PDA

View Full Version : Roland FC-200 gebruikers?



zZoRgO
29 april 2002, 10:48
hello, ben van plan een midi controller te gebruiken in combinatie met de G-major...
nu raden ze op de site van TC een roland FC-200 aan... kan iemand mij vertellen of die makkelijk te programmeren is, prijs, enz.?

Bedankt!

Slowhand41
29 april 2002, 17:16
Hoi,

Ik ben in het bezit van deze combinatie en programmeren is niet zo heel erg ingewikkeld. Gebruiksaanwijzing erbij dan gaat het best. Alleen is er 1 punt wat ik even kwijt wil, n.l. het volgende; als je de FC200 ook gaat gebruiken om in de Control Change-mode effecten aan en uit te schakelen moet je er rekening meehouden dat de FC200 steeds de laatst gekozen footswitch-stand onthoudt. D.w.z. als je in de nieuwe preset weer naar CC-mode gaat, staan de switches + led's zoals in de vorige preset ongeacht welke effecten er op de G-major nu aan of uit staan. Niet zo erg handig dus!! Als ik dit van tevoren geweten had dan zou ik de FC200 niet gekocht hebben maar een ander midipedaal gekozen hebben welke dus wel preset's met deze info kan opslaan of ontvangen. Ik heb T.C. electronic op dit probleem gewezen en zij gaan als het goed is deze informatie ook vermelden bij de midifootcontrollers welke zij aanbevelen. Al met al ben ik dus niet zo blij want ik was in de veronderstelling dat zij de aanbevolen controllers uitgetest hadden op dit punt, maar dat blijkt niet zo te zijn. Men heeft hier niet op gelet bij het maken van dit lijstje. Kortom ikzelf ga toch zoeken naar een ander pedaal!

Succes, Hans

zZoRgO
29 april 2002, 18:11
Kan je me dan es zeggen welke controllers dit wel kunnen?

thx

zZoRgO
29 april 2002, 18:20
ik snap trouwens niet goed wat je bedoelt hoor...
onthoudt hij welke effecten aan en uit stonden toen de preset de laatste keer gebruikt werd of net niet?
of onthoudt hij de stand van de effecten van de vorige preset?

Slowhand41
29 april 2002, 22:05
Hoi,
Hij onthoudt welke footswitches er tijdens de laatste preset aan of uit stonden en de led's welke er dus brandden(dus niet de effecten). Als je dan overgeschakeld hebt naar een andere preset (program change) en daarna weer naar de control change-mode gaat(CC) zie je dus de footswitch-led's branden welke in de laatste preset ook aan stonden waarbij het dus niet uit maakt of deze in de nieuw gekozen preset aan of uit staan, wil je dan een effect aan of uit zetten moet je dan soms 2 keer de bijbehorende footswitch intrappen. Welke controllers dit wel allemaal kunnen weet ik nog niet precies daar hoop ik binnenkort achter te komen. Misschien zijn er andere G-major gebruikers die hier meer over weten dan hoor ik dit natuurlijk graag!

srv-man
30 april 2002, 01:08
Ik heb ook een G-Major en gebruik de Rocktron Midi Mate. Deze heeft genoemd probleem niet, per patch kun je opslaan welke effecten, etc (CC´s) aan of uit staan. Bij het omschakelen gaat hij dus naar je voorkeursinstelling, ongeacht de vorige standen.
Het enige nadeel is dat hij er geen volumepedaal opzit voor de wah e.d. Je kunt er wel een op aansluiten en deze per patch aan een CC toewijzen.

Slowhand41
30 april 2002, 08:07
Waar is Rocktron in Nederland te koop??

Slowhand41
30 april 2002, 08:18
Ik was net op de site van T.C. electronic en zag dat ze de lijst met aanbevolen midicontrollers ge-update hebben met de vermelding van mijn bovenstaande bevindingen, er wordt dus vermeld welke contollers wel in de nieuwe preset de juiste indicatie op de controller weer (kunnen) geven. Check: http://tcsupport.custhelp.com/cgi-bin/tcsupport.cfg/php/enduser/std_alp.php en zoek het item over aanbevolen midicontrollers.

srv-man
30 april 2002, 10:44
Da´s inderdaad een handig lijstje. Vreemd dat de Midi Mate er niet bij staat, hij slaat de CC-standen op dezelfde manier op als de DMC en je hoeft dus ook maar 1 midikabel te gebruiken.

zZoRgO
30 april 2002, 11:06
Wat is ongeveer de prijs van zo'n dmc of een midi mate of een all acces?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2002-04-30 11:32 ]</font>

srv-man
30 april 2002, 21:05
De midi mate kost nieuw 299 euro (Musik Produktiv in Ibbenbühren). Ze worden regelmatig 2ehands aangeboden, vooral in Duitsland (check E-bay.de).
Overigens heb ik TC gemaild, de midimate wordt ook aan het lijstje toegevoegd.

Slowhand41
22 mei 2002, 21:11
Is Rocktron hier in Nederland dan nergens in de winkels te koop??

holsink
23 mei 2002, 00:27
Ik heb een klein onderzoekje naar de prijzen van footcontrollers gedaan:

Roland FC-200: E340
Lexicon MPX R-1: E800
DMC Ground Control Pro: E690
Behringer FCB 1010: E160
Yamaha MFC-10: E254
Rocktron MidiMate: $300
Rocktron All Access: $800
Custom Audio Electronics RS-10: $599

De Rocktron en CAE pedalen zijn waarschijnlijk zonder btw. Dus 19% erbij en dan nog in Nederland krijgen.

Verder heb je nog deze:
Art X-15 Bigfoot. Wordt volgens mij niet meer gemaakt. Art is ook een beetje een vaag merk.


Hopelijk heb je er iets aan.

zZoRgO
23 mei 2002, 10:34
heel er bedankt voor de reacties!!