PDA

View Full Version : Leuke goedkope bassen.....



Neals
30 april 2002, 20:43
Ik ben van plan een zootje bassjes te proberen.

Welke raden jullie me aan...

stijl = grunge/rock/metal

rePUNKtative
30 april 2002, 21:14
ha die neals,

sja, het ligt er helemaal aan wat jij nou een goedkope bass vind?? Je kan een "prut" ding kopen van bv 180 euro die je als je verder vordert niet echt meer leuk vind of je kan een "goede" kopen van 300 euro die je langer kan houden.

Ik zelf zit ook een beetje met dit probleem. Ik weet namelijk niet echt in welke richting ik een bass wil kopen (een totaal pakket of een losse bass met versterker). Nou zit ik zelf een beetje te twijfelen tussen een epiphone totaal bass pakket (SG look-a-like bass EB 0, versterkertje, snoer met pluggen, een (stevige) band en een video/boek) of een Fender P-Bass met een Peavey versterketje. Ik zelf vind die SG bass een stuk mooier dan die P-Bass, maar looks zeggen totaal niets. ook zit ik een beetje aan de kwaliteit van die epiphone versterker te twijfelen, hij lijkt zo klein en dus niet echt iets met vermogen (aangezien mn ouders hebben toegestemt dat ik gewoon normaal versterkt mag spelen, geen dure Line6 POD voor mij dus :grin:) en die Peavey klonk wel goed toen ik em hoorde....

HELP HELP!! :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rePUNKtative op 2002-04-30 20:21 ]</font>

Neals
1 mei 2002, 12:45
Ik weet toevallig dat peavey best wel een goed merk is op gebied van bassen, en het is ook iets waar ik zeer zeker naar ga kijken

Dirk_Hendrik
1 mei 2002, 13:00
Wat is je budget?

Neals
1 mei 2002, 18:56
350 pleuro voor gitaar.

Neals
1 mei 2002, 18:56
350 pleuro voor gitaar.

AllodoX
1 mei 2002, 21:42
hmm.. voor 350 euro heb je wel leuk spul.. edoch een versterker erbij kon ook wel es makkelijk zijn :wink:

Neals
1 mei 2002, 22:09
t gaat me echt om de gitaar alleen
versterker zou ik nl kunnen lenen van een kennis.

AllodoX
5 mei 2002, 22:47
voor 285 euro koop je een ROK-axe.. dat is zeg maar een warwick-kloon.. ik heb er gister een paar geprobeerd bij Vox-humana in VLaardingen.. HEEL leuk spul voor dat prijsje.. een fretless kostte 300.. fretted 285.. kon je nog kiezen tussen een model met jazz-pickups of een model met Musicman-pickup.. ik ga zeer zeker binnenkort nog eens terug om die fretless met jazz pickups nader te onderzoeken.. paar seymore duncans erin en je hebt een kanon !

AllodoX
5 mei 2002, 22:53
een foto :

http://www.muziekcentrumvangorp.nl/images/tmp/1015255936.jpg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AllodoX op 2002-05-05 21:53 ]</font>

John P
11 mei 2002, 22:24
O.L.P.? Is een mooie Musicman cloon, ongeveer passend bij jouw budget. Feedback heeft ze, o.a.

jaspertomas
15 mei 2002, 22:49
heej AllodoX,
zijn die ROK-axe gitaren ook relaxed om op te slappen? Vaak zie je dat bij wat goedkopere bassen de nek onwijs kut staat afgesteld en ook niet echt goed af te stellen zijn. Viel dat bij die bas mee? die foto ziet er in ieder geval veelbelovend uit. Mooie bas.
hoi

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaspertomas op 2002-05-15 21:50 ]</font>

AllodoX
15 mei 2002, 23:27
Geen idee.. ik slap niet zo heel veel.. maar op zich leek het me een prima bassje.. alleen die finish op de body was een beetje vreemd.. beetje rubberachtig..edoch.. beetje blanke lak erover en het voelt al weer stukken beter :smile:

Addixx_
16 mei 2002, 20:35
weet iemand misschien ook 'n warwick Thumb 5 kloon voor ong 300 euro? :grin:

AllodoX
17 mei 2002, 00:14
dat zijn die rok-axe dingen.. doh !

je hebt voor zover ik zag 6 modellen.. een thumb-kloon en een corvette-kloon.

en elk kiesbaar uit jazz-pickups of MM pickups.. en dan nog keuze uit fretted of frettless

Addixx_
17 mei 2002, 15:22
oh das wel relaxed:P want ik wil ooit nog 'n thumb 5 kope. (ja eerst maar 's lere spele) zijn volgens mij behoorlijk toffe bassjes:)

AllodoX
17 mei 2002, 20:04
Thumb is een ZEER goede bass ze hebben alleen 2 nadelen

- Zwaar
- neckdive.. omdat de bovenste hoorn zo kort is wil ie nog wel eens kantelen..

maar qua geluid zit je HEEL goed bij zo'n ding..

'k heb ook lang zitten twijfelen ( en doe dat nu nog wel eens ) tussen die Streamer LX en een Thumb BOlt-On..

Neals
21 mei 2002, 11:46
hmmz hijs idd leuk, maar schurft is dak in friesland woon, dus feedback is geen goeie optie voor mij.

AllodoX
21 mei 2002, 23:30
tjah.. wie gaat er dan ook in Friesland wonen :wink:

anyway.. je kunt wel naar Musikproduktiv.. dat is bij Hengelo de grens over, en dan afslag nr. 12.. dat is de grootste muziekwinkel van europa.. daar past Feedback ruim 10 keer in