PDA

View Full Version : Het is dat ik geen $60.000 heb...



ssj3goku
6 juli 2004, 21:56
...maar wie zou nou zoveel geld betalen voor een gitaar?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33040&item=3734046477&rd=1#ebayphotohosting

Wat vinden jullie?

Luca P
6 juli 2004, 22:22
Ik niet echt.
Ik vind ze zo wie zo niet mooi.
Stel je voor Eddie Cochran speelde Summertime Blues op deze V!

http://www.eddiecochran.info/

Pegasus
6 juli 2004, 22:24
...maar wie zou nou zoveel geld betalen voor een gitaar?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33040&item=3734046477&rd=1#ebayphotohosting

Wat vinden jullie?

Ik ga uit van een typfout, want dit kan toch niemand serieus nemen.

Anders Destium
6 juli 2004, 22:27
Je moest eens weten voor wat voor bizarre prijzen échte Gibsons en Fenders uit die tijd opleveren :o Het is maar net wat de gek ervoor geeft...

slayurrr
6 juli 2004, 22:30
Wat een lomp rotding zeg :-? ... En de prijs is best wel hoog ja.

PeArLjAm
6 juli 2004, 22:35
Voor dat geld koop ik liever een Porsche 8-)

Anders Destium
6 juli 2004, 22:42
Voor deze gitaar hoef je geen wegenbelasting en verzekering te betalen, dat scheelt nogal (da's de reden dat ik liever nog een gitaar koop dan een auto hoe "handig" ook)

Dugie
6 juli 2004, 23:35
hmm een nulletje te veel is hoogstwaarschijnlijk, moest het een waarde hebben van 60.000 dan werd ze geveild, en niet op e-bay

GuitarMaster
6 juli 2004, 23:38
hmm een nulletje te veel is hoogstwaarschijnlijk, moest het een waarde hebben van 60.000 dan werd ze geveild, en niet op e-bay
Ebay IS een veiling, er staan vaak zat duurdere dingen te koop. En ik denk niet de diegene een nulletje teveel heeft getypt, LP's uit die tijd kunnen volgens mij zelfs het dubbele opleveren.

Dugie
6 juli 2004, 23:40
hmm een nulletje te veel is hoogstwaarschijnlijk, moest het een waarde hebben van 60.000 dan werd ze geveild, en niet op e-bay
Ebay IS een veiling, er staan vaak zat duurdere dingen te koop. En ik denk niet de diegene een nulletje teveel heeft getypt, LP's uit die tijd kunnen volgens mij zelfs het dubbele opleveren.

laat ik het anders formuleren,

Met een waarde van 60.000 € wordt ze geveild in een veilingshuis en niet online zoals op e-bay

SiNiSTRaL
6 juli 2004, 23:41
nou uh...think again...


soms komen er complete monstertruck bedrijven langs incl bedrijfspanden, auto's en personeel voor x miljoen dollar op ebay :D

BartL
7 juli 2004, 00:05
Daar koop ik liever van:
3 PRS'en
2 Bogner stacks
2 Engl stacks
Een leuke auto

En dan zijn we weer door het geld heen :cool:

soup
7 juli 2004, 00:05
soms komen er complete monstertruck bedrijven langs incl bedrijfspanden, auto's en personeel voor x miljoen dollar op ebay :D

ja ik moet soms wat bedrijven verkopen he je snapt dat wel en ja ebay is het goedkoopste voor mij ( dus met kosten enz) 8-) :razz:





:-? :???: :roll:

Snaar'n Bennie
7 juli 2004, 00:32
Ongeloveloos! Wat een geld voor een stukkie hout met draden!!!!! Ik houd zowieso al niet van V's. En dan één voor dat bedrag!!!! Mischien in een ander leven... Dat de verkoper trouwens zo'n dure gitaar per post opstuurt!!!! Dan denk je dat je de trotste bezitter bent van een heuse antieke vliegende V, trek je de koffer los, is de hals of kop gebroken, door het onvoorzichtig handelen van degene die de gitaar vervoerd. Dan voel je je DUUR kloten!!! :razz:

Nee, voor mijn geen V. Stomme gitaren zijn dat trouwens! :razz:

ssj3goku
7 juli 2004, 01:02
Ongeloveloos! Wat een geld voor een stukkie hout met draden!!!!! Ik houd zowieso al niet van V's. En dan één voor dat bedrag!!!! Mischien in een ander leven... Dat de verkoper trouwens zo'n dure gitaar per post opstuurt!!!! Dan denk je dat je de trotste bezitter bent van een heuse antieke vliegende V, trek je de koffer los, is de hals of kop gebroken, door het onvoorzichtig handelen van degene die de gitaar vervoerd. Dan voel je je DUUR kloten!!! :razz:

Nee, voor mijn geen V. Stomme gitaren zijn dat trouwens! :razz:

V's zijn niet stom :-( De mensen die ze voor 60000 dollar verkopen wel :D Anders was ie van mij :D

Maar een LP uit die tijd kan 2x zoveel opleveren? Jezus zeg, wie betaalt nou zoveel geld voor een stuk hout met draden? Ik bedoel, ik vind gitaren vet en ik wil best wat geld uitgeven voor kwaliteit, maar dit is echt absurd!

gerrekat
7 juli 2004, 08:35
Voor een '58 is dat een schijntje!


Ik heb liever een soortgelijke gitaar van een andere fabrikant LOL, en hij zit eraan te komen nog 2 maanden! en hij was "iets" goedkoper, en waarcshijnlijk nog beter ook LOL!

