PDA

View Full Version : hulp bij aanschaf van versterker



guitarmusicman
7 juli 2004, 13:56
test

guitarmusicman
7 juli 2004, 13:56
hellow,
ik speel al een tijdje acoustische gitaar en heb nu een electrische gitaar gekocht. Doordat dit een flinke uitgave was heb ik niet mee veel geld over voor een versterker. Ik heb 150 euro te besteden en vraag jullie welke versterker ik hiervoor het beste kan kopen, nieuw of tweedehands. Ik weet dat het heel erg weinig geld is maar misschien hebben jullie toch enkele suggesties. Mijn eisen zijn: vooral een goed geluid (spreekt voor zich maarja) met een rock/blues distortion op het tweede kanaal en een aardig volume.
ik hoop dat jullie me opweg kunnen helpen,
bij voorbaat dank

BartL
7 juli 2004, 14:03
ALs je veel geluk hebt vind je voor dat geld een tweedehandse Roland Cube 30.

MightyMike
7 juli 2004, 14:25
150 euro is inderdaa heel weinig geld voor een versterker, vooral omdat voor een goed geluid de amp belangrijker is dan de gitaar.

Een goede gitaar + een zwakke amp = zwak geluid.

Het is dan ook aan te raden om te sparen voor een deftige versterker. Natuurlijk wil je NU een versterker hebben zodat je kan spelen. Het is echter aan te raden aan deze tijdelijke versterker niet te veel geld uit te geven.

Misschien kan je op e-bay een versterkertje op de kop tikken?

BartL
7 juli 2004, 14:33
Of zoek eens op marktplaats.nl
Komen vaker kleine kutversterkertjes langs voor 50 euro of minder. Koop je gewoon zo eentje. Over een jaar ofzo verkoop je die weer en koop je een goeie amp.

Thijssie
7 juli 2004, 15:13
ik speel al een tijdje acoustische gitaar en heb nu een electrische gitaar gekocht. Doordat dit een flinke uitgave was heb ik niet mee veel geld over voor een versterker. Ik heb 150 euro te besteden en vraag jullie welke versterker ik hiervoor het beste kan kopen, nieuw of tweedehands. Ik weet dat het heel erg weinig geld is maar misschien hebben jullie toch enkele suggesties.


Eigenlijk is dat een beetje jammer omdat een versterker bepalender is voor de kwaliteit van je geluid dan je gitaar.
Een waaibomenhout hondo van 100 euro zal over een Boutique amp nog best acceptabel klinken, terwijl Custom Shop Les Paul over een gorilla amp, absoluut een baggergeluid geeft.

Het is gewoon zonde om met een behoorlijke gitaar over een kutamp te spelen imho....

BartL
7 juli 2004, 15:16
+1

Mr.Bluesbreaker
7 juli 2004, 22:19
Mja, toch blijft dit een beetje subjectief, ik bedoel mijn LP standard over een Fender frontman (clean althans) is zeer goed te pruimen,. Maarja wat is goed, en wat is een kutamp? frontmans zijn dan misschien niet helemaal kut meer.