PDA

View Full Version : Ombouw Strat



Squier4ever
8 juli 2004, 11:25
Eej Mensuh

Ik ben van plan om mijn squier strat om te gaan bouwen.
Ik ben nl dat k8tgeluid van die single coils zat. Ik zat te denken aan drie Humbuckers. Die wou ik dan ieder een eigen volume en tone knop geven, jullie kennen mischien die combined potmeters wel. dus 2 knoppen opd e plaats van een. Switches wil ik er niej inzetten. Is dit een slimme oplossing of niej, en wat is het versgil als je de elementen serie of parallel sgakelt?

groetjuhs

Javaca
8 juli 2004, 13:01
Ik zou ze schakelen via 3 miniswitches, ipv normale pots zou ik er minipots in zetten.
In een squier hoef je niet te frezen, een andere slagplaat is genoeg.

Je kan er ook drie van deze jongens in zetten
http://www.bostonmupro.com/JPG/01/179/21349.jpg
Ze kosten 22,- per stuk en in voor een squier is de kwaliteit voldoende, er is ook een high output variant.

Squier4ever
8 juli 2004, 15:54
eej leuwke tip,

maar xat zelf meer te denken aan die mooi humbuckers met chrome kapjes
maar wat is nouw versgil tussen serie of parallel geschakeld?

bert k
8 juli 2004, 16:20
Jezus, kan jij geen normaal Nederlands? :o

amon
8 juli 2004, 19:42
:???: :???:

heeft spike ook 3 humbuckers in zijn strat dan?

Javaca
8 juli 2004, 20:12
@Amon:
Nee die heeft originele SeYmOuR Di-CaN BrEeZaHbUcKeRs.

@Squier4ever:
Elementen in serie schakelen geeft een veel diepere scheur dan paralel.
Normaal staan elementen in paralel geschakeld.

Tip: type gewoon in normaal Nederlands. Die verhalen met allemaal cijfers lezen zo vermoeiend. Als iedereen op dit forum dat gaat doen wordt je spontaan dyslectisch.

Squier4ever
8 juli 2004, 21:21
Okeej,
ik denk dat ik ze ook maar in serie ga schakelen. Ik hou wel van stevige scheur :-D Maja ik wil ook 1 traannplaat slagplaat gaan maken, alleen die zooi is zoow duur :(

Kent iemand een leuk adresje?

Javaca
8 juli 2004, 21:29
Ik maak om m'n nieuwe gitaar een knop waarmee je alles in en uit serie kan schakelen. Kost net zo veel als 1 switch en scheelt een hoop ergernis.

bert k
9 juli 2004, 15:36
Hou ons op de hoogte hoe het klinkt. Serie of parallel maakt maar weinig uit, dacht ik. Enkelspoel schakeling wel uiteraard. En als je iets verkeerd aansluit staan je twee spoelen in tegenfase en dat klinkt afgrijselijk.

En die tone knoppen: gebruik je ze wel eens? Mijn advies, weglaten die dingen en toon tegelen op je amp.

Javaca
9 juli 2004, 19:30
Ik gebruik juist wel toneknoppen.

Strat brug+mid en toneknop dicht/half klinkt distorted veel lekkerder dan open. Hele diepe sound.
Het is anders zo schel.

Brugelement + dichte tone + clean = Nice jazzy

spanky_franky
9 juli 2004, 20:34
Ik zou ze schakelen via 3 miniswitches, ipv normale pots zou ik er minipots in zetten.
In een squier hoef je niet te frezen, een andere slagplaat is genoeg.

Je kan er ook drie van deze jongens in zetten
http://www.bostonmupro.com/JPG/01/179/21349.jpg
Ze kosten 22,- per stuk en in voor een squier is de kwaliteit voldoende, er is ook een high output variant.
ehm.. welk merk is dat?

(soort hotrails?)

EDIT:

ah kijkt aan(ontdekt google :wink: ).. boston..

Squier4ever
10 juli 2004, 11:29
Ik speel nu de hele tijd op een grote versterker met brug + mid-element aan, als soort humbucker met beide tone vol open. Op een kleine amp klinkt dit veels te wollig dus speel ik op het brug element met open tone.