MightyMike
7 juli 2004, 10:13
Het is natuurlijk ondenkbaar dat deze gitaar gebruikt zal worden als muziekinstrument. Als sommige rijke verzamelaars miljoenen neertellen voor een schilderij, is het toch niet zo vreemd dat er ook voor een originele V veel geld over de toonbank gaat? Verzamelaars geven nu eenmaal fortuinen uit aan dingen die volgens de doorsnee sterveling helemaal niet zo veel geld waard zijn, of dit nu over bidprentjes of over sportwagens gaat...


Ongeloveloos!

Mooi woord trouwens... :razz:

Negative K3 fan
7 juli 2004, 11:50
geweldige description ook...

RRRobin
7 juli 2004, 12:28
beetje erg veel geld niet"? :P

ssj3goku
7 juli 2004, 12:35
geweldige description ook...

+1

imlikeajungle
7 juli 2004, 12:44
volgens Guitar is een LP uit 59 in perfecte staat 100 % origineel tot 150.000 pond waard voor een verzamelaar... dat is 225.000 euro breed genomen :)
daarbij is die V een koopje :D

ssj3goku
7 juli 2004, 14:24
Voor een '58 is dat een schijntje!


Ik heb liever een soortgelijke gitaar van een andere fabrikant LOL, en hij zit eraan te komen nog 2 maanden! en hij was "iets" goedkoper, en waarcshijnlijk nog beter ook LOL!

Moeilijk te raden :wink:

Ik bouw toch liever zelf een V dan dat ik dit moet kopen... gitaren moet je bespelen, niet naar kijken. Als ik em koop dan speel ik erop, en aangezien dat niet kan bij deze V...

gerrekat
7 juli 2004, 14:48
Er zijn mensen die zoveel geld hebben dat ze zoiets als speelgoed beschouwen en er misschien toch op spelen.
wel vet maar afgezien van de waarde geef ik de voorkeur aan mijn huidige V....al zou ik ze natuurlijk zo ruilen HAHHAH met dat geld kan ik best wat!



Ik zou niet verbaasd zijn als ie nog hoger gaat dan 60K

ieme
7 juli 2004, 15:17
ook lekker duidelijke omschrijving enzo!

ssj3goku
7 juli 2004, 15:26
Er zijn mensen die zoveel geld hebben dat ze zoiets als speelgoed beschouwen en er misschien toch op spelen.
wel vet maar afgezien van de waarde geef ik de voorkeur aan mijn huidige V....al zou ik ze natuurlijk zo ruilen HAHHAH met dat geld kan ik best wat!



Ik zou niet verbaasd zijn als ie nog hoger gaat dan 60K

Ik zie anders niemand bieden :P Mij zou het juist verbazen als er iemand bood :P Sorry maar wie koopt dat ding nou? Als ie echt zoveel waard is, en je wil het kwijt dan maak je toch een fatsoenlijke omschrijving? Ik zou dit echt nooit kopen al had ik geld zat...

gerrekat
7 juli 2004, 15:58
Ik heb echte 1958's verkocht zien worden afhankel;ijk van de staat van $ 75.000 tot $ 125.000 ik ben geen superkenner maar als dit een echte is wordt er zeker op geboden!

maar mensen die zoveel geld voor zo'n gitaar overhebben weten veel beter dan ik of deze "echt" is....maar zelfs afgeragde exemplaren brengen megabedragen op!


Er zijn er maar een paar 100 van gemaakt toenmaals vandaar dat er zulke belachelijke bedragen voor betaald worden, je kan alleen maar raden hoeveel van die 200-400 er nu nog op deze wereld zijn! het si bijna 50 jaar geleden er zullen er veel gesneuveld zijn in de tussentijd....

zeker daar ze toen helemaal niet op waarde geschat werden...

The Mule
7 juli 2004, 20:26
Oude discussie, net als bij de '58-'60 Bursts (LP) een kwestie van vraag en aanbod. Als het echt is wat hij beweert dat het is, is het een realistische 'marktconforme' prijs. Ik vertrouw het alleen voor geen cent. Als je zoiets wilt verkopen, dan zorg je toch voor een mooi verhaal over de geschiedenis (provenance) van zo'n gitaar en een beter beschrijving zowiezo?

Firebird
8 juli 2004, 13:10
echt niet normaal....die prijzen
Ik heb ooit eens op de Gibson Les Paul (uit '58 of '59) van Gelling gespeeld, en volgens hem is die gitaar 100.000 euro waard. En dan slik je toch wel even...

RS-Rik
8 juli 2004, 18:04
Ik weet niets van dit soort dingen (ouwe gitaren en geld) maar ik zou voor deze zo een ton of 10 geven... zo prachtig issie! De levendige kleur van het hout.. de uitstraling.. het feit dat de bovenste strap button weg is.. helemaal prachtig!

Bonjour
8 juli 2004, 18:52
staat nu lange beschrijving bij, moest ik het geld hebben, ik zou niet lang twijfelen

Negative K3 fan
8 juli 2004, 18:57
Ik weet niets van dit soort dingen (ouwe gitaren en geld) maar ik zou voor deze zo een ton of 10 geven... zo prachtig issie! De levendige kleur van het hout.. de uitstraling.. het feit dat de bovenste strap button weg is.. helemaal prachtig!

je hebt die dingen al voor een paar honderd euro, epiphone korina V

en eht is een veilign met het openingsbod op 60000, LEER DAT TOCH EENS FUCKING N00BS 60.000 IS DUS NIET DE PRIJS

bert k
9 juli 2004, 14:30
.. het feit dat de bovenste strap button weg is..


Goed kijken!