PDA

View Full Version : Wat is aan te raden qua 19''?



Guitarfreak
7 juli 2004, 17:19
Hey,

Ik heb me loon weer eens binnen en heb besloten om eens een beetje rond te kijken naar een veelzijdige 19'' preamp, toen viel mijn oog op de 19'' behringer v-amp pro. Die heb ik dus geprobeerd, maar omdat ik verder niet zoveel ervaring heb met 19'' is mijn vraag dus wat jullie ervaring is met de 19'' behringer v-amp pro?

Alvast bedankt,
Jip

Alain
7 juli 2004, 17:23
Een goedkope pod, en nu nog een goeie eindversterker zoeken.

Liefst niet op een head of combo aansluiten, want dat is niet echt je dat.

Je krijgt er behoorlijke klanken uit.

Guitarfreak
7 juli 2004, 17:30
Ok bedankt voor je info, maar die eindversterker komt misschien in de toekomst nog... Na die 239 pleuro's sta ik weer bankroet, als ik hem koop.
Dus rechtstreeks over een top klink'tie minder? Dat had ik overigens ook ergens gelezen. Ze vertelden daar dat er dan schel geluid uit komt ofzo? Klopt dat?

Guitarfreak
9 juli 2004, 13:20
Hm, ik heb toch besloten hem niet te kopen, omdat het toch niet helemaal is waar ik naar op zoek ben. Ik vond de POD2 van betere kwaliteit dan de behringer v-amp pro en dat terwijl de prijs van de v-amp pro zo'n 50 euro meer is.
Wie weet er een goede 19'' pre-amp rond de 200/300/400 euro?

Alvast bedankt,

Alain
9 juli 2004, 15:01
Je kan voor een POD pro kijken. Nu en dan komt er een 2ehands voor op gitaarmarkt, maar V-amp, POD, etc. Zijn eigenlijk niet optimaal om voor een combo te hangen.

Guitarfreak
9 juli 2004, 17:44
Bedankt voor je reactie.
POD Pro, die zijn nieuw toch zo rond de 600/700 euro? Ja, als ik dan voor die POD Pro ga moet ik die wel 2e hands kopen, omdat EN de maatschappij mij niet meehelpt+ook nog eens mijn ouders. hehe maar btw. Iemand nog meer suggesties voor 19''>?
Eerst maar eens morgen naar de muziekwinkel die POD Pro testen :)

Groeten Jip,

Jeroenvanhulsteijn
9 juli 2004, 18:58
mss de Hughes & Kettner Access?? maarja, dan heb je weer een extra effectenbak nodig, hoewel dat ook niet veel meer kost tegenwoordig.

Guitarfreak
9 juli 2004, 19:01
Kun je mij wat vertellen over de mogelijkheden en jou ervaring met die hughes & kettner acces?

Mithrandir
9 juli 2004, 20:01
Waarom wil je per se 19" apparatuur?

Guitarfreak
9 juli 2004, 21:10
Omdat het mij te duur is om allemaal losse pedaaltjes te kopen. Ik heb zelf nu de boss me-50, waar ik niet zo tevreden over ben.
Je kunt uit 19'' meer halen dan uit 1 los pedaaltje. Ik ben dus op zoek naar een breed 19'' ding met veel destortions en veel verschillende effecten.

alhambra
10 juli 2004, 07:52
Omdat het mij te duur is om allemaal losse pedaaltjes te kopen. Ik heb zelf nu de boss me-50, waar ik niet zo tevreden over ben.
Je kunt uit 19'' meer halen dan uit 1 los pedaaltje. Ik ben dus op zoek naar een breed 19'' ding met veel destortions en veel verschillende effecten.

Hmmm en 19 is niet duur ??? het ligt er maar aan wat je koopt.

