PDA

View Full Version : Hulp gezocht bij aankoop van nieuwe amp.



BJA
7 juli 2004, 11:45
Ik ben nu enkele maanden bezig met elektrische gitaar en speel op een Squier (offcourse ;)). Heb nu zo'n kleine amp staan van Ibanez (15watt) met een distortion (de DS-1 van Boss) tussen. Natuurlijk is het erg moeilijk om altijd een even aangenaam geluid hier uit te krijgen en daarom wil ik nu graag uitbreiden naar een nieuwe versterker.

Ik had volgende modellen op het oog:


Marshall MG100DFX
http://www.muziekhandeljoosten.nl/media/mg100dfx.jpg
Vermogen: 100 Watt
Speaker: 1x12" Celestion
Clean kanaal: Gain, Clean/Chrunch-schakelaar, Bass, Mid & Treble
Overdrive kanaal: Gain, OD1/OD2-schakelaar, Bass, Mid, Treble, Contour & Volume
DFX-Effectprocessor: Keuzeknop, Level & Reverblevel
Effectloop met volumeregeling
Mastervolume
Kanaal-schakelaar
FDD-Schakelaar
1x 6,3mm Gitaaringang & 1x6,3mm CD-ingang
6,3mm Hoofdtelefoonaansluiting/Line uitgang
Footswitchaansluiting
Afmeting (BxDxH): 590x275x556mm
Gewicht: 22,4 kg


Marshall MG250DFX
http://www.muziekhandeljoosten.nl/media/mg250dfx.jpg
Vermogen: 2x50 Watt
Speakers: 2x12" Celestion
Clean kanaal: Gain, Bass, Mid & Treble
Overdrive kanaal: Gain, Bass, Mid, Treble, Contour & Volume
DFX-Effectprocessor: Keuzeknop, Level & Reverblevel
Effectloop
Mastervolume
Kanaal-schakelaar
FDD-Schakelaar
1x 6,3mm Gitaaringang & 1x6,3mm CD-ingang
6,3mm Hoofdtelefoonaansluiting/Line uitgang
Footswitchaansluiting
Afmeting (BxDxH): 671x275x498mm
Gewicht: 22 kg


Nu, ik probeer de prijs zo laag mogelijk te houden, toch zeker onder de €500.

Maar wat denken jullie, moest ik één van deze 2 aanschaffen, denk je dat ik dan kwa geluid een betere sound krijg dan uit die Ibanez amp van 15watt? En gaat de DS-1 daar ook deftig op klinken?

Of heeft iemand nog andere voorstellen van amp's?

Alvast bedankt!

Negative K3 fan
7 juli 2004, 11:53
zal vast wel iets beter gaan klinken, maar niet echt ommeunig veel, ik denk dat je wel veel meer volume krijgt en een wat groter geluid. Probeer het zelf maar eerst eens of je het verschil kunt horen enzo.

kiujk ook een op gitaarmarkt.nl daar heb je voor 500 best leuke amps.

pseek
7 juli 2004, 11:57
Ik kan de peavey bandit 112 aanraden. Niet duur en een ook
een mooi clean geluid.

Swan
7 juli 2004, 12:41
voor 500 kan je n betere amp kopen dan die marshalls...vooral 2e hands.. verder zou ik nooit n amp kopen met van die ingebouwde FX, je kan beter n amp kopen met n goeie sound en later FX toevoegen

BartL
7 juli 2004, 12:48
Zoek voor 500 euro liever naar een goede tweedehandse buizentop!

Phyrexian
7 juli 2004, 12:58
Zoek voor 500 euro liever naar een goede tweedehandse buizentop!

Maar dan heeft hij nog geen cabinet hé... dan moet je nog eens een paar honderd euro neertellen voor speakerkast.

Ga die MG's van Marshall eens uitproberen en luister goed en oordeel best zelf.

Mijn aanrader binnen je budget: een tweedehands buizencombo van Marshall. Een JCM800, of een JCM900, of een JCM2000 combo. Ze zijn allemaal te krijgen voor 500 euro of minder. De klank is 'echter' dan die solidstate amps en ze klinken stuk voor stuk goed. En je Boss pedaal zal er ook beter op klinken.

