PDA

View Full Version : Guytron en meer topic.. (ging over Soldano, bogner enz)



ieme
6 juli 2004, 13:54
Mag hier een slotje op? discussie kan gesloten worden!
Ik heb mn keuze gemaakt en wardeer jullie meningen van de afgelopen dagen!
Er zal binnenkort een review volgen van mijn nieuwe versterker!

BLOK182
6 juli 2004, 13:57
Veelzijdigheid: Diezel en Bogner
Puurheid: Guytron, Bogner en Diezel

Ik zou de Bogner gaan proberen, en daarna kiezen tussen de Bogner en de Diezel, maar dat is dus mijn mening he, daar ik nogal goeie clean, mooie crunch maar ook daverende scheur gebruik.

BLOK182
6 juli 2004, 13:57
Het "koopje" is hier in principe die Bogner, mocht dat voor je tellen, dat is nieuw de duurste amp :wink:

ieme
6 juli 2004, 14:05
ja.. t mooiste zou zijn de Guytron en de bogner samen natuurlijk....
Maar dat kan niet dus denk ik dat ik nog maar eens een nachtje rustig moet slapen... GRRR GAS IS EEN VREEMDE ZIEKTE!

Negative K3 fan
6 juli 2004, 14:53
probeer ze allemaal uit, of probeer een tijdelijke lening te versieren, koop ze allemaal, houd ze allemaal een week of maand en bepaal dan welke je wilt houden.

LordRiffenstein
6 juli 2004, 15:22
Tss tss tss

The Bogner is MIIIIIIIIIIIIIIIINE :evil:

wimmeltje
6 juli 2004, 15:24
Wat dacht je van de Diezel. 4 kanalen, midi schakelbaar. Super clean tot hi gain en alles daar tussen in. Master volume switches via midi. Alles wat je nodig hebt. en hele goede toon

Bogner heeft "maar" 3 kanalen. niet midi schakelbaar. en goede toon

Guytron. Leuke versterker. Niet midi schakelbaar. 2 kanalen en way overpriced voor een tweedehands.

SLO. 2 kanalen. Hi Gain en geen midi. Wel goede klank.

Ik denk dat het meer is wat zoek je welke toon. Als je veel "normale"gain speelt en "hi"gain zou ik toch de Diezel nemen. Als je meer voor een wat "vintage"sound wilt gaan zou ik eerder voor de Guytron gaan maar dan zou ik even wat doorsparen en een nieuwe kopen. Deze is wel erg duur namelijk. Bogner is kan je niks verkeerd over zeggen. Misschien dat ie alleen geen midi heeft. Maar alleen de diezel heeft midi en dat is misschien wel makkelijk icm je bigfout.

De amps die je opschrijft kan je niet zeggen dat de ene beter is dan de andere. Het zijn allemaal super versterkers alleen ze zijn anders kwa toon. Laat je oren dus het werk doen en kijk wat je allemaal nodig hebt om het een beetje leuk te laten werken met setup die je nu al hebt..

LordRiffenstein
6 juli 2004, 15:24
Het "koopje" is hier in principe die Bogner, mocht dat voor je tellen, dat is nieuw de duurste amp :wink:

Heb je al eens gekeken wat een SLO-100 kost??? :o

jw009
6 juli 2004, 15:46
ik dacht dat die Diezel 2e hands wel meer op zou brengen, valt me nog aardig mee die prijs. Bij een diezel denk ik gelijk aan onbetaalbaar, maar dit komt aardig in de richting van redelijk betaalbaar (voor mij dan). Goede zaak dus!

charlie45
6 juli 2004, 16:08
ga voor de SLO, dan kom je ook aan spelen toe.

bij de andere ben je vooral knopjes aan het draaien.

BLOK182
6 juli 2004, 16:11
Het "koopje" is hier in principe die Bogner, mocht dat voor je tellen, dat is nieuw de duurste amp :wink:

Heb je al eens gekeken wat een SLO-100 kost??? :o
Ja, 3000 voor de SLO100 tegen 35-3600 voor de XTC..... :)

LordRiffenstein
6 juli 2004, 16:32
Ja, 3000 voor de SLO100 tegen 35-3600 voor de XTC..... :)

Waar koop je een nieuwe SLO voor 3000? Ik was er van overtuigd dat die richting 4000 ging. :o

Michael AE
6 juli 2004, 16:33
Als je die XTC voor 1900 euro niet koopt, dan wil ik hem wel. :D

Shit, da's goedkoop man. Bovendien ontbreekt hij nog in mijn Bogner collectie.

LordRiffenstein
6 juli 2004, 16:40
Als je die XTC voor 1900 euro niet koopt, dan wil ik hem wel. :D

Shit, da's goedkoop man. Bovendien ontbreekt hij nog in mijn Bogner collectie.

HEY :evil:

BLOK182
6 juli 2004, 16:43
Ja, 3000 voor de SLO100 tegen 35-3600 voor de XTC..... :)

Waar koop je een nieuwe SLO voor 3000? Ik was er van overtuigd dat die richting 4000 ging. :o
www.proguitar.de SLO standard voor 2390!!!!!!!!!!! Verder heeft v/d/ Haar er eentje met Warren Haynes mod voor 3100 zoiets.

Michael AE
6 juli 2004, 16:44
Hahaha, ik dacht dat jij alleen Engl's wilde?

LordRiffenstein
6 juli 2004, 16:46
www.proguitar.de SLO standard voor 2390!!!!!!!!!!! Verder heeft v/d/ Haar er eentje met Warren Haynes mod voor 3100 zoiets.

Die van Pro Guitar is 2de hands (pre owned) :razz:
Mmm 3150 voor die bij VD Haar, heel goeie prijs.

Moet je een keertje kijken op http://www.e--team.de

LordRiffenstein
6 juli 2004, 16:47
Hahaha, ik dacht dat jij alleen Engl's wilde?

