PDA

View Full Version : ashdown Fallen Angel 4x12 cab met Celestion V30's, goed?



andoni
6 juli 2004, 12:29
test

andoni
6 juli 2004, 12:30
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede cab. Na wat kasten beluisterd te hebben, hou ik wel van dat Vintage 30 geluid. Nu zag ik in de etalage van een lokale muziekwinkel een 4x12 kast van Ashdown staan in promotie. Na wat rondgebeld te hebben, hoor ik dat er Celestion V30's inzitten en dat hij op 16 Ohm kan werken... net wat ik zoek dus. Bovendien is het nog een goedkoop ding ook. Dus ik vraag me af wat jullie mening is over dit ding. Ik ga hem straks even testen... maar hebben jullie ervaring met speakerkasten van Ashdown. Ik ken een bassist die helemaal wild is van hun bas stacks, maar zijn hun gitaarcabs ook van dergelijke kwalitieit?

andoni
6 juli 2004, 13:34
nu hoor ik net dat de standaard Ashdown speakerkasten ook met Vintage 30's zijn uitgerust. Deze zijn iets goedkoper dan de Fallen Angel kasten, en iets groter...

Tja rond 16 u 30 zal ik ze eens aan een deftige test onderwerpen met m'n DSL100...

andoni
6 juli 2004, 17:25
Net terug van het testen van de Fallen Angel cabs...
Ik ben geschrokken van hoe goed het wel klonk, vooral in het laag. Ik denk dat ik er mij zo eentje ga halen, voor de prijs kan je het niet laten...

BLOK182
6 juli 2004, 17:31
Cool om te horen, maarre, wat kost die kast dan?

skabouter
7 juli 2004, 00:39
idd, dat wil ik ook wel eens weten. ERG goed op de hoogte ben ik niet, maar ik dacht dat de goedkoopste V30 4x12`s die van Framus waren, voor 680 euro.

skabouter
7 juli 2004, 00:50
ok, net ff in een oude feedback gids opgezocht. ik zie daar een Ashdown cab voor 590 euro (4x12). maar de speakers staan niet vermeld...........

Baco
7 juli 2004, 07:52
Ik heb nog nergens gevonden dat er Vintage 30's in zitten. Zou wel interessant kunnen zijn. Overal kan je lezen dat er Celestions in zitten, maar het type vermelden ze nergens. Waar ben je gaan testen? Bij Key?

andoni
7 juli 2004, 11:13
ik ben ze gaan testen in een lokale Mechelse muziekwinkel, zo'n klein obscure winkel (De Monte, voor de rest geen aan te raden winkel, serieus blijf er weg tenzij voor snaren, maar ik zag dit staan in de etalage en ben toch maar gaan horen), maar ze gaven 5 jaar garantie...

Wel ik ga de cab de zaterdag halen (geraakt niet in de kleine auto van mijn mama :wink: ). Het ding kost (en houw jezelf goed vast)... 369 €!!!

ik moet er wel bijzeggen dat dit een speciale actie is, er gaat 40 % van de prijs af, en na wat overleggen met de verkoper heb ik 10 % vermindering gekregen :D, dus voor de helft van de prijs :dance:

en er zitten wel degelijk V30's in: de standaard cabs van Ashdown zijn uitgerust met V30's, de Fallen Angels ook, ze zijn wel iets compacter (mijn Marshall head steekt langs weerskanten 2 cm eruit, maar kom) en de PeaceMaker classic modellen hebben andere Celestions, weet wel niet meer welke.

Wel opvallend is dat bij de Fallen Angel cabs het verschil in klank tussen een rechte en een angled cab ENORM is. Dit was dan ook een moeilijke beslissing. De angled gaf wat meer mids, klonk wat helderder. De rechte gaf tonnen low end en klonk wat 'smoother', maar je moest wel wat meer mids indraaien met je amp (maar met een DSL100 heb je mids op overschot, dus ben ik voor de rechte gegaan).


Ik vertrouwde eerst Ashdown niet 100 % maar voor deze prijs laat ik het niet liggen. En ze hebben een hoop ervaring met hun bas speakers, dus zullen ze die wel aangewend hebben voor hun gitaarcabs :) En anders heb ik een cab erbij voor 369 € dus ik klaag niet :D


dus zonder die korting: 738 €

Antal
7 juli 2004, 11:20
Dat is idd een erg mooie prijs voor dat ding! heb je goed voor elkaar :wink:

skabouter
7 juli 2004, 11:28
OWNEEEEEE, WAT EEN MISKOOP, HET IS ZOOOO LELIJK ALS EEN HEAD BREDER IS DAN DE CAB :razz:


















grapje he :D erg mooi prijsje (gaaf man, met V30`s) en leuk cabinet :)
veel plezier ermee. slechte winkel of niet, voor die prijzen....................hadden ze nog meer leuks staan ?

andoni
7 juli 2004, 11:41
wat ze nog hadden staan

Ik heb ook eens de Ashdown Fallen Angel 60W head gehoord, en vond hem ook echt wel goed. Misschien wat te boomy voor mij, had wat weg van de Engl Fireball vond ik. Maar toch, erg, erg goed voor het geld dat ze ervoor vragen (899 €).