Mja dat ben ik ook zat, dus ik ga er lekker humbuckers in knallen. alleen ik denk dat ik er van die mooie gibson style humbuckers inflikker. ziet sjieker uit :P

Squier4ever
10 juli 2004, 11:40
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/Html/pages/WSC%20pickups/331025.jpg

deze dus 8-) 8-) 8-) 8-)

Squier4ever
10 juli 2004, 11:41
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/Html/pages/WSC%20pickups/331041.jpg

of deze :cool: 8-)

Kjiratsiekoedel
10 juli 2004, 17:19
traanplaat bij de praxis

Squier4ever
11 juli 2004, 13:43
Neej niej bij de praxis.
Kan via een kameraad van me een stuk gratis krijgen waarsgijnlik :p :-)
scheelt weer 35E

ollie@p-bass
12 juli 2004, 13:17
geen dank :roll:
mja, 1000x500x1.5mm voor 35 euri is schandalig duur, alleen ben bang dat dit plaatje beetje dik en zwaar is :D , mja, ach, ut proberen waard, eerst ff mijn basgitaar ntuurlik, daarna kijken we wel verder :wink:
mja, moek eerst die knoppen draf zien te krijgen, iemand tips :-?

Kjiratsiekoedel
12 juli 2004, 13:38
-schroefje losdraaien (maar die zal er wel niet zitten)
-voorzichichtig met een wig-achtig iets aan twee kanten eronder (ik gebruikte 2x een 3mm big stubby)

ollie@p-bass
12 juli 2004, 14:52
waarmee maak je de knoppen van een P-bass los makkers??

dan bdoel ik de maat en soort sgroevedraaier?
iemand???

ollie@p-bass
12 juli 2004, 15:12
Naja lama zijn.
We hebben een tiny imbus-sleutel gevonden en hij paste :-)


dank u imbus \O/

Squier4ever
3 augustus 2004, 22:32
Morgen gaat het dan gebeuren, ik heb een humbucker op de kop kunnen tikken bij de gitaarwinkel, voor 20€. Hij is zo goedkoop omdat ze neit weten welk merk het is :P Hij ziet eruit als een DiMarzio dus dat zou toch mooi meegenomen zijn voor 20€ :-D Ik ga hem zelf daar in de winkel inbouwen, omdat ik nog geen ervaring met dit soort dingen heb :D

Squier4ever
4 augustus 2004, 16:19
mmm het is niet echt zelfbouw meer, want mijn gitaarleraar, werkzaam in die winkel gat de verbouwing voor me uitvoeren.

voor een impressie heb ik vast een beetje met dat kisekae geklungeld:

Squier4ever
4 augustus 2004, 16:21
staat er dus niet bij het plaatje, maar ja: er komt een gibson style kapje op, een zwarte ring en zilveren knoppen erop bij. het element zelf is hoogstwaarschijnlijk een Schaller. das tog leuk voor 55€ in totaal

Squier4ever
7 augustus 2004, 20:58
Eindelijk istie terug :D:D
damnnnn wat een sound mensen.
geen woorden voor.
wel ietsie minder output als de single's maar aangezien ik die alleen voor clean gebruik, waarvan het volume sowiesoow een pietsie lager is compenseert dat goed

Svenson
8 augustus 2004, 15:33
Morgen gaat het dan gebeuren, ik heb een humbucker op de kop kunnen tikken bij de gitaarwinkel, voor 20€. Hij is zo goedkoop omdat ze neit weten welk merk het is :P Hij ziet eruit als een DiMarzio dus dat zou toch mooi meegenomen zijn voor 20€ :-D Ik ga hem zelf daar in de winkel inbouwen, omdat ik nog geen ervaring met dit soort dingen heb :D

Dude, op ebay stikt het van de merkloze/onbekende hums, gaan gemiddeld voor 5 euri weg.

djgitarist
15 september 2005, 13:25
Het leek mij interessant om op mijn squier strat wat verschillende schakelingen uit te testen voordat ik dat op een betere gitaar ga uitproberen.

Is het makkelijk om de schakeling zo te veranderen dat je bij een strat ook het hals en brug element tegelijkertijd kan gebruiken?

En hoe zit dat met elementen in of uit fase schakelen? Kan dat alleen bij humbuckers?