mid, bas, presence en volume. Master: deep, FX-mix en 2x (midischakelbare) masters.

FX loop heeft ie ook, en mijn G-major klinkt toch stukken beter dan icm al die andere gear recht in de input van de jcm800.
En het mooist is dat dit ding al midi heeft, en dat ik hem zo kan schakelen samen met de FX`s. 3 kanalen en de 2 masters zijn midi-schakelbaar.

Ik heb hem nu een paar dagen getest, en ik ben er erg blij mee.
De clean is erg vol, warm. Goed af te stellen, en met wat meer gain erbij kan hij mooi bluesy.
De Crunch vind ik ECHT geweldig ! doet me erg denken aan een jcm800. Erg fel, veel low en punch. Niet belachelijk veel gain, maar wel genoeg voor ruige rock of punk bijv. heele volle ronde sound.

De lead kan werkelijk alle kanten op. Met weinig gain is het zo`n beetje hetzelfde als de crunch, met meer gain is het echt voor de VETTE sound. Vette rock, of lead sounds en tapping is zeker goed te doen. Veel bass ook. En als je de mid terugdraaid en er wat meer treble inkickt heb je een behoorlijk goede metal sound (geen powerball, maar wel ERG vet). Veel low end en punch.

Het cabinet is ook prima, er zitten geen V30`s in, maar G12H-30`s. ze klinken heel lekker, naar mijn mening beter dan V30`s. het is wat warmer (ala Greenbacks, Vooral in de clean en crunch) maar in de lead is de sound wel heel vet, bassig en strak (V30-achtig). dus eigenlijk het beste van 2 goede speakers samen :) zie hier specs van de speakers:
http://professional.celestion.com/products/guitar/classic_detail.asp?ID=7

Het is echt de perfecte amp voor mij denk ik, en heeft alles wat ik in een amp kan wensen. De enige die overéén komt met de features van deze amp is de Diezel herbert, maar die een heel stuk duurder, heeft minder stijl en is niet ongelovelijk veel beter.

Prima amp, prima koop, prima features ---> skabouter is heeeeeeeeel blij

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Hier zijn wat foto`s van de stack:

http://community.webshots.com/album/81283013hZamej

BramVersteeg
9 juli 2004, 13:29
dat wilde ik nou juist zeggen

Soulflyhigh
9 juli 2004, 13:39
ah dus toch. Congrats met je coole aanwinst. Volgens mij is er ook nog wel een relaxte metal-sound uit te halen. Die lui van Killswitch engage gebuiken volgens mij ook die amp.

BLOK182
9 juli 2004, 13:40
Gefeliciteerd ermee he!

ieme
9 juli 2004, 13:42
ska, er zitten WEL V30's in hoor!

skabouter
9 juli 2004, 13:44
zie de onderste plaatjes in het fotoalbum. er het zijn geen V30`s, maar celestion G12H-30`s........................

Alain
9 juli 2004, 13:48
ah dus toch. Congrats met je coole aanwinst. Volgens mij is er ook nog wel een relaxte metal-sound uit te halen. Die lui van Killswitch engage gebuiken volgens mij ook die amp.
Ik dacht Engl Powerball. ik heb ze 2 weken geleden gezien, en ik dacht dat het een Engl was. Kan mis zijn. Ik stond niet echt dicht.

ieme
9 juli 2004, 13:48
HMMMMM!!!!

Framus site:
FR-412 AN und ST
4 x 12“ Vintage 30, Box gerade,
200 W/8 Ohm
oder stereo 2 x 100W/16 Ohm,

gerrekat
9 juli 2004, 13:53
gefeliciteerd man!

LordRiffenstein
9 juli 2004, 14:01
ska, er zitten WEL V30's in hoor!