Waar heb ik dat gezegd??? Heb ooit nog wel wat andere dingen gehad. Ik wil ook nog altijd een Guytron en die SLO is ook vet.

ieme
6 juli 2004, 16:58
Ik heb de Bogner voor 99%zeker gekocht!!!!

LordRiffenstein
6 juli 2004, 17:00
Ik heb de Bogner voor 99%zeker gekocht!!!!

Net zoals je de Guytron gekocht hebt? :razz:

ieme
6 juli 2004, 17:02
Ik heb de Bogner voor 99%zeker gekocht!!!!

Net zoals je de Guytron gekocht hebt? :razz:

Nee, die zou ik gaan TESTEN en had ik een OPTIE op genomen.. misschien later nog eens want 2300 was ook teveel voor een 2dehands gt100

Michael AE
6 juli 2004, 17:51
Hahaha, ik dacht dat jij alleen Engl's wilde?

Waar heb ik dat gezegd??? Heb ooit nog wel wat andere dingen gehad. Ik wil ook nog altijd een Guytron en die SLO is ook vet.

Ik meen ooit eens zoiets op HRI te hebben gelezen. Weet ik veel, het was maar een geintje. :D

Alain
6 juli 2004, 18:06
Hij wil gewoon alle goede versterkers :D

ieme
6 juli 2004, 22:58
:)

morris
7 juli 2004, 00:51
Fuck that shit man....
Voor die prijs neem je toch zeker de XTC. De SLO heeft nogal wat mods nodig. Anders neem ik hem wel (als Yoeri hem niet wil tenminste ;-)
Engl SE al eens overwogen?

Bytheway! Als je echt een keer wil flippen moet je eens een Naylor SD60 in een 4x12 pleuren...... Dat zet je weer eens met twee voetjes op de aarde.....

LordRiffenstein
7 juli 2004, 07:31
Fuck that shit man....
Voor die prijs neem je toch zeker de XTC. De SLO heeft nogal wat mods nodig. Anders neem ik hem wel (als Yoeri hem niet wil tenminste ;-)
Engl SE al eens overwogen?

Bytheway! Als je echt een keer wil flippen moet je eens een Naylor SD60 in een 4x12 pleuren...... Dat zet je weer eens met twee voetjes op de aarde.....

Loop je nu nog altijd te GASsen voor die Naylor :o OUCH

Tja die XTC interesseert me wel maar een Nederlandse Limburger heeft me al eens 'beschuldigd' van het hebben van een luxe-probleem met mijn 2 Engls dus..... :razz: :-D

wimmeltje
7 juli 2004, 08:27
Fuck that shit man....
Voor die prijs neem je toch zeker de XTC. De SLO heeft nogal wat mods nodig. Anders neem ik hem wel (als Yoeri hem niet wil tenminste ;-)
Engl SE al eens overwogen?

Bytheway! Als je echt een keer wil flippen moet je eens een Naylor SD60 in een 4x12 pleuren...... Dat zet je weer eens met twee voetjes op de aarde.....

Loop je nu nog altijd te GASsen voor die Naylor :o OUCH

Tja die XTC interesseert me wel maar een Nederlandse Limburger heeft me al eens 'beschuldigd' van het hebben van een luxe-probleem met mijn 2 Engls dus..... :razz: :-D

Iedereen heeft wel eens een luxe probleem. Ik heb er nog wel eens last van op zaterdagavond in de kroeg, anyway. Naylor is ook erg leuk. Heb er laatst eentje gehoord een naylor van een duitse jongen weet alleen niet wat voor eentje dat was maar de klank was echt :o

wimmeltje
7 juli 2004, 08:39
Hey Ieme,

Heb je nu die Bogner XTC al gekocht? Anders ga ik hem ff bellen om te kopen... Waarom koop je er niet gewoon een guytron bij met een 4x12. Set je de XTC op een 4x12 en die guytron op een 4x12 (zelfde 4x12 dan wel) en daartussen je FX rekje op een kist voor een topje. Beetje zoals Leendert dat doet bij anouk. Paar Haar gitaartjes en je bent het mannetje. Owhja, moet je nog wel ff je G-Major vervangen door een G-Force....

Maar ben erg benieuwd wat je van die XTC vind icm met je bigfoot en G-Major. Weet je trouwens al hoe je het gaat schakelen?? Ben erg benieuwd..

LordRiffenstein
7 juli 2004, 08:48
Hey Ieme,

Heb je nu die Bogner XTC al gekocht? Anders ga ik hem ff bellen om te kopen... Waarom koop je er niet gewoon een guytron bij met een 4x12. Set je de XTC op een 4x12 en die guytron op een 4x12 (zelfde 4x12 dan wel) en daartussen je FX rekje op een kist voor een topje. Beetje zoals Leendert dat doet bij anouk. Paar Haar gitaartjes en je bent het mannetje. Owhja, moet je nog wel ff je G-Major vervangen door een G-Force....

Maar ben erg benieuwd wat je van die XTC vind icm met je bigfoot en G-Major. Weet je trouwens al hoe je het gaat schakelen?? Ben erg benieuwd..

Lekker toch zo sarcasme :-D

Oh ja, beetje vervelend natuurlijk dat de XTC niet met midi kan geschakeld worden zonder wat extra spullen te kopen :-?

wimmeltje
7 juli 2004, 09:03
Hey Ieme,

Heb je nu die Bogner XTC al gekocht? Anders ga ik hem ff bellen om te kopen... Waarom koop je er niet gewoon een guytron bij met een 4x12. Set je de XTC op een 4x12 en die guytron op een 4x12 (zelfde 4x12 dan wel) en daartussen je FX rekje op een kist voor een topje. Beetje zoals Leendert dat doet bij anouk. Paar Haar gitaartjes en je bent het mannetje. Owhja, moet je nog wel ff je G-Major vervangen door een G-Force....

