PDA

View Full Version : Nieuwe Bad Religion CD (the empire strikes first)



treblemaster
6 juli 2004, 23:25
Net de nieuwe CD van Bad Religion gedownload en ik moet zeggen, dat klinkt erg goed!!!
Ik was een beetje afgehaakt na "recipe for hate", maar moet zeggen dat dit album erg fris, pakkend en toch agressief klinkt (itt tot de platen hiervoor). Ok, het is geen "suffer" of "against the grain", maar toch.....
Ik ben iig blij dat 1 van m'n favoiete bands weer een plaat heeft gemaakt, waar ik met plezier naar kan luisteren (en ook nog liedjes die blijven hangen).
Ook een paar erg fijne solo's (bijv. aan het eind van God's LOve...zo hoor ik ze graag :razz: )

Jax
26 juli 2004, 08:25
Hee Treblemaster,

Ik was eigenlijk niet helemaal blij met hun nieuwe album, ik vond de meeste liedjes erg standaard klinken, in vergelijking met die van "Against the Grain" en "Suffer", maar ook die van "The New America" en "The process of belief". Op al deze albums vond ik de liedjes erg aanstekelijk, maar ik vond dat gevoel een beetje missen in "The empire strikes first".
Welke andere albums heb je? Want ik vindt het wel leuk dat ik een bad religion fan heb gevonden.

Ronald
26 juli 2004, 15:32
ik ken alleen de eerste single ervan los angeles is burning en ik moet zeggen , tis wel een aardig nummer alleen ik vind het wel gewoon klinken als een standaard bad religion nummer. en bij een nieuw album zou je toch wa meer bijzonders kunnen verwachten.

stinkhippie
27 juli 2004, 14:32
oprotten met die irritante "ganz tolle heavy metal punkrock"!

stinkhippie
27 juli 2004, 14:32
alleen moffen en stinkende limbo's luisteren naar die troep

treblemaster
27 juli 2004, 23:54
Jax, ik heb eigenlijk alles tot en met "recipe for hate". Daarna dus een beetje afgehaakt. IK miste gewoon iets op de latere albums (al stonden er soms best goede nummers op). Bij hun nieuwste album heb ik (maar dat is dus erg persoonlijk) juist weer een beetje dat gevoel van vroeger.

Jax
28 juli 2004, 07:52
Wat het zou kunnen zijn is dat ik ben begonnen te luisteren naar albums als "Stranger than fiction", "The New America" en wat van de nieuwere. Deze vond ik erg goed, en ben denk ik gewend geraakt aan de nieuwere stijl van Bad Religion. Vooral bij "The New America" zie je dat het aggresieve van de oudere albums eraf is, al vind ik dat geen echt probleem. Dit heeft namelijk plaats gemaakt voor meer melodie en emotie eigenlijk. Wat overal hetzelfde is gebleven, op welk album dan ook zijn de briljante lyrics die ze verzinnen, ongelofelijk goed ("I love my computer", briljant voorbeeld)

Ronald
28 juli 2004, 13:36
tja ik ben nooit zo'n grote bad religion fan geweest dat ik alle albums kende, ik kende gewoon een aantal goeie nummers afkomstig van alle albums. ik weet dus eigenlijk nie precies wat de oude en nieuwe stijl van bad religion was.

ik vond in ieder geval epiphany en walk away erg goeie nummers. en nog een heel stel andere waar ik inmiddels de naam al nie meer van weet.

maar ja kben dan ook al tijden geen punkfanaat meer :)