GuitarMaster
7 juli 2004, 13:08
check mijn signature...

MightyMike
7 juli 2004, 13:12
Natuurlijk zijn die MG's duizend keer beter dan een 15w Ibanez versterkertje. Je geluid zal er sterk op vooruit gaan. In de prijscategorie tot 500 euro zijn er echter nog andere (en betere) dingen te verkrijgen.

Enkele mogelijkheden : Peavey Bandit, Line 6 Spider 2, Roland Cube

Zoals velen hier al voorgesteld hebben is een tweedehandsversterker een optie. Mijn ervaring met tweedehandsversterkers is echter niet zo goed, zeker niet met beginnersmodellen. Meestal is er wel een reden waarom die dingen verkocht worden. Als je tweedehands koopt, neem dan iemand mee die er iets van kent of koop via je gitaarshop.

BJA
7 juli 2004, 13:17
Zou ik met een Marshall JCM800 4210 wel genoeg hebben kwa geluidssterkte? Want in vergelijking met de bovenstaande is deze 'maar' 50watt. Of is dit nog steeds luid genoeg om boven een drum uit te komen?

Bins
7 juli 2004, 13:20
<spam> als je ergens een speakerkast(tje) weet te regelen... ik heb een top voor weinâg te koop </spam>

Ik zou zowizo de 2ehandsmarkt opduiken, krijg je veel meer waar voor je geld. Die JCM 800combo die je hier boven wordt aangeboden is ook een goede optie.

MightyMike
7 juli 2004, 13:20
@BJA

Een 50watt lampenversterker komt boven een normale drum uit, geen probleem...

Bins
7 juli 2004, 13:21
Zou ik met een Marshall JCM800 4210 wel genoeg hebben kwa geluidssterkte? Want in vergelijking met de bovenstaande is deze 'maar' 50watt. Of is dit nog steeds luid genoeg om boven een drum uit te komen?

50 watt buizen is echt hard zat. Ik heb een 100 transistor en een hele luide drummer.. de amp hoeft nooit harder dan 5 a 6

wimmeltje
7 juli 2004, 13:57
Natuurlijk zijn die MG's duizend keer beter dan een 15w Ibanez versterkertje. Je geluid zal er sterk op vooruit gaan. In de prijscategorie tot 500 euro zijn er echter nog andere (en betere) dingen te verkrijgen.

Enkele mogelijkheden : Peavey Bandit, Line 6 Spider 2, Roland Cube

Zoals velen hier al voorgesteld hebben is een tweedehandsversterker een optie. Mijn ervaring met tweedehandsversterkers is echter niet zo goed, zeker niet met beginnersmodellen. Meestal is er wel een reden waarom die dingen verkocht worden. Als je tweedehands koopt, neem dan iemand mee die er iets van kent of koop via je gitaarshop.

Ik heb een half uurtje vorige week met zo een spider II zitten spelen en die was erg goed vond ik. werkt goed op laag en op heel hoog volume. Ik denk erover om er eentje aan te schaffen voor thuis als oefenversterker. Kan er ook hoofdtelefoon op aansluiten. Echt leuk ding voor weinig geld.

BartL
7 juli 2004, 14:04
Zoek voor 500 euro liever naar een goede tweedehandse buizentop!
Godver, weer een kut-typefout. Ik bedoelde natuurlijk buizencombo :oops:

BartL
7 juli 2004, 14:06
@BJA

Een 50watt lampenversterker komt boven een normale drum uit, geen probleem...
20 Watt buizen is hard genoeg!
Een vriend van me heeft een Marshall MG50dfx. Dit is dus 50 wat. Hij heeft de master-volume nooit boven de 1,5 staan, anders gaat hij veel te hard!

MightyMike
7 juli 2004, 14:16
Ik heb een half uurtje vorige week met zo een spider II zitten spelen en die was erg goed vond ik. werkt goed op laag en op heel hoog volume. Ik denk erover om er eentje aan te schaffen voor thuis als oefenversterker. Kan er ook hoofdtelefoon op aansluiten. Echt leuk ding voor weinig geld.