Nope, dat dachten we allemaal blijkbaar maar dus G12H30s.

andoni
9 juli 2004, 14:02
Ik heb ook een dergelijk verwarrend voorval met mijn Ashdown cab. Er stond op het kaartje in de muziekwinkel "4 x Celestion Vintage 30's". Maar als ik op de site van Ashdown kijk lees ik dat ze een vermogen van 120W verdragen (kan dus geen Vintage 30's zijn, die verdragen elk 60 W, dus je cab 240 W). En vanachter op mijn cab staat dan weer 200 W (zoals je Framus cab op de site van Framus). Ik ga hem een dezer dagen als ik tijd vind die Ashdown cab een keer open draaien en zien wat er echt inzit. Persoonlijk kan het mij niet erg schelen, het ding klinkt super en dat is wat telt (zeker als je weet wat ik er voor betaald heb :razz: )

Maar echt, congrats, want dit is echt een vette half stack...

skabouter
9 juli 2004, 14:05
ja, ik denk eigenlijk dat de speakers er wel standaard inhoren, maar dat framus een fout maakt in benaming. er staat namelijk wel "vintage" op, en ook "30" dus misschien dachten zij dat het dús Vintage 30`s zijn.......
en op de site staat ook dat het wattage 120 watt is, en die G12H-30`s zijn 30 watt per stuk (V30`s zijn 70 watt) dus dat klopt dan wel................
ik heb phyrexian gevraagt in zijn cab te kijken, als die dezelfde heeft als ik denk ik dat framus gewoon een fout maakt.
zo niet, dan heeft beyers denk ik iets omgewisseld, toen ieme zijn gitaar inruilde...........

skabouter
9 juli 2004, 14:06
ja, Andoni, moet je eens doen. het klinkt verdacht veel als mijn verhaal. ik ben ook wel benieuwd naar wat er dan in jouwe zit

ieme
9 juli 2004, 14:06
toen ieme zijn gitaar inruilde...........

Ja, dat was toen ik die mooie prs singlecut nog had!

skabouter
9 juli 2004, 14:41
ik kreeg net bericht van phyrexian:
hij heeft greenbacks erin, maar waarschijnlijk gedaan door de vorige eigenaar. nu weten we het dus nog niet................

andoni
9 juli 2004, 14:54
ok heb net de kans gehad om een Fallen Angel COMBO eens vanachter te bekijken en dat zijn Vintage 30's. Dus het zou best kunnen dat de Fallen Angel cabs ook uitgerust zijn met V30's. Bovendien heb ik op de site van ven de muziekwinkel waar ik de cab heb gekocht gelezen: FA cabs: 120W vermogen, 240W piekvermogen. Als Celestion bij hun luidsprekers het piekvermogen vermeld zou het wel degelijk kunnen dat in mijn cab V30's zitten (4 x 60W piek). Wel vreemd dat er vanachter op mijn cab 200W max staat..., maar dat zal misschien als extra voorzorgsmaatregel gedaan zijn...

skabouter
9 juli 2004, 15:05
Adoni: ja, dat heb ik ook. mijne is dus 120 watt totaal. maar achterop het cabinet (bij de speaker input) staat "200 watt@8 ohm". klopt dus niet, wel raar.........ook ALS hij wel V30`s zou hebben zou dit nog niet kloppen.
iemand hier theoriën over ?

en correctie, die van pherixian heeft dezelfde speakers als mijne. zou dan toch framus met de namen klooien ?

Negative K3 fan
9 juli 2004, 16:10
wow kankerlijpo, voor g12H, dat wist ik niet eens, goede zaak!

maar een jcm800 die op hogere volumes slechter gaat klinken? dat klopt niet volgens mij. Maarja, lijpe shit!

ieme
9 juli 2004, 16:13
wow kankerlijpo, voor g12H, dat wist ik niet eens, goede zaak!

maar een jcm800 die op hogere volumes slechter gaat klinken? dat klopt niet volgens mij. Maarja, lijpe shit!

Ey anders hou je je taalgebruik even enigsinds beschaafd!

Negative K3 fan
9 juli 2004, 16:21
Adoni: ja, dat heb ik ook. mijne is dus 120 watt totaal. maar achterop het cabinet (bij de speaker input) staat "200 watt@8 ohm". klopt dus niet, wel raar.........ook ALS hij wel V30`s zou hebben zou dit nog niet kloppen.
iemand hier theoriën over ?

en correctie, die van pherixian heeft dezelfde speakers als mijne. zou dan toch framus met de namen klooien ?

misschien dat het G12H50s zijn???? of speciale framus versies?

ieme
9 juli 2004, 16:26
Adoni: ja, dat heb ik ook. mijne is dus 120 watt totaal. maar achterop het cabinet (bij de speaker input) staat "200 watt@8 ohm". klopt dus niet, wel raar.........ook ALS hij wel V30`s zou hebben zou dit nog niet kloppen.
iemand hier theoriën over ?

en correctie, die van pherixian heeft dezelfde speakers als mijne. zou dan toch framus met de namen klooien ?

misschien dat het G12H50s zijn???? of speciale framus versies?

