PDA

View Full Version : Waar kan ik een DUAL RECTIFIER uitproberen????



anoniem
6 september 2001, 22:38
Ik zoek een gitaarzaak in Nederland waar ik de Mesa Boogie dual (of triple) rectifier kan proberen, liefst in het noorden, iemand een idee? Vertel ook even wat jullie van deze versterker vinden.

Rectifier
7 september 2001, 12:11
Geen idee,weinig winkels hebben een Dual Rectifier.Bassconnection in Hilversum had/heeft een Single rectifier staan met reverb.Maar ja,is net geen Dual he!Maar klinkt wel bijna hetzelfde en clean zelfs nog beter(volgens zeggen).
Waar ze wel staan: MusikPorduktiv in Ibbenburen. Bij Oldenzaal de grens over en dan een half uurtje,kan je meteen even kijken hoe hard je auto wil op de snelweg. Hahaha

anoniem
7 september 2001, 22:32
He, bedankt voor de tip, ik heb even op hun site gekeken. Zijn deze versterkers overal zo duur? (fl 5600 voor een dual, en 6000 voor een triple). Volgens mij zijn ze in Amerika behoorlijk goedkoper.

Ditmar
7 september 2001, 22:43
Ja, maar zo'n ding onopvallend langs de douane krijgen is ook weer zo moeilijk hè.....

Trouwens, ga zowiezo eens kijken in Ibbenburen, is absoluut de moeite waard voor een dagje uit

anoniem
8 september 2001, 12:05
Zal ik een keer doen. Ik wil nu geen oorlog beginnen (kijk maar eens op de forums van harmony-central), maar weten jullie ook of ik daar dan ook meteen de peavey triple xxx of 5150 kan proberen?

Noctiis
8 september 2001, 12:26
Ja, de harmony central forums zijn een erg geliefd oorlogsplatform. Had een keer een vraagje daar neergezet, meteen iedereen m'n gitaren afzeiken en zeggen dat ik die en die moest kopen (terwijl de vraag over iets compleet anders ging) :smile: Stelletje lolbroeken daaro, gelukkig is het hier altijd gezellig :razz:

Groeten, Niels

Rectifier
10 september 2001, 16:08
Ja,de forum op Harmony is ietwat meer afgekraak.Daar heb je natuurlijk niet zoveel aan als je serieus iets wilt weten.
In ieder geval blijkt er uit die forum wel,dat er veel gitaristen zijn die de Peavey 5150 beter of in ieder geval qua prijs/sound verhouding beter vinden dan een Dual Rectifier. En waar ben je een Triple voor nodig??? Voor je hernia of omdat de PA man je niet wil versterken???
Maar goed, bij http://www.HUIGENS.COM staan er twee 2e handse 5150 toppen. Eentje voor 1495,-
Is toch geen geld??? Echt mooi clean zit er niet in, maar voor de cleane sounds koop je ook geen Dual Rectifier. Toch???

anoniem
11 september 2001, 11:35
Alweer een goede tip (dit gaat beter dan op harmony central, ik zal maar eens gaan registreren). Aan je gebruikersnaam te zien heb je liever een rectifier, maar kun je me ook vertellen wat het grootste verschil tussen de rectifier en de 5150 is. Ik krijg de indruk dat de rectifier mider wordt gebruikt voor het solo-werk, maar dat de 5150 een minder zware distortion heeft. Ik zoek een versterker die over de hele hals goed klinkt (ik speel metal).

Rectifier
11 september 2001, 13:43
Tja,erg veel discussie op HarmonyCentral gaat tussen de Rectifier en de 5150.
En het verschil,de Buizengelijkrichter he! Die zorgt voor de compressie,maar zonder heb je net zo'n strak metal geluid.Die nieuwe Single Rectifiers zijn zonder buizengelijkrichter en die hebben een net zo strak metal geluid als de Dual.
http://www.beyers-musik.de heeft een Single in de aanbieding volgens mij.
En het voornaamste verschil is natuurlijk de prijs. Worden wel beide in de USA gemaakt,dus veel kwaliteitverschil zal er niet zijn. Ik hou erg veel van MESA,maar ik vind PEAVEY ook erg goed hoor. EVH zweert niet voor niets bij Peavey.
Maar je moet ze gewoon uitproberen. Een beter advies kan ik je niet geven. En dan de conclusie trekken welke amp het beste Metal geluid produceerd.