Voor hun Marshalls durven ze wel idiote prijzen vragen. Er stond daar een JCM900 dual reverb head die ze nog durven verkopen voor meer dan 1200 € :???: Dit zijn ook zowat de enige 2 merken die ze hebben, Ashdown en Marshall.
Van gitaren niet veel soeps (veel Stagg, bweik :roll: ), maar toch wel 1 mooie PRS. Misschien nog wat Fenders, maar niets lekkers.
Ook een aantal drumstellen, wat piano's...


Het is normaal mijn 'snaren-en-plectra-winkel' (dicht bij huis ;)), maar nu dat ze die Ashdowns hadden staan... Moet wel zeggen dat de verkoper een sympathieke mens was, ik mocht zo veel, zo luid, en zo lang testen als ik wilde, alleen vragen ze idiote prijzen voor soms de rommel die ze hebben staan.

Baco
7 juli 2004, 12:30
Knap, erg knap een V30 cab voor die prijs :o Proficiat kerel!

Trouwens toevalligerwijze geen Fallen Angel 180 Head getest? Ben nog altijd erg benieuwd nr hoe die klinkt. Persoonlijk heb ik hem nog niet kunnen testen, maar de magazine reviews zijn toch veelbelovend alleszins.

Allez, have fun zou ik zeggen :wink:

andoni
7 juli 2004, 14:05
de Fallen Angel 180W heb ik nog nooit getest, maar ik vond die 60 Watter al oorverdovend (denk luider dan mijn DSL), ik zie niet in waarom iemand 180 Watts aan lampenvermogen zou willen hebben...
Moet er wel bij zeggen dat de clean van die Fallen Angels erg goed is, qua gain hebben ze niet overdreven veel (denk een stuk minder dan mijn Marshall), maar ze klinken erg bruut en lomp als je de gain wat opendraait. Misschien minder geschikt om te soleren, maar mensen met een 7-string die van veel laag houden, moeten zeker eens een Fallen Angel proberen.

Ben trouwens net de cab gaan ophalen, klinkt echt niet slecht. Wel totaal anders dan de 1960 cab die ik geleend had. Veel strakker laag. En het lijkt alsof hier reverb beter tot zijn recht komt. Ben nu nog volop aan het prutsen met settings van mijn DSL100, vind em vet klinken, maar is toch niet zo'n eenvoudige amp om in te stellen (eq + tone switch + presence + mode pffff :wink: ) na een cabinet switch.

Enige nadeel, er zitten geen gleuven voor de pootjes van een head, (mss dat dit bij de angled wel zo is), en mijn DSL ziet er nogal weird uit nu hij op een iets smallere kast staat :) maar dat zal kwestie van wennen zijn.

Baco
16 augustus 2004, 10:02
Sorry dat ik deze topic nog effe nr boven haal, maar ik wou je toch wat vragen. Een maat van mij moest een tweetal weekjes weekjes terug in de buurt van die winkel zijn en ik had hem gevraagd zo'n cab mee te brengen (handig als backup). Hij heeft het duidelijk in de winkel gevraagd of er v30's in zaten en dat bleek zo te zijn.
Nu heb ik hem al wat zitten testen en ik vond hem toch niet zo V30-achtig klinken. Klonk zeker niet slecht, maar niet zoals V30's. Heb dan maar eens besloten de achterkant er af te halen en wat bleek (na tientallen vijzen er uit gehaald te hebben), er zitten helemaal geen V30's in maar Celestion G12E-50 speakers in. :oops:
Voel me toch een beetje bekocht. :evil:
Kijk eens effe wat er op het label staat op de achterkant van je cab en laat dat eens weten...
Weet niet of ik het zo zal laten, ben hier niet blij mee :( :evil:

birt
16 augustus 2004, 10:23
ik was net dit topic aan het lezen en dacht: hmm iemand in mechelen met een cab met v-30's, die zou ik met mijn marshall wel eens willen testen.

en dan lees ik de reply van baco :o

nu ben ik ook wel nieuwsgierig

(ik heb nog al zo'n verhalen van de monte gehoord en heb er dus ook alleen nog maar een plectrum gekocht)

andoni
16 augustus 2004, 11:37
Nu zet je me toch wel aan het denken...