Ey lennart nou moet je eens even ophouden je overal mee te bemoeien, je hebt er geen kloot verstand van en schreeuwt het hardst!
Die speakers kloppen en t staat verkeerd beschreven op de framus site!

jw009
9 juli 2004, 16:35
die pectrum die boven op je top ligt bij die eerste foto, lijkt verdacht veel op de mijne. Toevallig ook gevangen bij een Metallica concert??

ps. gefeliciteerd trouwens :lol: (met je amp dan)

robzilla
9 juli 2004, 17:28
feli ska, je hebt mail trouwens ;)

LordRiffenstein
9 juli 2004, 17:29
Ok, ik heb het even nagevraagd over die speakers en het klopt dus dat er een tijdje Framus 4x12s verkocht zijn met G12H30s omdat Framus gewoon geen V30s meer had en er ook geen kon vastkrijgen. Nu dus weer V30s in die 4x12s.

Mitch
9 juli 2004, 19:02
Wat een g-e-w-e-l-d-i-g ding ! Ik had me nooit verdiept in Framus, hoorde de naam wel een vallen maar het ziet er super uit en de specs klinken om van te likkebaarden !

Gefeliciteerd ska !

maarten
9 juli 2004, 19:33
ah dus toch. Congrats met je coole aanwinst. Volgens mij is er ook nog wel een relaxte metal-sound uit te halen. Die lui van Killswitch engage gebuiken volgens mij ook die amp.
Ik dacht Engl Powerball. ik heb ze 2 weken geleden gezien, en ik dacht dat het een Engl was. Kan mis zijn. Ik stond niet echt dicht.
neh ze gebruiken frames dragons :) ik stond een maandje geleden op Rock am Ring wel dichtbij genoeg :D

skabouter
10 juli 2004, 06:10
wow kankerlijpo, voor g12H, dat wist ik niet eens, goede zaak!

maar een jcm800 die op hogere volumes slechter gaat klinken? dat klopt niet volgens mij. Maarja, lijpe shit!

nee, een jcm800 klinkt alleen maar beter,hoe harder. maar met een G-major, GX-700 en een kitty hawk preamp (in de input) erop aangesloten niet. dat trekt ie niet optimaal, toch teveel units en gezeik. maargoed, gelukkig nu geen last meer van :) :) dit klinkt top :)

skabouter
10 juli 2004, 06:17
die pectrum die boven op je top ligt bij die eerste foto, lijkt verdacht veel op de mijne. Toevallig ook gevangen bij een Metallica concert??

ps. gefeliciteerd trouwens :lol: (met je amp dan)

haha, nee, die heb ik gewoon gekocht (per setje van 5) dit zijn ze, ik vind ze perfect :)

http://www.jimdunlop.com/products/picks/products/blackline/images/tiki_category.jpg

skabouter
10 juli 2004, 06:20
Ok, ik heb het even nagevraagd over die speakers en het klopt dus dat er een tijdje Framus 4x12s verkocht zijn met G12H30s omdat Framus gewoon geen V30s meer had en er ook geen kon vastkrijgen. Nu dus weer V30s in die 4x12s.

aha, dat maakt een hoop duidelijk. het is geen fout dus..........maar gewoon een onderbreking van de normale productie. ach, dan ben ik wel blij dat ik deze cab in handen kreeg, ik vind hem fijner dan V30`s :)

ieme
10 juli 2004, 07:24
Ok, ik heb het even nagevraagd over die speakers en het klopt dus dat er een tijdje Framus 4x12s verkocht zijn met G12H30s omdat Framus gewoon geen V30s meer had en er ook geen kon vastkrijgen. Nu dus weer V30s in die 4x12s.

aha, dat maakt een hoop duidelijk. het is geen fout dus..........maar gewoon een onderbreking van de normale productie. ach, dan ben ik wel blij dat ik deze cab in handen kreeg, ik vind hem fijner dan V30`s :)

AND THATS THE WAY THE COOKIE CRUMBLES!!!

