PDA

View Full Version : Tips !!!



Marshallover
29 april 2002, 19:47
Wie heeft er nog goede tips, om je apparatuur, zoals versterkers, pedalen, processoren en gitaren langer mooi en goed te houden ?

FNaRK
29 april 2002, 23:55
uuuuuuuuh,
niet op spelen misschien ?

Robbert
30 april 2002, 00:03
Hehe, dat is wel een idee ja, haha.

First of all, ik heb geen ervaring met optredens of repetities, maar;

Zet nooit je bier, cola of water op je versterker,

Af en toe je pedaaltjes afstoffen kan geen kwaad. Hoe langer stof blijft zitten, hoe moeilijker het weg te halen is.

Toen ik mijn mooie gitaar een half jaar kocht, maakte ik hem na het spelen altijd schoon met een zachte handdoek. Wet vetvlekken, blijft mooi. Ik ben alleen sinds een paar weken die handdoek kwijt.

'k Zal eens kijken naast mijn bed, haha.

Meer tips?

Marshallover
30 april 2002, 06:42
Hoe rollen jullie je snoeren op?, en moet je altijd de snoeren uit je gitaar, versterker en pedalen halen nadat je hebt gespeeld?

pimmetje
30 april 2002, 08:02
Oprollen van snoeren doe ik door steeds de lengte te halveren (uiteinden bij elkaar te nemen), totdat het snoer net lang genoeg is om een LOSSE knoop in te leggen (1x door zichzelf heen).

Je snoeren uit je pedalen halen kan wel schelen als je met batterijen werkt. Sommige effecten blijven stroom gebruiken zolang er een snoer in zit. Als je actieve elementen in je gitaar hebt, geldt dit ook.

Bij een buizenbak kan 't ook handig zijn om het snoer eruit te halen als je 'm uitzet. Het is het beste voor zo'n apparaat om er helemaal geen signaal doorheen te douwen voordat de lampen zijn opgewarmd. Op deze manier voorkom je dat dit per ongeluk toch gebeurt (absoluut geen ramp, maar beter van niet).