Heb nu spijtig genoeg niet de kans om mijn cab open te draaien, maar het vreemde is dat mijn cab op 16 Ohm werkt. En op de site van Celestion lees ik dat die G12E-50 speakers een impedantie van 8 Ohm hebben... Maar op de achterkant van mijn cab staat inderdaad 200 W max. wat dus weer overeen komt met het maximum vermogen dat die 4 G12E-50's aankunnen. :???:

Dit is inderdaad wel schandalig...
Anders moeten wij en misschien andere gedupeerden eens tesamen naar De Monte gaan en gewoon flink onze mening zeggen en met ons kasbonnetje ons geld terug eisen :evil:

Want OK dat die cab goed klint, maar als ik V30's vraag wil ik ze ook wel krijgen! Ik heb het misschien niet gemerkt omdat mijn amp net nieuw was en ik niet echt precies kon vergelijken met een cab waar wel degelijk V30's insteken. Korting mijn aars gvd! :x


We hebben zeker 3 mensen die zo in het zak zijn gezet. Als we tegelijk naar De Monte trekken en de situatie eens uitleggen met de mededeling dat dit niet kan?

Baco
16 augustus 2004, 11:54
Nu zet je me toch wel aan het denken...

Heb nu spijtig genoeg niet de kans om mijn cab open te draaien, maar het vreemde is dat mijn cab op 16 Ohm werkt. En op de site van Celestion lees ik dat die G12E-50 speakers een impedantie van 8 Ohm hebben... Maar op de achterkant van mijn cab staat inderdaad 200 W max. wat dus weer overeen komt met het maximum vermogen dat die 4 G12E-50's aankunnen. :???:

Dit is inderdaad wel schandalig...
Anders moeten wij en misschien andere gedupeerden eens tesamen naar De Monte gaan en gewoon flink onze mening zeggen en met ons kasbonnetje ons geld terug eisen :evil:

Want OK dat die cab goed klint, maar als ik V30's vraag wil ik ze ook wel krijgen! Ik heb het misschien niet gemerkt omdat mijn amp net nieuw was en ik niet echt precies kon vergelijken met een cab waar wel degelijk V30's insteken. Korting mijn aars gvd! :x


We hebben zeker 3 mensen die zo in het zak zijn gezet. Als we tegelijk naar De Monte trekken en de situatie eens uitleggen met de mededeling dat dit niet kan?

Je moet niet verder kijken, die 200w wijst er inderdaad op dat er ook G12E-50's in zitten, bespaar je al die vijzen er uit te draaien. Sad but true :evil:

Dat kan niet door de beugel, no way. Likewise, als ik een auto koop waar een 3.5 V6 in zit wil ik ook niet de motorkap open doen en tot de vaststelling komen dat er een 1000cc motor inzit. Nope, als zij zeggen dat er V30's in zitten, dan moeten ze mij maar een cab geven met V30's in of moet ik mijn geld terug!!! :evil: :evil: :evil: :evil:

andoni
16 augustus 2004, 12:11
goed mij lijkt het dat ze daar bij De Monte gewoon systematisch mensen afrippen nu ik dit hoor :evil:

Ik begin hoe langer hoe meer zin te krijgen om met al de mensen die dezelfde leugen te slikken hebben gekregen gewoon eens De Monte binnen te stappen en met kasbonnetjes ons geld tot op de cent terug te vragen!

Baco
16 augustus 2004, 12:16
Feit is dat ik morgen alleszins eens zal bellen en het probleem eens zal voorleggen. Ben benieuwd...

birt
16 augustus 2004, 12:18
goed mij lijkt het dat ze daar bij De Monte gewoon systematisch mensen afrippen nu ik dit hoor :evil:

Ik begin hoe langer hoe meer zin te krijgen om met al de mensen die dezelfde leugen te slikken hebben gekregen gewoon eens De Monte binnen te stappen en met kasbonnetjes ons geld tot op de cent terug te vragen!

niet twijfelen, gewoon doen

andoni
16 augustus 2004, 12:22
Ga ze nu eens een mail sturen, eens zien wat de reactie is :evil:

@ birt: ik ga wachten op een antwoord en als het te lang uitblijft heb jij dan zin om samen eens goed de situatie uit te leggen daar bij De Monte? Want ik kan me een idee maken hoeveel mensen ze zo om de tuin hebben geleid...