Maar ben erg benieuwd wat je van die XTC vind icm met je bigfoot en G-Major. Weet je trouwens al hoe je het gaat schakelen?? Ben erg benieuwd..

Lekker toch zo sarcasme :-D

Oh ja, beetje vervelend natuurlijk dat de XTC niet met midi kan geschakeld worden zonder wat extra spullen te kopen :-?

Axess verkoop switchers voor de xtc te schakelen. Maar misschien dat ieme een ander idee had om te switchen. Ik zou het met een Axess switcher doen, maarja wie ben ik...

LordRiffenstein
7 juli 2004, 09:54
Axess verkoop switchers voor de xtc te schakelen. Maar misschien dat ieme een ander idee had om te switchen. Ik zou het met een Axess switcher doen, maarja wie ben ik...

Dat weet ik wel maar kost je toch nog eens $190+shipping en taksen. Spijtig dat een fabricant als Bogner dat zelf niet voorziet op zijn versterkers.

skabouter
7 juli 2004, 11:31
moet de XTC via jack geschakelt worden ?
ik heb nog een MS-4 midiswichter in de aanbieding, ieme. 4 relais

LordRiffenstein
7 juli 2004, 11:34
moet de XTC via jack geschakelt worden ?
ik heb nog een MS-4 midiswichter in de aanbieding, ieme. 4 relais

Nope

skabouter
7 juli 2004, 11:40
ah, das echt rottig dan. moet je zeker zo`n interface laten maken ?
vrij duur, en jammer van de mod...........

hoe werkt dat met andere amps, die bijv via 5 of 9-pins snoeren gaan ?
(peavey, koch enzo). kan je die zo laten modden dat ze via midi te schakelen zijn ? of met een switcher via jack ofzo

Negative K3 fan
7 juli 2004, 11:58
Bytheway! Als je echt een keer wil flippen moet je eens een Naylor SD60 in een 4x12 pleuren...... Dat zet je weer eens met twee voetjes op de aarde.....

of zon divided by 13 geval...

Baco
7 juli 2004, 12:26
moet de XTC via jack geschakelt worden ?
ik heb nog een MS-4 midiswichter in de aanbieding, ieme. 4 relais

Nope

Dan is de Engl SE toch wat interessanter, kan gewoon met een standaard MIDI pedaal gestuurd worden. Inderdaad jammer dat Bogner dat niet voorziet. Framus heeft dat standaard trouwens ook on-board. Zou zowiezo wel standaard mogen voor een amp die wat kost vind ik...

ieme
7 juli 2004, 12:47
Ik ga zaterdag de Bogner testen en waarschijnlijk ook meteen kopen, skabouter komt vanmiddag mijn Framus halen...

Hoe ik alles ga schakelen, tsja ff rustig over nadenken... :wink:

skabouter
7 juli 2004, 13:00
mja, ik ga zijn dragon eens testen, en als het bevalt neem ik hem :)
idd geweldig dat zo`n amp al midi onboard heeft :)

wimmeltje
7 juli 2004, 13:49
mja, ik ga zijn dragon eens testen, en als het bevalt neem ik hem :)
idd geweldig dat zo`n amp al midi onboard heeft :)

Diezel heeft ook midi onboard. Axess maakt voor koch ook switchers. Ze hebben daar verschillende switchers voor amps met 5 of 9 of whatever andere connecties.

Alain
7 juli 2004, 14:05
moet de XTC via jack geschakelt worden ?
ik heb nog een MS-4 midiswichter in de aanbieding, ieme. 4 relais

Nope
Bedoel je nu dat je die XTC niet via een MS-4 kan switchen?

LordRiffenstein
7 juli 2004, 14:07
moet de XTC via jack geschakelt worden ?
ik heb nog een MS-4 midiswichter in de aanbieding, ieme. 4 relais

Nope
Bedoel je nu dat je die XTC niet via een MS-4 kan switchen?

Ja dat bedoel ik, als ik me goed herinner heeft de XTC geen jack-aansluitingen om te switchen. Daarom krijg je er ook een footswitch bij maar eentje met een speciale aansluiting.

Alain
7 juli 2004, 14:09
flauw van die mannen. :-(

skabouter
7 juli 2004, 14:18
vind ik eigenlijk ook ja. er zijn (zeker in die prijsklasse) wel aardig wat midi-users. zorg dan wel dat zulke dure hi-end amps een beetje versatile zijn, ook voor midi-users.

ieme
7 juli 2004, 15:04
What is the MEDUSA Cable? It's our standard footswitch cable that terminates with seven quarter-inch plugs that allow you to plug into a midi switching system. This allows you complete control on all your footswitch functions. The ECSTASY and the Medusa are not midi, the Medusa Cable allows you to interface with this type of set-up. A midi switching set-up allows you to control many functions all at the same instant... for example: change channels, change effects all with one button. See your dealer for more info on these midi systems.

Michael AE
7 juli 2004, 16:35
Als die XTC nog niet weg is, kan iemand mij dan vertellen waar hij te koop staat? Ik heb zeker wel interesse, ik zoek al een tijdje een XTC.

ieme
7 juli 2004, 16:51
Als die XTC nog niet weg is, kan iemand mij dan vertellen waar hij te koop staat? Ik heb zeker wel interesse, ik zoek al een tijdje een XTC.
Ik heb de deal al rond, ik haal hem zaterdag op

Michael AE
7 juli 2004, 16:57
Shit, jammer. (Voor mij dan :D )

Veel succes, je gaat hem zeker te gek vinden! 1 van de beste amps die ik gehoord heb.

ieme
7 juli 2004, 17:14
Shit, jammer. (Voor mij dan :D )

Veel succes, je gaat hem zeker te gek vinden! 1 van de beste amps die ik gehoord heb.
mocht ik hem niet zo super vinden dan ben jij de eerste die het hoort!

