PDA

View Full Version : auw! gekneusde vinger!



Rwin
29 april 2002, 13:18
mensen,
het valt mee... het is mijn rechter ringvinger...

hij is redelijk zwaar gekneusd, ik heb hem niet direct nodig bij het gitaarspelen omdat ik met plectrum speel... maar toch bij bepaalde bewegingen knijp je je hand in een andere stand en dan doet ie toch best veel pijn :sad:

vanavond en morgen overdag repetities, morgenavond 2x optreden, woensdag repetitie, vrijdag repetitie, zaterdag demo opnemen... AARGH!!! enige tips om het genezingsproces te versnellen?

Nogmaals... het lukt wel maar ik kan niet 100% optimaal lekker spelen :|

Alvast bedankt,

_____
Rwin

pimmetje
29 april 2002, 14:40
Het is niet direct versnellen, maar eerder niet vertragen. Als je het genezingsproces niet wilt vertragen, dan moet je 'm wat rust gunnen. Dat wordt dus kiezen :smile:

Ik ken wel een gitarist die bij ieder kwaaltje zweert bij allerlei middeltjes van z'n schoonvader. Laatstgenoemde woont op een boerderij en maakt allemaal van die alternatieve middeltjes... zo'n kruiden-olietje of zo kan misschien helpen als je er stevig genoeg in gelooft :smile: Bij 't Kruidvat of zo zullen ze best een rek met soortgelijke troep hebben.

Rwin
29 april 2002, 14:48
hehe... ja nou ehh... ik hou het bij rust... tussen het spelen door dan :grin:

Tnx alvast...

pimmetje
29 april 2002, 15:03
Plots schoot 't in m'n kop dat je 't over je rechter ringvinger hebt... dat verandert de zaak wel een beetje.

Als je 'm met wat leukoplast en een paar van die ijs-stokjes (raket-stijl) spalkt. Dan is 't misschien niet comfortabel spelen, maar dat went vrij snel. Op die manier kan je 'm niet per ongeluk buigen of bewegen.

Je kan die stokjes ook gewoon bij de gemiddelde drogist kopen, ze heten dan alleen tongspatels of zoiets achterlijks.

Het spalken doe je 't beste als volgt:
1. De stokjes met wat leukoplast niet te strak, maar wel stevig om je vinger vastzetten.
2. Het geheel met leukoplast een paar keer dakpansgewijs aan de rest van je hand vastzetten op een manier dat het voor gitaarspelen niet in de weg zit, maar nog wel enigszins natuurlijk voelt voor de vinger.

Succes ermee!

Rwin
1 mei 2002, 17:08
mensen bedankt voor uw reacties :smile:

ik moet zeggen.. ik heb gister opgetreden zonder last van mijn vinger!! hoe? nou, let op,

ik heb hem zondagnamiddag gekneusd... nou ken ik iemand die Reiki geeft. zie: http://communities.msn.nl/TotaalBalansNatuurgeneeskKinesiologieYvonne voor meer info. (is mijn ma :grin:)

zondagavond heeft ze dus iets van Reiki in combinatie met totaal balans aan mijn vinger gezeten... maandag nog wel last vandaar mijn posting.. maar 's avonds bijna geen last meer van... Kep gister lekker kunnen spelen!!

Echt geweldig! moest het ff kwijt...

____________
Fiedieliedie

Kitaarhiero
2 mei 2002, 23:12
weuh... sinds dinsdag heb ik een blaar op m'n rechterwijsvinger :sad: