PDA

View Full Version : gitarist wil bas



Barret Wallace
7 juli 2004, 19:11
Yoyo ik speel al een tijdje gitaar, maar wil graag een bass erbij om bij men eigen composities zélf de bass in te spelen.

Ik wil niet al teveel uitgeven, maar toch wel een goede prijs/ kwaliteit bass hebben.

Budget: 300 á 450 pleuro's
Stijl: van alles en nog wat maar voornamelijk gitaarrockmuziek

Wat adviseren jullie mij?


Thanks in advance 8-)

MuNKeY
7 juli 2004, 19:44
yamaha :)

voor 400 euro zou je misschien nog wel ergens een mex. fender 2e/3e hands kunnen krijgen

maar dan heb je aan een goeie yamaha net zo veel

ik raad je alleen wel aan om toch op gitaarmarkt en martkplaats en dergelijke te kijken naar 2e hands bassen , deze zijn vaak goedkoper(dus heb je een betere bas voor minder geld :) ) en meestal al goed afgesteld

The Mule
7 juli 2004, 20:19
Tweedehands kom je gewoon een stuk beter mee uit...

Anavrin
7 juli 2004, 20:38
je kan btw niet met je bas op je gitaarversterker, want dan mol je de speakers. ALs je een losse gitaartop hebt en een basspeakerkast, dan is er geen probleem.

Chris Wolstenholme
7 juli 2004, 21:00
kijk is yamaha of cort :) goed prijs kwali :)

Lazy B.
7 juli 2004, 21:13
kijk is yamaha of cort :) goed prijs kwali :)

Ik zou definititely voor een Cort gaan. Puike bassen voor weinig.

Bleak
8 juli 2004, 01:18
Ik weet niet waarom, maar ik vind shakeel echt iemand voor zo'n lekker knorrende fender jazz!

je zou natuurlijk ook naar een replica kunnen kijken of zo! mijn samic is opvallend goed voor de prijs (iets van 400 gulden of zo :oops: )

Surferboy
8 juli 2004, 16:25
'n OLP is ook best vett!! 8-)

Bleak
9 juli 2004, 13:50
neem dan een originele musicman.....

EmgMaster
9 juli 2004, 13:58
ja, voor 400 euro, succes!!

MazeMouse
9 juli 2004, 14:05
neem dan een originele musicman.....
OLP SR4: Rond de 350 euro ofzo?

Musicman SR4: Doe maar minimaal 4x zo duur? (ownee, de goedkoopste die ik tot nu toe ergens heb gezien was 1100 euro)

OLP's zijn zeker hele goede bassen voor het geld :)

Barret Wallace
9 juli 2004, 22:32
LOL hehe de prijzen van music man vallen idd buiten men budget ;)

Maargoed thanks voor de tips ik zal eens gaan kijken naar cort, yamaha, fender en olp bassen ff allemaal uitproberen en kijken what fits me the best 8-)

Surferboy
10 juli 2004, 11:04
neem dan een originele musicman.....

Grapjas.......sowieso zijn die OLP'tjes echt niet slecht! Ik heb er vorige week een paar getest, en vergeleken met een Spector ReBop5 (de OLP's waren ook 5-string) en ze deden er echt te weinig voor onder om het prijsverschil (530 euro) te betalen!!!! (De enige die echt significant beter was, was de USA Spector....)

Barret Wallace
10 juli 2004, 13:43
Nog tips, winkels bijv. waar ik OLP's kan checken? ( feedback ken ik al ) En waar zou ik een OLP eventueel het goedkoopste kunnen aanscheffen ( nieuw )

istari
10 juli 2004, 21:22
edit: zie volgende post

istari
10 juli 2004, 21:22
ik doe nu tweedehands mijn basversterker (Laney RBW200, 120Watt RMS) en basgitaar (Vantage, met mooi donker sunburst motief) weg, alles samen voor maar 300 euro. Home delivery indien niet te ver

Surferboy
15 juli 2004, 11:27
OLP = het goedkoopst bij Feedback :wink:

frenske
15 juli 2004, 12:39
Misschien kun je ook voor een Spector bas gaan! Kwalitief goede bassen voor weinig geld. En bovendien heb ten minste iets anders dan de grote grijze massa!

MazeMouse
15 juli 2004, 13:03
OLP = het goedkoopst bij Feedback :wink:
Waar ik mijn OLP kocht (in een uitverkoop) was ie lekker nog goedkoper dan bij feedback :cool: (OLP Stingray5 voor 300 euro toen ie bij feedback nog 390 euro kostte :D)

Surferboy
16 juli 2004, 20:10
Misschien kun je ook voor een Spector bas gaan! Kwalitief goede bassen voor weinig geld. En bovendien heb ten minste iets anders dan de grote grijze massa!

