PDA

View Full Version : 5150 combo



Firebird
6 juli 2004, 13:19
rock&roll

Firebird
6 juli 2004, 13:20
Ik heb hier thuis nu van een kennis een 5150 combo staan die ik evt. kan overkopen. Ben er een beetje mee aan het klooien geweest en ik vind m erg goed klinken. In tegenstelling tot wat veel mensen zeggen vind ik het clean op de combo absoluut te doen. Zeker niet slecht. De scheur is erg goed, alleen stoort me 1 ding: ik hoor een KRRGGG op het scheurkanaal (vooral als ik akkoorden speel).
Nu heb ik eens binnenin gekeken naar de buizen en er zitten allemaal Chinese buizen in. De 6L6GC buizen zien er anders uit dan een setje Mesa buizen die ik hier heb liggen. Ze zijn een paar mm kleiner, ze zijn een stuk dunner (ik zit nu even rond te zoeken op internet en volgens mij zijn het EL34!! :o ).

Kun je gewoon EL34 buizen in een amp gooien die normaal loopt op 6L6'jes?

Negative K3 fan
6 juli 2004, 13:40
bij een 5150 zou je wel el34s erin kunnen zetten, je hebt dan wel geklooit met de screengrid weerstanden enzo, maar het kan, het klinkt alleen nergens naar (hear say).

en wat bedoel je met een KRRGGG??? kun je het eens opnemen ofzo?

verder kunnen 6l6 buizen onderling best verschillen kwa uiterlijk.

Firebird
6 juli 2004, 14:13
ik heb net weer even gespeeld, het is meer een buzz die erin zit. Tis een beetje een gruizig geluidje. Op het cleane kanaal heb ik het niet, alleen op het leadkanaal. Ik kan helaas niet opnemen.
Ik had het er vanochtend met BLOK182 al over dat 6L6 buizen konden verschillen van vorm en maat. Toch bedankt.

Negative K3 fan
6 juli 2004, 14:48
volgens mij kan dat wat je hoort ook gewoon iets zijn van 5150s, vooral de combo's hebben vaak zoiets in de mids zitten waar je aan moet wennen of waarvan je gewoon helemaal niet houdt wat een beetje zo overkomt, soms meer soms minder. Maarja.

Swan
6 juli 2004, 22:02
hmm ik heb geen KKKRRRG hoor

Firebird
8 juli 2004, 12:45
De buizen die erin zitten zijn idd 6L6'jes, ik heb het ff laten checken bij de plaatselijke Muziekwinkel.
Ik heb gister de 5150 combo meegenomen naar de studio waar we op dit moment opnemen en heb er een nummertje mee ingespeeld. Wat een lekker geluid zit er in dat ding. Ik zat in de opnamekamer en tussen mn versterker (ja, de 5150 is inmiddels van mij) en ik zaten 2 ge-isoleerde deuren. Ik kon toch de versterker 'voelen'! Clean kanaal vind ik ook erg goed, dus ik ben weer helemaal blij!

Firebird
8 juli 2004, 12:46
PS: van de KRGGG heb ik helemaal geen last meer gehad....

Swan
8 juli 2004, 12:47
hehe hoe hard had je hem wel niet staan? :-D
idd fantastische amp

gerrekat
8 juli 2004, 12:47
Bij een XXX kan je zonder problemen van 6L6 naar EL34 bij een 5150 niet.

Firebird
8 juli 2004, 12:59
hoe hard?? Ehhmm...pre en post lead allebei op 6 geloof ik...het was hard, maar niet TE hard snap je? We hebben de halve dag aandacht besteedt aan de afstelling van de amp en mics.

Wat betreft de EL34 buizen waarvan ik dacht dat ze erin zaten; dat is dus niet het geval, het zijn merkloze Chinese 6L6'jes die afwijken van de 'normale' vorm. Ben verder niet geinteresseert om er EL buizen in te gooien.

josh.vandenberg
8 juli 2004, 14:24
Voor opnames is het een ideaal ding,voor de rug alleen niet zo

Soulflyhigh
8 juli 2004, 16:54
welke goede versterker wel?

p.s. tillen doe je vanuit de knietjes he :wink:

Negative K3 fan
8 juli 2004, 19:07
iki ben nu wel erg beniwud naar die opnames!

Firebird
8 juli 2004, 20:23
@ SWAN: oke, het volume was niet goed. Het was pre op 6 en post op 3. Toch wel errug hard!!

@ NK3F: ik ben ook heel erg benieuwd naar de opnames, maar voorlopig zijn we nog wel even bezig. Wat ik trouwens met die KRGG bedoel is het soort Marshall-KRGG, als je begrijpt wat ik bedoel. Zou het kunnen dat de KRGG wordt veroorzaakt door de Merkloze Chinese buizen die erin zitten?

Vandaag op een '74 Gibson SG gespeeld en dat klink echt supergoed!! Morgen gaan we weer verder!!

Swan
9 juli 2004, 12:46
ja klopt heb mn post n keer op 3 gehad hier thuis toen trilde alles en vielen er dingen van de vensterbank ;)