EmgMaster
10 juli 2004, 09:42
en op die manier kruimelt het koekje :-D

ieme
16 juli 2004, 17:17
en ska, hoe bevalt ie nu?

skabouter
17 juli 2004, 20:02
sja, ik doe 1 stapje terug in mijn vorige enthousiasme...............
ik vind de lead ietwat minder, en het klinkt raar, maar ik krijg de lead en crunch niet goed helder, het klinkt toch wat dof. en het rare is ook ik de toonregeling nogal vaag vind. vooral treble en presence, je merkt niet zoveel toename/afname bij het draaien. bij mijn marshall veel meer in elk geval.

en vandaag heb ik ermee in de oefenruimte gespeelt, en het viel me op dat hij toch wel vrij hard moest. crunch en lead geen probleem, maar de clean ging toch te snel opbreken leek wel. veel harder had ie niet gemoeten. ik wacht zowieso de eerste gig af.................als ie dan toch goed blijkt te zjin IS hij goed. maar nu weet k het niet helemaal zeker................. ik denk nog steeds wel eens aan de sound van de Diezel herbert die ik toen teste, en das toch wel duidelijk mooier.........

marc_o
17 juli 2004, 20:16
Nou, die Herbert, daar ging mijn hart ook een stuk sneller van kloppen, damn wat een ding, maarja, die prijs......beetje over-the-top.

Nou Arjen, hopelijk bevalt ie dan alsnog, anders is het wel jammer van je spaarcentjes....

Mitch
17 juli 2004, 21:03
Minder door de mix komen, minder hoog respons....klinkt een beetje als vermoeide eindbuizen ?

iam
17 juli 2004, 21:08
Minder door de mix komen, minder hoog respons....klinkt een beetje als vermoeide eindbuizen ?

dat kan en zou toch niet mogen? de amp is nog zo goed als nieuw toch?

ieme
17 juli 2004, 21:09
Minder door de mix komen, minder hoog respons....klinkt een beetje als vermoeide eindbuizen ?
Lijkt me niet, die versterker is van mij geweest en ik heb hem nog geen 50 uren aangehad en slechts alleen thuis gebruikt...

ieme
17 juli 2004, 21:10
en ska, dat opbreken van de clean had ik ook, maar alleen als ik mn gmajor in de effectloop had, als ik de loop (effect pot) dicht had bleef ie lang clean.... hangt ook zeker van je elementen af hoor!

bluegate
17 juli 2004, 22:24
Is die Framus 50W of 100W?

Ik vind 50W net te weinig om echt clean te spelen bij hoge volumes.
Mijn Soldano Hot Rod 50 ging tijdens optredens ook licht vervormen.
Zelfde bij de Koch Twintone die ik had.

Wat voor buizen zitten erin?

In nieuwe versterkers worden niet bepaald de beste buizen gebruikt.

LordRiffenstein
18 juli 2004, 08:21
Ska, ik zou eens een tijdje spelen met die Framus zonder je fx erbij en hem dan lekker afregelen. Pas als je die versterker goed kent en de afregeling in de vingers hebt, kan je de fx er een voor een terug bij halen.

ieme
18 juli 2004, 12:31
Is die Framus 50W of 100W?

Ik vind 50W net te weinig om echt clean te spelen bij hoge volumes.
Mijn Soldano Hot Rod 50 ging tijdens optredens ook licht vervormen.
Zelfde bij de Koch Twintone die ik had.

Wat voor buizen zitten erin?

In nieuwe versterkers worden niet bepaald de beste buizen gebruikt.
100
EL34 ElectroHarmonix

bluegate
18 juli 2004, 12:46
Vermogen zat dus om clean te blijven.

EH zijn niet echt super maar ook niet slecht.