Maar goed een access moet zonder floorboard toch wel voor 400 euro kunnen kopen, zeker nu er al een tijdje een paar te koop staan.
Ik zeg DOEN zwaar onderschat en klinkt echt SUperrrrrrrrrrrrr, maar dat is mijn mening en ik ben uiteraard bevooroordeelt :-D
Maar goed ik heb de access en een marshall jmp-1 beide buizen preamps met midi en kan ze dus goed vergelijken en ik kan je zeggen dat de access beter klinkt, veel beter.

Guitarfreak
10 juli 2004, 11:01
Bedankt voor je reactie! Een vergelijking, daar heb ik wat aan! :)
Dat lijkt me wel een mooi prijsje. Ik zal eens even vandaag naar de muziekwinkel gaan (jaja ik fiets wat af...) en die Hughes & Kettner Acces testen. Op harmony heb ik al wat dingen gelezen, hij spreekt mij wel aan. Maarjah dat zei ik al bij de v-amp pro, omdat ik er vrijwel niet veel verstand van heb. Ik laat het nog weten wat ik ervan vond.
Ik moet alleen nog wel even doorsparen tot ik 400 euro heb :D Dan maar wat websites bouwen :razz:

Gr Jip,

P.S. Woho Check die reacties op Hormony
http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Hughes___Kettner/Access_Preamp-01.html

alhambra
10 juli 2004, 12:47
In de winkel testen wordt verrekte moeilijk aan gezien hij niet meer wordt gemaakt :-D

Guitarfreak
10 juli 2004, 13:07
Dat antwoord kreeg ik in de muziekwinkel ook damn :oops: ! Ik gok er maar op dan als ik hem haal. Dan maar zo nu en dan op gitaarmarkt+marktplaats en E-bay gluren.

Guitarfreak
10 juli 2004, 14:37
Hey een Rocktron Charmeleon, is dat niet wat? :roll:

jaywalker
10 juli 2004, 19:07
Bedankt voor je reactie! Een vergelijking, daar heb ik wat aan! :)
Dat lijkt me wel een mooi prijsje. Ik zal eens even vandaag naar de muziekwinkel gaan (jaja ik fiets wat af...) en die Hughes & Kettner Acces testen. Op harmony heb ik al wat dingen gelezen, hij spreekt mij wel aan. Maarjah dat zei ik al bij de v-amp pro, omdat ik er vrijwel niet veel verstand van heb. Ik laat het nog weten wat ik ervan vond.
Ik moet alleen nog wel even doorsparen tot ik 400 euro heb :D Dan maar wat websites bouwen :razz:

Gr Jip,

P.S. Woho Check die reacties op Hormony
http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Hughes___Kettner/Access_Preamp-01.html


waar ga je naar toe dan? American guitar store in enschede? Dies echt wel beter geworden na zijn verhuizing. Ik heb vandaag net een aankoop op een fender jaguar gedaan. Goddelijke gitaar :D

Shaggy
11 juli 2004, 13:13
Waarom wil je per se 19" apparatuur?

deze vraag voel je gewoon aankomen :D

Shaggy
11 juli 2004, 13:14
btw ff ontopic

misschien kun je kijken bij de oude garde zoals gp-8 en gp-16 .. wilt wel scheuren en zitten leuke effecten op

alhambra
11 juli 2004, 13:49
btw ff ontopic

misschien kun je kijken bij de oude garde zoals gp-8 en gp-16 .. wilt wel scheuren en zitten leuke effecten op

\sorry hoor maar dat wil dus echt NIET scheuren de effecten zijn wel goed maar scheuren ik dacht het niet. Heb zelf een gp16 gehad en die wou alles behalve scheuren.
Overigens is de Chameleon ook niet best qua scheuren.

Digitaal tot op de bit en zo klinkt het ook.

Trouwens je woont in hengelo ? dan zou ik de duitse ebay maar in de gaten houden daar worden die H&K 's meer aan geboden dan hier en voor minder geld lijkt het.

Jeroenvanhulsteijn
11 juli 2004, 20:45
vlns mij stond er laatst 1 op gitaarmarkt voor 325 euro. maar daar zat geen floorboard bij.