Michael AE
7 juli 2004, 17:17
Shit, jammer. (Voor mij dan :D )

Veel succes, je gaat hem zeker te gek vinden! 1 van de beste amps die ik gehoord heb.
mocht ik hem niet zo super vinden dan ben jij de eerste die het hoort!

Tof! Ik hoop dat je hem slecht vindt! Hahaha! :D

kokeleko
7 juli 2004, 17:48
Shit, jammer. (Voor mij dan :D )

Veel succes, je gaat hem zeker te gek vinden! 1 van de beste amps die ik gehoord heb.
mocht ik hem niet zo super vinden dan ben jij de eerste die het hoort!

Gezien de zeer hoge snelheid waarmee jij van amp wisselt, denk ik dat het niet al te lang duurt :D

ieme
7 juli 2004, 22:14
Ik denk dat ik deze zelfs beter niet kan nemen, ik heb zojuist met de eigenaar contact gehad.. hij kon me niet vertellen om welk type het gaat, staat niets achterop (geen serienummer!!)
Daarbij komt nogeens dat het (JA HET KON OOK NIET WAAR ZIJN VOOR 1900 EURO) hij uit de usa komt dus er een 110 volt trafo op zit... zit wel een transformator bij voor 220 volt maar stel dat er ooit wat mee komt moet ik em eerst naar amerika sturen (GEEN GARANTIE) voor reparatie!

Michael je kan de eigenaar mailen op eddyjonker@hotmail.com

Groet,
Ieme

Michael AE
7 juli 2004, 22:57
Shit, ik zit er sterk over te denken hem te kopen. Bedankt, Ieme.

btw. Ik hou wel van een beetje risico! :D

ieme
7 juli 2004, 22:59
Shit, ik zit er sterk over te denken hem te kopen. Bedankt, Ieme.

btw. Ik hou wel van een beetje risico! :D
Moet je doen, die deal rammelt aan alle kanten, is een vage verkoper die geinteresseerden niet netjes te woord staat!

LordRiffenstein
7 juli 2004, 23:00
Shit, ik zit er sterk over te denken hem te kopen. Bedankt, Ieme.

btw. Ik hou wel van een beetje risico! :D

Ik zou in elk geval eerst ff mailen met Bogner over dit geval en vragen of je een andere transfo kan krijgen en hoe het zit ivm eventuele herstellingen.

Ik had ook interesse en na enkele mailtjes had ik een naar gevoel en dat was VOOR Ieme me vertelde van de 110v. Buyer beware!

LordRiffenstein
7 juli 2004, 23:01
Ik denk dat ik deze zelfs beter niet kan nemen, ik heb zojuist met de eigenaar contact gehad.. hij kon me niet vertellen om welk type het gaat, staat niets achterop (geen serienummer!!)

ELKE Bogner heeft een serienummer, alleen het is geen nummer maar een symbolen combinatie :-D Een beetje kenner weet dit en zeker iemand die er eentje heeft.

ieme
7 juli 2004, 23:01
je moet erik vd haar ff vragen of hij een vervangende trafo voor je kan regelen!

Michael AE
7 juli 2004, 23:04
Mwah, kijken kan geen kwaad, toch? Ik laat me niet snel belazeren, hoor, maar zo'n deal is de moeite van het informeren waard. Als het niets is, dan is dat jammer. Als ik jou was, zou ik iig gaan kijken, mits je geen interesse hebt in knutselen en rotzooien. ALs je gewoon een goede amp wil, kun je beter vd haar even bellen en een afspraak maken bij hem langs te gaan. :wink:

Michael AE
7 juli 2004, 23:07
Oeps, beetje late reactie. :oops:

ieme
7 juli 2004, 23:09
ik durf het niet aan voor bijna 2000 euro! zat er net met yoeri over te praten:


Lord riff:

Hij weet niet wat hij zich op de hals haalt, er is in de US nog zoŽn XTC die regelmatig op Ebay komt.
Die is stuk en niemand kan hem repareren en Bogner wil hem niet repareren want het was een schade geval en die amp had eigenlijk vernietigd moeten worden...



Met deze amp kun je ook niet bij bogner aankomen dus! want geen serienummer en niets staat er op...

Michael AE
7 juli 2004, 23:20
Eigenlijk heb je volkomen gelijk, natuurlijk. Het lijkt ook te mooi om waar te zijn. Ben je door de verkoper uitgenodigd om bij hem thuis naar dat ding te komen kijken? Een maat van mij is versterkerbouwer, die kan meteen zien wat er mis is. Ik heb al eens eerder zo'n deal gehad met een MarkIIC+ die het nu uitstekend doet, met uitsluitend orginele onderdelen voor een redelijke prijs. Helaas ging het daarbij niet om zo'n cruciaal onderdeel als de eindtrafo, alhoewel die voor een MKIIC+ super zeldzaam zijn en voor een XTC niet.

LordRiffenstein
7 juli 2004, 23:23
alhoewel die voor een MKIIC+ super zeldzaam zijn en voor een XTC niet.

Ik zou er niet te zeker van zijn dat de trafo van die XTC niet zeldzaam is. Zoals bij de meeste boutique bouwers wordt deze speciaal naar hun specificaties gemaakt. Maar misschien via Bogner zelf of VD Haar kan je er alsnog eentje krijgen maar dat gaat niet gratis zijn en dan loopt je prijs alweer een stuk op.

Michael AE
7 juli 2004, 23:29
Ja, dat is zo. Mijn grootste zorg is echter niet alleen de trafo, maar de rest van de amp. Ik weet hoe veel het kost om hem bij mijn maat te laten reviseren, als dat al mogelijk is. Toch ga ik even kijken, want als het echt troep is, kun je dat beter uitvinden zodat je anderen kunt informeren over een oplichter!