PeteRS
16 augustus 2004, 12:41
Een mailtje, kom nou...
Cab op de toonbank neerzetten en zeggen: "Ik heb hier enige tijd geleden een cab gekocht waarvan u zei dat er V30's inzaten." Wel even kijken van te voren of er genoeg andere klanten binnen zijn. :-D

Baco
16 augustus 2004, 12:41
Hou me op de hoogte, ok?

andoni
16 augustus 2004, 14:08
Mijn mail en de reply van De Monte:


Mijnheer,

Bedankt voor uw informatie.

Doch, volgens de informatie ter beschikking gesteld door de invoerder zou
het toch gaan om 4x vintage 30s/ 16 ohms celestion speakers.

Wij zullen verder navraag doen en houden u op de hoogte.

Met beleefde groeten,

Muziekcentrum De Monte
Instrumenten en Cursussen
----- Original Message -----
From: "Andoni Lombide" <andoni_l84@hotmail.com>
To: <info@muziekcentrumdemonte.be>
Sent: Monday, August 16, 2004 12:29 PM
Subject: Foute info ivm Ashdown 4x12 speakerkast.


> Beste,
>
> Een tijdje terug heb ik in u winkel een Ashdown Fallen Angel 4x12
> speakerkast komen ophalen (ik zal wel in het klantenbestand staan?). Er
was
> mij zowel aan de telefoon als in de winkel verzekerd dat er 4 Celestion
> Vintage 30 luidsprekers inzaten. Dit blijkt hoegenaamd niet het geval te
> zijn, zo is me nu duidelijk geworden na het vergelijk met een speakerkast
> die wel degelijk V30's heeft.
>
> Na wat opzoekwerk op het internet blijkt dat er Celestion G12E-50's
inzitten
> (oftewel Rocket 50), wat heel wat minder goede speakers zijn. Ik ben niet
de
> enige die op deze manier een miskoop heeft gedaan, via forums op het
> internet heb ik nog 2 mensen leren kennen aan wie deze verkeerde info is
> gegeven en ook zo'n speakerkast hebben gekocht, terwijl ze overtuigd waren
> dat er Vintage 30's inzaten. Een rechtzetting van deze situatie lijkt mij
> aangewezen...
>
>
> Groeten
> Andoni Lombide

andoni
16 augustus 2004, 14:09
Het zal dus wachten worden op reactie van de invoerder, als die het tenminste is die met de verkeerde info is komen aandraven...

Baco
16 augustus 2004, 14:13
Ben benieuwd, erg benieuwd. Allez, wordt vervolgd maw.

Hier alvast een fotootje van zo'n cabinet:

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Ash%2001.JPG

en iets dichter:

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Ash%2002.JPG

Nogmaals, die cab klinkt niet slecht, maar helemaal niet zoals een cab met V30's er in...

andoni
16 augustus 2004, 14:17
Inderdaad, ik had niet veel ervaring met dergelijke zaken (het was mijn eerste half stack) en ben er dus met open ogen ingelopen zoals anderen blijkt nu :-?

Ik heb al een mailtje terug gestuurd dat ik het ten sterkste betwijfel dat het V30's zijn gezien de Max. Power Rating van de cab. Zal nu ook nog eens je fotoke doormailen...

Baco
16 augustus 2004, 14:29
Heb het antwoord gevonden, dit zijn de cabs die we moeten hebben:
http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/fac6.jpg
De FA412C cabs zijn die met Celestion 30's...

andoni
16 augustus 2004, 14:37
Oei deze zien er inderdaad wel wat stoerder uit dan mijn FA-412S :oops:

Baco
16 augustus 2004, 14:39
Oei deze zien er inderdaad wel wat stoerder uit dan mijn FA-412S :oops:
My thoughts exactly :o
Heb even rond gekeken en in de UK komen die op £499...

andoni
16 augustus 2004, 14:44
499.00 GBP = 744.358 EUR
Nu zie ik vanwaar hun 40 + 10 % korting komt :evil: :evil: :evil:

Pffff ik wil mijn geld terug maar dan heb ik geen cab meer :(
Ik zal maar terug de 2e hands markt beginnen afschuimen naar een Marshall cabje of zo...

birt
16 augustus 2004, 15:11
hey andoni, ik heb zelf zo geen cab gekocht hoor, maar ik dacht er aan tot ik dit las.
heb je trouwens nog een aankoopbewijs van die cab? kijk even wat daar op staat.
want in principe kan je weinig doen als ze alleen maar GEZEGD hebben dat er v-30's in zaten. je hebt dat nergens op papier hè (en het zou maar gek zijn als je zon gesprek opgenomen zou hebben)

ik zou proberen je geld terug te krijgen, maar ik weet niet of dat kan aangezien er op papier waarschijnlijk niets mis is.