Ik heb er zo eentje en ben daar ook relatief tevreden van. Natuurlijk zijn er veel betere versterkers, maar voor die prijs is dat echt wel één van de beste koopjes. Ik moet je wel waarschuwen : ikzelf heb de 212 en die is veel te luid voor een oefenversterker. Als je van plan bent thuis te spelen, koop dan liever de 112.


Een vriend van me heeft een Marshall MG50dfx. Dit is dus 50 wat. Hij heeft de master-volume nooit boven de 1,5 staan, anders gaat hij veel te hard!

Hmm... op huisvolume dan toch? Ik had vroeger een 100watt SS Marshall en die moest toch minstens op volume 6 om boven de rest van de band uit te geraken.

MightyMike
7 juli 2004, 14:17
Ik heb een half uurtje vorige week met zo een spider II zitten spelen en die was erg goed vond ik. werkt goed op laag en op heel hoog volume. Ik denk erover om er eentje aan te schaffen voor thuis als oefenversterker. Kan er ook hoofdtelefoon op aansluiten. Echt leuk ding voor weinig geld.

Ik heb er zo eentje en ben daar ook relatief tevreden van. Natuurlijk zijn er veel betere versterkers, maar voor die prijs is dat echt wel één van de beste koopjes. Ik moet je wel waarschuwen : ikzelf heb de 212 en die is veel te luid voor een oefenversterker. Als je van plan bent thuis te spelen, koop dan liever de 112.


Een vriend van me heeft een Marshall MG50dfx. Dit is dus 50 wat. Hij heeft de master-volume nooit boven de 1,5 staan, anders gaat hij veel te hard!

Hmm... op huisvolume dan toch? Ik had vroeger een 100watt SS Marshall en die moest toch minstens op volume 6 om boven de rest van de band uit te geraken.

Baco
7 juli 2004, 14:20
Natuurlijk zijn die MG's duizend keer beter dan een 15w Ibanez versterkertje. Je geluid zal er sterk op vooruit gaan. In de prijscategorie tot 500 euro zijn er echter nog andere (en betere) dingen te verkrijgen.

Enkele mogelijkheden : Peavey Bandit, Line 6 Spider 2, Roland Cube

Zoals velen hier al voorgesteld hebben is een tweedehandsversterker een optie. Mijn ervaring met tweedehandsversterkers is echter niet zo goed, zeker niet met beginnersmodellen. Meestal is er wel een reden waarom die dingen verkocht worden. Als je tweedehands koopt, neem dan iemand mee die er iets van kent of koop via je gitaarshop.

Ik heb een half uurtje vorige week met zo een spider II zitten spelen en die was erg goed vond ik. werkt goed op laag en op heel hoog volume. Ik denk erover om er eentje aan te schaffen voor thuis als oefenversterker. Kan er ook hoofdtelefoon op aansluiten. Echt leuk ding voor weinig geld.

Heb er ook al over zitten denken, zou er zo eentje in mijn bureau willen zetten. Voor die prijs lijkt het mij het een heel interessant versterkertje. :D

Chroxy
7 juli 2004, 15:51
anders misschien een marshall vs 8080..?

eigenlijk een soortgelijke versterker als wat je zelf wilde alleen 80 watt en geen ingebouwde effecten...

je kunt mijne kopen voor een fijn prijsje, mocht je interesse hebben..
(mail me dan op chroxy@hotmail.com)

BartL
7 juli 2004, 15:55
Ik heb een half uurtje vorige week met zo een spider II zitten spelen en die was erg goed vond ik. werkt goed op laag en op heel hoog volume. Ik denk erover om er eentje aan te schaffen voor thuis als oefenversterker. Kan er ook hoofdtelefoon op aansluiten. Echt leuk ding voor weinig geld.

Ik heb er zo eentje en ben daar ook relatief tevreden van. Natuurlijk zijn er veel betere versterkers, maar voor die prijs is dat echt wel één van de beste koopjes. Ik moet je wel waarschuwen : ikzelf heb de 212 en die is veel te luid voor een oefenversterker. Als je van plan bent thuis te spelen, koop dan liever de 112.


Een vriend van me heeft een Marshall MG50dfx. Dit is dus 50 wat. Hij heeft de master-volume nooit boven de 1,5 staan, anders gaat hij veel te hard!