(Nu maar hopen dat het niet een vaste gitaarnet bezoeker betreft! Hahaha!)

LordRiffenstein
7 juli 2004, 23:42
(Nu maar hopen dat het niet een vaste gitaarnet bezoeker betreft! Hahaha!)

So what, een oplichter is een oplichter. :evil:

Michael AE
7 juli 2004, 23:45
Inderdaad!

KILL! KILL! KILL! :evil: :D

Baco
8 juli 2004, 07:53
Wat jammer voor je Ieme, een beetje een triestig verhaal, niet :cry:
Hopelijk vind je snel een alternatief!

ieme
8 juli 2004, 09:00
Ja en t kloterige is op dit moment ff dat ik zonder amp zit! hahaha

kokeleko
8 juli 2004, 09:08
Ja en t kloterige is op dit moment ff dat ik zonder amp zit! hahaha

Lekker rustig zo :D

LordRiffenstein
8 juli 2004, 09:30
Ja en t kloterige is op dit moment ff dat ik zonder amp zit! hahaha

Kan je eens leren hoe je big foot/mac 1 werkt :razz:

wimmeltje
8 juli 2004, 09:53
Hey Ieme,

Zijn die Diezel, Guytron of soldano geen optie??

kokeleko
8 juli 2004, 10:11
Wie heeft er een Diezel te koop dan?? :razz:

LordRiffenstein
8 juli 2004, 10:45
Wie heeft er een Diezel te koop dan?? :razz:

Moet je ons iets vertellen? VH4 gekocht? :o

kokeleko
8 juli 2004, 10:49
Wie heeft er een Diezel te koop dan?? :razz:

Moet je ons iets vertellen? VH4 gekocht? :o

Nee hoor............ :???:

Baco
8 juli 2004, 11:24
Een maat van mij verkoopt zijn Engl SE voor 2500 euro. Sorry guys, kan mss als SPAM overkomen, maar ik probeer hier wat te helpen, ok? :roll:

Negative K3 fan
8 juli 2004, 11:39
Lord riff:

Hij weet niet wat hij zich op de hals haalt, er is in de US nog zoŽn XTC die regelmatig op Ebay komt.
Die is stuk en niemand kan hem repareren en Bogner wil hem niet repareren want het was een schade geval en die amp had eigenlijk vernietigd moeten worden...



Met deze amp kun je ook niet bij bogner aankomen dus! want geen serienummer en niets staat er op...

volgens mij was dat een uberschall die onrepareerbaar over ebay ging, tenminste daar heb ik van gehoord, misschien dat er ook een XTC zo rondgaat.

wimmeltje
8 juli 2004, 11:45
Wie heeft er een Diezel te koop dan?? :razz:

volgens mij niemand meer. Die Diezel is al verkocht.

LordRiffenstein
8 juli 2004, 11:47
Een maat van mij verkoopt zijn Engl SE voor 2500 euro. Sorry guys, kan mss als SPAM overkomen, maar ik probeer hier wat te helpen, ok? :roll:

DAMN tempting!!!!

Baco
8 juli 2004, 11:48
Inderdaad :D Als ik er nog gene had dan was ie direct verkocht. 2 is een beetje te veel van het goede. Hmm, maar wel ultraveelzijdig :-D

kokeleko
8 juli 2004, 12:44
Wie heeft er een Diezel te koop dan?? :razz:

volgens mij niemand meer. Die Diezel is al verkocht.

Mooi man, was je je VHT set ook al kwijt dan???

ieme
8 juli 2004, 12:59
ik ga dit weekend waarschijnlijk een Guytron GT-100 testen!

ieme
8 juli 2004, 13:04
dus de tussenstand:

Guytron van wouter bloemen voor 2500
Te duur... maar eens overleggen met hem...

de oude Diezel van Yoeri te koop voor 1850
verkocht.. jammer!

Bogner Ectacy te koop voor 1900
is vanalles mis mee... was ook te mooi om waar te zijn!

En er staat ook nog een Soldano SLO 100 te koop voor 2300
Tsja... eens testen... denk te modern...

Skabouter heeft mijn amp gekocht... arjen heel veel plezier ermee!!!

wimmeltje
8 juli 2004, 13:27
Wie heeft er een Diezel te koop dan?? :razz:

volgens mij niemand meer. Die Diezel is al verkocht.

Mooi man, was je je VHT set ook al kwijt dan???

Gelukkig wel, Heb nu alleen nog mijn RSB-18 maar die ligt bij paul lenders om te verkopen. LesPaul57 zou eerst die diezel kopen maar vond hem toch teveel van het goede (heeft nog contact gehad met lordriff). Was geloof ik achter die guytron aan nu, maar een jongen in den Haag is nu blij met die VH4. En ik ook :lol:

BLOK182
8 juli 2004, 13:29
Mooi, heb je nu geld voor een wolfgang :-D

ieme
8 juli 2004, 13:35
[quote=wimmeltje][quote=kokeleko]

Was geloof ik achter die guytron aan nu

Nee die was voor mij!

LordRiffenstein
8 juli 2004, 13:37
volgens mij was dat een uberschall die onrepareerbaar over ebay ging, tenminste daar heb ik van gehoord, misschien dat er ook een XTC zo rondgaat.

Jup, het was inderdaad een Uber!

kokeleko
8 juli 2004, 13:37
[quote=wimmeltje][quote=kokeleko]

Was geloof ik achter die guytron aan nu

Nee die was voor mij!

Ikke niet snappe watte bedoele :-?

ieme
8 juli 2004, 13:41
[quote=wimmeltje][quote=kokeleko]

LES PAUL 57 Was geloof ik achter die guytron aan nu

Nee die was voor mij!