op papier heb je namelijk gewoon dat cab gekocht en staat die 'c' die duid op v-30's ook niet bij de typenummer denk ik

andoni
16 augustus 2004, 15:40
Daar heb je gelijk in, maar toch vind ik het een vuile zet, als je een winkel binnengaat en je vraagt aan een verkoper wat voor speakers in een cab zitten, dan mag je toch wel aannemen dat hij dat weet :x

Wat ik mij verder afvraag: die speakers die er nu inzitten: Celestion G12E-50 oftewel Rocket 50: is dat echt rommel of valt het nog wel mee? Ik weet dat ze ook gebruikt worden in Valvestate kasten en dat verontrust mij een beetje, dat ik een veredelde Valvestate kast heb gekocht :oops:

Baco
18 augustus 2004, 12:00
Zo, heb daarnet even gebeld nr die shop en eens wat info gevraagd over het juiste cabinet. Qua prijs hebben we het hier over heel wat anders (rond de 1000 euro! :-? ). Omruilen zou geen probleem zijn, maar het blijft natuurlijk een serieus prijsverschil. Heb echter niet over geld terug gesproken, ga dit eerst even laten bezinken. Nu, 'k ga binnenkort toch op vakantie, tijd zat om mij te bezinnen...

Noot: daarnet even mijn Engl SE goed doen blazen op die Ashdown cab en die cab klinkt echt niet slecht hoor. Pittig ding voor zijn afmetingen :-D Voor zijn prijs een heel goede cab...

andoni
18 augustus 2004, 14:10
Mja moest ik nu geld gehad hebben zou ik ook wel een omruil overwogen hebben... maar het ram-geheugen van mijn pc is hier half doorgebrand, dus dat zijn ook weer kosten :(

Nu in ieder geval, als die 'kleine' cab die ik nu heb echt goed is zoals je zegt laat ik het zo, ben echt blut ;). Uiteindelijk had ik toch ook overwogen om zo'n Behringer cab te kopen (ongeveer zelfde prijs), maar als deze goed is laat ik het maar zo... Heb hem nog niet goed kunnen doen blazen, maar in september repetities met men nieuwe band (tenmisnte als ons repetitiekot af is :S) en dan zal ik een oordeel kunnen vellen.
Maar als jij zegt dat die cab het goed doet met je Engl SE zal dat met mijn DSL100 ook wel zo zijn. En toen ik hoorde dat dat de speakers zijn die in een Valvestate-cab zitten sloeg de angst me om het hart (ik ken iemand die met een lampentop over zo'n kast speelt en dat klinkt dus niet). Het zal dan toch niet aan de speakers maar aan de bouw van die kast gelegen hebben.

In ieder geval: gemengde gevoelens:
blijdschap dat de cab geen rommel is, maar toch kwaadheid om zo'n nonchalance bij zowel invoerder als verkoper. Maar door zowel een gebrek aan geld en een gebrek aan energie laat ik het dan zo :)

Baco
15 september 2004, 19:33
The saga continues...

Aangezien ik zonder V30 cab zit en ik er toch terug eentje wil heb ik even mijn licht opgestoken bij die kerels. Ik kan m'n cab inruilen mits opleg van een goede 600 euro, wat ik er niet voor over heb, voor dat geld (totale som dan) heb ik bijna een Engl XL cab, dus dat zie ik niet zitten. Ik kan ook een aankoopbon krijgen, maar daar ben ik geen fluit mee, woon veel te ver van hen vandaan. Heb hen nu even gemaild of ik niet mijn geld terug kan krijgen, kan ik mij een Engl cab kopen :roll:

Ben benieuwd ...

andoni
16 september 2004, 12:04
Echt eerst zetten je in 't zak en daarna proberen ze je nog als klant te houden d.m.v. een omruil of aankoopbon :roll:

Moest ik geld gehad hebben zou ik ook wel gaan horen zijn, kon ik mij ook een wat betere cab kopen, maar ik zal het nu hiermee moeten doen (hoewel dat het ding nog wel meevalt, alleen 'meevallen' is net niet genoeg vind ik).

