PDA

View Full Version : Stroomverbruik EHX Holy Grail (Pedal Power??)



Amp
7 juli 2004, 17:35
test

Amp
7 juli 2004, 17:36
Ik heb al een tijd een pedalboard met een pedal power voor al m'n pedalen, behalve voor de EHX Holy Grail, die heb ik tot nu toe altijd met de bijbehorende adapter gevoed.
Nu ben ik bezig met heropbouw van m'n bord, en daarbij zag ik dat de kernen van de draadjes van de adapter bloot zijn komen te liggen. Tijd voor een nieuwe oplossing daarvoor dus.. Weet iemand wat het stroomverbruik is van de Holy Grail? De bijbehorende adapter levert 500 mA, maar het lijkt me sterk dat ie dat ook daadwerkelijk gebruikt. Verder lijkt de adapter een normale 9V voeding te zijn, gelijkspanning, tip positive. Maar als ik hem met een multimeter meet, slaat ie uit tot een volt of 13.
Weet iemand hoe dit zit? En of de Holy Grail met de Pedal Power te voeden is?

Amp
7 juli 2004, 19:36
Hmm het lijkt erop dat het niet gaat werken.. Ik heb inmiddels gevonden dat het gemeten stroomverbruik van de Holy Grail 225 mA bedraagt.. Dat gaat dus niet lukken met de 100 mA uitgangen van de Pedal Power.. De L6-uitgangen zijn dan wel schakelbaar naar 200 mA, maar da's nog steeds niet genoeg...

Sowieso wel een handige PDF trouwens:
http://www.cioks.com/assets/CURRENT%20CONSUMPTION%20TABLE.pdf

Staan een hele hoop pedalen met hun stroomverbruik in.

BramVersteeg
8 juli 2004, 15:12
Ik heb het pedaal ook (EHX Holy Grail) maar het niet zo'n pedal power. Ik heb een universele stroomtoevoer gekocht voor 40 euri (dacht voor laptops enzo) en daar een aantal stekkertjes aan geknutseld. De kopjes(aansluitdingen) zijn van zo'n setje dat je bij en adaptor krijgt :cool: . Verder nooit problemen mee gehad en werkt erg goed.

Luigi
8 juli 2004, 18:34
het is geen uitzondering dat een 9-volt adapter 12 á 13 volt aangeeft via een multimeter. Volgens mij kan je er zonder problemen een andere 9-volt adapter opzetten.
Maar waarom zet je geen ander snoertje op je oude adapter? Of repareer het kapotte snoer met goed isolatietape of krimpkousjes?