Ikke niet snappe watte bedoele :-?

Ging over les paul 57...

ieme
8 juli 2004, 13:42
dat hij ook achter die guytron van Wouter aanzit...

kokeleko
8 juli 2004, 13:43
Ja,ja lekker duidelijk, hehehehe :D

wimmeltje
8 juli 2004, 15:11
Mooi, heb je nu geld voor een wolfgang :-D

Nope....

ieme
8 juli 2004, 15:12
arjan wil graag van zn wolfgang af!!!

wimmeltje
8 juli 2004, 15:16
dat hij ook achter die guytron van Wouter aanzit...

Ik ben zelf nog steeds van mening dat die guytron te duur is. voor een tweede hands. Hij is dan wel alleen in de studio gebruikt maar voor 400 euro meer heb je toch een nieuwe guytron met de F/V erbij. Bij 2500 euro of meer zou ik toch wel even wat langer doorsparen en dan maar een nieuwe guytron kopen. Gezien Ieme ongeveer wel net hetzelfde is als mij met gear zal het ook niet zo gek lang duren voor je 400 euro bij elkaar heb gesprokkeld denk ik.

wimmeltje
8 juli 2004, 15:17
dat hij ook achter die guytron van Wouter aanzit...

Ik ben zelf nog steeds van mening dat die guytron te duur is. voor een tweede hands. Hij is dan wel alleen in de studio gebruikt maar voor 400 euro meer heb je toch een nieuwe guytron met de F/V erbij. Bij 2500 euro of meer zou ik toch wel even wat langer doorsparen en dan maar een nieuwe guytron kopen. Gezien Ieme ongeveer wel net hetzelfde is als mij met gear zal het ook niet zo gek lang duren voor je 400 euro bij elkaar heb gesprokkeld denk ik.

wimmeltje
8 juli 2004, 15:19
Ik ben zelf nog steeds van mening dat die guytron te duur is. voor een tweede hands. Hij is dan wel alleen in de studio gebruikt maar voor 400 euro meer heb je toch een nieuwe guytron met de F/V erbij. Bij 2500 euro of meer zou ik toch wel even wat langer doorsparen en dan maar een nieuwe guytron kopen. Gezien Ieme ongeveer wel net hetzelfde is als mij met gear zal het ook niet zo gek lang duren voor je 400 euro bij elkaar heb gesprokkeld denk ik.

BLOK182
8 juli 2004, 15:35
:-D Op zich wel ja

ieme
8 juli 2004, 15:40
Ik ben zelf nog steeds van mening dat die guytron te duur is. voor een tweede hands. Hij is dan wel alleen in de studio gebruikt maar voor 400 euro meer heb je toch een nieuwe guytron met de F/V erbij. Bij 2500 euro of meer zou ik toch wel even wat langer doorsparen en dan maar een nieuwe guytron kopen. Gezien Ieme ongeveer wel net hetzelfde is als mij met gear zal het ook niet zo gek lang duren voor je 400 euro bij elkaar heb gesprokkeld denk ik.

JA WIM NU WETEN WE HET WEL!! :razz: :razz:

wimmeltje
8 juli 2004, 15:43
Ik ben zelf nog steeds van mening dat die guytron te duur is. voor een tweede hands. Hij is dan wel alleen in de studio gebruikt maar voor 400 euro meer heb je toch een nieuwe guytron met de F/V erbij. Bij 2500 euro of meer zou ik toch wel even wat langer doorsparen en dan maar een nieuwe guytron kopen. Gezien Ieme ongeveer wel net hetzelfde is als mij met gear zal het ook niet zo gek lang duren voor je 400 euro bij elkaar heb gesprokkeld denk ik.

JA WIM NU WETEN WE HET WEL!! :razz: :razz:

Sjezus zeg, computer is ook nie meer alles wat het geweest is...

kokeleko
8 juli 2004, 16:33
Nou Ieme, heb je em al? :D :D :D :D :D

ieme
8 juli 2004, 16:37
Nou Ieme, heb je em al? :D :D :D :D :D

Ey ko, zaterdag pas, maar niet verder vertellen hoor!

kokeleko
8 juli 2004, 16:38
Nou Ieme, heb je em al? :D :D :D :D :D

Ey ko, zaterdag pas, maar niet verder vertellen hoor!

Ik zeg niks erewoord. :wink:

ieme
8 juli 2004, 16:43
Nou Ieme, heb je em al? :D :D :D :D :D

Ey ko, zaterdag pas, maar niet verder vertellen hoor!

Ik zeg niks erewoord. :wink:
Gelukkig maar, want ALS er nou weer wat fout gaat sta ik weer voor lul op t forum!

Baco
8 juli 2004, 16:44
Nou Ieme, heb je em al? :D :D :D :D :D

Ey ko, zaterdag pas, maar niet verder vertellen hoor!

Ik zeg niks erewoord. :wink:
Gelukkig maar, want ALS er nou weer wat fout gaat sta ik weer voor lul op t forum!

Nee hoor, we leven gewoon met je mee. Is toch plezanter als iedereen happy is :razz:

kokeleko
8 juli 2004, 16:45
Nou Ieme, heb je em al? :D :D :D :D :D

Ey ko, zaterdag pas, maar niet verder vertellen hoor!

Ik zeg niks erewoord. :wink:
Gelukkig maar, want ALS er nou weer wat fout gaat sta ik weer voor lul op t forum!

Dat kan ook vrij snel trouwens, op t' forum :-D :-D :-D

LordRiffenstein
8 juli 2004, 16:49
Nee die was voor mij!

Nou, krijg net een mailtje van Wouter Bloemen en hij wil hem graag verkopen aan me. Hij zei wel dat een of andere malloot uit Herenveen interesse had maar aangezien hij wist dat die kerel sneller van amp verwisseld dan dat de wind draait, hij hem liever verkocht aan iemand die hem zeker lang zou houden, ik dus. Enne voor 2100euro, lijkt me een goeie deal!!