Goedkoop? Waar?

MazeMouse
16 juli 2004, 22:29
En als je echt goedkoop wil: Richwood

Barret Wallace
17 juli 2004, 23:51
Misschien kun je ook voor een Spector bas gaan! Kwalitief goede bassen voor weinig geld. En bovendien heb ten minste iets anders dan de grote grijze massa!

Goedkoop? Waar?

hehe idd volgensmij zijn die Spectors best duur..


@Mazemouse is Richwood kwa prijs/ kwaliteit beter dan OLP?

MazeMouse
18 juli 2004, 10:20
Misschien kun je ook voor een Spector bas gaan! Kwalitief goede bassen voor weinig geld. En bovendien heb ten minste iets anders dan de grote grijze massa!

Goedkoop? Waar?

hehe idd volgensmij zijn die Spectors best duur..


@Mazemouse is Richwood kwa prijs/ kwaliteit beter dan OLP?

Laat ik het zo zeggen. Ik hoor verschillende dingen over richwood. De een roept dat het kutzooi is terwijl ik hier in de buurt een aantal mensen ken die hun Fender als backup laten staan. Dus dat moet je gewoon voor jezelf uitproberen (en hopen dat je een goede treft)

Net als ikzelf heel blij ben met mijn Samick Fairlane (Jazzbass) ken ik er ook die er een hadden die nog voor geen goud meer zo'n ding willen hebben :)

De Teng
18 juli 2004, 21:11
He dude, ik las net dat je een goede bas wilt. Die van mij (Aria Pro II op gitaarmarkt) is te grijp voor 350 euro, incl nieuwe snaren en een hoes.

Hij speelt te gek voor dat geld. Er zitten vette Bartolini's in, door Koopman ingebouwd. Mensen zijn verbaasd over de sound, een betere investering kun je denk ik niet maken, of je wilt al een OLP (budgetmerk van Music Man) maar daarbij haal je dat bij lange na niet. Deze heeft echt tone!

Ik hoor het wel ;)

Stuur ff een email naar bf_deteng@hotmail.com als je geinteresseerd bent of meer weten wilt. De berichtenbox van gitaarforum doet het bij mij in ieder geval niet meer.

niels_r
18 juli 2004, 22:05
Haha, ik had hem vanmiddag een PM gestuurd met dat als advies ;)

AntY
18 juli 2004, 23:57
+1

oude japanse arias zijn lekkere bassen

De Teng
19 juli 2004, 09:29
Support heb ik al, zonder er om te vragen, haha.

(350 is een verrekte mooi prijsje.)

The Mule
19 juli 2004, 17:05
Omdat het blijkbaar in dit topic toch weer wel mag, check mijn onderschrift minimaal eens even... :)

Shaggy
25 juli 2004, 17:36
ik was in dezelfde situatie ooit.. heb toen een aktieve 5 sn samick op de kop getikt voor 350 euro NIEUW, massief walnoot, twee humbuckers, rosewood toets etc etc .. is een koreaan maar de afwerking is laat niets te wensen over en de afstelling ook niet .. actie is goed laag (is voor een gitarist wel prettig) ..

goed zoeken .. 2e hands vind je ook wel wat

frenske
26 juli 2004, 16:52
Misschien kun je ook voor een Spector bas gaan! Kwalitief goede bassen voor weinig geld. En bovendien heb ten minste iets anders dan de grote grijze massa!

Goedkoop? Waar?

hehe idd volgensmij zijn die Spectors best duur..

Hier in Edinburgh en Glasgow heb je ze al van 239 pound! :D En in NL krijg je ze ook vrij goedkoop! Check http://www.muziekwessing.nl/

theworst
28 juli 2004, 10:19
squier precision bass bij feedback...top geluid...onze bassiste gebruikt hem nog steeds!!!

guitartub
28 juli 2004, 21:59
Hey Barrett,

Hier nog een gitarist die af en toe een basje erbij doet.
Tipje, zoek naar iets wat JIJ goed vind klinken en lekker vind spelen.
Ik heb mijn Bass Collection voor 300 euro bij Rock Palace weggeplukt en neem hem regelmatig mee naar jamsessies die ik leid.
Hij wordt dan regelmatig door bassisten opgepakt en.....
THE THING KNOCKS EVRYBODY OUT!!!

Greetz,
Bert.

bert k
30 juli 2004, 10:34
Ik had hetzelfde idee. Gitaristen willen idd wel eens een beetje bassen. Ben met een Cort thuisgekomen, 4 snaar, aktieve toonregeling (aanrader!) kijk hier: http://www.cort.co.kr/cort_usa/gire/sub_gb.htm#gb34a
Speelt best lekker en klinkt goed. Ik was 325 euro kwijt.