Ik denk dat de preamp buisjes nader bekeken moeten worden.
Hij klaagt over weinig definitie/dof bij cruch en lead.
Misschien moet daar een agressiever buisje in (Chineese 12AX7)
Tevens zou ik een 12AT7 als phaseinverter gebruiken.
EL34 breken wat eerder op dan 6L6 dus wat minder insturing zou het
geheel moeten verbeteren.

skabouter
18 juli 2004, 17:57
en ska, dat opbreken van de clean had ik ook, maar alleen als ik mn gmajor in de effectloop had, als ik de loop (effect pot) dicht had bleef ie lang clean.... hangt ook zeker van je elementen af hoor!

bedoel je hi of low of med output ? ik heb medium output dimarzio disigned humbuckers.........vrij standaard. allround elementjes. zou het daar dan aan liggen ?

skabouter
18 juli 2004, 18:01
Ska, ik zou eens een tijdje spelen met die Framus zonder je fx erbij en hem dan lekker afregelen. Pas als je die versterker goed kent en de afregeling in de vingers hebt, kan je de fx er een voor een terug bij halen.

bedankt allemaal voor de antwoorden. vermoeide buizen zat ik ook al aan te denken. maar ik denk toch niet dat dat het is (zoals Ieme al zei, die zouden vrij goed nog moeten zijn). ik denk dat het datgeen is wat yoeri hier zegt. net eens een tijdje gespeelt zonder FX`s en idd, het geluid is minder dof. ik ga hem binnenkort ook maar eens in de oefenruimte testen, zonder FX`s. kijken of die clean dan goed is.

en ik heb er natuurlijk wel wat FX spult aanhangen. een GX-700 in de frontinput, en een G-major in de loop. en nu gebruik ik even vrij kutte kabeltjes (in de loop), dus het zal best kunnen dat daar het hele euvel te zoeken is. ik definier de gainsectie nu als dof, maar dat is natuurlijk een soort tone-vermindering. waarschijnlijk door de slechte kabels, en de 2 FX units die ervoor zitten.

binnenkort maar eens goed afstellen die dingen. yoeri, hoe ervaar jij dat ? merkte jij wel degelijk een tone verschil (in de vorm van die dofheid die ik beschreef) als je zowel de GX-700 als de G-major op je Engl had aangesloten ?

LordRiffenstein
18 juli 2004, 18:54
binnenkort maar eens goed afstellen die dingen. yoeri, hoe ervaar jij dat ? merkte jij wel degelijk een tone verschil (in de vorm van die dofheid die ik beschreef) als je zowel de GX-700 als de G-major op je Engl had aangesloten ?

Ja hoor, er is wel degelijk verschil. Vooral de GX-700 goed afstellen is heel belangrijk omdat deze tussen je gitaar en versterker hangt. Als je dan ziet dat je op minstens 3 plaatsen (input knop op het front, de volume instelling aan de output op de achterkant en je output per patch) volumes kan regelen dan weet je wel dat dit wat tijd kost.

Goeie kabels zijn uiteraard ook erg belangrijk maar het afstellen is toch het belangrijkste. Leer eerst ff je amp kennen en ga dan zooien met je GX-700 ervoor. Eerst afstellen op bypass, luisteren dat je met of zonder GX-700 hetzelfde volume behoudt ed en dan kom je er wel uit. Als je dat goed gelukt is kan je nr de G-Major kijken en ook daar weer input en output afregelen. Oh ja, vergeet tussendoor niet om wat plezier te hebben :cool: :razz:

skabouter
18 juli 2004, 19:23
yes sir, I`ll do my homework :D
klinkt goed, die tips, zal dat idd maar eens doen. tis toch vakantie, alle tijd daarvoor :)

Mitch
18 juli 2004, 20:48
Als je naar dofheid kijkt en naar de invloed van effecten en kabels, dan moet je vooral naar wat voor de input van je amp ligt. Lange, laag kwaliteit eerste kabel kan al funest zijn. Als je FX loop is gebufferd heb je weinig last van wat erin ligt.
Maar er zou inderdaad wel eens één of meerdere matige pre amp buisjes in kunnen zitten. Ik zou dan voor wat meer felheid eerder een EH12AX7 adviseren dan een chinese. Warmere crunch: JJ 12AX7.
Derde punt: misschien merk je pas door de Framus dat je elementen niet zo lekker gedefinieerd zijn ? Een keten is zo sterk als de zwakste schakel. Kan me herinneren dat ik ook wel eens bij een betere versterker pas ging horen dat pickups niet zo sterk/scherp waren :)

bluegate
18 juli 2004, 21:07
Waarom gebruik je de GX700 voor de versterker?

