PDA

View Full Version : Peavey Tripple X



istari
8 juli 2004, 14:45
ok, ik ben aan het twijfelen tussen een dual rectifier en een tripple x van peavey. Eigenlijk is klankgewijs de keuze niet zo moeilijk (mesa), maar budgetgewijs zet het toch aan tot nadenken.

Wat zijn julie opinies voor de tripple X ik heb echt een heavy klank nodig maar niet te 'modern' of 'NU' klinkend. Ik heb de tripple X bespeeld, en ik heb hem 95% ok bevonden. De rectifier kreeg 99%

Hij zou bespeeld worden op een Mode four cab met Vintage 30 speakers. We downtune in G and play Gibson only :razz:

opinies?

Alain
8 juli 2004, 14:50
Probeer zeker eerst de Engl Powerball.

ieme
8 juli 2004, 14:54
hmmm moeilijk heh versterkers uitzoeken?
Ik zou als ik jou was ze eens naast elkaar zetten en testen...

MAAR ik zou zelf voor de 99% gaan, anders weet ik dat ik blijf twijfelen en uiteindelijk toch een andere koop!

istari
8 juli 2004, 14:54
heb ik gedaan, klonk te modern

istari
8 juli 2004, 14:54
hmmm moeilijk heh versterkers uitzoeken?
Ik zou als ik jou was ze eens naast elkaar zetten en testen...

MAAR ik zou zelf voor de 99% gaan, anders weet ik dat ik blijf twijfelen en uiteindelijk toch een andere koop!

ja, maar er is wel een 1000 euro prijsverschil

ieme
8 juli 2004, 14:58
hmmm moeilijk heh versterkers uitzoeken?
Ik zou als ik jou was ze eens naast elkaar zetten en testen...

MAAR ik zou zelf voor de 99% gaan, anders weet ik dat ik blijf twijfelen en uiteindelijk toch een andere koop!

ja, maar er is wel een 1000 euro prijsverschil

Dan nog, anders moet je later nog eens wisselen...

BartL
8 juli 2004, 15:00
Nou, als je een amp 95% goed vindt, denk ik persoonlijk dat je het er wel mee uithoudt.

BramVersteeg
8 juli 2004, 15:03
Het idee om een Powerball uit te proberen vind ik een goed advies. Die zijn niet zo extreem duur maar erg goede en veerzijdige versterkers.
Ik zelf heb ook altijd de neiging om te kopen waar ik 100% achter sta ipv 95% maar dat is persoonlijk en er is natuurlijk een groot prijsverschil.

ieme
8 juli 2004, 15:04
Het idee om een Powerball uit te proberen vind ik een goed advies. Die zijn niet zo extreem duur maar erg goede en veerzijdige versterkers.
Ik zelf heb ook altijd de neiging om te kopen waar ik 100% achter sta ipv 95% maar dat is persoonlijk en er is natuurlijk een groot prijsverschil.

IDD bram, 95 procent is niet genoeg!

Raffel
8 juli 2004, 15:07
probeer ook eens de JSX van Peavey als je de triple XXX goed vindt klinken.

Bigfoot414
8 juli 2004, 15:21
. We downtune in G and play Gibson only :razz:

opinies?
Downtunen in G?!? :o :o Dat valt toch bijna niet te bespelen?

istari
8 juli 2004, 15:29
Downtunen in G?!? :o :o Dat valt toch bijna niet te bespelen?

oh jawel, op een gibson SG en een gibson Les Paul, met .20-.70 snarenset, geen probleem

BLOK182
8 juli 2004, 15:31
Check anders ff op 2dehands.nl een belg doet een praktisch nieuwe Triple Recto weg voor een mooi prijsje! Verder kan je ook nog eens de Single Recto proberen, voor +/-1600.

Fuhgawz
8 juli 2004, 15:36
:o Ik zou jouw band wel eens willen horen!
Maar goed, hoe zit het precies met het prijsverschil? Als de Peavey de helft zo duur is, zou ik 95% tevreden toch wel genoeg vinden. Als het maar een paar honderd euro scheelt zou het anders zijn.
Als je toch voor de Mesa gaat kun je er natuurlijk altijd voor kiezen om nog even door te sparen. Ik neem aan dat je nu nog een andere versterker hebt waarmee je het nog wel een paar extra maandjes volhoudt. Daarnaast zou je marktplaats in de gaten kunnen houden.

Useless
8 juli 2004, 15:48
Check anders ff op 2dehands.nl een belg doet een praktisch nieuwe Triple Recto weg voor een mooi prijsje! Verder kan je ook nog eens de Single Recto proberen, voor +/-1600.