Marc Oblivian
16 september 2004, 14:03
Ik zal ook maar even reageren...
Naar Nederlands recht is het zo, dat indien iemand iets voor een bepaalde prijs te koop aanbiedt, deze persoon bij betaling van de verkoopprijs ook moet levere wat hij aanbiedt (in dezen dus de cab met de aangeboden vintage 30 speakers).
Dit kan uitzondering lijden indien de koper redelijkerwijs behoorde te weten/vermoeden dat het voor een dergelijke (lage) prijs nooit om een cabinet met de Vintage 30 speakers kon gaan.
Dit lijkt mij hier niet het geval: allereerst:de verkoper..een kenner/professional op dit gebied ging er zelf ook vanuit dat het om een cab met de dure speakers ging (anders had hij zelf wel onderzocht of het niet om een ander box ging lijkt mij). Ten tweede...meerdere gearkenners op het forum geloofden ook dat het om V30 speakers ging...ze vonden het wel goedkoop, maar toch.
Tenslotte: indien men bij een reguliere muziekwinkel wat koopt mag men er in beginsel vanuit gaan dat de prijs waarvoor men het koopt de goede is. het gaat zoals gezegd om een professionele aanbieder.
Het moet er daarom wel heel dik bovenop liggen voordat jij moet vermoeden dat de prijs niet in de haak is/dat het hier moet gaan om een ander cab.
Dit lijkt mij hier niet het geval.
Het feit dat de leverancier beweert dat het wel gaat om een cab met v30 of andersoortige misverstanden tussen leverancier en verkoper zijn iets wat in beginsel niet voor rekening van de consument moet komen.
Indien de verkoper nadeel lijdt als gevolg van de uitlatingen van de fabrikant/leverancier, dan dienen deze partijen dit onderling uit te vechten.
Al met al lijkt het me redelijk als jij en andere gedupeerden gewoon eisen dat het aangeboden cabinet geleverd wordt....

Marc Oblivian
16 september 2004, 14:03
Ik zal ook maar even reageren...
Naar Nederlands recht is het zo, dat indien iemand iets voor een bepaalde prijs te koop aanbiedt, deze persoon bij betaling van de verkoopprijs ook moet levere wat hij aanbiedt (in dezen dus de cab met de aangeboden vintage 30 speakers).
Dit kan uitzondering lijden indien de koper redelijkerwijs behoorde te weten/vermoeden dat het voor een dergelijke (lage) prijs nooit om een cabinet met de Vintage 30 speakers kon gaan.
Dit lijkt mij hier niet het geval: allereerst:de verkoper..een kenner/professional op dit gebied ging er zelf ook vanuit dat het om een cab met de dure speakers ging (anders had hij zelf wel onderzocht of het niet om een ander box ging lijkt mij). Ten tweede...meerdere gearkenners op het forum geloofden ook dat het om V30 speakers ging...ze vonden het wel goedkoop, maar toch.
Tenslotte: indien men bij een reguliere muziekwinkel wat koopt mag men er in beginsel vanuit gaan dat de prijs waarvoor men het koopt de goede is. het gaat zoals gezegd om een professionele aanbieder.
Het moet er daarom wel heel dik bovenop liggen voordat jij moet vermoeden dat de prijs niet in de haak is/dat het hier moet gaan om een ander cab.
Dit lijkt mij hier niet het geval.
Het feit dat de leverancier beweert dat het wel gaat om een cab met v30 of andersoortige misverstanden tussen leverancier en verkoper zijn iets wat in beginsel niet voor rekening van de consument moet komen.
Indien de verkoper nadeel lijdt als gevolg van de uitlatingen van de fabrikant/leverancier, dan dienen deze partijen dit onderling uit te vechten.
Al met al lijkt het me redelijk als jij en andere gedupeerden gewoon eisen dat het aangeboden cabinet geleverd wordt....

Marc Oblivian
16 september 2004, 14:05
sorry...2 keer....het blijft voor wat betreft het posten van langere berichten gewoon een (Gitaarnet...leest u mee?)kutforum :-?

andoni
16 september 2004, 15:18
Welja, maar begin er maar eens aan, er staat nergens op papier dat er Vintage30's in die cab zitten. Alleen maar '4 Celestions'. Dat er V30's in zouden zitten is mij zowel aan de telefoon als in de winkel zelf door de verkoper verteld. Dus ik geloof best dat de wet zegt dat die winkel mij die dure cab moet omruilen, maar als er niks op papier staat kan ik dus ook niets bewijzen.

In ieder geval hebben ze nu een klant verloren, ik ga nu zelfs voor plectra en snaren de stad uit ipv ze bij hen te kopen :evil:

ieme
16 september 2004, 16:08
hey andoni, ik heb zelf zo geen cab gekocht hoor, maar ik dacht er aan tot ik dit las.
heb je trouwens nog een aankoopbewijs van die cab? kijk even wat daar op staat.
want in principe kan je weinig doen als ze alleen maar GEZEGD hebben dat er v-30's in zaten. je hebt dat nergens op papier hè (en het zou maar gek zijn als je zon gesprek opgenomen zou hebben)

ik zou proberen je geld terug te krijgen, maar ik weet niet of dat kan aangezien er op papier waarschijnlijk niets mis is.

op papier heb je namelijk gewoon dat cab gekocht en staat die 'c' die duid op v-30's ook niet bij de typenummer denk ik

Een mondelinge overeenkomst, is ook een wettelijke overeenkomst...
Er is onjuiste informatie verschaft! Geld terug!

