PDA

View Full Version : Welke gitaar rifs?



Strat uber alles
6 juli 2004, 08:43
Hallo,

Ik wou ff weten wat voor een riffs jullie nou altijd spelen, van welke artietsen bv..? Ik speel zelf velvet revolver guns n roses, ac/dc en dream theater en nog wat zooi, maar wat vinden jullie nou echt goeie riffs, of dingen die je vaak speelt?

groeten

Raffel
6 juli 2004, 08:55
uhm ik klooi altijd een beetje aan, maar speel ook wel eens Journey, Dream Theater, Vai, Satriani, Gilbert / Racer X, AC/DC, Ayreon en dat soort zut.

Maar volgens mij is dit neit de goeie plaats voor dit topic...

zium
6 juli 2004, 09:07
SLAYERRRR

heh

heavy-metal-thunder
6 juli 2004, 09:25
als ik een nr. hoor dat me aanstaat (vb. radio) dan zoek ik partituur op en leer het nr. gans spelen. En daarna speel ik het met de CD mee. Enkel wat intro's of riffs, kan wel cool lijken maar daarmee kom je niet ver in een band.

Dus ik speel ganse nrs. o.a. AC/DC, Free, Guns n' roses, CPex (wie kent dat hier), Cream, maar ook blues (Manisch Boy... and all that other old shit.

Als opwarming : scales, toonladders, mineur, majeur, pentatonisch, bluesscale, myxo... op en af, in thirds... als achste, zestiende noten, triplets... maar MET metronoom.

e_lukather
6 juli 2004, 09:41
Steve Lukather...!! Lekker veelzijdig

Anders Destium
6 juli 2004, 10:05
Alles, zolang het maar Gothenburg stijl is of Opeth 8-)

the joshua tree
6 juli 2004, 11:43
Alles, zolang het maar Gothenburg stijl is of Opeth 8-)

Das ook maar bekrompen!
Ik speel van alles wat RHCP, u2, Muse, Guns, Acdc, veel blues (robben ford shit), ben bezig met wat jazzlicks, FF etc

Anders Destium
6 juli 2004, 12:04
ik dacht ik geef even een idee van waar mijn voorkeur ligt :razz:

Het is niet zo dat ik geen andere dingen speel (integendeel), maar als ik een gitaar pak en ik moet wat wegpielen dan is het toch snel zoiets :lol:

ssj3goku
6 juli 2004, 12:27
Metallica, Maiden, Dream Theater, AC/DC, pentatonische schalen, en gewoon klooien... als opwarming (en heey het werkt echt :D )

MoserCustomShopDotCom
6 juli 2004, 12:34
Iced Earth heeft geweldige riffs, Metallica, Mercyful Fate/King Diamond, JOE STUMP, Sonata Arctica, Gary Moore, Nimmo Brothers, een beetje SRV... hoofdzakelijk dus... misschien ben k nog wat vergeten :p maar dit speel ik momenteel veel dus

AART
6 juli 2004, 14:14
veel melodische punk à pennywise en bad religion maar ook metallica , rhcp, iron maiden en kleine solo'tjes.

asesino
6 juli 2004, 14:15
Metal en hardcore: The black dahlia murder, killswitch engage, Shadows fall, Arkangel, ...

BLOK182
6 juli 2004, 14:39
Sommige Iced Earth en Pantera riffs zijn wel stoer. Verder nog wat Metallica riffs, bluesy riffs, en wat verder maar in me op komt. Stevig pinchen a la Zakk Wylde zit er bij mij ook wel tussen :)

Raffel
6 juli 2004, 15:14
dan wil ik graag weten wie als ie gaat spelen als eerste meteen een E akkoord pakt :)

slayurrr
6 juli 2004, 15:48
Beetje riffen is wel vet, maar ik speel liever vette licks van steve vai bijvoorbeeld.

jw009
6 juli 2004, 15:51
Iced Earth heeft geweldige riffs, Metallica, Mercyful Fate/King Diamond, JOE STUMP, Sonata Arctica, Gary Moore, Nimmo Brothers, een beetje SRV... hoofdzakelijk dus... misschien ben k nog wat vergeten :p maar dit speel ik momenteel veel dus

juist Mercyful Fate die gasten hebben echt super vette riffs

MoserCustomShopDotCom
6 juli 2004, 15:57
Iced Earth heeft geweldige riffs, Metallica, Mercyful Fate/King Diamond, JOE STUMP, Sonata Arctica, Gary Moore, Nimmo Brothers, een beetje SRV... hoofdzakelijk dus... misschien ben k nog wat vergeten :p maar dit speel ik momenteel veel dus

juist Mercyful Fate die gasten hebben en super vette riffs

Daar ben ik zo'n beetje mee begonnen. Ik heb alle MF cd's en bijna alle KD cd's. En ik heb eens een site gevonden met tabs voor ALLES van beide bands!!!

The Tab Crypt (http://www.abysslord.com/thetabcrypt)
Ik sta ook af en toe tussen de verbeteringen :)

jw009
8 juli 2004, 00:12
ik vind eigelijk alleen de nummers die metallica speelt in de mercyful fate medley kick. De rest niet zo.

Soulflyhigh
8 juli 2004, 17:03
Ik speel veel Metallica (alleen 1e vier albums) nog wat Slayer, Sepultura en Megadeth. Ik ben zelf groot fan van Gothenburg style metal en dat (probeer) speel ik ook vaak.

BlackSun
8 juli 2004, 17:38
dan wil ik graag weten wie als ie gaat spelen als eerste meteen een E akkoord pakt :)

That must be me :D

Soulflyhigh
9 juli 2004, 13:53
dan wil ik graag weten wie als ie gaat spelen als eerste meteen een E akkoord pakt :)
haha B5 ik heb een 7 snaar 8-) :-D