PDA

View Full Version : fuzzter finished!



birt
6 juli 2004, 17:27
mijn dualeffect is eindelijk klaar!

er zit in:
een fuzzface met extra gainknop en 5 inputcaps
een rangemaster met 9 inputcaps
een switch waarmee je kan kiezen door welk effect je signaal eerst gaat

pictures!
http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/fuzzter/ :D




nog 1 probleempje: de rangemaster ruist harder dan normaal is denk ik en als de boostknop laag staat is er ook een brom bij :-?

Mitch
6 juli 2004, 19:35
Hmmmmm.....omschakelbare boost, input caps switch: je hebt goed met Keith gepraat :D Leuk hoor !


Kleine internet-tip: bewerk met een programma je foto's iets zodat ze optisch iets kleiner en vooral meer gecomprimeerd zijn, dat scheelt je een hoop bandbreedte !


Succes met troubleshooten !

The Thumb
6 juli 2004, 19:43
en inclusief relic look!

er komt een dag dat ik ook mijn eigen effectpedaal bouw...


die dag ligt ver voor ons...

Negative K3 fan
6 juli 2004, 19:48
wow, lijpoe shit, echte boutique look, true PTP :)

ben je niet bang voor kortsluiting ofzo? ik kan het niet goed zien, maar het ziet er een beetje zo uit.

birt
6 juli 2004, 20:24
ja de reliclook komt vooral door het feit dat ik de bronsverf met een gasbrander heb bewerkt :D

ik heb goed opgelet dat ik geen kortsluitingen kreeg :)

de brom krijg ik er nog wel uit denk ik

de ruis lijkt me echter geen aardingsprobleem. kan dit komen door een TE oude weerstand?

birt
6 juli 2004, 20:26
en keith heeft me inderdaad goed geholpen :)
veel troubleshooting aangezien ik bij de fuzz zowat elke fout gemakt heb die je KAN maken (ik denk zelfs dat ik er meteen een paar nieuwe heb uitgevonden :D )

IndiepoprockJesse
6 juli 2004, 21:46
ziet er leuk uit, klinkt ie ook leuk?!

Jesse//

Jeroenvanhulsteijn
6 juli 2004, 23:38
van buiten zietie er tof uit! stoere bak...maar van binnen....beetje teringzooi eerlijk gezegd. nouja, das bij die matchless pedalen ook...zolang het maar werkt en mooi klinkt is bijna alles geoorloofd lijkt me.

bigtonemusicbrewery
7 juli 2004, 00:35
'bout damn time you finished that thing! :-D The "LoFi" paintjob is sweet. 9 input caps on the boost!?! That's practically a tone knob. What's next?

birt
7 juli 2004, 01:06
'bout damn time you finished that thing! :-D The "LoFi" paintjob is sweet. 9 input caps on the boost!?! That's practically a tone knob. What's next?

next is my 18 watt amp, i started making the ptp board earlier today :D


i there anyone who recognizes fester adams in that messed up portrait? :-?

Robbert
7 juli 2004, 01:21
http://www.jimbo.info/weblog/archives/fester.jpg

Sure we do! :D Fantastic!

birt
7 juli 2004, 09:57
hmm dat had een betere foto geweest om als voorbeeld te gebruiken :lol:

Gretsch6120
7 juli 2004, 11:43
Die ziet er echt supergaaf uit zeg!!!
Vind je het erg als ik die "relic look" ook ga gebruiken? :lol:
gewoon verfen en dan met de gasbrander eroverheen? tegek.
heb je de knoppen laten zitten toen je er met de brander overheen ging? ze zien er ook iets gesmolten uit..

birt
7 juli 2004, 22:02
neen maar de gaten waren wel al geboord, de knoppen zijn gewoon vintage :D

je moet er best lang aan werken met zo'n gasbrander, het gaat vrij traag.
de verf was trouwens al hard voor ik ze verbrand heb, ze smolt en gaf allerlei tekeningen, het is het best gelukt aan de achterkant waar de gaten voor de in en outpit en de 9v zijn.

sash
12 juli 2004, 13:54
WE WANTS MORE FUZZ!

birt
12 juli 2004, 15:30
ik krijg de ruis maar niet uit die rangemaster :-(
zou het een oude weerstand kunnen zijn die ruist? ik heb een carbonweerstand gebruikt (zo een heel oude donkerbruine), een blauwe waar geen kleuren op staan maar gewoon de waarde op gedrukt is en een roodbruine met verdikkingen aan de uiteindes

birt
12 juli 2004, 15:30
ik krijg de ruis maar niet uit die rangemaster :-(
zou het een oude weerstand kunnen zijn die ruist? ik heb een carbonweerstand gebruikt (zo een heel oude donkerbruine), een blauwe waar geen kleuren op staan maar gewoon de waarde op gedrukt is en een roodbruine met verdikkingen aan de uiteindes

Robbert
12 juli 2004, 16:00
Dat zou het kunnen zijn. Koolstof weerstanden ruizen van nature het meest, koolstof film minder, en metaalfilm het minst. Heb je ook nog draadgewonden weerstanden, maar de eigenschappen wat betreft ruizen weet ik daar niet van.

Probeer dus een een metaalfilm weerstand.

sash
12 juli 2004, 18:49
MO FUZZ!!! MO SILICON FUZZ!!! :D