Thom TK
16 september 2004, 16:41
Zoals ieme al zei: idd, er is onjuiste info verstrekt, dusje kan je geld gewoon terugvragen.

Toch blij dat in mijn 4*12 cab WEL v30's zitten (die heb ik namelijk voor 350 gekocht :) )

Baco
16 september 2004, 16:45
hey andoni, ik heb zelf zo geen cab gekocht hoor, maar ik dacht er aan tot ik dit las.
heb je trouwens nog een aankoopbewijs van die cab? kijk even wat daar op staat.
want in principe kan je weinig doen als ze alleen maar GEZEGD hebben dat er v-30's in zaten. je hebt dat nergens op papier hè (en het zou maar gek zijn als je zon gesprek opgenomen zou hebben)

ik zou proberen je geld terug te krijgen, maar ik weet niet of dat kan aangezien er op papier waarschijnlijk niets mis is.

op papier heb je namelijk gewoon dat cab gekocht en staat die 'c' die duid op v-30's ook niet bij de typenummer denk ik

Een mondelinge overeenkomst, is ook een wettelijke overeenkomst...
Er is onjuiste informatie verschaft! Geld terug!

Klinkt goed, maar het probleem is dat ze dit niet willen doen...

guhlenn
17 september 2004, 10:04
nou, ik vond het wel vreemd dat iemand voor dat geld een V30 cab scoorde, en ik lees in deze draad wel meer reacties van die aard... Dus die wet is zo flexibel als de pest (en nee ben geen verkoper van die winkel...)

LordRiffenstein
17 september 2004, 10:39
nou, ik vond het wel vreemd dat iemand voor dat geld een V30 cab scoorde, en ik lees in deze draad wel meer reacties van die aard... Dus die wet is zo flexibel als de pest (en nee ben geen verkoper van die winkel...)

Tja 4 Vintage30 speakers zonder cab kosten al meer dan 400 euro nieuw maar je weet nooit met sommige winkels, ze konden die cabs ook gewoon goedkoop verkopen om het merk in omloop te brengen. Heb ooit wel eens een MEGA-deal gesloten op een versterker van een weinig bekend merk.

Marc Oblivian
17 september 2004, 14:01
Welja, maar begin er maar eens aan, er staat nergens op papier dat er Vintage30's in die cab zitten. Alleen maar '4 Celestions'. Dat er V30's in zouden zitten is mij zowel aan de telefoon als in de winkel zelf door de verkoper verteld. Dus ik geloof best dat de wet zegt dat die winkel mij die dure cab moet omruilen, maar als er niks op papier staat kan ik dus ook niets bewijzen.

In ieder geval hebben ze nu een klant verloren, ik ga nu zelfs voor plectra en snaren de stad uit ipv ze bij hen te kopen :evil:

ik dacht dat je ook een mailtje had gekregen waarin ze toegaven dat zij ook dachten dat er V30's inzaten......

guhlenn
17 september 2004, 14:45
email is niet rechtsgeldig.

LordRiffenstein
17 september 2004, 14:58
email is niet rechtsgeldig.

Niet volgens de letter van de wet maar wordt wel degelijk gebruikt in rechtzaken.

guhlenn
17 september 2004, 15:02
?

Letter van de wet is wat gebruikt wordt. Email kun je faken, als dat je enige bewijs is kun je je beter de moeite van het dreigen besparen.

treblemaster
17 september 2004, 15:31
tja, documenten kun je toch ook vervalsen? (welliswaar iets moeilijker, maar toch..)

Dan maar met fysiek geweld dreigen :wink: of de ehele winkel bij elkaar schreeuwen.

guhlenn
17 september 2004, 15:48
Helaas hebben ze niet naar mijn mening gevraagd teon die wet werd opgesteld... ik vraag me nog steeds af waarom niet...

Wat betreft het neerbranden met een molotov cocktail (onderhands gooien aub!) van die winkel... dat kan ik dat niet goedkeuren, nee echt niet hoor! negeer deze knipoog ;)

Baco
17 september 2004, 16:37
Het verhaal gaat verder...

