PDA

View Full Version : deffect Boss OS-2



Jaxxon
8 juli 2004, 12:07
Hoi,

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met het volgende probleem.

Ik denk dat mijn OS-2 pedaal van Boss defect is. Ik moet mijn versterker waarvan het volume normaal op drie staat nu ineens op 6 zetten. Dat is dus een stuk harder. Het maakt niet uit of het pedaal aanstaat of niet! Ergens gaat er een hoop signaal verloren in het pedaal. :(

Ik heb het ook zonder pedaal geprobeerd en dan is het weer normaal dus het ligt niet aan de versterker. Ik heb er niet zoveel verstand van maar het lijkt erop of er iets niet meer goed is met de bypass ofzo.

Iemand ervaring met zo'n probleem? Alle hulp is welkom...

Alvast bedankt,

J.

BartL
8 juli 2004, 14:16
Wat voor versterker gebruik je?

(Mensen, vul die profielen toch in ffs!@#)

Antal
8 juli 2004, 14:31
Wat voor versterker gebruik je?

Is dat relevant om te weten dan? :???:

Maar goed, idd een grote kans dat er ergens in je in- en/of outputbuffer iets mis is. Zeker omdat je het probleem ook hebt als hij uit staat.

BartL
8 juli 2004, 14:38
Juist...en daarom: wat voor versterker heb je?

(Misschien is het slijtage van de eindbuizen bedoel ik dus)

Dirk_Hendrik
8 juli 2004, 15:04
(Mensen, vul die profielen toch in ffs!@#)

+1
Op het moment dat in je profiel had gestaan dat je in Amsterdam woonde had ik je bij wijze vanavond nog kunnen uitnodigen om effe aan te wippen. Any probleem a la dit heb ik zo gefixed.

Antal
8 juli 2004, 15:10
Juist...en daarom: wat voor versterker heb je?

(Misschien is het slijtage van de eindbuizen bedoel ik dus)

Als hij het probleem nou niet heeft als hij z'n pedaal ertussen uit haalt, zou het dan aan z'n eindbuizen liggen? Lijkt me niet. Hoogstens aan 1 van z'n 2 kabels (maar dat zou betekenen dat als hij het zonder pedaal probeert hij precies de goede kabel heeft)

BartL
8 juli 2004, 15:17
Juist...en daarom: wat voor versterker heb je?

(Misschien is het slijtage van de eindbuizen bedoel ik dus)

Als hij het probleem nou niet heeft als hij z'n pedaal ertussen uit haalt, zou het dan aan z'n eindbuizen liggen? Lijkt me niet. Hoogstens aan 1 van z'n 2 kabels (maar dat zou betekenen dat als hij het zonder pedaal probeert hij precies de goede kabel heeft)
Kankerscheel weer, sorry!

justin007
9 juli 2004, 18:44
offtopic: is 50 euro voor een 2ehandse boss od-3 een goede prijs??

BartL
9 juli 2004, 22:44
Normale tweedehandsprijs denk ik. Nieuw issie 100 euro.

Antal
9 juli 2004, 22:47
Lijkt me een goeie deal.

StereoX
10 juli 2004, 21:15
is de batterij niet gewoon leeg?

als dat zo is heb je, ook als het effect uit staat, enorm veel toon/volumeverlies.