Remco
11 september 2001, 19:11
(Voorheen anoniem)
Ja, het is inderdaad het beste om zelf uit te proberen, zal ik binnenkort ook zeker doen. Ik ben trouwens wel nieuwsgierig, welke stijl speel je zelf, en gebruik je verder ook nog andere effecten en/of preamps in combinatie met je versterker.

Rectifier
12 september 2001, 10:41
Stijl,euhhh ik ben niet voor één gat te vangen zeg maar.Ik hou van alles,maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Dream Theater, Van Halen etc. Ik had een Mesa Mark 3,maar die heb ik verkocht omdat ik even niet meer in een band speelde. Ik heb wel van alles gehad ondertussen Pod,Pod-pro,J-station. Die Jstation gebruik ik nu in combinatie met een Marshall 9100 eindtrap en een 2x12. Waarom digitaal terwijl ik zweer bij buizenbakken,omdat je op huiskamer niveau geen lekker geluid krijgt met een buizenbak.
Maar ik ben wel aan het rondkijken naar een nieuwe buizenbak. Waarschijnlijk en Rivera.Dat is een compromis tussen Fender/Marshall/Mesa en Soldano.
Ik hou erg van het geluid van een Rectifier maar die amp is mij iets te eenzijdig. I zou een Rectifier willen hebben met de cleane sounds van een Mark 4 en lead sound van een Mark 2C+. Zo simpel is het.......! Hahahaha
En stel wil je een lekker solo geluid met veel sustainnnnnnnnn, zet er dan een Mesa V-twin voor. Die klinken geweldig.Ik zou als ik je was eerst de 5150 proberen.Scheelt je erg veel geld en van dat resterende bedrag kan je mooi wat extra's aanschaffen. Sukseks

Remco
12 september 2001, 11:49
Ja ik gebruik nu een pod, zit er verschil in de geluidskwaliteit tussen de pod en de pod pro, of heb je de pro vanwege de extra uitgangen. Ik heb de pod omdat ik thuis net een beetje ben begonnen met opnemen, door m'n jcm 900 klinkt hij niet erg goed (vandaar deze interesse voor een echte hi-gain versterker).

Rectifier
12 september 2001, 13:43
De Pro is natuurlijk wel iets uitgebreider en meer sounds. Maar ik gebruikte altijd de Rectifier en de Modern HiGain.Ik vind de cleane sounds kut van de Pod. Die van de J-stat.vind ik 3x beter.Okee,het is en blijft digitaal maar bij de Pod zit er helemaal geen warmte in het clean.Ik heb hem ook gekocht voor thuisopname's. Maar omdat het zo beviel en goede sounds op lage volumes heb ik er die Marshall eindtrap bij gekocht.
Werkt echt prima.Ook live.
Sluit je de POD wel aan op de pre-amp-in ingang??? Niet aansluiten op de gewone gitaar ingang.Dat klinkt nergens naar. En je moet de AIR dan ook uitzetten en gewoon je speakers mic'en.Maar dat is mijn smaak.
Ik denk dat je het gigantisch tegenvalt als je je POD vergelijkt met een VEEL duurdere MESA Dual Rect.en de geluiden bijna hetzelfde zijn. (het publiek hoort het verschil toch niet.) Dan moet je het al puur doen omdat je een geluidsfreak bent.

Jimi Hendrix
12 september 2001, 14:03
Komt er binnenkort ook een privé-box op dit forum? :wink:

Rectifier
12 september 2001, 15:49
Dat weet bijna niemand.....

GitaarNet Admin
12 september 2001, 16:07
We zijn momenteel aan het werk om jullie te kunnen laten chatten. Ook prive. Dat kan nog een maandje duren. OK?

Ton

Remco
12 september 2001, 20:36
Ik plug de pod inderdaad in de effectsloop-return (anders klinkt het helemaal nergens naar) en ik gebruik eigenlijk alleen het rectifier-geluid, ik vind de modern-higain ook erg goed, maar niet door m'n jcm900. Bij hogere volumes verliezen de geluiden hun kracht.

Rectifier
13 september 2001, 11:04
Mmmmm, vreemd. Is dat wel een seriele effectsloop??? Als het een parelelle loop is kan het kloten klinken.
Misschien moet je het eens proberen op een neutrale eindtrap.(transistor)
De J-station klinkt over een buizeneindtrap beter dan over een neutrale transistor bak.