PDA

View Full Version : Duncan Custom?? iemand ervaring??



Lacrymosa
6 juli 2004, 15:24
Iemand ervaring met de Duncan Custom??

Ik speel nu al geruime tijd met Evo en Tone zone, ben continu aan het swappen et het tweaken

maar ik mis nog iets

de tone zone heeft van de 2 wel mn voorkeur gekregen, maar hij mist nog wat hoog

wat meer felheid, niet echt schelheid, maar echt felheid, weet niet hoe ik et moet uitleggen.

iemand ideen?

CheerS!!

NeeraDJ
6 juli 2004, 17:02
De Duncan Custom kan beschreven worden als een psychotische PAF. Het heeft genoeg output om als hoge output element gerekend te worden, maar het is niet zo dat het echt heel veel output heeft. Het knappe van dit element is dat het in bijna elke gitaar het geluid uitbalanceerd, zo klinkt het niet bassig in een mahonie bodied gitaar, en zeker niet schel in een linden-elzen bodied gitaar. Het geluid is iets agressiever dan de Tone Zone, met een stuk meer hoog, iets minder mids, maar niet veel minder bas. De clean ups zijn redelijk, maar niet denderend, ik denk dat dit komt vanwege de keramische magneet.

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, even in de Custom te kijken, het lijkt me zelf de moeite waard

Mitch
6 juli 2004, 19:13
Ik vond de Custom eignelijk iets te bijterig voor het mooie, clean was erg harsh. Voor een passieve pickup is de output behoorlijk hoog en dat komt de algemene toon niet ten goede. Wil je 'm uitsluitend voor medium tot high gain gebruiken kan het een zeer goede keuze zijn. Leads zijn prima: fel, dynamisch en knappe sustain.

Negative K3 fan
6 juli 2004, 19:24
bosch had toen toch zon vergelijkend clipje gemaakt met tone zone, evo en custom.

SiNiSTRaL
6 juli 2004, 19:43
ik heb er 1 in mn shadow zitten, maar daar heb ik t gister al op msn met je over gehad ;)
met Seymour over de clean ben ik t wel eens...beetje agressief

Nevermore
6 juli 2004, 22:57
Heb een Custom besteld voor mijn ESP LTD 7 string, gitaar lag toch al bij de gitaarbouwer voor wat dingetjes. Sturen ze eerst een 6 snarige versie op.............................. nu blijkt dat ze van de 7 snarige geen voorraad hebben omdat die niet met karrevrachten besteld worden(logisch) wordt nou weer 2 weken wachten op mijn Custom 7, ach ja maakt niet uit komt wel goed. Ben wel benieuwd wat ie voor verbetering zal brengen t.a.v. de Duncan Designed die er nu in zit. :-D

Lacrymosa
6 juli 2004, 23:07
iemand enig idee waar ik em et goedkoopst kan krijgen???
(btw......student, dus geen credit card)

CheerS!!

Josdevos
6 juli 2004, 23:14
Bij thomann kan je ook per overschrijving betalen...

Swan
7 juli 2004, 00:07
Bij thomann kan je ook per overschrijving betalen...

WTF man een SD invader is daar 90 euro ipv 130 bij vox humana :o

EmgMaster
7 juli 2004, 08:18
ja idd, emg's en dimarzio's met zo, die kosten bij Musik Produktiv ook 120/130 euro, en bij Thomann ook iets van 90. :o Ik wist het wel

Mitch
7 juli 2004, 12:20
iemand enig idee waar ik em et goedkoopst kan krijgen???
(btw......student, dus geen credit card)

CheerS!!

Als je me vertelt wat er in NL voor betaald moet worden kan ik wel eens vergelijkend warenonderzoek gaan doe overseas. Wellicht kan ik dan als cc-bezitter wat voor je regelen ? Met mijn eigen onlangs aangeschafte SD's scheelde dat tussen de 40 en 65% !

Lacrymosa
7 juli 2004, 12:36
vox humana vraagt voor een zwarte TB-5 115 euro
Thomann.de : 81 euro
musicstorekoeln.de : 92

CheerS!!

Swan
7 juli 2004, 12:39
iemand ervaring met dat Thomann? goeie levering enzo? betrouwbaar?

Bins
7 juli 2004, 13:13
iemand enig idee waar ik em et goedkoopst kan krijgen???
(btw......student, dus geen credit card)

CheerS!!

Postbank studentencard ;)

(serieus, voor dingetjes bestellen, tickets, weetikket is een cc echt handig)

Mitch
7 juli 2004, 17:26
vox humana vraagt voor een zwarte TB-5 115 euro
Thomann.de : 81 euro
musicstorekoeln.de : 92

CheerS!!

Voor ik ga zoeken: een TB-5 ? Je zocht toch een Custom ? Of is dat de juiste code ??? En zoek je inderdaad een zwarte ?

Lacrymosa
7 juli 2004, 17:28
ja
de Duncan Custom (niet te verwarren met de Custom Custom) is de 5
en omdak een trembucker wil is et de TB-5

en ik wil idd een zwarte

CheerS!!