Je krijgt dan:
Gitaar->Kabel->InputGX700->AD conv.->Effecten->DA conv.
->OutputGX700->Kabel->Input Framus

Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen definitie meer hebt in je geluid.
En daardoor ook dat het zonder al deze zaken veel beter klinkt.

Indien je niet zonder kunt, gebruik dan een AB switch zodat bij geluiden waarbij de GX700 niet gebruikt wordt deze niet in de keten zit.

Negative K3 fan
18 juli 2004, 21:21
Derde punt: misschien merk je pas door de Framus dat je elementen niet zo lekker gedefinieerd zijn ? Een keten is zo sterk als de zwakste schakel. Kan me herinneren dat ik ook wel eens bij een betere versterker pas ging horen dat pickups niet zo sterk/scherp waren :)

Heel goed bedacht !!! Omdat Ska in zowel zijn epi als ibz nog stock pickups heeft zitten (die niet echt bekend staan om geweldige toon).

ieme
18 juli 2004, 22:41
de framus klinkt geweldig als je alleen de amp zonder toeters en bellen met een goeie strat gebruikt zoals ik deed...
Goeie clean, een goeie crunch en in mijn oren een geweldige lead!

ieme
18 juli 2004, 22:42
Ik vond ook dat de G-major een deel van mn tone wegzuigde!(EN MIJN CLEANE OVERSTUURDE!!!!) ik speelde t liefste zonder effecten! ik ga nu met de guytron ook eens kijken of ik dr een GForce bij kan krijgen ipv de Gmajor! maar tot die tijd speel ik grotendeels zonder effecten!

skabouter
18 juli 2004, 23:11
ieme, naar het schijnt doet die G-force het niet veel beter qua tonesucken dan zijn kleine broer. (maargoed, om de geweldige FX`s zou ik het zeker wel doen :) )

en paul en lennart, wat jullie zeggen zou ook best waar kunnen zijn. nieuwe elementen vond ik voorheen niet nodig, deze zijn/waren echt prima. en het zijn wel stocks, maar wel di-marzio designed, en ik heb ze vergeleken met superdistorions en deze klonken nog beter ook. maar ik zal idd maar eens kijken. waarschijnlijk ligt het aan een heleboel van voorgenoemde oorzaken (buizen, pups, kabels en FX-apparatuur).
dus misschien tijd om eens wat professioneler te gaan...........
tijd voor een grote (en verdomme wel dure :cry: ) upgrade ?

skabouter
18 juli 2004, 23:14
Waarom gebruik je de GX700 voor de versterker?

Je krijgt dan:
Gitaar->Kabel->InputGX700->AD conv.->Effecten->DA conv.
->OutputGX700->Kabel->Input Framus

Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen definitie meer hebt in je geluid.
En daardoor ook dat het zonder al deze zaken veel beter klinkt.

Indien je niet zonder kunt, gebruik dan een AB switch zodat bij geluiden waarbij de GX700 niet gebruikt wordt deze niet in de keten zit.

uiteraard zou het beter klinken zonder de GX-700 ervoor, maar voorlopig vind ik het nog wel een handige unit. ik gebruik hem voor wah-wah, compressie en noise suppressing. maar ook een delaytje eruit kan prettig zijn, icm een delay uit de G-major. soort van extra "dual delay".
en nu kan ik ook FX`s combineren die bij de G-major in dezelfde FX groep zitten. dus een Flanger mét chorus, bijvoorbeeld.
maar zo`n 60% van de tijd gebruik ik hem niet, en staat ie gewoon op by-pass.

skabouter
19 juli 2004, 00:16
Als je FX loop is gebufferd heb je weinig last van wat erin ligt.


weet iemand of de Dragon een gebufferde loop heeft ? ieme ?

bluegate
19 juli 2004, 08:54
Ook op bypass gaat het signaal door alle ketens heen.

