PDA

View Full Version : Flatcat Videoclip



iam
6 juli 2004, 15:14
http://users.pandora.be/tuig/flatcat

check de nieuwe videoclip van FLATCAT, belgische punkrock groep...

www.flatcatpunk.com

binnekort ook te zien op Pukkelpop Hasselt!!!!

http://users.skynet.be/fa280314/streetteam/img/banner1.gif (http://www.flatcatpunk.com/)

slayurrr
6 juli 2004, 16:09
[ZEUR MODE] 1 thread is genoeg he [/ZEUR MODE]

AART
6 juli 2004, 16:10
ik vind het een beetje een blink 182 kloontje, niet vernieuwend, en palm muten in het couplet en ga in het refrein is ook niet erg origineel.
ik vind het nummer verder ook niets 'eigens' hebben, gewoon standaard. goed gekozen akkoorden en een leuk ritme kunnen een nummer iets 'eigens'geven.

Fluffy
6 juli 2004, 16:34
damn nog een keer

vind het niks bijzonders

Flatcat
9 juli 2004, 13:05
Hey, het is niet onze bedoeling om origineel te zijn.

Blink 182 cloon? Dat we punkrock spelen ok, maar ik dacht dat muzikanten hier toch wel dieper konden kijken/kritiek geven dan op deze manier hoor.

Dat is als zeggen dat elke metalband op metallica lijkt.

Als je into een genre bent, dan kun je het best meer uitdiepen dan dat.

Anyway who cares right! Having the time of our lives. 8-)

crypticon
9 juli 2004, 15:08
waarom hebben mensen hiero de neiging meteen een hele discussie te gaan starten als hun inzending sommige mensen niet aanstaat,

je vraagt toch om een mening en die krijg je vervolgens, de kans is dan groot dat mensen het of heel cool vinde of juist kut
deal with it


ik vind t wel een geinig nummertje btw,
clipje is wel cool gemaakt

Flatcat
9 juli 2004, 15:33
Ben ik topicstarter, nee toch?

Ik speel inmiddels lang genoeg en weet wel dat ik niet hoef te reageren op kritiek. Hoe meer wij op de radio kwamen, hoe meer mensen ons ook haatten, maar gelukkig hebben we er ook veel fans bij.

Voor mezelf heb ik geen meningen nodig. We weten wat we bereiken en zijn daar best trots op, net zoals ik onze gebreken ken.

Enige waar ik me aan stoor is de veralgemening naar "die ene bekende band uit het genre", terwijl iedere beetje serieuze muziekliefhebber weet dat die veralgemeningen op niks lijken.

Ik ga bv. nooit zeggen dat "alle techno tzelfde" is. Let op, ik haat techno keihard, ik snap het niet, maar dat wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor mensen die het maken of dat ik niet besef dat het ook niet zo gemakkelijk te maken is.

In een band spelen is meer dan je muziek alleen, het is ook de manier waarop je met je fans omgaat, de manier van optreden, enz.

Dan sluit ik me maar weer aan bij de "bekende" bands die nooit iets op een forum posten, maar het wel lezen, es met hun ogen draaien en net zoals ik NU de van gaan laden om straks een waanzinnig leuk optreden te gaan doen.

crypticon
9 juli 2004, 17:08
ik denk dat je niet negatief moet reageren om vergelijkingen naar andere bands toe, het is nu eenmaal het genre wat je speelt en niet iedereen zit even diep in het genre dan een ander.
Ik vind dan het domste wat je kan doen is reageren op die meningen.

maar das mijn mening

basswasp
9 juli 2004, 19:33
Cliché tot 't bittere eind, voegt echt niks toe, maar dat wist je al :)
Toch zeg ik het nog even omdat ik liever iets vernieuwendere muziek hoor.

Verder wel leuke videoclip (ook wat cliché maar wat wil je...).


Over 't algemeen ben ik toch blij voor je dat je 't zover hebt geschopt met je band, want zover zijn wij niet :)

Flatcat
10 juli 2004, 13:00
@ crypticon: normaal doe ik dat nooit (al een tijdje niet meer, dat leer je wel), maar dacht dat het hier wel ff kon, niet dus :P

@ basswasp: correct, en ik wens het iedereen toe, vooral de 90% gitaristen die hier technisch beter zijn dan ikzelf!!

AART
10 juli 2004, 13:39
Hey, het is niet onze bedoeling om origineel te zijn.

Blink 182 cloon? Dat we punkrock spelen ok, maar ik dacht dat muzikanten hier toch wel dieper konden kijken/kritiek geven dan op deze manier hoor.

Dat is als zeggen dat elke metalband op metallica lijkt.

Als je into een genre bent, dan kun je het best meer uitdiepen dan dat.

