PDA

View Full Version : Blokkies ampstory continued



BLOK182
6 juli 2004, 16:53
rock n roll

BLOK182
6 juli 2004, 16:54
Zo, het begint dan eindelijk wat te worden. Na een hoop getest erachter te zijn gekomen dat de Engl Powerball toch wel de fijnste amp was (vooral voor dat geld) kon ik nu toch gericht gaan werken. Alleen ik moest mijn MesaBoogie Nomad nog kwijt. Heb met Angel van dit forum (die met de LP Custom/PRS topics) een mooie deal kunnen sluiten, en ik heb mijn Nomad geruild voor zijn MesaBoogie Blue Angel, die ik voor clean/lichte overdrives ga gebruiken. VOor brute scheur is die Powerball nu iets te uitgebreid, clean haal ik nu uit die Blue Angel, vind dat toch lekkerder klinken (met wat reverb) dan die Powerball. Vandaar dat ik nu voor het broertje van de Powerball ga, de Fireball, gewoon lomp en bruut scheuren 8-) Straks ff Beyers bellen, of ze dat ding hebben staan. Me = happy :lol: Foto's komen nog wel, net als een uitgebreide beschrijving van beiden amps, heb die Blue Angel nu een uurtje staan, das iets te kort om te beoordelen :wink:

GuitarMaster
6 juli 2004, 17:10
Gefeliciteerd man! die blue angel is echt een hele vette amp!
Welke uitvoering heb je (welke/hoeveel speakers)?

BLOK182
6 juli 2004, 17:25
Tis de 1x12" widebody uitvoering, zwart met zwart frontpanel, zeegroen lampje en beige grillcloth, plaatje in mijn webshots!

Negative K3 fan
6 juli 2004, 18:33
echt lijpe shit, maar wat ik al over msn had gezegd, fireball is niet echt het broertje van de powerball maar meer een soort hot rodded marshall achtig idee kwa sound, scherper.

gerrekat
6 juli 2004, 19:31
de FIREBALL is precies hetzelfde design als het eerste en vierde kanaal van de POWERBALL....

Negative K3 fan
6 juli 2004, 19:47
imo klonk het toch behoorlijk anders, en als het toch hetzelfde design is, waarom hebben ze bij de fireball neit meteeen aparte gain knoppen per kanaal erop gezet...

BLOK182
6 juli 2004, 20:06
de FIREBALL is precies hetzelfde design als het eerste en vierde kanaal van de POWERBALL....
KIJK DAT MOET IK HEBBEN!!! Die Powerball vond ik meesterlijk op kanaal 3 en 4, alleen al dat extra geld voor die features die mijn Blue Angel nu eigenlijk beter en/of anders covert, tja, dan liever die Fireball. Beyers heeft een gloednieuwe staan in de doos, ook een gloednieuwe speakerkast, zaterdag eens ff naar Moffica karren,heb der zin in!!!! 8-)

gerrekat
6 juli 2004, 20:43
Laat ik het zo zeggen de FIREBALL was er eerder dan de POWERBALL (weet nog goed dat ik stond te kwijlen op dat ding en baalde dat hij geen twee high gain kanalen had LOL) dus in feite is de POWERBALL gebaseerd op de FIREBALL

BLOK182
6 juli 2004, 23:11
Hehe, kan niet beter dus :D Ikhou julllie op de hoogte! Damn, die Blue Angel is geil man haha, heerlijk bluesen met eensuper reverb erop 8-)

EmgMaster
7 juli 2004, 08:38
gaaf man!!!, dit vind ik echt de leukere setjes, 1 scheuramp en 1 clean/crunch amp. Simpel, maar zeker doeltreffend :razz:

Negative K3 fan
7 juli 2004, 12:00
Laat ik het zo zeggen de FIREBALL was er eerder dan de POWERBALL (weet nog goed dat ik stond te kwijlen op dat ding en baalde dat hij geen twee high gain kanalen had LOL) dus in feite is de POWERBALL gebaseerd op de FIREBALL

dat iets er eerder was hoeft niet meteeen te betekenen dat ze op elkaar gebasseerd zijn :-? of mis ik een stap?

Mitch
31 juli 2004, 15:53
Zeg, staat er nou een Blue Angel te koop in Venlo ? :razz:

BLOK182
31 juli 2004, 16:13
Zeg, staat er nou een Blue Angel te koop in Venlo ? :razz:
haha ja :D

skabouter
31 juli 2004, 19:32
en das nog niet het enige wat ie verkoopt :D
tis eigenlijk een 2e Nocki :razz:

xxlarsxx
31 juli 2004, 20:14
Laat ik het zo zeggen de FIREBALL was er eerder dan de POWERBALL (weet nog goed dat ik stond te kwijlen op dat ding en baalde dat hij geen twee high gain kanalen had LOL) dus in feite is de POWERBALL gebaseerd op de FIREBALL

dat iets er eerder was hoeft niet meteeen te betekenen dat ze op elkaar gebasseerd zijn :-? of mis ik een stap?

Ik weet niet of je een stap mist, maar als je d'r niks van af weet kun je misschien beter niet meteen je mening klaar hebben?? fireball is gewoon een simpelere versie van de powerball. Voor mensen die alleen et scheur kanaal gebruiken ideaal.

LordRiffenstein
31 juli 2004, 23:37
Ik weet niet of je een stap mist, maar als je d'r niks van af weet kun je misschien beter niet meteen je mening klaar hebben?? fireball is gewoon een simpelere versie van de powerball. Voor mensen die alleen et scheur kanaal gebruiken ideaal.

Nee dit klopt niet, de Fireball en de Powerball hebben weinig met elkaar te maken, behalve insane gain dan. De Fireball is eigenlijk een halve Blackmore met meer gain, dat heeft Horst Langer me ooit verteld.