PDA

View Full Version : Vai en Malmsteen aftreksels van Hendrix



the joshua tree
8 juli 2004, 19:23
Ik ben ook actief op het rockforum en daar las ik dit:

Steve Vai kan er dus echt geen zak van en die Yngwie Malmsteen al helemaal niet.... en nee, ik doe het ze niet na. Waarom niet? Ze doen de meest simpele trucjes die groots lijken. Iedereen kan Eddie van Halen op het eerste gezicht nadoen... Vai en Malmsteen doen dat wat van Halen had bedacht zelfs sneller..... maar dat zijn alleen de makkelijke beweginkjes die zij doen... Om met gevoel te spelen heb je zoveel souplesse nodig, dat kun je zelfs in een leven niet aanleren als je dat niet goed doet, maar dat wat die drabbers doen, tja, als jij een beetje ervaring hebt in gitaarspelen doe je dat binnen een jaar na. Je laat je gewoon misleiden door de buitenkant, maar als je ziet wat voor halsbrekende toeren een man als Hendrix uit moet voeren om die geweldige geluiden er uit te persen zijn die 2 maar een stel knutselaars, hobbyisten zo je wilt

Nog al een heftige bewering lijkt mij zo. Malmsteen en Vai zijn slappe, snelle aftreksels van Eddie. Hoe denken jullie hierover. Ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Ik heb hendrix hoger zitten dan Vai, hendrix was veel origineler. Maar ik doe Malmsteen echt niet na een jaar na...