Anyway who cares right! Having the time of our lives. 8-)

gast, ik ben zelf een ontzettende punkliefhebber(pennywise, bad religion, enz.)

maar dit lijkt gewoon op blink, zelfde manier van spelen enz.

nirvana
10 juli 2004, 14:08
dit vind ik nu zo een groepje dat gewoon clips en muziek maakt om aandacht te krijgen. Uit liefde voor de muziek zal het toch wel niet zijn? Mooi opgenomen enzo allemaal hoor, maar ik dacht zoals al een aantal keer is gezegd onorigineel. Clipje vind ik iet of wat kinderachtig, of is dat de doelgroep? Alles zit wel strak enzo, en nog een positief puntje vind ik het breakbeat breakje in het midden.

Flatcat
10 juli 2004, 14:41
Nee, het is helemaal niet uit liefde voor onze muziek dat we tien jaar punkrock spelen, daar heb je gelijk in.

Voor de rest: opinions and assholes hé, de één meer gefundeerd dan de andere, case closed voor mij, dank u.

Maar debiele opmerkingen als niet uit liefde voor muziek... "jaja", we doen het volledig voor het geld hoor.

Morgen spelen we in Haarlem op een skatecontest, met nog een hele hoop andere blink klonen, check it out. 8-)

crypticon
10 juli 2004, 19:02
'opinions and assholes''????


ik vind je arrogant

Wickeh
10 juli 2004, 19:10
No Offense maareee: De Belgische Di-Rect. En lijkt inderdaad ook erg op Blink 182. Clipje lijkt sterk op de stijl van Sum 41 - Fat Lip die tekeningen weggelaten. Als je tien jaar punkrock speelt weet je ook dat dit niet origineel is, en als je je stempel wil drukken je met iets originelers moet komen. Pluspuntje: jullie uitspraak is prima, de meeste mongolen die engels zikken komen niet verder dan "wan, toe, trie" en de intro is wel grappig.

Mithrandir
10 juli 2004, 19:31
Yep, het is standaard skate/punk-rock, waar we ook in Nederland heeeeel veeeeel bands van hebben en ze klinken allemaal ongeveer zoals dit.

Maar wat maakt dat uit, ik heb wel eens met zo'n soort band op een grote prijs voorronde gestaan en die gasten hebben altijd de grootste en meest enthousiaste fanbase. Dit soort bands zijn heel goed in staat een goeie sfeer neer te zetten waar ze optreden.

Daarbij is geforceerd origineel proberen te zijn vaak gedoemd te mislukken, je maakt de muziek die je leuk vindt en waar je goed in bent en als je daar mee een hoop mensen weet te bereiken is dat helemaal te gek.

Wickeh
10 juli 2004, 19:36
Yep, het is standaard skate/punk-rock, waar we ook in Nederland heeeeel veeeeel bands van hebben en ze klinken allemaal ongeveer zoals dit.

Maar wat maakt dat uit, ik heb wel eens met zo'n soort band op een grote prijs voorronde gestaan en die gasten hebben altijd de grootste en meest enthousiaste fanbase. Dit soort bands zijn heel goed in staat een goeie sfeer neer te zetten waar ze optreden.

Daarbij is geforceerd origineel proberen te zijn vaak gedoemd te mislukken, je maakt de muziek die je leuk vindt en waar je goed in bent en als je daar mee een hoop mensen weet te bereiken is dat helemaal te gek.

Hmmm dat is ook wel weer waar, goed punt, vooral dat laatste!

Flatcat
11 juli 2004, 13:04
Mithrandir, respect, dat is het perfect. Ik hoopte eigenlijk dat de replies op dit board meer in dat genre zouden zijn.

arrogant... echt niet, maar bewijs dàt maar eens.

gelukkig hoeft dat niet en voel ik niet de nood daartoe.

groetjes

AART
12 juli 2004, 21:10
Mithrandir, respect, dat is het perfect. Ik hoopte eigenlijk dat de replies op dit board meer in dat genre zouden zijn.

arrogant... echt niet, maar bewijs dàt maar eens.

gelukkig hoeft dat niet en voel ik niet de nood daartoe.

groetjes



je reageerd eigenlijk alleen maar op mensen die het (gedeeltelijk) met je eens zijn, of heel arrogant op mensen die het niet met je eens zijn, het lijkt gewoon op blink/poppunk, of je nou een groot publiek hebt of niet, britney speers heeft ook heel veel fans, maar zij maakt nog slechtere muziek. en nu niet aankomen zetten met dingen als "je kent het genre niet" want dat doe ik wel, ik speel ook veel punk.

jij vraagt hier mensen om hun mening maar vervolgens respecteer je die meningen niet als jij het er niet mee eens bent.

ik hoop dat je snel vernaderd en een redelijke discussie voert zonder arrogant te zijn en de mening van anderen te respecteren, ookal ben je het er niet mee eens. als je daar niet aan kan voldoen hoop ik je hier niet meer terug te zien, want aan dit soort types heeft het forum weinig.

iam
12 juli 2004, 21:21
hmhm dt fouten? hmhm

(los van dit topic)

AART
13 juli 2004, 17:01
hmhm dt fouten? hmhm

(los van dit topic)