:-D

kokeleko
8 juli 2004, 16:53
Nee die was voor mij!

Nou, krijg net een mailtje van Wouter Bloemen en hij wil hem graag verkopen aan me. Hij zei wel dat een of andere malloot uit Herenveen interesse had maar aangezien hij wist dat die kerel sneller van amp verwisseld dan dat de wind draait, hij hem liever verkocht aan iemand die hem zeker lang zou houden, ik dus. Enne voor 2100euro, lijkt me een goeie deal!!

:-D

Whoaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

skabouter
8 juli 2004, 18:59
Skabouter heeft mijn amp gekocht... arjen heel veel plezier ermee!!!

dankje Ieme, zal zeker lukken 8-) en jij succes met je guytron zaterdag :)

ieme
8 juli 2004, 19:18
Skabouter heeft mijn amp gekocht... arjen heel veel plezier ermee!!!

dankje Ieme, zal zeker lukken 8-) en jij succes met je guytron zaterdag :)

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSST!!

ieme
8 juli 2004, 19:20
Nee die was voor mij!

Nou, krijg net een mailtje van Wouter Bloemen en hij wil hem graag verkopen aan me. Hij zei wel dat een of andere malloot uit Herenveen interesse had maar aangezien hij wist dat die kerel sneller van amp verwisseld dan dat de wind draait, hij hem liever verkocht aan iemand die hem zeker lang zou houden, ik dus. Enne voor 2100euro, lijkt me een goeie deal!!

:-D
ey voor de grapjes ben ik aangenomen ja!

LordRiffenstein
8 juli 2004, 19:28
ey voor de grapjes ben ik aangenomen ja!

Hoezo grapje?

En hoezo JOUW Guytron???

ieme
8 juli 2004, 19:29
ey voor de grapjes ben ik aangenomen ja!

Hoezo grapje?

En hoezo JOUW Guytron???

Ome yoeri je bent nu niet grappig meer! :evil:

Baco
8 juli 2004, 20:10
Oei, onweer op komst? :amp:

LordRiffenstein
8 juli 2004, 20:20
Ome yoeri je bent nu niet grappig meer! :evil:

Het is NOG niet zaterdag, alles kan nog gebeuren!!!! :razz:

kokeleko
9 juli 2004, 12:37
Nou zijn er nog ontwikkelingen ?? :D

ieme
9 juli 2004, 12:45
OKE JULLIE MOGEN HET ALLEMAAL WETEN IK HEB DE GUYTRON GEKOCHT EN HAAL EM MORGEN OP!

LordRiffenstein
9 juli 2004, 13:14
OKE JULLIE MOGEN HET ALLEMAAL WETEN IK HEB DE GUYTRON GEKOCHT EN HAAL EM MORGEN OP!

Wat koop je nou zo'n baggerbak???? :(

Veel succes ermee enne, zondag pics en review graag!

Mithrandir
9 juli 2004, 13:18
Koel ieme, hoe lang hou je hem deze keer :roll:




...fuck, wat een uigemolken grap, my humble apologies.

iam
9 juli 2004, 13:22
ja review... wat beter dan de vorige keer hé ieme,
haal even al je adjectieven uit je lade om de amp te beschrijven :razz:

wimmeltje
9 juli 2004, 13:23
OKE JULLIE MOGEN HET ALLEMAAL WETEN IK HEB DE GUYTRON GEKOCHT EN HAAL EM MORGEN OP!

Leuk man Ieme, ben erg benieuwd wat je ervan vind. Laat het me weten.. Full review en als het kan pics en soundclips...

ieme
9 juli 2004, 13:42
Komt allemaal voor elkaar!

isi
9 juli 2004, 19:06
:cool: :cool:
Gisteren mijn setje Divided by 13 opgehaald en uitvoerig bespeeld, ik heb de 6v6 uitvoering, speakerkast met 1x G12H en 1 x Celestion Alnico Blue, klinkt waanzinnig, zo eerlijk en puur, vermogen zat, heel breed, heel open, ik heb er ook de Switchazel bij, je kunt als het ware beschikken over 3 kanalen. Ik ga vanavond kijken wat ie doet met de Fulldrive, Fulltone Chorus/Flanger en T-Rex Replica delay. :cool: :cool:

Negative K3 fan
9 juli 2004, 19:34
:cool: :cool:
Gisteren mijn setje Divided by 13 opgehaald en uitvoerig bespeeld, ik heb de 6v6 uitvoering, speakerkast met 1x G12H en 1 x Celestion Alnico Blue, klinkt waanzinnig, zo eerlijk en puur, vermogen zat, heel breed, heel open, ik heb er ook de Switchazel bij, je kunt als het ware beschikken over 3 kanalen. Ik ga vanavond kijken wat ie doet met de Fulldrive, Fulltone Chorus/Flanger en T-Rex Replica delay. :cool: :cool:

oeh, die divided by 13, daar heb ik echte verhalen over gehoord en ook geweldige soundclips van gedownload. Die moet echt geil zijn!

LordRiffenstein
9 juli 2004, 19:41
:cool: :cool:
Gisteren mijn setje Divided by 13

Das nou eens een setje dat ik graag wil testen, heb al veel goeds gehoord van %13, toch een keertje nr VD Haar gaan :-D

isi
9 juli 2004, 20:57
Erik heeft nog 1 setje, ben net aan de slag geweest met mijn pedalboard, Fulldrive 2, Fulltone Chralflange en T-Rex Replica, klinkt dus echt waanzinnig, kan moddervet klinken maar blijft bovenal duidelijk en open, en het ding moet eigenlijk nog ingespeeld worden, BTW ik heb hem in donkergroen met beige, ziet er prachtig uit, ben echt onder de indruk.
De meeting van Ieme is een goed idee, alleen Groningen vanuit Maastricht is wel errrrrrrrg verrrrrrr :roll: :evil:

robzilla
9 juli 2004, 21:11
Foto's isi? :D

isi
9 juli 2004, 22:27
Morgenmiddag maak ik pics, vanavond te druk gehad met het bespelen van dit ding. :roll: :razz: :cool:

ieme
9 juli 2004, 23:39
Morgenmiddag maak ik pics, vanavond te druk gehad met het bespelen van dit ding. :roll: :razz: :cool:
heb je ook een omschrijving van hoe ie klinkt?