Iced Dragon
7 juli 2004, 17:49
de custom is niet de 5
hij klinkt tussen de custom en custom custom

The SH-14 Custom 5 pickup was developed by an eager group of contributors to our web user group who replaced the ceramic or Alnico 2 magnet in an SH-5 Custom or SH-11 Custom Custom with an Alnico 5. Tonally, the Custom 5 is a compromise between these two pickups. It offers the optimum balance of warmth, punch, power and clarity.
Compared to the SH-5 and SH-11, the tone is more vintage, with less distortion, but it’s still very strong and powerful. It’s fuller than an SH-5 with softer highs, more bass, and slightly less output. It’s got a great rhythm sound and a beautiful, deep singing lead tone. Clean sounds are rich and full with enhanced presence. Think of the Custom 5 as a higher output SH-1 ’59 with a deeper bottom end and expanded output.

NeeraDJ
7 juli 2004, 18:12
Pfff

SH/TB-5: Duncan Custom

Heeft een keramische magneet, mijn uitleg is al gegeven

SH/TB-11: Duncan Custom Custom

Klinkt warm, en heeft ietsjes minder output. Een pure vintage klank, met wat meer output dat in plaats van agressief erg smooth is. Een beetje Led Zeppelin.

SH/TB-14: Duncan Custom-5

Klinkt helemaal niet tussen de Custom en de Custom Custom :evil:., wat een onzin ja sorry hoor. De andere twee hebben sterk aanwezige mids, deze heeft teruggetrokken mids. Kan erg trebly worden in de verkeerde axe, heeft een nette vintage klank maar met meer output en iets feller dan de CC. Is wat gearticuleerder dan de anderen. Komt aan zijn naam door de Alnico 5 magneet.

De Customs zijn allemaal identiek, op telkens één ding na. De gebruikte magneet. Als je bijv. een CC hebt en je graag een Custom 5 wilt uitproberen, hoef je alleen maar de magneet te swappen. Best wel geinig :)

Mitch
7 juli 2004, 20:42
Custom heb ik in een Epi LP gehad, vond ik lekker fel maar iets te schel zoals gezegd.
Custom Custom Custom (heb je ook, is een aangepaste Custom Custom voor de Godin LGX nieuwe modellen) vond ik iets te zwak.
Custom Custom heb ik nooit geprobeerd.
Custom 5 heb ik in mijn De Gier en ben ik zeer tevreden over: inderdaad vintage maar wel crunchy. Neiging tot treble en lagere mids hoor ik er niet aan af trouwens, maar de mahonie zal daar ook aan meewerken. Klank iseerder rond met wat punch dan scherp met bite. Vaag he 8-)
Ik ga nu even rondneuzen voor zwarte TB14's !

Mitch
7 juli 2004, 21:00
Ik heb de type aanduiding-verwarring nog even gecontroleerd en bij Thomann kost de TB14 dus ook 92E.

Momenteel staat vanuit The States een nieuwe incl. verzenden op 79E. Nadeel is dat het via een winkel is en dat maakt de kans wat groter dat er belasting overheen komt, die pakketten worden vaker gecontroleerd.
Laten bezorgen op een Amerikaans adres van een kennis en diegene het pickup als klein pakketje laten verzenden voor $12 scheelt in totaal $8 en risico op tax is nihil, maar da's wel een ingewikkelde constructie :D

Kortom: nieuw bij Thomann kopen is zo gek niet.
Al blijven die pickups toch belachelijk duur tegenwoordig, niet normaal man.

Lacrymosa
7 juli 2004, 21:36
Laat et even duidelijk zijn

ik heb et echt over een TB-5, ik heb namelijk de soundclips zitten luisteren, en die van de SD-5 beviel me het beste

de trembucker versie hiervan is dus de TB-5

CheerS!!

Mitch
7 juli 2004, 22:57
O shit, ik heb die hele verhandeling over de type nummers verkeerd begrepen (= te snel gelezen). Ik zoek morgen nog 's. Al zal het prijsverschil globaal eender zijn.

Negative K3 fan
8 juli 2004, 11:56
Custom heb ik in een Epi LP gehad, vond ik lekker fel maar iets te schel zoals gezegd.
Custom Custom Custom (heb je ook, is een aangepaste Custom Custom voor de Godin LGX nieuwe modellen) vond ik iets te zwak.
Custom Custom heb ik nooit geprobeerd.
Custom 5 heb ik in mijn De Gier en ben ik zeer tevreden over: inderdaad vintage maar wel crunchy. Neiging tot treble en lagere mids hoor ik er niet aan af trouwens, maar de mahonie zal daar ook aan meewerken. Klank iseerder rond met wat punch dan scherp met bite. Vaag he 8-)
Ik ga nu even rondneuzen voor zwarte TB14's !

custom custom custom = custom 5 toch :S

Mitch
8 juli 2004, 13:26
Nee, zeker niet ! Is een licht aangepaste versie van de CC, vandaar: CCC. Wordt niet verkocht dus staat niet in de catalogus, maar wordt voor Godin gemaakt.