Wattes? :-? :???:

green_day
15 juli 2004, 11:46
Ja op zich wel een leuk nummertje hoor, maar zoals vaker gezegd niet vernieuwend nee.

ohja btw, het komt wel eens voor dat mensen die hun muziek hier heel erg komen verdedigen alleen maar verder de grond in worden getrapt. zo lang jezelf trots bent op je muziek is het goed toch?

nirvana
15 juli 2004, 12:00
. zo lang jezelf trots bent op je muziek is het goed toch?

dat slaat op niet veel hé

als britney spears hier haar nummertje komt posten is het dus goed? (want ze is er trots op)

Mithrandir
15 juli 2004, 12:43
Je snapt het niet Nirvana, green day zegt dat het er vooral om draait dat je tevreden bent over je eigen muziek en dat het dan goed voor jou (als muzikant) is. Of anderen het goed of slecht vinden is toch smaak af hankelijk.

En AART moet niet zeiken....

AART
15 juli 2004, 23:00
Je snapt het niet Nirvana, green day zegt dat het er vooral om draait dat je tevreden bent over je eigen muziek en dat het dan goed voor jou (als muzikant) is. Of anderen het goed of slecht vinden is toch smaak af hankelijk.

En AART moet niet zeiken....


ok, ok. IK houd mijn kop verder wel :-(

crypticon
16 juli 2004, 00:18
aart, ik vind je n toffe peer

AART
16 juli 2004, 19:53
aart, ik vind je n toffe peer

dank u, dank u, maar dat wist ik allang :-D

sunday violence
17 juli 2004, 04:27
okee, ik vind het intro leuk en het clipje ook. Verder vind ik het nummer helemaal niks. Ik vind het lang niet catchy genoeg wat eigenlijk een must is voor deze muziekstijl. En ik vind de zang kut, veels te vlak. Verder mis ik een goede 2de stem en na een paar keer de tekst te hebben geluisterd, dat is ook niet echt best. sorry, maar al met al vind ik het niet zo veel aan. een beetje a la sugarcult maar dan een stuk minder. Wel vet trouwens dat jullie op pukkelpop staan! veel plezier daar dat zal waarschijnlijk wel helemaal te gek worden!

Flatcat
20 juli 2004, 19:06
ja, zal heel leuk worden hoop ik!

verder: staan er in dit deel van het forum ook clips van verschillende amps of moet ik daarvoor in het amp gedeelte zijn?





we've got no time practicing our licks cuz chicks are suckin' on our dicks :lol:

(ok flauw grapje, het 50cent gehalte zit al in mijn bloed :razz: )

DACU
2 augustus 2004, 21:38
Tis funmuziek, nie echt mijn ding, maar niks mis mee

Waarom eigenlijk zo pissig met de Blink-vergelijking ? Het ligt toch in dezelfde lijn ? Met welke groepen zou je dan wel willen vergeleken worden ?

ben79
2 augustus 2004, 21:57
yeah flatcat rules!!
ik vind het erg leuk, simpel en goed en wat moet dat meer zijn?
keep going flatcat, ik kom op Pukelpop zeker kijken..

Il_Falco
11 maart 2008, 09:47
dat hun muziek niet origineel is, is bullshit. het zijn toch andere akkoorden? sommige bluesgitaristen soleren wel over exact dezelfde akkoordenschema's, en dan gaan jullie klagen dat flatcat niet origineel is terwijl ze zelf hun schema's maken?

(Sorry als ik iemand beledigt heb, ik ken eigelijk de ballen van blues maar zo voelt het voor mij aan :) )

Voor mij is Nailpin mediageil, en niet flatcat :cooler:
(@flatcat: ... zolang je geen tv-programma gaat presenteren natuurlijk :cooler: )

Dus voor mij: Flatcat= onze belgische trots!

M Kactus
11 maart 2008, 10:36
Het valt me wel op dat de "negatieve" kritiek uit Nederlandse hoek komt en de steun uit de Belgische... Misschien heeft het ermee te maken dat we in België eigenlijk niet zo veel van die punkgroepen hebben (Nailpin/JanezDetd horen daar echt niet bij) en misschien in Nederland wel ?

Ik vind het wel leuk gedaan, ook die single in de Afrekening een tijdje geleden. Leuk. Het is niets wereldschokkends of erg vernieuwend, maar het zijn mensen die de muziek maken die zij willen maken en de liedjes schrijven die ze willen schrijven. Wat een gedoe toch weer :)
Congrats met Pukkelpop! Dat is een heeele verwezenlijking!

Il_Falco
11 maart 2008, 12:18
Het valt me wel op dat de "negatieve" kritiek uit Nederlandse hoek komt en de steun uit de Belgische... Misschien heeft het ermee te maken dat we in België eigenlijk niet zo veel van die punkgroepen hebben (Nailpin/JanezDetd horen daar echt niet bij) en misschien in Nederland wel ?


Het is inderdaad zo dat zulke groepen in België ver te zoeken zijn. welke heb je allemaal in Nederland?