Hmm... op huisvolume dan toch? Ik had vroeger een 100watt SS Marshall en die moest toch minstens op volume 6 om boven de rest van de band uit te geraken.
Dat vind ik heel raar. OF jullie staan verschrikkelijk hard. OF je had heel weinig mids in je sound. OF je had de amp op de grond staan :)

BJA
7 juli 2004, 16:44
anders misschien een marshall vs 8080..?

eigenlijk een soortgelijke versterker als wat je zelf wilde alleen 80 watt en geen ingebouwde effecten...

je kunt mijne kopen voor een fijn prijsje, mocht je interesse hebben..
(mail me dan op chroxy@hotmail.com)

Iemand ervaringen met deze amp?

Bins
7 juli 2004, 17:30
Ik heb een half uurtje vorige week met zo een spider II zitten spelen en die was erg goed vond ik. werkt goed op laag en op heel hoog volume. Ik denk erover om er eentje aan te schaffen voor thuis als oefenversterker. Kan er ook hoofdtelefoon op aansluiten. Echt leuk ding voor weinig geld.

Ik heb er zo eentje en ben daar ook relatief tevreden van. Natuurlijk zijn er veel betere versterkers, maar voor die prijs is dat echt wel één van de beste koopjes. Ik moet je wel waarschuwen : ikzelf heb de 212 en die is veel te luid voor een oefenversterker. Als je van plan bent thuis te spelen, koop dan liever de 112.


Een vriend van me heeft een Marshall MG50dfx. Dit is dus 50 wat. Hij heeft de master-volume nooit boven de 1,5 staan, anders gaat hij veel te hard!

Hmm... op huisvolume dan toch? Ik had vroeger een 100watt SS Marshall en die moest toch minstens op volume 6 om boven de rest van de band uit te geraken.
Dat vind ik heel raar. OF jullie staan verschrikkelijk hard. OF je had heel weinig mids in je sound. OF je had de amp op de grond staan :)

Nou, met een 50watt transistor amp op 1,5 zou je bij mij in de band ook geen potten breken hoor. Valvestates/peavey/H&K 50 watters heb ik allemaal al een keer meegemaakt in de oefenruimte, en die moesten toch echt opengedraaid worden.

@BJA Ik hoor vaak dat de oude valvestates (daar hoort die 8080 volgens mij bij) de beste zijn., maar ik heb hier zelf geen ervaring mee. Ik vind die Marshall MG serie trouwens wel crapperdecrap, daar zou ik echt met een grote boog omheen lopen.

BartL
7 juli 2004, 23:15
Nee, ik heb het bij die 50 watter met de master op 1,5 op een HARD kamer-geluid.

MightyMike
8 juli 2004, 10:49
anders misschien een marshall vs 8080..?

eigenlijk een soortgelijke versterker als wat je zelf wilde alleen 80 watt en geen ingebouwde effecten...

je kunt mijne kopen voor een fijn prijsje, mocht je interesse hebben..
(mail me dan op chroxy@hotmail.com)

Iemand ervaringen met deze amp?

Hmmm..... Valvestates zijn best toffe versterkers, maar breekbaar als glas. Ikzelf heb er twee kapot gekregen, een aantal vrienden van mij hebben dezelfde ervaring.
Bij mijn valvestates was het scenario tweemaal hetzelfde : tweedehands gekocht en drie maanden daarna stuk. En eens zo een ding stuk geweest is, blijven er problemen opduiken. Mijn valvestates zijn samen 5 keer gerepareerd en staan nu stof te verzamelen in de huiskamer. Beide defect weliswaar.

Ik kan nu net twee slechte exemplaren gekocht hebben, maar je leest regelmatig op verschillende forums hetzelfde verhaal. Je ziet ze ook heel regelmatig op E-bay opduiken met als verkoopsargument dat de lamp recent vervangen werd. Je kan dit dan interpreteren als : "is recent gerepareerd geweest".

Zonder Chroxy te willen beschuldigen van malafide praktijken merk ik dat veel verkopers hun defecte valvestate nog een laatste maal oplappen en dan verkopen.

Qua geluid zijn inderdaad vooral de valvestates van de eerste reeks (waaronder dus de 8080) vrij goed.

Baco
8 juli 2004, 11:22
Ik heb destijds een 8020 en een 8280 gehad. Vooral die 8280 vond ik heel goed, heeft een heel goede distortion aan boord. 'k Had er toen ook nog een extra cab bij, zo klonk ie nog beter.

Chroxy
8 juli 2004, 12:14
baco, is de 8280 niet dezelfde als die van mij alleen dan met 2 12inches ipv. 1 bij de 8080..?

mightymike: van die valvestates en het defect gaan had ik ook gelezen, ik heb die van mij nu een half jaar maar ik heb (nog) geen enkel defect gezien. Kun je misschien beschrijven wat er bij die van jouw gebeurde..? dan weet ik of ik het misschien toch heb of niet heb..

en voor de rest kan ik eerlijk zeggen dat voor zolang ik de valvestate heb er geen reperaties aan gebeurt zijn en hij nog steeds perfect werkt en het dus geen laatste oplapiets is om hem te verkopen, ik wil gewoon een andere (betere) versterker.. :)

MightyMike
8 juli 2004, 12:43
@Chroxy

Ik heb al verschillende problemen gehad met die twee valvestates. De eerste was een 8040, van de zelfde lijn als de 8080.

1) Geluid op fluistervolume, zelfs met alle knoppen volledig open.
2) Zwaar gezoem na drie minuten, geen geluid na vijf minuten.
3) Defecte power knop

Geen geluid what so ever (huidige toestand)

De tweede was een VS100 uit de eerste (naar't schijnt beste) reeks.

4) Verspringend volume (soms heel stil en dan plots heel luid)
5) Geen geluid

Zwaar gebrom op alle kanalen en volumes (huidige toestand)

Je begrijpt dat ik een beetje twijfelachtig sta t.o.v. tweedehandse Valvestates... :-?

BLOK182
8 juli 2004, 12:45
Hoorde laatst nog van iemand bij een gitaarzaak een leuk verhala over die valvestates, geen idee of het klopt. Het zou een samenwerking zijn tussen Marshall en Korg, waarbij de laatste een grote partij keyboardonderdelen over had, die ze in versterkers hebben verwerkt. Trouwens ik speelde laatst op een jamsessie over zo'n Marshall MG (volgens mij de 50) en het klonk toch echt niet verkeerd, voor dat geld, en hij prikte best lekker door de bamd heen. (al stond ie wel halfopen)

Chroxy
8 juli 2004, 12:57
nouw leuk.. heb ik een keyboard in mijn marshall zitten.. :x .. maja.. dan klinkt hij wel goed voor een keyboard :P

en de defecten die je zegt mightymike heb ik zelf (gelukkig) niet.. hij doet het altijd, het enige is dat hij (sinds ik mn multieffect heb) nogal bromt op het distortion kanaal.. maar als ik het multiefect weg haal is dat ook weg.. het ligt dus aan het multieffect..

maar ik snap nu wel waarom je zo twijfelachtig beeld hebt van de valvestates..

Swampash
10 juli 2004, 00:36
Ze zullen in de winkel wel de valvetronix bedoelen ipv valvestate.
Vox is namelijk van Korg net als boss van roland is. :wink:

BJA
19 juli 2004, 20:28
Laatste vraagje, weet er iemand of de DS-1 pedaal van Boss goed klinkt op een valvestate 8080? Kwestie van iemand niet zomaar een reisje te laten maken ;)

imlikeajungle
20 juli 2004, 02:33
ik had een vs120r en dat ding is een keer of drie doorgedraaid, ook lamp erdoor. en idd, eenmaal probleempje, teurgkerend geval...

PeteRS
20 juli 2004, 08:03
Laatste vraagje, weet er iemand of de DS-1 pedaal van Boss goed klinkt op een valvestate 8080? Kwestie van iemand niet zomaar een reisje te laten maken ;)

Jazeker, de DS1 lijkt wel designed voor Marshall (SS en buizen) met dit setupje kun je best een lekker (trash)metal soundje tevoorschijn toveren, en je bent nog geen 300 euro kwijt 200 voor de 8080 en 60 voor de DS1.