Ondertussen hadden we min of meer een compromis ('k had nog wat van de prijs kunnen doen) gevonden zodat ik die FA412C cab kon kopen, ik dus deze morgen nr Mechelen. Het eerste wat ik deed was het label achteraan checken en ik zag daar 320 Watt op staan. Hoe ze daar bij komen weet ik niet, maar van 120 Watt nr 320 Watt, dat zag ik toch niet zitten. Ik dus nog maar eens vragen of ze wel zeker waren dat daar V30's in zaten.
Volgens de site van de invoerder zouden er dus wel degelijk V30's ingezeten hebben. Nu, de winkelier betrouwde het zaakje ook niet volledig dus maar effe bellen nr Ashdown zelf (Engeland). Die gingen even kijken aan de hand van het serienr op de cab wat er zou in moeten zitten...
Om het in het kort te zeggen, de site van Ashdown vermeld V30's, Ashdown zelf zei iets van Celestion Hot 100's of zo en als we de kast open vezen kwamen we op Jensen 80 en nog iets speakers.
Ashdown bood echter aan om V30's op te sturen en deze dan in de FA412C cab te zetten... Ondertussen waren ze bij de importeur 2 cabs aan het openvijzen die ze daar nog staan hadden om te zien of er daar geen V30's in zaten.
Met alle respect voor wat de winkelier al had afgebeld en gedaan, maar ik was mijn enthousiasme ondertussen al wat verloren en zag het niet meer zitten, al die heisa.
Aangezien ik toch nog 2 PA boxen kon gebruiken heb ik mijn cab dan maar ingeruild voor 2 boxen (heb er trouwens een heel mooie korting op gekregen, dat moet ik er bij vertellen!!!).

Jammer voor mij, het mocht blijkbaar niet zijn. De Monte treft weinig schuld, zij hebben er echt alles voor gedaan om mij een V30 cab te bezorgen en ze waren wel degelijk slecht geïnformeerd (en zijn niet alleen blijkbaar).

Nu ja, volgende week waarschijnlijk een uitstapje richting Beyers, daar zal ik wel iets vinden :-D

LordRiffenstein
17 september 2004, 16:46
Even ter info: een vintage30 (V30) is een 60-watt speaker.

Ik vermoed dat dit een soortgelijk verhaal is als wat ik een tijdje geleden gehoord heb van Framus en dat kwam er op neer dat er een zwaar te kort was een Celestion speakers, vooral V30s en dat de fabricanten dan maar anderen zijn beginnen te gebruiken.

PS Baco, volgende keer als je nr Mechelen komt, verwittig me dan, we hadden ergens een pot kunnen gaan pakken :-D

Baco
17 september 2004, 17:19
Even ter info: een vintage30 (V30) is een 60-watt speaker.

:oops: Daar had ik nog nooit info van opgezocht :oops:



Ik vermoed dat dit een soortgelijk verhaal is als wat ik een tijdje geleden gehoord heb van Framus en dat kwam er op neer dat er een zwaar te kort was een Celestion speakers, vooral V30s en dat de fabricanten dan maar anderen zijn beginnen te gebruiken.

Daar lijkt het inderdaad op... jammer genoeg voor ons...



PS Baco, volgende keer als je nr Mechelen komt, verwittig me dan, we hadden ergens een pot kunnen gaan pakken :-D
Dat was nu eens een goed idee geweest, dorst heb ik alleszins gehad (ze hebben me daar wel koffie aangeboden, vriendelijk van hen). 't Zal voor een volgende keer zijn...

Nu, 'k moet dus weer kiezen: Engl Vintage 30 cab, Engl XL cab of misschien wel een Bogner Vintage 30 cab. Anyone?

andoni
17 september 2004, 17:52
Dan kan De Monte hier inderdaad weinig aan doen. Ik vind toch wel dat fabrikanten (met een speciale sticker of zo) mogen vermelden welke andere speakers ze in een cab steken als er een tekort is of zo...

Ik ben blij voor je dat je het zo hebt kunnen regelen dat je tevreden bent.

Ik heb nu wel mijn lesje geleerd: eerst 100 x informeren voor iets te kopen!

Alain
17 september 2004, 17:54
en de bogner Ubercab?

V30+G12T75's

Diedo
17 september 2004, 23:53
Ik heb nu wel mijn lesje geleerd: eerst 100 x informeren voor iets te kopen!

ik zou juist zeggen: informeren is niet genoeg, openzagen die handel!

in ieder geval vind ik het wel een rode fout van de fabrikant om dit soort dingen te laten gebeuren... ik dacht dat ashdown wel een oke merk was, maar dit soort verhalen stellen die gedachte ernstig op de proef...