PDA

View Full Version : hoogfrequente oversturing met Fuzz



Rutger
6 juli 2004, 00:00
Hey, k heb een vraagje.

ik gebruik een Telecaster-Everman Fuzzdrive-Fender Bandmaster.

Nou hoor ik bij gebruik van de Fuzz een bijkomende hoogfrequente oversturing. Het lijkt of het van de speakers komt, of van iets dat in de speakerkast meetrilt. Maar het treedt op op alle volumes en instellingen, zij het dat het merkbaarder is op hogere volumes (uiteraard). ik vind het soms wat storend eigenlijk.

is dit normaal bij de fuzz? of is het een 'probleem'?

of ben ik nu aan het mierenneuken? :-?

k hoor het overigens ook als ik de fuzz op mn vox pathfindertje inplug, maar ja, da's transistor.

Robbert
6 juli 2004, 11:21
En als je die Everman even uit de ketting haalt?

Negative K3 fan
6 juli 2004, 14:56
misschien zit er wel een klein beetje octave in dat ding?

Rutger
6 juli 2004, 16:42
zonder Everman doet ie dat niet. als mn Bandmaster knalhard staat echter weer wel, maar dat is de eindbuisoversturing die nog niet optimaal is. daarom stop ik er binnenkort Svetlana's in. maar dat zal geen invloed hebben op de lage volumes, waar het echter wel optreedt bij inschakeling van de Fuzz.

zou het aan de speakers kunnen liggen?

t is geen octavia, dat klinkt een tikkie anders.

birt
6 juli 2004, 17:29
mijn fuzz doet ongeveer hetzelde. een 'rinkelend' geluid als de preamp voluit staat

The Thumb
6 juli 2004, 18:42
waarschijnlijk zorg de extra bass van je fuzz ervoor dat de onderdelen je amp meer gaan meetrillen. als daar wat los zit ga je dat dus horen. het probleem van birt heb ik ook gehad (de rinkeling, maar dan niet alleen met fuzz), na het vervangen van mijn buizen was alles weer ok.

Mitch
6 juli 2004, 19:31
Wellicht microfonisch wordend pre amp buisje dat pas van zich laat horen bij bepaalde frequenties ?

Rutger
7 juli 2004, 09:50
hm, rinkelen is het nou ook weer niet. t klinkt echt als oversturing of misschien een trilling. al zou ik niet gauw kunnen bedenken wat er zou moeten trillen in mn 2x12'' cab. binnenkort maar eens van binnen bekijken.

k was al van plan er nieuwe pre-amp buizen in te zetten, als dat het is zou het mooi verholpen zijn.

iig bedankt!