PDA

View Full Version : Sakai gitaren



Jax
7 juli 2004, 09:43
Hoi,

ik vroeg me af of iemand ooit van het merk Sakai gehoord heeft. Ik weet dat het jaren '70 en '80 kopieen waren, afkomstig uit Japan, maar weet niets over het geluid van de gitaren, de kwaliteit, etc. Iemand ervaring ermee?

bedankt,
Jax

wietse
7 juli 2004, 10:35
1 woord BAGGER zaten wel wat uitzonderingen tussen maar het was echt een lowbudget merk ,vergelijkbaar met hondo die hadden ook wel goede gitaren maar die zijn zeldzaam. (ik heb er zoeen :-D )
het meeste is echte troep waar ik met een boog omheen loop.

Jax
7 juli 2004, 10:42
ok, dat is duidelijk. Want er is een advertentie voor een SG van Sakai, die er erg mooi uitziet, maar natuurlijk zegt dit niet alles. Toch heb ik aan de ene kant verscheidene mensen op internet horen zeggen dat ze erg tevreden waren met de kwaliteit van de instrumenten, terwijl anderen overduidelijk ontevreden erover waren. Was er echt zo'n groot verschil tussen de kwaliteit van hetzelfde model gitaren onderling?

Jax

wietse
7 juli 2004, 11:10
inderdaad dat verschil is erg groot , meestal waren het multiplex gitaren.
de bespeelbaarheid is altijd wel goed bij die oude jappen , maar gewoon proberen die sakai , is het niks laat je hem staan.
maar voor hetzelfde geld is het een top gitaar , zaten best wel goede tussen , meende dat de gitarist van de talking heads destijds ook wel op een sakai speelde.
dus als het één is uit hun duurdere serie dan vallen ze niet tegen.

Jax
7 juli 2004, 11:39
Het probleem is dat de persoon die de gitaar aanbiedt in Belgie woont, dus het is of zonder gespeeld te hebben op de gok kopen of laten gaan. Ik denk dat ik em dan maar laat gaan. :cry:

Jax

Jax
7 juli 2004, 11:42
Ik stuurde zo een e-mail naar iemand die vroeger een Sakai had, kreeg ik het volgende antwoord:

"Hi,

I was a teenager when I had the Sakai. It was heavy as hell, looked great, and sounded great! From memory it was a mahogany coloured wood and very well made."

Tja, dan heeft hij dus geluk gehad.

Jax

Harry
7 juli 2004, 11:47
de gitarist van de Talking Heads is geen goede referentie. Die liet makkelijk zijn snaren erop zitten totdat ze kapot gingen. En dat kon jaren duren...... 8-)

Blend
21 november 2007, 21:46
*Ontzettende mega bump*

Heb zelf ook een Sakai, en dat ding speelt en klinkt echt geweldig! Zijn er ondertussen nog meer mensen met ervaringen over Sakai?

Eko
22 november 2007, 07:44
Ik heb een thinline tele gehad. Prachtige naturel multiplex,ha! Voorzien van 2 humbuckers die kopien waren van de Fender buckers. De hals was netjes afgewerkt maar wat aan de dunne kant. De stemmechanieken waren bagger.
Hij speelde goed maar ontstemde snel .