PDA

View Full Version : linken amps



stoffel
6 juli 2004, 23:19
stel dat je 2 mesa rectifiers hebt, met ieder 1 mesa cab en dat je beide amps tegelijkertijd wenst te bespelen. Ik heb me laten vertellen dat een A/B switch box het signaal nr beide amps stuurt. Nu is mijn vraag : de 2 amps hebben ieder een clean en 2 distorsion kanalen. Kan je beide amps linken zodat je ook maar 1 footswitch ( voor het switchen van kanaal op de 2 amps) nodig hebt ? Ik zou dus tijdens de clean momenten op beide amps clean willen spelen, en tijdens de heavy momenten op beide amps met distorsion, maar met zo min mogelijk footswitchen.

Iemand ervaring met een dergelijke setup of als je een link weet nr interessante sites waar ik die info kan vinden, ik zou u zeer dankbaar zijn.

Nocki
6 juli 2004, 23:27
hoi.

dit is met een ab switch niet mogelijk.
wat je zou kunnen doen is je sinaal splitsen door bv een mixer of een pedal met een stereo uitgang. het schakelen zou je kunnen doen met midi.

je pakt een midi switcher en sluit die aan op de achterkant van de recto's op midi 1 zet je dan beide op clean en op midi 2 beide scheur 1 en zo verder.

je signaal delen naar beide amps is ook niet zo moeiliijk als je even wat zoekt in de onorthodoxe hoek...

Nocki

piezo
9 juli 2004, 13:11
Ik heb me laten vertellen dat een A/B switch box het signaal nr beide amps stuurt.
Kan je beide amps linken zodat je ook maar 1 footswitch ( voor het switchen van kanaal op de 2 amps) nodig hebt ? Ik zou dus tijdens de clean momenten op beide amps clean willen spelen, en tijdens de heavy momenten op beide amps met distorsion, maar met zo min mogelijk footswitchen.

.

Als je ze continu allebei aan wilt heb je geen A/B box nodig. Gewoon gitaar in hoogohmige ingang van de 1e versterker pluggen en via de laagohmige ingang verbinden met de hoogohmige ingang van de 2e versterker.

Als je de kabel van je schakelpedaal splitst naar 2 (gelijke) versterkers, moet je volgens mij beide versterkers tegelijk kunnen schakelen. Misschien moet je dan de schakelspanning (meestal ca. 1 V) van 1 van de 2 versterkers onderbreken, zodat de andere beide relais schakelt. Proberen kan geen kwaad, lijkt me.

ieme
9 juli 2004, 14:10
-je kan via de line out naar de 2de amp gaan
-je kan een ABY switch er tussen zetten
-je kan een stereosetup maken

-wat de footswitch betreft kun je er het makkelijkste een midi-interface tussen zetten en dan met 1 druk op de knop op 2 amps t kanaal verwisselen!