Ik ben die Belg

istari
8 juli 2004, 15:52
aha, heb je msn?

ik ben ook belg, kunnen we misschen even spreken

Useless
8 juli 2004, 16:02
Mijn email adres is first.level@pi.be
TEL: 0496/80.84.07
Groeten, Brian

BLOK182
8 juli 2004, 16:07
Ah ja, dat is em inderdaad, je komt mekaar nog eens tegen zo :D

Useless
8 juli 2004, 16:13
Ah ja, dat is em inderdaad, je komt mekaar nog eens tegen zo :D
Ha Arjan dat is lang geleden :-D

Swan
8 juli 2004, 16:48
watvoor stijl spelen jullie? death?

BLOK182
8 juli 2004, 16:49
Ah ja, dat is em inderdaad, je komt mekaar nog eens tegen zo :D
Ha Arjan dat is lang geleden :-D
Zaterdag ga ik ampshoppen, mocht het heel raar lopen, dan heb ik misschien alsnog interesse in die cab van je! Je hoort het nog.

istari
8 juli 2004, 16:49
nee, downtuned heavy doom/sludge, denk bv aan Electric Wizzard, Warhorse, ...

istari
8 juli 2004, 16:55
voor zover wel nog altijd geen aanraders voor de tripple X?

Ronald
8 juli 2004, 18:51
Downtunen in G?!? :o :o Dat valt toch bijna niet te bespelen?

oh jawel, op een gibson SG en een gibson Les Paul, met .20-.70 snarenset, geen probleem


:-? ik dacht dat het voor de bas al een probleem was om in A te stemmen en dat G al helemaal onmogelijk was en dat dat te laag was om nog te kunnen horen

ik zou jullie band ook wel es willen horen dan

istari
8 juli 2004, 19:06
met 2 gitaristen

http://users.pandora.be/tpog/mp3/theoceanhasnosides_2001.mp3

oudere opnames met 1 gitarist
http://users.pandora.be/tpog_mp3/motownmisfortune.mp3

Ronald
8 juli 2004, 19:09
en wa voor snaardikte gebruikt jullie bassist dan voor de lage G ?

istari
8 juli 2004, 19:11
geen idee, ik speel gitaar, maar ik denk dat dat rond de 120 hangt

het is een serieuze aanpasing in het begin om zo te spelen, maar na en tijd ben je er echt goed mee weg. Dan, als je later terugkeert naar een C of E stemming, dan heb je het gevoel dat je alleen maar solo's aan het spelen bent :-D

Wormaap
9 juli 2004, 13:27
Ik vond persoonlijk de XXX te bas-heavy klinken... Al is dat natuurlijk wel iets dat je zeker wil als je in G speelt :o
Als je die Mesa graag wil, zou ik'm echter gewoon kopen :)

EmgMaster
9 juli 2004, 13:30
klinkt laaaagg :D, maar wat voor een amp gebruik je nu??

Swan
9 juli 2004, 13:46
nee, downtuned heavy doom/sludge, denk bv aan Electric Wizzard, Warhorse, ...


cool ! warhorse is super....hebben jullie n site oid?

EmgMaster
9 juli 2004, 20:17
http://users.pandora.be/tpog/

istari
9 juli 2004, 23:12
ik gebruikte tot nu toe een Marshall Mode Four, en onze andere gitarist een JCM 900 en een Crate transitor amp combinatie, beiden in full stack.

Vorige week heeft de andere gitarist overgeschakeld naar JCM 800 reissue met een Ross pedaal, en ik ga nu waarschijnlijk die Peavey tripple X kopen.

istari
9 juli 2004, 23:14
http://users.pandora.be/tpog/

of www.tpog.be

jammer genoeg is door awezigheid van een webmaster momenteel onze site al sinds october voprig jaar niet geupdate.

De grote nieuwtjes zijn dat we in april een week door duitsland hebben getourd en dat we eind dit jaar ons eerste album uitbrengen op een zweeds label, en dat onze languitgestelde 7" EP op Southern Lord recs volgende maand uitkomt... Hell yeah!

Swan
10 juli 2004, 11:40
jullie zijn three plague of gentlemen? cool!

gerrekat
10 juli 2004, 12:55
Ik heb twee jaar een XXX gehad en ik vond hem toen beter klinken dan een Mesa recto en nu nog steeds, zeker nadat ik de poweramp tubes verwisseld had met EL34's...

Hij is me iets te buzzy en losjes in het laag (net als recto's) maar verder klinkt ie prima en gain dat dat ding hefet niet normaal daar kan de POWERBALL niet eens tegenop, nadeel is dus wel dat je als je de gain boven de 5 zet het nergens meer naar klinkt.

Braindead
11 juli 2004, 13:24
Volgens mij is die grote hoeveelheid gain er ook eerder voor zodat je op laag volume lekker kunt scheuren. Als je een tube amp voluit draait dan klinkt dat ook niet zo geweldig. IMO