PDA

View Full Version : Hellup!! Mijn buizen resoneren.......



eddewien
6 juli 2004, 18:24
Ik heb een Trace Elliot Trident waarvan de buizen resoneren. Als ik een clean geluid eruit gooi dan trillen volgens mij die metalen kapjes die de buis op zijn plaats houden (als ze daarvoor dienen)....... Dat getril wordt opgepakt door de versterker en dat wil je toch niet als je een gevoelig liedje ten gehoren wilt brengen.....
Wie weet hoe ik dit kan oplossen???????

Gr. Edwin

Negative K3 fan
6 juli 2004, 18:25
microfonische buizen?? vervangen

eddewien
6 juli 2004, 18:27
Nee, het zijn duidelijk die metalen dopjes die met veertjes om de buizen zitten. Zijn er ook andere systemen te verkrijgen??? ofzoietzz.....

Raffel
6 juli 2004, 18:59
hoor je dat als je de versterker hard genoeg zet dan? :-?

eddewien
6 juli 2004, 19:03
Ja, juist dan! Ik hoor het vooral als ik de lage E snaar aansla!!

AART
6 juli 2004, 20:03
kapjes vastmaken met lijm ofzo? :???:

LordRiffenstein
6 juli 2004, 21:51
Lijkt me sterk dat de trilling van die kapjes opgenomen wordt door je versterker. Zijn het de kapjes van je pre-amp of power amp buizen en zijn deze vastgemaakt met veren?

Swan
6 juli 2004, 22:01
stukje schuim er in

eddewien
6 juli 2004, 22:35
Of ze van me pre-amp zijn weet ik niet maar het zijn inderdaad die grote die vastzitten met veertjes!

Stukje schuim ertussen? wat voor schuim en verbrandt dat niet?

Enne.... kan ik die buizen trouwens gewoon met mijn handen aanraken?

eddewien
6 juli 2004, 22:35
Of ze van me pre-amp zijn weet ik niet maar het zijn inderdaad die grote die vastzitten met veertjes!

Stukje schuim ertussen? wat voor schuim en verbrandt dat niet?

Enne.... kan ik die buizen trouwens gewoon met mijn handen aanraken?

PeeVee
6 juli 2004, 23:10
stukje schuim er in
Ja goed idee, of misschien gewoon meteen van die aanmaakblokjes voor de barbeque, dan weet je zeker dat het een korte maar hevige brand wordt i.p.v. langzaam tergende slow amp burn-out death ;-)

(wel goeie stage act)

Antal
7 juli 2004, 01:24
Enne.... kan ik die buizen trouwens gewoon met mijn handen aanraken?

Als ze koud zijn wel. Als ze warm zijn alleen als je van verkoold vlees houdt :wink:

LordRiffenstein
7 juli 2004, 07:33
Als ik het goed begrijp hoor je het harder wanneer de versterker luider staat? Dan zijn het niet die kapjes, no way dat het gerinkel van die veren door je signaal opgenomen wordt!

eddewien
7 juli 2004, 08:01
Nou, echt wel! Als ik op die kapjes druk tijdens het spelen is het rammelgeluid weg!
Zijn er ook andere kapjes te verkrijgen? Of blijven die lampen gewoon zitten zonder kapjes?

Nocki
7 juli 2004, 08:41
Hoi om je even te helpen.

de buizen mag je aanraken. geen probleem. wel worden sommige buizen zo heet dat het vet van je vingers in de buis brand waardoor je een beetje zwarte plekjs kriojg op de buis. geen probleem maar neit zo mooi. even afvegen met een doekje dus. in principe zou dat trillen geen probleem mogen zijn. je amp zou dat geluid niet op mogen pikken. probeer eens je amp aan te zetten. redelijk hard. en met een potlod tegen de buis te tikken. als je het door je speaker heen hoort dan is je buis microfonisch, en aan vervbaging toe. (gaat niet altijd op maar in jouw geval mischien wel omdat je problemen hebt.) vreaag eens ergens of je mag proberen. een bevriende gitarist of een winkel ofzo. om andere buizen even te proberen of het dan weg is. de kleine buizen zijn je preamp buizen. de grotere ijn je poweramp buizen. dan weet je dat ook weer. ga niet zitten spelen met lijm en rubber of foam want dan brand je amp id af. en das geen fijn gezicht...ik weet niet precie wat er nu trilt. mischien wil je dat nog eens goed uitleggen

NOcki

eddewien
7 juli 2004, 17:54
Bedankt voor je serieuze reactie!!

Het is duidelijk het kapje dat op de buis zit dat bij bepaalde klanken, bijvoorbeeld een g op de e snaar, gaat trillen.
Het is niet zo dat je het heel hard hoort maar het stoort mij wel.

eddewien
7 juli 2004, 17:55
Bedankt voor je serieuze reactie!!

Het is duidelijk het kapje dat op de buis zit dat bij bepaalde klanken, bijvoorbeeld een g op de e snaar, gaat trillen.
Het is niet zo dat je het heel hard hoort maar het stoort mij wel.