Indien je hem 60% niet gebruikt, probeer hem dan 60% uit je signaalpad te houden.

Gitaar->
A->input Framus
B->GX700->input Framus

Phyrexian
19 juli 2004, 10:02
Derde punt: misschien merk je pas door de Framus dat je elementen niet zo lekker gedefinieerd zijn ? Een keten is zo sterk als de zwakste schakel. Kan me herinneren dat ik ook wel eens bij een betere versterker pas ging horen dat pickups niet zo sterk/scherp waren :)

+1

Ik heb m'n Framus ook uitvoerig bespeeld met verschillende gitaren. M'n BC Rich (met Seymour Duncans) klonk okay, maar een Gibson Les Paul Standard klonkt super (stock PAF pickups).

Toaster
19 juli 2004, 13:30
dus misschien tijd om eens wat professioneler te gaan...........
tijd voor een grote (en verdomme wel dure :cry: ) upgrade ?

Bij zo'n versterker hoort natuurlijk wel een echte gitaar.

Framus is natuurlijk goed maar natuurlijk niet zo goed dat ie van een eiersnijder een gitaar maakt :razz: ( just kidding no offence)

Negative K3 fan
19 juli 2004, 15:35
eiersnijder

lol, die had ik nog niet zo vaak gehoord :D

skabouter
19 juli 2004, 16:26
willen jullie belhamels potverdorie wel eens wat respect tonen voor mijn Prestige Ibanez S2120Xav met Actief piëzo systeem en Double lo-pro Edge floyd rose bridge ? tis toevallig wel de fucking beste, dunste, veelzijdigste (op variax na) en mooiste gitaar van de wereld :razz:

Negative K3 fan
19 juli 2004, 17:25
beste niet, want hij heeft ibanez elementen (dimarzio designed zegt niks), alle piezo systemen zijn trouwens actief. En het is ook niet de dunste (parker) en mooi al helemaal niet.

skabouter
19 juli 2004, 18:49
ach, rot toch op met je agile. ik overdrijf natuurlijk, maar ik bedoel gewoon te zeggen dat er niets mis mee is !

robzilla
19 juli 2004, 22:02
beste niet, want hij heeft ibanez elementen (dimarzio designed zegt niks), alle piezo systemen zijn trouwens actief. En het is ook niet de dunste (parker) en mooi al helemaal niet.

Wat speel jij eigenlijk?

ieme
19 juli 2004, 22:20
beste niet, want hij heeft ibanez elementen (dimarzio designed zegt niks), alle piezo systemen zijn trouwens actief. En het is ook niet de dunste (parker) en mooi al helemaal niet.

Wat speel jij eigenlijk?
Hij speelt AGILE! goedkope gibson rip-off! hij denkt daar een goede axe aan te hebben, hij wil gewoon voor een kwartje op de eerste rij zitten!

Negative K3 fan
19 juli 2004, 22:43
ja sorry :(

robzilla
19 juli 2004, 22:44
Agile :roll:

Wannabe! ;)

Mitch
20 juli 2004, 18:16
Respect ? Ibanez ? :D
Nee, zonder dollen: juist de wat dunnere hals en body en DiM Des. pickups zouden wel eens, naast de GX700, het probleem kunnen zijn. De combinatie geeft niet super veel 'body' aan je sound en al helemaal niet te veel definitie. Met extra tonesuckers in de keten wordt dat steeds duidelijker.
Simpele test: laat iemand met een high end gitaar/pickups er eens over spelen. Breid je vriendenkring dus uit :razz:

Maar goed, het blijft altijd kloten. Eerst heb je een aardige gitaar. Denk je.
Dan komen die andere pickups. Is -ie ineens geweldig. Denk je.
Dan komt die andere versterker. Klinkt het allemaal veeeeel beter.
Dan komt die andere gitaar. Oei, pijnlijk, die eerste gitaar klinkt eigenlijk helemaal niet.... :oops:

Heel erg autobiografisch dit, maar voor velen herkenbaar. Ik ga er maar eens een film over maken :D

skabouter
20 juli 2004, 21:14
haha, ja klopt wel...................tip:

noem je film "Requiem for a guitar" :D :D :D