PDA

View Full Version : Overdrive pedaaltje



The_RockeR13
6 juli 2004, 18:12
Ik zoek een overdrive pedaaltje om keihard te scheuren :razz:

De overdrive van mijn behringer ultraroc gx110 is namelijk niet om aan te horen. Ik heb zelf echt helemaal geen verstand van pedalen. Welk pedaaltje gaat mij helpen voor een vette scheur?

BartL
6 juli 2004, 18:16
Boss OD-2
Klaar :)

The_RockeR13
6 juli 2004, 18:32
:o :lol: 8-)

The_RockeR13
6 juli 2004, 18:32
en mag ik nog hier even vragen wat het verschil is tussen gain overdrive en distortion :P

BLOK182
6 juli 2004, 18:39
Serieus, die OD2 (turbo-overdrive right) is vet, die heb ik zelf ook een hele tijd gehad, erg bruikbaar, heb em verkocht aan iemand en die er is ook al een dik halfjaar zeer tevreden mee.

The_RockeR13
6 juli 2004, 18:44
oke thnx dudes, dit word hem dus 8-)

The_RockeR13
6 juli 2004, 18:45
hee ik zie dat er ook een OD-3 is, is die niet beter

BlackSun
6 juli 2004, 18:56
Nee.

Mitch
6 juli 2004, 19:29
Daar is niet iedereen het mee eens, Speeddemon vond de OD3 voor een Boss overdrive uitzonderlijk goed.

Gain=letterlijk versterking, in de volksmond: de mate van vervorming.
Overdrive=letterlijk: oversturing (van buizen), maar kan dus gesimuleerd (of gestimuleerd trouwens :D ) door een overdrive pedaaltje. Oversturing geeft vervorming.
Distortion is kunstmatige vervorming, scherper geluid, minder als een overstuurde versterker klinkend.


Maar wat bedoel je trouwens met 'een vette scheur' ? Wat voor sound zoek je ? Misschien zoek je wel een Metalzone i.p.v. een OD2 ????

The_RockeR13
6 juli 2004, 20:30
Ik weet nog niet welke sound, meschien moet ik eens al die boss overdrive pedaaltjes uitproberen en kijken welke ik het vetst vind :razz:

Rooligan
6 juli 2004, 21:43
Ik weet nog niet welke sound, meschien moet ik eens al die boss overdrive pedaaltjes uitproberen en kijken welke ik het vetst vind :razz:

http://www.bossus.com/interactive/vpb_load.html
www.bossarea.com

IndiepoprockJesse
6 juli 2004, 21:44