PDA

View Full Version : Jcm800 super bass, wat is jullie mening...



Fenderstrat
8 juli 2004, 16:40
Hoi,

Ik heb een aanbieding gekregen om een Marshall JCM800 Bass Super Bass 100, MkII 100W top te kopen.
Nou is mijn vraag hoe jullie erover denken....
geef je mening!

Negative K3 fan
8 juli 2004, 20:18
op de meeting in groningen stond ook een superbass alleen dat was volgens mij nog de oude versie, alleen daar werd bas over gespeeld :S toen ik mn gitaar erin drukte klonk het wel fucking goed.

Fenderstrat
8 juli 2004, 21:17
Owkee,

als hij maar een beetje clean blijft, zodat ik met booster haar kan oversturen. Jij zou me het wel aanraden dus?

josh.vandenberg
10 juli 2004, 22:27
Ik heb zo'n ding en heb 'm na een paar jaar omgebouwd naar een mastervol.Ik werd die pedaaltjes zat.Het geluid is heel goed.d

De kantelfrequenties van de toonregeling zijn wat anders als bij de superlead.We hebben 'm ook voor bas gebruikt.Way to less power ,way way to less.Leuke versterkers.voor gitaar met het juiste pedaaltje.Turbo distottiontje of zo

Gary Moore schijnt 'm als main amp te gebruiken.Maar ja dat is een fucker die blues voor de pegels ging spelen en met een distortiontje recht inprikt in een tafel.Hij klinkt soms wel fuckin'geniaal.

taylor
12 juli 2004, 16:08
een superbass is heel simpel om te bouwen naar een superlead!

dat werd trouwens ook al veel gedaan vroeger(jaren 70 ofzo) voor de usa markt daar heb je van die superleads die eerst bass waren.
de text super zie je dan normaal maar over bass zit dan 1 sticker met lead.

Fenderstrat
12 juli 2004, 18:07
Wat is het precieze verschil tussen beide dan?

mathe
12 juli 2004, 19:51
een superbass is heel simpel om te bouwen naar een superlead!

Je kunt dat "heel simpel" wel gerust weglaten. In het JCM800 tijdperk was het verschil tussen de bass en lead versie al heel wat verder dan in de vroege jaren '70 (rond 1976 werd de opzet van de bass/jtm45 verlaten voor een *verbeterde* versie) .
Zo is in die bass versie de kathode volger voor de toonregeling anders opgezet en is de toonregeling zelf voorzien van een 'mid sweep' en 'slope'. Ook is de toonregeling van het Baxandal type, iets wat ik voor gitaar nooit mooi heb gevonden.
Dat de versterker een PCB heeft vergemakkelijkt de boel ook niet echt.

Ofwel, een waar feest om zo'n versterker om te bouwen naar lead specificaties! :-?

Marc

sash
12 juli 2004, 19:55
Ik heb em een paar keer gehoord en vind em behoorlijk lekker klinken. Weet verder niet of ze goed of slecht zijn qua duurzaamheid, maar de klank was erg ok.

Wat moet je er voor betalen? In Nijmegen staat er een bij Tools4Tones voor niet al te veel geloof ik.

www.tools4tones.nl

Fenderstrat
12 juli 2004, 22:58
ja, bij tool4tones had ik hem ook gezien, op de site. :D