Rectifier
10 juli 2004, 01:24
Heb je de Guytron al? :-? Dan kan deze topic dicht :lol:

Ik zou em maar weer meteen te koop zetten. Nu wordt Divided 13 weer de nieuwe hype. Let maar op.
Als er 1 schaap over de dam is....... :roll:

ieme
10 juli 2004, 06:44
Heb je de Guytron al? :-? Dan kan deze topic dicht :lol:

Ik zou em maar weer meteen te koop zetten. Nu wordt Divided 13 weer de nieuwe hype. Let maar op.
Als er 1 schaap over de dam is....... :roll:

Goeiemorgen allemaal, zometeen de auto ff inpakken (mijn eigen cab en gitaar) en op naar venlo 225 km heen en 225 terug, wat een rit voor een amp!!!

ieme
10 juli 2004, 07:27
Mag hier een slotje op? discussie kan gesloten worden!
Ik heb mn keuze gemaakt en wardeer jullie meningen van de afgelopen dagen!
Er zal binnenkort een review volgen van mijn nieuwe versterker!

ReinoutV
10 juli 2004, 08:59
Ik vind dat er heel wat nuttige info in staat, van mij hoef je hem niet te sluiten. Zeker als er wat reviews bij komen van die high end buizenbakken. Je bent niet de enige met gas voor een Guytron of XTC :).

LordRiffenstein
10 juli 2004, 09:00
Mag hier een slotje op? discussie kan gesloten worden!
Ik heb mn keuze gemaakt en wardeer jullie meningen van de afgelopen dagen!
Er zal binnenkort een review volgen van mijn nieuwe versterker!

Deze topic gaat momenteel wel nog over andere dingen dan jou Guytron dus misschien toch nog ff open houden!

ieme
10 juli 2004, 14:09
nee sluit em maar hoor, de guytron is binnen dus de topic kan weg!

kokeleko
10 juli 2004, 19:45
Nou? bevalt die Gaytron wat? :D

ieme
10 juli 2004, 20:41
Nou? bevalt die Gaytron wat? :D

Neuh, kopen?

Jimi Hendrix
11 juli 2004, 10:45
Heb je de Guytron al? :-? Dan kan deze topic dicht :lol:

Ik zou em maar weer meteen te koop zetten. Nu wordt Divided 13 weer de nieuwe hype. Let maar op.
Als er 1 schaap over de dam is....... :roll:

Wat dacht je van Hook binnenkort? hehe

PeteRS
17 augustus 2004, 13:02
Sorry dat ik dit topic weer omhoog schop, maar volgens mij is die verrotte Bogner XTC weer in de aanbieding....

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/21811.htm?zoek=bogner

bluegate
17 augustus 2004, 13:09
Tegen mij zei hij dat ie verkocht was vorige week...?
Maar hoorde van L.R. dat het een 117V versie is (USA).
Is een rare snuiter, heb hem gesproken, is echt heel vaag.
Dat het een USA versie is heeft ie niet tegen mij gezegd.
Wel dat hij hem verkoopt omdat hij naar het buitenland vertrekt.
Hoe eerder hoe beter!

wimmeltje
18 augustus 2004, 07:58
Ik heb hem een mailtje gestuurd. Ben benieuwd of hij reageerd.

bluegate
19 augustus 2004, 00:29
Ben net bij Van de Haar geweest.
Heb gespeeld over de Guytron GT100 F/V en Bogner XTC 101b & 100b (Classic).

Ik vond de Classic (100b) nou niet 500 Euro beter klinken dan de 101b.
Die valt af.

Dus voor mij blijft over de GT100 F/V en de XTC 101b.
De eerste klinkt in originele stand F1 V1 niet goed, veel te veel compressie, maar in de F4 stand klonk de versterker heel erg goed.
Alles heel duidelijk en het originele gitaargeluid blijft heel erg overeind.
De XTC heeft daar moeite mee, gitaren klinken goed maar wel een beetje hetzelfde. Echter de veelzijdigheid van de XTC is enorm.
Je kunt er veel geluiden mee maken van hoge kwaliteit.
Qua klank wint de GT, qua opties en veelzijdigheid de XTC.

Ik ben er nog niet uit...

ieme
27 augustus 2004, 20:19
Ik blijf voorlopig bij de gt 100 omdat de klank wel erg goed is...

ieme
27 augustus 2004, 20:21
Alhoewel ik als diehard brian may fan ook wel weer terug kan naar een ac30...

bluegate
28 augustus 2004, 11:42
Maar dat wordt dan een stuk luider om de vervorming te krijgen.
Mooie van de Guytron is de 100W Slave bovenop de 15W Class A trap.
Daardoor kun je op relatief lage volumes een over the top AC geluid krijgen.
Maar moet erbij zeggen, met een beetje volume klinkt de Guytron nog beter.

Heb er in iedergeval zeer veel plezier van.
Ik speel nu volledig zonder effecten en het geluid verveelt niet.
Dat zegt een hoop over het geluid vind ik.

ieme
28 augustus 2004, 11:53
Ik gebruik hem met een gmajor voor wat delay en reverb.... idd ik vind het ac30 geluid erg mooi wat er in zit!